Ervaringen met Condyline

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

24-05-2023 | Man | 23
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Pas op met het gebruik van dit medicijn. Ik ben de eerste behandeling te roekeloos geweest en heb het over de gehele plek gesmeerd inclusief de gezonde huid. Na 2 dagen had ik open blaren en huid die los liet. Verder was de pijn niet ondragelijk wel vervelend met lopen, sporten etc. 4 dagen na het eerste gebruik was de pijn/huidirritatie weg en de meeste wratten ook. B[lees meer...]epanthen en goed de huid schoonhouden zorgt er voor dat het sneller geneest. Overal goed en effectief medicijn alleen wees er voorzichtig mee! De irritatie begint pas na 2 dagen pas en dan ben je al te laat als je te veel hebt gebruikt.

01-05-2023 | Man | 39
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Normaal gesproken geef ik geen review als mijn ervaring positief is, zoals de meeste mensen. Vandaar dat je allemaal rampverhalen hier leest. Dus bij deze toch mijn positieve ervaring. Ik had een wratje op de schacht van mijn penis en de huisarts stelde een genitale wrat vast. Dus hij schreef condyline voor. Ik heb de bijsluiter gelezen en vervolgens: -2x per dag, 3 dagen[lees meer...] achter elkaar, aanstippen van de wrat met de bijgeleverde plastic staafjes. (lees: aanstippen! niet smeren) -De huid om de wrat rijkelijk ingesmeerd met vaseline voordat ik ging aanstippen -geen bijwerkingen. Geen pijn of wat dan ook. -Ik zag de wrat wel wat opzwellen. -Op mijn eerste rustdag (dag 4 dus) zag ik dat mijn wrat zwart was verkleurd. -Op dag 5 viel de wrat van mijn schacht met daaronder een klein open wondje. -Klaar is kees. Geen bijwerkingen of pijn gehad.

14-06-2022 | Vrouw | 22
podofyllotoxine (1,5mg/g)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Helaas ook ik was getroffen met deze vervelende HPV soa. Toen ik erachter kwam dat ik GW had kreeg ik erge paniek en dacht ik dat ik hier 2 jaar mee opgescheept zou zitten. Ik las online dat het vanzelf weg zou gaan dus ik had een maandje gewacht. Helaas kwam ik erachter dat ze ondertussen steeds groter werden en er ook steeds meer bij kwamen. Ik heb toen ook aan mijn vrie[lees meer...]nd verteld dat ik dit had want je kon ze niet goed zien omdat het echt bij mijn vagina mond zat. Hij reageerde er heel gerust op omdat je er ook niet ziek van kan worden en hij vond het vooral erg vervelend voor mij. Toen ik bij de huisarts geweest was kreeg ik de bevestiging dat ik GW had en kreeg ik condyline voorgeschreven. Ik had overal horror verhalen gelezen over heftige brand wonden etc maar zelf heb ik hier geen last van gehad. Doordat ik het slecht kon zien heb ik geen vaseline gebruikt omdat ik bang was dat ik dit op de GW ging smeren en ben ik heel voorzichtig omgegaan met het aanstippen. Ik deed niet teveel op het stokje en ging er voorzichtig mee te werk. Ik heb nu pas 3 dagen aangestipt en zit nu in mijn 2e rustdag en de plekjes zijn al bijna helemaal weg!! :) dit is erg bijzonder omdat ze ondertussen al groot waren geworden. Ik heb alle vertrouwen in het spul en denk dat als ik klaar ben met de 2e week ik overal vanaf ben! Het viel mij dus reuze mee. Mijn conclusie: Als je denkt dat je GW hebt. Ga dan naar de huisarts laat je onderzoeken en vraag specifiek naar condyline. Ga voorzichtig te werk met het product en doe niet teveel product op je stokje en laat de tijd zijn werk doen. Het helpt echt! Je bent niet vies het kan gebeuren, je hebt het nu eenmaal en met dit medicijn kan je er ook snel vanaf zijn. Voor degene die het zouden willen weten omdat ik mij dit zelf ook af vroeg; ik heb seks kunnen hebben tijdens de behandeling en dat deed geen pijn.

23-11-2021 | Vrouw | 20

08-09-2021 | Man | 21
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Nou, zoals de meeste hier ben ook ik de verschrikkelijke (maar effectieve) kuur moeten onder gaan. Mijn eerste 2 ex vriendinnen waren maagd en ik ben zeer voorzichtig geweest. Mijn derde vrienden (overigens ook 3e bedpartner) had een iets wilder geschiedenis gehad. Omdat ik me niet op mijn gemak voelde met haar losbundigheid allebei maar een soa test gedaan. Gelukkig negat[lees meer...]ief. Maar dan begint de ellende. Het begon met bultjes. Ik dacht dat deze van het scheren kwamen. Hierdoor ging ik knippen ipv scheren. Vervolgens leek het alsof de bultjes in een week tijd verdriedubbeld waren en groter zijn geworden. Toen viel het kwartje. Mijn vriendin heeft zich nooit laten vaccineren voor HPV. En natuurlijk veel wisselende partners gehad zonder ook maar ergens de ernst van in te zien. Zij geen klachten ik wel. Kreeg van de huisarts Condyline voorgeschreven. De eerste dagen gebeurde er weinig. De 3e of vierde dag begon het heel heftig pijn te doen. De wratten werden bruin en zwart. Na ongeveer een week kon ik een grote hoeveelheid wratten eraf wijven. Maar, de bijwerkingen waren extreem. Mijn hele huid was rood en stond in de fik. Overal open wonden, witte afstervende huid, zweten, etterende wratten etc etc. De pijn was niet uit te houden. Ik kon niet meer van mijn dagen genieten door de constante pijn. Het was soms zo erg dat ik bijna moest huilen of overgeven van de pijn. Het verpest je hele huid. Ik ben dan ook met beschermen creme gaan smeren maar dit werkte matig. Mijn eindoordeel: dit middel is verschrikkelijk om te gebruiken, maar wel effectief. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Sterkte voor de mensen die dit ook moeten gebruiken. Het gaat zwaar worden maar over een tijdje is het weg.

01-07-2021 | Vrouw | 40
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ook ik las behoorlijk wat verschrikkelijke verhalen vóór gebruik van dit middel. Maar het is me 100% meegevallen. Ik had last van genitale wratten, een aantal rondom de anus en enkele bij de schaamlippen. Ik ben begonnen met het smeren van vaseline rondom de wratjes om ze vervolgens aan te stippen. Echter merkte ik na 2/3 dagen gebruik nog vrijwel niets, waardoor ik ging [lees meer...]vermoeden dat de vaseline de werking tegenhield. Immers, het is vrij lastig om met de vaseline de wratjes zélf niet te raken. Ik ben toen met de vaseline gestopt en heb gewoon heel erg gelet op het alléén aanstippen van de wratjes. Bij mij werden de wratjes in de rustdagen eerst wit, waarna ze vervolgens gewoon verdwenen. Omdat er nog enkele aanwezig waren (ook eerder onontdekte) ben ik na 4 rustdagen opnieuw begonnen en nu zit ik in de rustdagen van de 2e 'kuur'. Ook nu worden de aangestipte wratjes weer wit. Ik zie nu op de plekken waar de wratjes weg zijn rode huid, en soms wat witte huid. Ik denk dat dit gewoon nog verder moet genezen. Ik heb alleen een licht brandend gevoel ervaren, en het afvegen was gevoelig. Maar voor mij valt dit te verwaarlozen, pijn kun je het niet noemen. Ik ben dus erg tevreden over dit product, had het verschrikkelijk gevonden om alleen 'tijd' z'n werk te laten doen en er maanden mee te moeten hebben gelopen. Ik ga nu door tot ik niets meer zie, uiteraard rekening houdend met de maximale behandeltijd van 5 weken.

30-07-2019 | Man | 26
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
I.v.m. genitale wratten de Condyline voorgeschreven gekregen. De drie dagen waarop het goedje moest worden aangebracht waren vrijwel probleemloos. Leek niks aan de hand. De eerste rustdag werd echter al een stuk minder aangenaam, het spul deed duidelijk zijn werk. Aangezien het me ook fris leek om de boel een beetje schoon te houden, deed ik op rustdag twee een poging om d[lees meer...]e boel onder de douche voorzichtig nat te maken. Het terugtrekken van de voorhuid was helaas een regelrechte ramp. Intense pijn (alsof je jodium in een open wond laat druppelen, maar dan x10). Dat heb ik dus maar gelaten voor wat het was. Ook nadat alles weer was opgedroogd en ik weer kleren aan had, was lopen uiterst pijnlijk. Het prikt als een malle. Nu op de laatste rustdag, moest ik van mezelf onder de douche de boel volledig blootleggen. Ik was tenslotte ook best benieuwd hoe het eruit zag en of het z'n werk deed. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Extreem gevoelig en zeer pijnlijk. Er was gelukkig ook goed nieuws. De wratjes leken grotendeels al verdwenen. Daar stond ik ook niet van te kijken, want het tast de boel dusdanig aan, dan zelfs het gezonde omliggende slijmvlies wordt aangetast, met enkele open plekken tot gevolg. Ik heb me daarbij netjes gehouden aan de voorschriften. Goed laten drogen na aanbrengen en niet onnodig aanstippen van de omliggende delen. Toch heeft het medicijn ook andere delen aangetast, waardoor ik nu voor m'n gevoel nog verder van huis ben dan voorheen. Ik schrijf nooit dergelijke ervaringen over wat voor onderwerpen dan ook, maar ik wil dit m'n ergste vijand niet eens aandoen. Hele dikke tip (neem die echt ter harte, want ik heb het met mijn eigenwijze karakter niet gedaan): smeer goed vaseline of zinkzalf op de gezonde delen van het slijmvlies. Hopelijk wordt dit dan minimaal aangetast. Ik smeer het er nu alsnog op, maar dat is meer op de boel soepel te houden, zodat de pijn hopelijk wat vermindert. Zo de huisarts maar eens bellen, die was net in gesprek, kijken wat die er allemaal van vindt...

16-06-2013 | Vrouw | 19
podofyllotoxine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik gebruik het nu drie dagen en ik moet zeggen dat ik er wel last van heb. Als ik het net heb aangestipt brand het enorm de eerste paar seconden. Sowieso moet je het goed laten opdrogen en dan brand het wel wat minder. Verder heb ik er wat last van bij het zitten. Maar dat het brand betekend wel dat de condyline zijn werk goed doet, aangezien het een erg bijtend middel is.[lees meer...] Ik heb er dus wel het vertrouwen in dat m'n wratjes binnen een paar weken helemaal weg zijn!