Ziekte van Bechterew

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Ziekte van Bechterew

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Ziekte van Bechterew

22-03-2024 | Man | 20

hartkloppingen slapeloosheid opvliegers

Mocht het middel op indicatie nemen. Het medicijn op indicatie bij pijn voor 5 dagen genomen. De pijn werd effectief onderdrukt en de stijfheid was ook verminderd. Helaas kon ik 5 nachten lang niet slapen, kreeg ik opvliegers en had ik de laatste nacht hartkloppingen. Wegens deze redenen gestopt met het middel. De ontsteking was destijds vrij goed onderdrukt. Het middel[lees meer...] werkt dus goed, echter geeft het bij mij te veel vervelende bijwerkingen om ermee door te gaan...

18-03-2024 | Man | 62
Ziekte van Bechterew
Geweldige ervaringen met Humira en Hyrimoz. Ik kreeg wel last van jeukaanvallen (zogenaamde rash) maar slik nu 1x per week een histamine tablet en heb nergens meer last van. Humira begon te werken direct na de dosis en alle klachten waren na 3 dagen verdwenen. Begindosis 1 injectie per 14 dagen nu 1x per maand. PROBEER HET, HET KAN JE LEVEN OP EEN POSITIEVE MANIER VERAN[lees meer...]DEREN!!!

16-03-2024 | Vrouw | 48

slapeloosheid

Ik heb ruim 30 jaar Bechterew / SPA en met Naproxen was het redelijk onder controle. Het afgelopen jaar verergerden de klachten en sinds een tijdje gebruik ik Adalimumab, injecties Amgevita. Dit lijkt aan te slaan maar ik ervaar sinds het gebruik enorme slapeloosheid. Mijn reumatoloog gaf aan dat het een veel voorkomende bijwerking is en verwees me door naar de huisar[lees meer...]ts.. Slaapmedicatie maakt me raar en dizzy en is geen optie. Slaaphygiëne zoals geen tv, mobiel etc voor het slapen gaan is goed. Wie herkent deze bijwerking en wil zijn/haar ervaring delen? Niet slapen is niet te doen:-(

14-01-2024 | Vrouw | 36
Ziekte van Bechterew
Eerste paar weken na gebruik last van extreme vermoeidheid. Klachten (gewrichtsontstekingen) waren een week na eerste injectie al een stuk minder, na 3 weken helemaal weg. Nu in de winterperiode veel last van van infecties aan de luchtwegen.

14-12-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Bechterew
Ik heb al jaren de ziekte van Bechterew en dat uit zich bij mij met name in ontstekingen rond het borstbeen en de ribben. Ademen wordt zwaar en pijnlijk. Nu enkele maanden een aan humira verwant medicijn (Hyrimoz) en een werkelijk ongekende verbetering. Niet kunnen vermoeden! Wel echt bijwerkingen de eerste 2-3 dagen na zetten: forse diarree en nare hoofdpijn. Maar voor nu[lees meer...] is dit het zeker waard.

06-09-2023 | Vrouw | 53

11-07-2023 | Vrouw | 58
Ziekte van Bechterew
Dag, Ik heb al geruime tijd Humira en met effect. Maar nu stapt het ziekenhuis over op Amgevita. Een generiek merk wat helaas niet goed werkt bij mij. Ik heb weer hevige pijn en stijfheid. Weet iemand dat er nog een ziekenhuis is dat Humira wel volledig vergoed?

22-05-2023 | Man | 35
Ziekte van Bechterew
Ik ben 35 jaar en gebruik al zo'n 17 jaar Humira. Voordat ik Humira gebruikte had ik vaak pijn en moeite met lopen. Humira heeft me erg geholpen en ik ben dan ook dankbaar voor dit medicijn. Wat ik al langere tijd merk aan mijn lichaam en ik nooit echt onderzocht heb, is dat het mijn conditie (lees: uithoudingsvermogen) beperkt. Ik vraag me af of dit door de Humira kan ko[lees meer...]men. Heeft iemand hier een mening over? Het uit zich vooral in duursporten en ook in het herstel na de training, vaak last van zware benen terwijl ik voor mijn gevoel niet heel diep ben gegaan. Je denkt conditie op te bouwen maar het lijkt wel alsof er een "max" zit, terwijl je de wil hebt om door te gaan. Ik hoor het graag.

29-04-2023 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew
Gebruik het nu 4 jaar. In het begin fantastisch. Onlangs door ziekte en operatie 3 maanden niet gespoten. Voelde zelf geen verschil. Ontstekingswaarden in bloed waren echter verhoogd. Op aanraden van reumatoloog weer gestart met spuiten. Sindsdien continu diarree.

Diclofenac

17-03-2023 | Vrouw | 28
diclofenac
Ziekte van Bechterew
Medicijn 2 maanden uitgeprobeerd. Laatste weken alleen maar duizelig geweest. Ik stond er 's morgens mee op en ging duizelig naar bed. Als ik dan eenmaal wou gaan slapen kreeg ik last van hartkloppingen of een opgejaagd stress gevoel alsof ik 20 koffies gedronken had. Hierdoor sliep ik enorm slecht. De afweging was dus of rugpijn of bijwerkingen van diclofenac. Reumatoloog[lees meer...] gecontacteerd en die vond dat ik direct moest stoppen met het gebruik van dit medicijn.

11-11-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik heb al 37 jaar de ziekte van Bechtrew. Ik had toen het begon een arts die het gelijk zag aan mijn ogen en natuurlijk in het bloed... Toen deze wegging bij het ziekenhuis waar ik werd behandeld, hebben alle artsen gezegd dat ik het niet had want ik ben niet vergroeit. In 2015 na jaren van pijn en ellende en niet meer kunnen werken, de arts weer opgezocht, de juiste medic[lees meer...]ijnen ( arcoxia) en het ging weer goed... Sinds een half jaar tast de arcoxia mijn nieren aan en ben ik sinds vorige week ( 4 nov 2022 ) begonnen aan de Humira. Ik was binnen een paar dagen van de pijn af en ik voel mij goed. Het enige wat ik nog een beetje spannend vind is dat het mn imuunsysteem verandert, mn weerstand blijft hetzefde als ieder ander, alleen als ik ziek word het snel erger kan worden. Op dit moment is iedereen om mij heen ziek en blijf ik er maar uit de buurt... Ik ben nu nog een beetje het vertrouwen in mijn lichaam kwijt omdat ik niet weet hoe die reageert. Ik ben er vrij relaxt onder en het vertrouwen komt ook wel weer terug. Ik ga ervan uit dat ik geen bijwerkingen krijg ( positief denken) en voor nu voel ik me beter dan voorheen en dat na 1 prik.

31-10-2022 | Vrouw | 55
Ziekte van Bechterew
Ik slik sinds 2015 Arcoxia 90 mg, 1 x pd vanwege de Ziekte van Bechtrew. Het helpt goed tegen de pijn en ontstekingen. Nu na 7 jaar is mijn nierfunctie binnen een half jaar ineens slechter geworden. Ik viel zonder reden 7 kilo af, geen eetlust, hoofdpijn en echt zo verschrikkelijk moe. Ik moest direct stoppen, nou dat heb ik geweten... een paar dgn verder en ik kan niet[lees meer...] meer op of om van de pijn.Ik krijg eind deze week een nieuw biologisch medicijn, dit kon niet eerder ivm bloedonderzoek voor het medicijn. Vanmorgen toch weer de arts gebeld en voor nu om de tijd te overbruggen toch weer Arcoxia gekregen maar nu 60 mg. Laat dus regelmatig je bloed onderzoeken, mijn arts doet dit gelukkig 2 x pj en houdt het heel goed in de gaten. Eind deze week weer stoppen en hopen dat het nieuwe medicijn snel aanslaat en dat mijn nieren weer bijtrekken.

16-10-2022 | Man | 66
Ziekte van Bechterew
ZONDER ARCOXIA ZOU IK GEEN LEVEN HEBBEN GELUKKIG NIET TE VEEL BIJWERKINGEN BIJ MIJ

28-05-2022 | Vrouw | 32
Ziekte van Bechterew
Medicatie hielp tegen de bechterew, maar door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb het medicijn 1,5 jaar gebruikt. Eerst nog met anti allergeen tabletjes, omdat ik jeukende schijven kreeg na het prikken. Ik had achteraf toen moeten stoppen... na een tijdje kreeg ik nog meer bijwerkingen en toen kwamen we er achter dat het een allergische reactie was.

Tramadol

16-02-2022 | Man | 32
tramadol
Ziekte van Bechterew
Voor ik het wist dat ik bechterew had nam ik zaldiar, Tradonal en tramadol dagelijks 6-8 keer om te kunnen gaan werken. De eerste keer was ik van tradonal slaprig, tweede keer al minder en erna nooit meer gehad. Zelfs na jaren niet meer gebruikt te hebben. Heb deze opoïden makkelijk 2 jaar genomen. Van bijwerkingen kon ik niet spreken. Verslaving ook helemaal niet. S[lees meer...]lechts toen ik zaldiar maanden nam voor het slapen gaan merkte ik toen ik er mee stopte dat ik zaldiar nodig had om de slaap te vatten. Gold frog alles meteen gestopt. Ben erna met humira spuiten begonnen en dit ging redelijk.

Tramadol

22-01-2022 | Man | 42
tramadol
Ziekte van Bechterew
Mijn aandoening is levenslang en er zijn zwaardere medicijnen maar ik probeer het zo licht mogelijk te houden.

Benepali

21-12-2021 | Man | 26
Etanercept
Ziekte van Bechterew
Jarenlang met klachten rond gelopen. Tot ik uiteindelijk niet meer kon bewegen. Tot tranen in de ogen toe van de pijn. Het was echt verschrikkelijk. Eindelijk werden klachten serieus onderzocht en kreeg de diagnose ziekte van Bechterew. Na twee keer een ander medicijn te hebben geprobeerd met vervelende bijwerkingen kreeg ik Benepali. Echt super blij met deze medicatie. He[lees meer...]b mijn leven weer volledig kunnen hervatten en doe alles wat een 'normaal' persoon ook kan. Af en toe nog klachten als stijve rug maar over het algemeen nergens meer last van. Sport daarbij wel 4 a 5 dagen in de week. Injecties zijn daarbij wel pijnlijk. Eerst de pen gekregen maar gauw over gegaan naar de spuit. Tip voor andere: spuit kan je zelf geleidelijk inspuiten. Bij pijn stop je even en ga je verder wanneer het niet meer zeer doet. De pen is een klik en je krijgt de vloeistof met een noodgang in je lichaam wat bij mij zeer pijnlijk was.

Fentanyl

17-11-2021 | Vrouw | 36
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Ziekte van Bechterew
Door de zieke van Bechterew en veel, al dan niet al het mogelijke, geprobeerd om niet aan de fentanyl te hoeven geraken was er geen andere optie. Ik was er fel op tegen wegens de bekende kansen op gewenning of zelfs verslaving. Uitgezocht met de arts dat ik verre van verslaving gevoelig ben dus ik stond open om het toch eerst maar te proberen dan. De eerste keer voelde ik [lees meer...]niet veel. De volgende plak ronde voelde ik de werking al binnen 2 uur en na contact met de arts kan het zijn dat je begint te merken dat de werkzame stof zijn werk doet. De ergste pijn zakte langzaam af, maar ook jeuk aan m'n neus waardoor mijn man mij al Wicky de Viking als bijnaam gegeven heeft🤣 Ik ging na langer er aan te wennen echt te merken dat de heftigste pijn zo goed onder controle is en dat ik mijn hobby's weer kon oppakken. Rolstoel niet meer nodig heb in dagelijks gebruik, alleen bij dagjes uit zoals Efteling en alleen maar lopen en slenteren maar een middagje stadten met pauzes om te zitten kan ik weer gewoon. Mag geen autorijden dus mijn man is nu wel mijn chauffeur geworden 😅 Maar ik ben weer de mama voor mijn jonge dochters, ik kan weer leuke dingen doen met ze. Soms vlamt de ziekte op en heb ik meer pijn maar het zou hels geweest zijn met ziekenhuis opname voor pijn medicatie per infuus als ik deze pleisters bleef weigeren. Ik hoop er wel vanaf te komen als er een betere behandeling komt voor de ziekte van Bechterew maar dat is afwachten. Tot die tijd ben ik mega mega gered met deze fentanyl pleisters. Wel hele hoge dosering ivm schade door de ziekte van Bechterew dat ook weer pijn geeft maar ik ga er gelukkig goed op. Ik ervaar al bijwerkingen: - Soms wat moe/suffig maar als ik bezig ben niet meer. - Jeuk aan gezicht en vooral de neus met vlagen, voelt alsof er miertjes doorheen lopen en dat kriebel gevoel (als dat het ergste is....) - opvliegers (op mijn 36e) en dat is wel eens lastig wanneer in midden in de winter een zweet aanval krijg en na de opvlieger mij moet opfrissen en even een andere trui aan doe. Maar, heb het zelden echt koud. Eerder te warm 😅 - Deze zal veel bekend zijn: obstipatie. Nu reageer ik erg heftig op milde hulpmiddeltjes dus let ik veel op voeding en loop ik veel want nu ik dat weer kan ben ik dankbaarder dan ooit dat ik weer loop. En dat helpt wel oké. Maar het is wel lastig en tja, pijnlijk. Daarnaast ook regelmatig hevig buikkrampen die horen bij obstipatie. Ik heb verder geen last van andere dingen als misselijkheid, overgeven , euforie wat ik ook geregeld hoor. Ga je fentanyl pleisters of andere manieren fentanyl gebruiken, zorg dat je zelfs bij niet verslavingsgevoelig je gebruik laat monitoren. Het is een héél heftig middel en gebruik het liever niet dan wel maar soms is niet willen geen optie maar de enige optie accepteren dat het niet anders kan voorlopig en als overbrugging je wel erg goed kan helpen. Ieder mens is anders en reageert anders op medicijnen. Euforie mag gevoeld worden zei mijn arts maar het mag nooit de reden gaan worden en blijven om het te gebruiken. Dit kan levens kosten namelijk, het is 80 maal sterker las ik onlangs dan morfine. Wees secuur, plak op vast schema en laat je geregeld controleren bij de (huis) arts. Is de pijn o der controle en fentanyl niet meer nodig? Maak dan een goed afbouwschema met de arts. Afbouwen hoef je namelijk niet te merken, zorg van de arts is ook om te zorgen dat je afbouwt zonder klachten want dat zal namelijk averechts helpen. Bespreek dat goed wat je wensen zijn om mogelijk bij eventuele ontwenningsverschijnselen iets te kunnen krijgen deze te onderdrukken. STOP NEVER NOOIT INEENS!!!!!!! Mijn oude huisarts deed dit want die dacht dat ik de pijn verzon voordat mijn mri uitslag bekend was. Ik had met mijn 34 jaar als gezonde vrouw en moeder van 4, gelukkig getrouwd, bijna een hartaanval gekregen omdat de oude huisarts wel vond dat mijn lijf dat aankon. Het was doodeng, plus doodziek en het is levensgevaarlijk! Stop absoluut nooit zomaar ineens en maak je wel die keuze, doe dit dan onder streng medisch toezicht door bv opname ziekenhuis of kliniek gespecialiseerd hierin ( dan kom je in een afkickkliniek waar ze goed op je letten en zorgen voor je) Heel verhaal maar vond het wel belangrijk neer te zetten. Bedoeling is immers elkaar ervaringen te delen over dit middel. Laatste: Besef heel goed bij gaan gebruiken en tijdens gebruik dat gewenning op kan treden. Bespreek dit altijd goed met je arts. Fentanyl is geen grapje, het is geen paracetamol... Het is ontzettend heftig. Zeer helpend maar heavy! Heel heavy. Ga nooit zelf zoeken naar meer fentanyl. Mocht je doorbraak pijn gaan ervaren dan zijn daar andere middelen voor die kortwerkend zijn maar even een boostje geven en dat kan variëren nav ziekte en pijnscore, je leeftijd en verdere gezondheid zoals paracetamol, diclofenac en soms oxycodon/ocycontin/oxynorm. Bespreek dit altijd met je arts. Die weet wat hij/zij doet. Maar ga niet via verkeerde wegen naar meer zoeken want dan kun je in het wereldje van verslaving komen of erger.... Overdosering en de kans is dan te groot dat je er niet meer uitkomt. Ik wens iedereen het beste toe! Hopelijk kunnen de meeste genezen en fentanyl ooit voor goed de deur uit doen!

28-10-2021 | Man | 25
Ziekte van Bechterew
Beste Lezers, Ik ben op mijn 21ste gediagnosticeerd met Bechterew, mijn kwaliteit van leven was door de pijn niet meer wat het was. De ene dag voel je je een opa en kan je bar weinig, en de ander dag zit je goed in je vel en kan je alles. Ik kreeg 2 jaar geleden Adalimumab voorgeschreven. Eenmaal per twee weken(nu drie), ik begon met Humira en nu heb ik een generiek [lees meer...]middel ter vervanging die het net zo goed doet. (Hyrimoz) Het is nu de bedoeling om gradueel af te bouwen naar eenmaal per vier weken, en kijken of de positieve aspecten alsnog behaald worden. Ik was in het begin gespannen met betrekking tot de bijwerkingen. Gelukkig heb ik daar zelf tot nu toe géén last van gehad. Het enigste wat me opvalt is wanneer ik de injectie neem, ik me niet heel fit voel(beetje grieperig) en last heb van mijn darmen. Dat duurt bij mij nooit langer dan 24uur. Dit kan voor de een erger zijn dan de ander, maar aangezien ik daarnaast bijna nooit meer last heb van mijn lijf neem ik dat voor lief. Onstekkingswaardes zijn terug naar normaal! Hopelijk helpt mijn ervaring u in uw zoektocht, Sterkte en succes!

Celecoxib

22-09-2021 | Vrouw | 30
celecoxib
Ziekte van Bechterew
Ben zeer tevreden, ik kan weer beetje leven, de pijn is niet 100% weg maar 80% na 3 jaar pijn is zeer prettig. Ben blij dat de reumatoloog dit heeft voorschreven, en tot heden geen bijwerkingen. (Niet laten checken op hypertensie of op niet/lever functie)

Remicade

21-09-2021 | Man | 50
infliximab
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

OxyContin

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

16-06-2021 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew
Hallo, Ik heb de ziekte van Bechterew met als trigger Crohn en psoriasis. Via mijn reumatoloog ben ik Humira beginnen te spuiten 1 maal in de 14 dagen. Op dit moment na anderhalf jaar gebruik is mijn Crohn verergerd. Na de inspuiting krijg ik verschrikkelijke buikkrampen en constant diarree. Ik heb gisteren mijn huisarts gebeld en gezegd dat het zo niet verder kan.[lees meer...] Ik weet niet hoe het nu verder moet maar ik wil toch even aanstippen dat voor mijn Bechterew Humira prima werkte. Ik had geen pijn meer, wel vermoeid en een paar kilootjes erbij. Ik hou jullie op de hoogte. Vind dit platform handig en interessant. Dank je.

Remicade

27-04-2021 | Vrouw | 63
infliximab
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

Benepali

03-04-2021 | Man | 30
Etanercept
Ziekte van Bechterew
Al een hele tijd reuma, hele tijd rond gelopen zonder dat ze het echt wisten, ongelofelijk veel pijn gehad niet kunnen lopen of zelfs bewegen, toen de tijd begonnen met de humira helaas werkte dat op een gegeven moment niet toen over gegaan op de inflixomab en dat werkte heel goed en makkelijk omdat ik mezelf niet hoefde te prikken, helaas maakte mij lichaam antistoffen aa[lees meer...]n, nu sinds vorige week begonnen met de etanercept benepali en ik zal het je eerlijk zeggen ik durf me zelf niet te prikken het doet gewoon echt pijn en zo een nare pen is het, iemand wat tips? Het duurt zo lang tot ik mezelf kan prikken omdat het gewoon pijn doet waardoor mijn hersenen alles blokkeren

03-03-2021 | Man | 40
Ziekte van Bechterew
Ik loop al meer dan 10 jaar met onverklaarbare pijnklachten vooral in mijn nek en rug. Niemand kon me ooit helpen, zelfs fysiotherapeuten sloegen de handen in het haar van moedeloosheid. Nu heb ik EINDELIJK eind december 2020 de diagnose "ziekte van Bechterew" gekregen. Dat was een openbaring en ik kon het een naam geven. Ik wist eindelijk wat ik had. Ik kreeg van d[lees meer...]e reumatoloog het medicijn Arcoxia 90mg mee. Dit moest ik iedere dag 's avonds voor het slapen gaan innemen met water. Vanaf de eerste inname was ik de volgende ochtend al meteen pijnvrij. Ik vond het meteen een wondermiddel!!! Ook had ik de eerste week een enorm euforisch gevoel door deze medicatie! Ik kreeg meer energie en ik was volledig pijnvrij. Normale pijnstillers hielpen mij nooit. Er ging een wereld voor me open en ik kreeg ineens zin om veel dingen te gaan doen en ondernemen. Normaal had ik altijd pijn, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Nu heb ik de Arcoxia precies 2 maanden geslikt en op dit moment zit ik thuis met zware hartritmestoornissen, afgelopen zondagavond opgehaald door de ambulance. Ik heb nooit eerder hartritmestoornissen gehad. Voor mij is het 100% duidelijk dat dit door de Arcoxia komt. In het ziekenhuis durven ze dat niet duidelijk te stellen. Maar ik heb deze problemen sinds het gebruik van Arcoxia. De bijwerkingen begonnen na ongeveer 6 weken met extreem droge en pijnlijke ogen. Veel rode bloedvaten in mijn ogen gesprongen. En het gevoel alsof er zand in zat. Ik dacht dat ik een oogziekte had. Maar toen las ik dat dit 1 van de bijwerkingen kon zijn van Arcoxia. Nu ik met Arcoxia ben gestopt zijn mijn ogen gelukkig weer normaal! Ook kreeg ik een vreemde bittere smaak in mijn mond waardoor bijvoorbeeld melk heel vies smaakte, waardoor ik eerst dacht dat de melk over de datum was. De melk was nog goed en toen dacht ik dat ik misschien corona had door het smaakverlies. Een coronatest bleek negatief. Toen begon ik te begrijpen dat het door Arcoxia kwam. Ook kreeg ik zware maagzuur aanvallen met daardoor pijn in mijn slokdarm en, met als kers op de taart, ernstige hartritmestoornissen. Ik ben net 40 jaar geworden en ik dacht echt niet dat ik bijwerkingen zou ervaren van dit medicijn. Ik praatte tegen iedereen vol lof over dit medicijn. Het gaf me mijn leven terug. Maar na een tijdje pakt het me mijn leven ook bijna helemaal af. Dus ik ben er nu helemaal mee gestopt! Waardoor helaas de pijn in mijn nek ook weer terug komt. Echter ben ik niet van plan om er voor altijd mee te stoppen. Ik kreeg 90 mg mee van de reumatoloog voor ongeveer 6-8 weken, langer mag het sowieso niet aaneengesloten gebruikt worden. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze dosis voor mij veel te hoog was. Ik heb vorige week vrijdag een kwart van zo'n pil ingenomen en ik ben daardoor nog wel een aantal dagen pijnvrij geweest. Dus ik ben van plan om deze medicatie in een voor mij zo laag mogelijke dosis in te nemen en zo min mogelijk. Desnoods een aantal weken pijn lijden om daarna weer een pil in te nemen waardoor ik weer een tijdje pijnvrij kan zijn zodat ik ook de bijwerkingen tot het minimum beperk. Zo'n 20mg helpt mij al tegen de pijn. Maar ik wil wel eerst een tijdje van mijn hartritmestoornissen af zijn. Ook is mij nooit een maagbeschermer aangeraden en ik raad dan ook iedereen ten zeerste aan om altijd een maagbeschermer in te nemen omdat je maag beschadigd raakt door het gif wat in Arcoxia zit, met alle gevolgen van dien. Iedereen reageert er anders op. Arcoxia werkt geweldig tegen de pijn, maar het kan je bedlegerig maken als je het klakkeloos inneemt en niet oppast. Ontdek zelf welke dosis goed werkt bij jou en begin niet met de hoogste dosis. Als een hele lage dosis al werkt dan moet je het daar bij houden. Eventueel kun je het langzaam verhogen. Aan iedereen die aan mijn ervaringen zijn of haar voordeel mee kan doen: Succes!

10-12-2020 | Vrouw | 39
Ziekte van Bechterew
Het is mijn eerste medicatie voor de ziekte van Bechterew. Het helpt enorm tegen de constante hoofdpijn, pijnlijke heupen/ SI gewricht. Schouders en nek. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven weer een beetje terug heb gekregen.

24-11-2020 | Vrouw | 60
Ziekte van Bechterew
Eerste maanden ging het super, effect lijkt na 1,5 jaar gebruik te verminderen. Bloedwaarden slechter en veel pijn in pezen.

Celebrex

22-11-2020 | Vrouw | 62
celecoxib

Simponi

29-04-2020 | Vrouw | 43
golimumab
Ziekte van Bechterew
Na een paar maanden begon het effect goed te werken, had dan 3 goede weken en 1 off-week. Ook kreeg ik meteen al galbulten op rug en borst, een paar dagen na spuiten, erg jeukend en pijnlijk, maar dat was goed te onderdrukken met antihistamine. In verloop van tijd werden de goede weken steeds korter,. Na bloedonderzoek blijkt dat ik antistoffen aanmaak tegen Simponi, erg b[lees meer...]alen, want die eerste tijd was het echt fantastisch, had 3 weken per maand mijn leven weer terug. Die ene mindere week nam ik voor lief, die was inplanbaar.... (mhield mijn agenda die week bewust leeg en werkte 1 dag minder in die week). Dat is nu dus wel anders, maar ik kan niet anders dan toch enthousiast zijn over het middel. Ik heb het anderhalf jaar gebruikt, ga nu over op een ander middel, hoop dat ik daar geen antistoffen tegen zal maken.