Etanercept

Enbrel (118 meningen)
Imuran (55 meningen)

03-04-2021 | Man | 30
Ziekte van Bechterew
Al een hele tijd reuma, hele tijd rond gelopen zonder dat ze het echt wisten, ongelofelijk veel pijn gehad niet kunnen lopen of zelfs bewegen, toen de tijd begonnen met de humira helaas werkte dat op een gegeven moment niet toen over gegaan op de inflixomab en dat werkte heel goed en makkelijk omdat ik mezelf niet hoefde te prikken, helaas maakte mij lichaam antistoffen aa[lees meer...]n, nu sinds vorige week begonnen met de etanercept benepali en ik zal het je eerlijk zeggen ik durf me zelf niet te prikken het doet gewoon echt pijn en zo een nare pen is het, iemand wat tips? Het duurt zo lang tot ik mezelf kan prikken omdat het gewoon pijn doet waardoor mijn hersenen alles blokkeren

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Van Humira overgezet naar Benepali. Na 3 maanden flinke bijwerkingen. Verhoogde oogdruk, vreemde waarneming alsof vissenkom kijkt, nierfunctiestoornissen en duizeligheid. Daarnaast door verhoogde oogdruk bleke oogzenuw. Het is een biosimular zoals blijkt, dus niet de echte werkzame stof zoal vanuit origine gemaakt bij de originele fabrikant. Ben nu driekwart jaar later [lees meer...]redelijk aan het herstellen van de enorme bijwerkingen. Het gaat stap voor stap maar ben niet meer zoals voorheen, met name gezichtsveld en waarneming beleving is anders.

31-07-2019 | Man | 38
Ziekte van Bechterew
Buiten de haarzakjes die ontsteken en de immuniteit die wat zwakker is ben ik eigenlijk wel tevreden over dit medicijn. Mijn beweeglijkheid is er enorm op vooruit gegaan alsook die indringende pijn aan de gewrichten is zogoed als weg. Ben nu 38 jaar en sinds enkele jaren neem ik dit medicijn. Sinds mijn 13 jaar (toen is de ziekte vastgesteld) tot mijn 31 jaar kan ik mij g[lees meer...]een enkele dag herinneren waar ik geen pijn heb gevoeld. Eén minpuntje is dat we niet weten wat dit medicijn doet met ons lichaam bij gebruik over zeer lange periode. (Spreek dan wel over 20-30 jaar of meer) Op dit moment kan ik dit iedereen aanraden die last heeft met ontstekingen aan de gewrichten. Veel succes. Grtjs B.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum