Aubagio

Enbrel (113 meningen)
Imuran (49 meningen)

01-09-2016

MS (multiple sclerose)

In het begin leek het veel voor me te doen, zat net in een ernstige schub en het voelde alsof het hielp bij het herstel. helaas na 3 maanden weer een schub en 4 maanden daarna weer 1. Hierom toch maar over op iets anders dat me wel stabiel kan krijgen. Kwa bijwerkingen duurde het maand maar toen kreeg ik wel last van haaruitval, sneller zweet dan normaal en ben opeens vri[lees meer...]j veel aangekomen. De laatste 2 zijn geen officiele bijwerkingen maar ik en ook mijn neuroloog heeft het van andere gehoord.
08-02-2016

MS (multiple sclerose)

Het eerste half jaar ging prima, op de misselijkheid en haaruitval na. na een half jaar constante infecties afgewisseld met schubs. Het was iedere maand wel raak. Hierdoor keuze gemaakt om te stoppen met Aubagio
09-09-2018

MS (multiple sclerose)

Sinds ik Aubagio gebruik heb ik geen last meer van de ms.
01-01-2019

MS (multiple sclerose)

Sinds 11 weken slik ik aubagio. Na 1 week ontzettend aan de diarree, moet af en toe haast een sprintje trekken richting wc. Ontlasting is nog steeds belabberd. Vrijwel tegelijk met de start ook last van een draaierig gevoel in mijn hoofd en zwalkende benen, alsof je een borrel te veel op hebt. Dit duizelige en draaierig gevoel maakt mij met lopen erg onzeker, omdat [lees meer...]ik niet stabiel op mijn benen sta. Daarnaast durf ik er soms geen auto mee te rijden. Vandaag met de neuroloog afgesproken dat we het nog een maand aankijken, maar als het draaierige gevoel dan niet is afgenomen stap ik over op een andere medicatie. Zou het wel jammer vinden, want 1 pilletje per dag slikken is niet bepaald een gedoe. Lever slikken, dan prikken wat mij betreft.
05-10-2015

MS (multiple sclerose)

ik ben 4 jan begonnen met het medicijn en 5 jan aan de diarree geraakt en er niet meer vanaf gekomen, totdat ik op 13 maart in het ziekenhuis ben beland, omdat ik 25 kilo was afgevallen en ondertussen ook niet meer at. Ze zeggen dat het niet door de aubagio komt, maar je kunt mij nog meer vertellen als je in de halve wereld van alles hebt gegeten en nu dus weer lekker alle[lees meer...]s kunt eten en dus (jammer genoeg haha) de 25 kilo er gewoon weer aan zit en nergens geen last meer van hebt, dus mijn advies blijf ver weg van dit vergif.
07-11-2016

MS (multiple sclerose)

Ik ben in januari begonnen met Aubagio. Ik was heel bang voor de bijwerkingen. Maar gelukkig heb ik geen last van bijwerkingen. Ik vind het gebruik een stuk beter dan Avonex die ik hiervoor heb gehad. want elke week jezelf injecteren met een naald van 3 cm is ook niet fijn. Maar of het ook helpt durf ik niet te zeggen. Misschien is er helemaal geen medicijn die ons kan hel[lees meer...]pen tegen het beest dat ms heet
19-10-2017

MS (multiple sclerose)

Begin januari '17 is de diagnose MS gesteld en sinds maart '17 neem ik Aubagio, had enorm schrik om dit te nemen als ik alle bijwerkingen las maar bij mij valt het héél goed mee, mijn haar is wel dunner geworden, vroeger had ik constipatie maar sinds ik Aubagio kan ik terug elke dag naar het grote toilet. Vorige week op controle geweest bij neuroloog nadat er terug NMR's[lees meer...] van hersenen en rug waren genomen en ik kreeg goed nieuws te horen, er waren geen stofletsels bijgekomen. Dus de medicatie doet haar werk.
12-09-2017

15-12-2017

MS (multiple sclerose)

Begin december 2013 naar de huisarts geweest i.v.m. slechte coördinatie linker been en moeilijk lopen. Verwezen naar neuroloog, en na MRI scan en ruggenprik diagnose MS gekregen. Omdat ik vaak in het buitenland was (India), voor Aubagio gegaan omdat andere (te injecteren) medicatie gekoeld vervoerd moet worden - en dat kan in India moeilijk zijn. Had in eerste instantie la[lees meer...]st van haaruitval - is nu weer redelijk in orde. Gedurende de gehele tijd dat ik het middel gebruik, last van acne in de oksels en schaamstreek: vrij grote puisten, die snel weer verdwijnen. Natuurlijk geen idee of het echt werkt, want ik weet niet wat er zou gebeuren als ik het middel niet neem, maar mijn situatie is stabiel. Ik gebruik ook Vitamine D, omdat mijn bloedwaarden laag zijn.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum