ziekte

Ziekte van Bechterew

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ziekte van Bechterew

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ziekte van Bechterew

Celecoxib

22-09-2021 | Vrouw | 30
celecoxib
Ziekte van Bechterew
Ben zeer tevreden, ik kan weer beetje leven, de pijn is niet 100% weg maar 80% na 3 jaar pijn is zeer prettig. Ben blij dat de reumatoloog dit heeft voorschreven, en tot heden geen bijwerkingen. (Niet laten checken op hypertensie of op niet/lever functie)

Remicade

21-09-2021 | Man | 50
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

OxyContin

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

16-06-2021 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew
Hallo, Ik heb de ziekte van Bechterew met als trigger Crohn en psoriasis. Via mijn reumatoloog ben ik Humira beginnen te spuiten 1 maal in de 14 dagen. Op dit moment na anderhalf jaar gebruik is mijn Crohn verergerd. Na de inspuiting krijg ik verschrikkelijke buikkrampen en constant diarree. Ik heb gisteren mijn huisarts gebeld en gezegd dat het zo niet verder kan.[lees meer...] Ik weet niet hoe het nu verder moet maar ik wil toch even aanstippen dat voor mijn Bechterew Humira prima werkte. Ik had geen pijn meer, wel vermoeid en een paar kilootjes erbij. Ik hou jullie op de hoogte. Vind dit platform handig en interessant. Dank je.

Remicade

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

03-04-2021 | Man | 30
Ziekte van Bechterew
Al een hele tijd reuma, hele tijd rond gelopen zonder dat ze het echt wisten, ongelofelijk veel pijn gehad niet kunnen lopen of zelfs bewegen, toen de tijd begonnen met de humira helaas werkte dat op een gegeven moment niet toen over gegaan op de inflixomab en dat werkte heel goed en makkelijk omdat ik mezelf niet hoefde te prikken, helaas maakte mij lichaam antistoffen aa[lees meer...]n, nu sinds vorige week begonnen met de etanercept benepali en ik zal het je eerlijk zeggen ik durf me zelf niet te prikken het doet gewoon echt pijn en zo een nare pen is het, iemand wat tips? Het duurt zo lang tot ik mezelf kan prikken omdat het gewoon pijn doet waardoor mijn hersenen alles blokkeren

03-03-2021 | Man | 40
Ziekte van Bechterew
Ik loop al meer dan 10 jaar met onverklaarbare pijnklachten vooral in mijn nek en rug. Niemand kon me ooit helpen, zelfs fysiotherapeuten sloegen de handen in het haar van moedeloosheid. Nu heb ik EINDELIJK eind december 2020 de diagnose "ziekte van Bechterew" gekregen. Dat was een openbaring en ik kon het een naam geven. Ik wist eindelijk wat ik had. Ik kreeg van d[lees meer...]e reumatoloog het medicijn Arcoxia 90mg mee. Dit moest ik iedere dag 's avonds voor het slapen gaan innemen met water. Vanaf de eerste inname was ik de volgende ochtend al meteen pijnvrij. Ik vond het meteen een wondermiddel!!! Ook had ik de eerste week een enorm euforisch gevoel door deze medicatie! Ik kreeg meer energie en ik was volledig pijnvrij. Normale pijnstillers hielpen mij nooit. Er ging een wereld voor me open en ik kreeg ineens zin om veel dingen te gaan doen en ondernemen. Normaal had ik altijd pijn, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Nu heb ik de Arcoxia precies 2 maanden geslikt en op dit moment zit ik thuis met zware hartritmestoornissen, afgelopen zondagavond opgehaald door de ambulance. Ik heb nooit eerder hartritmestoornissen gehad. Voor mij is het 100% duidelijk dat dit door de Arcoxia komt. In het ziekenhuis durven ze dat niet duidelijk te stellen. Maar ik heb deze problemen sinds het gebruik van Arcoxia. De bijwerkingen begonnen na ongeveer 6 weken met extreem droge en pijnlijke ogen. Veel rode bloedvaten in mijn ogen gesprongen. En het gevoel alsof er zand in zat. Ik dacht dat ik een oogziekte had. Maar toen las ik dat dit 1 van de bijwerkingen kon zijn van Arcoxia. Nu ik met Arcoxia ben gestopt zijn mijn ogen gelukkig weer normaal! Ook kreeg ik een vreemde bittere smaak in mijn mond waardoor bijvoorbeeld melk heel vies smaakte, waardoor ik eerst dacht dat de melk over de datum was. De melk was nog goed en toen dacht ik dat ik misschien corona had door het smaakverlies. Een coronatest bleek negatief. Toen begon ik te begrijpen dat het door Arcoxia kwam. Ook kreeg ik zware maagzuur aanvallen met daardoor pijn in mijn slokdarm en, met als kers op de taart, ernstige hartritmestoornissen. Ik ben net 40 jaar geworden en ik dacht echt niet dat ik bijwerkingen zou ervaren van dit medicijn. Ik praatte tegen iedereen vol lof over dit medicijn. Het gaf me mijn leven terug. Maar na een tijdje pakt het me mijn leven ook bijna helemaal af. Dus ik ben er nu helemaal mee gestopt! Waardoor helaas de pijn in mijn nek ook weer terug komt. Echter ben ik niet van plan om er voor altijd mee te stoppen. Ik kreeg 90 mg mee van de reumatoloog voor ongeveer 6-8 weken, langer mag het sowieso niet aaneengesloten gebruikt worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze dosis voor mij veel te hoog was. Ik heb vorige week vrijdag een kwart van zo'n pil ingenomen en ik ben daardoor nog wel een aantal dagen pijnvrij geweest. Dus ik ben van plan om deze medicatie in een voor mij zo laag mogelijke dosis in te nemen en zo min mogelijk. Desnoods een aantal weken pijn lijden om daarna weer een pil in te nemen waardoor ik weer een tijdje pijnvrij kan zijn zodat ik ook de bijwerkingen tot het minimum beperk. Zo'n 20mg helpt mij al tegen de pijn. Maar ik wil wel eerst een tijdje van mijn hartritmestoornissen af zijn. Ook is mij nooit een maagbeschermer aangeraden en ik raad dan ook iedereen ten zeerste aan om altijd een maagbeschermer in te nemen omdat je maag beschadigd raakt door het gif wat in Arcoxia zit, met alle gevolgen van dien. Iedereen reageert er anders op. Arcoxia werkt geweldig tegen de pijn, maar het kan je bedlegerig maken als je het klakkeloos inneemt en niet oppast. Ontdek zelf welke dosis goed werkt bij jou en begin niet met de hoogste dosis. Als een hele lage dosis al werkt dan moet je het daar bij houden. Eventueel kun je het langzaam verhogen. Aan iedereen die aan mijn ervaringen zijn of haar voordeel mee kan doen: Succes!

10-12-2020 | Vrouw | 39
Ziekte van Bechterew
Het is mijn eerste medicatie voor de ziekte van Bechterew. Het helpt enorm tegen de constante hoofdpijn, pijnlijke heupen/ SI gewricht. Schouders en nek. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer een beetje terug heb gekregen.

24-11-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Bechterew
Eerste maanden ging het super, effect lijkt na 1,5 jaar gebruik te verminderen. Bloedwaarden slechter en veel pijn in pezen.

Celebrex

22-11-2020 | Vrouw | 62
celecoxib

Simponi

29-04-2020 | Vrouw | 43
golimumab
Ziekte van Bechterew
Na een paar maanden begon het effect goed te werken, had dan 3 goede weken en 1 off-week. Ook kreeg ik meteen al galbulten op rug en borst, een paar dagen na spuiten, erg jeukend en pijnlijk, maar dat was goed te onderdrukken met antihistamine. In verloop van tijd werden de goede weken steeds korter,. Na bloedonderzoek blijkt dat ik antistoffen aanmaak tegen Simponi, erg b[lees meer...]alen, want die eerste tijd was het echt fantastisch, had 3 weken per maand mijn leven weer terug. Die ene mindere week nam ik voor lief, die was inplanbaar.... (mhield mijn agenda die week bewust leeg en werkte 1 dag minder in die week). Dat is nu dus wel anders, maar ik kan niet anders dan toch enthousiast zijn over het middel. Ik heb het anderhalf jaar gebruikt, ga nu over op een ander middel, hoop dat ik daar geen antistoffen tegen zal maken.

Diclofenac

12-03-2020 | Vrouw | 48
diclofenac
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.

Etoricoxib

19-01-2020 | Vrouw | 35
Ziekte van Bechterew
Van paracetamol naar diclofenac naar alle nsaids. Deed amper tot niets tegen de pijn. Bij erge ontsteking in gewrichten de ergste kantjes eraf. Blij met cimzia!

Cimzia

19-01-2020 | Vrouw | 35
certolizumab pegol
Ziekte van Bechterew
Beste medicatie tot nu toe. Alle hoop op cimzia gevestigd na reguliere nsaids en ik ben zeer tevreden. Injecties zijn vervelend, goed op kamertemperatuur laten komen! Trekt snel weg. Na eerste injecties erg moe, wel binnen 3 dagen minder pijn in het bekken! Van veel plat liggen en moeizaam lopen naar een uur wandelen zonder problemen.

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Jammer dat na afbouw op verzoek reumatoloog en daarna klachten met weer starten de effectiviteit niet meer aanwwzig was ivm auto antilichamen

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Van Humira overgezet naar Benepali. Na 3 maanden flinke bijwerkingen. Verhoogde oogdruk, vreemde waarneming alsof vissenkom kijkt, nierfunctiestoornissen en duizeligheid. Daarnaast door verhoogde oogdruk bleke oogzenuw. Het is een biosimular zoals blijkt, dus niet de echte werkzame stof zoal vanuit origine gemaakt bij de originele fabrikant. Ben nu driekwart jaar later [lees meer...]redelijk aan het herstellen van de enorme bijwerkingen. Het gaat stap voor stap maar ben niet meer zoals voorheen, met name gezichtsveld en waarneming beleving is anders.

Cimzia

31-07-2019 | Man | 38
certolizumab pegol
Ziekte van Bechterew
Cimzia werkte in het begin heel goed en was er zeer tevreden over. Na enkele jaren begonnen er enkele ontstekingen de kop op te steken die telkens opnieuw en heviger terugkwamen.

31-07-2019 | Man | 38
Ziekte van Bechterew
Buiten de haarzakjes die ontsteken en de immuniteit die wat zwakker is ben ik eigenlijk wel tevreden over dit medicijn. Mijn beweeglijkheid is er enorm op vooruit gegaan alsook die indringende pijn aan de gewrichten is zogoed als weg. Ben nu 38 jaar en sinds enkele jaren neem ik dit medicijn. Sinds mijn 13 jaar (toen is de ziekte vastgesteld) tot mijn 31 jaar kan ik mij g[lees meer...]een enkele dag herinneren waar ik geen pijn heb gevoeld. Eén minpuntje is dat we niet weten wat dit medicijn doet met ons lichaam bij gebruik over zeer lange periode. (Spreek dan wel over 20-30 jaar of meer) Op dit moment kan ik dit iedereen aanraden die last heeft met ontstekingen aan de gewrichten. Veel succes. Grtjs B.

29-07-2019 | Vrouw | 58
Ziekte van Bechterew
Gebruik het nu 4 maanden. Geen last meer van ochtendstijfheid, slaap weer door en geen enkele aanval van psoriasis meer gehad. Vermoeidheid op de dag van het spuiten is te doen. Verder zijn ontstekingswaarden in bloed nog nooit zo laag geweest.

05-06-2019 | Man | 57
Ziekte van Bechterew
Al sinds 2001 aan de pijnstillers en ontstekingsremmers. Was tot 2018 altijd redelijk onder controle maar ineens ernstige nek klachten. januari 2019 begonnen met Humira en na 3 dagen was alle pijn verdwenen en is tot nu (juni 2019) niet meer teruggekomen. het is eigenlijk ongelooflijk hoe dit middel mij geholpen heeft. Zeer beperkte bijwerkingen tot nu toe (jeuk) Probeer[lees meer...] dit middel als je in je bewegingen beperkt wordt door reuma, het kan je leven positief veranderen!!

Naproxen

24-05-2019 | Man | 68
naproxen
Heb nu 3 jaar maar geen pijn wel een beetje stijf du naproxen werk heel goed

23-05-2019 | Man | 50
Ziekte van Bechterew
Sinds 2007 Humira gespoten wat op een gegeven moment niet meer werkte, eerst nog een paar andere middelen geprobeerd maar zonder resultaat. daar ik fulltime werk was de beslissing voor om Inflectra te gaan gebruiken niet makkelijk. Uiteindelijk toch besloten te gaan doen omdat ik niet meer functioneerde. Nu 3 keer geweest en het heeft gelukkig al effect de paar bijwerkinge[lees meer...]n die ik heb neem ik graag op de koop toe

Inflectra

23-05-2019 | Man | 50
Ziekte van Bechterew
Inmiddels 3 x Inflectra toegediend gekregen nadat ik sinds 2007 Humira heb gebruikt. Heb sinds die tijd minder pijn, maar ben 's morgens nog wel stram en heb wel enige opstart tijd nodig. Al met al tot nu toe zeer tevreden, alleen een zg opname iedere 6 weken is wel vervelend als je nog in het arbeidsproces zit, maar door gebruik van Inflectra hoop ik dat ook nog een tijdj[lees meer...]e te kunnen doen

02-03-2019 | Man | 28
Ziekte van Bechterew
Niet gebruiken. Ben er maanden ziek van geweest en het hielp niets. Niet goed voor je.

20-02-2019 | Vrouw | 44

20-02-2019 | Vrouw | 44
Ziekte van Bechterew
15 Jaar geleden werd bij mij SA (Bechterew) vastgesteld, aanvankelijk was het onder controle met NSAIDs. Echter in 2013 werd het plots erger na de geboorte van mijn dochter: ondraaglijke vermoeidheid, sternum ontsteking (moeite met ademhalen), veel pijn in benen en bekken. Enkel werken ging nog, huishouden en hobby's (dans) niet meer. Na de eerste Humira injectie merkte [lees meer...]ik al verbetering en nu voel ik me relatief goed en kan ik vanalles opnieuw doen. Ik merk wel dat ik wat gevoeliger ben voor infecties. Vorig jaar had ik een hevige longontsteking. Dus ik laat netjes een griepspuit zetten elk jaar en pneumo vaccinatie. Er is werkelijk een leven vóór en na Humira.

01-02-2019 | Man | 43
Ziekte van Bechterew
Eerste keer na inname hartkloppingen. Even gestopt. Na een poosje weer begonnen, geen last meer en uitsluitend positieve ervaring. Nu na ca 3 jaar over naar MYX .. ben benieuwd hoe dat werkt.

Meloxicam

17-12-2018 | Man | 51
meloxicam
Ziekte van Bechterew
sinds het gebruik van Sandoz kan ik minder lang werken, lopen en moet ik mijn klussen thuis eerder afbreken ivm het toeslaan van pijn en vermoeidheid en zijn de navolgende klachten te voor schijn gekomen: Nachtmerries, winderigheid, geen eetlust, slaperig, een opgeblazen gevoel maag.

Meloxicam

17-12-2018 | Man | 51
meloxicam
Ziekte van Bechterew
Meloxicam PCH voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat Viox uit de handel gehaald was (2006) en sinds dien weer redelijk kon lopen en mijn werk van 8 uur weer kon volhouden, en prive klusjes kon doen. Helaas heeft men dit middel vervangen door een goedkoper middel (2018) lees Sandoz of Aurobindo en sindsdien heb moeite om mijn werk 8 uur vol te maken, de afstand di[lees meer...]e ik nog kan lopen vermindert is en thuis hooguit nog 2 uur wat kan doen. want dan vermindert mijn humeur ook, want dan krijg je teveel pijn

07-12-2018 | Vrouw | 53
Ziekte van Bechterew
Dit medicijn heeft mij zeer zeker geholpen bij mijn ziekte. Vooral de ochtendstijfheid werd verminderd. Ook had ik met Humira veel minder last van uitvalsverschijnselen van bv benen. Heb alleen eind september gehoord dat ik (uitgezaaide) borstkanker heb. Schrok mij naar toen ik op de bijsluiter las dat er een verhoogde kans op o.a. borstkanker kon ontstaan bij gebruik v[lees meer...]an Humira. Heb dit aangegeven bij mijn reumatoloog en apotheek, is bekend, maar er wordt niets mee gedaan en ook geen actie op ondernomen. Wil hier alleen mee zeggen dat, zeker de gebruikers waarbij borstkanker in de familie voorkomt, zich goed moeten laten voorlichten!!!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)