Ervaringen met Ciclosporine

Auto-immuunziekte (1 mening)

20-03-2015 | Man | 20
ciclosporine (100mg)
Eczeem
Had hele erge eczeem overal op mijn huid, van boven tot onder. was begonnen rond november, heb toen eerst prednison geslikt, maar dit haalde vrij weinig uit. Toen naar de dermatoloog en die schreef me eerst ook een hogere dosis prednison voor, maar ook nog niet het gewenste effect, toen kreeg ik ciclosporine en in het begin merk je nog niet veel, maar na 2 weken merk je ve[lees meer...]rschil en in februari was mijn eczeem weg en is tot nu toe nog niet teruggekomen. Ik ben nu een maand van het medicijn af.

28-07-2014 | Vrouw | 47
Eczeem
Ciclosporine is uiterst effectief, echter mijn bloeddruk is erg gestegen. Krijg deze met verschillende medicatie moeilijk onder controle.

17-04-2013 | Vrouw | 34
Psoriasis
Na veel verschillende keren (vaak!) lichttherapie en medicatie (zalven, lotions maar ook bijv. Mtx) te hebben gebruikt zonder (of niet voldoende) resultaat ciclosporine voorgeschreven gekregen. Voor mijn huid werkt het goed, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend! Heb last van tintelende handen en voeten en lippen vooral bij temperatuurverschillen (zoals handen wassen, do[lees meer...]uchen). En zelfs een geheel naar gevoel tot (bijna) flauwvallen en wat gewichtstoename. Ik ben toen een lagere dosis gaan gebruiken, met als gevolg meteen de psoriasis die in alle hevigheid terug kwam. Nu zit ik op een tussen dosis, neem 1x per dag 100in en 1x per dag 50. Mijn huid wordt nu weer wat beter, al nemen de bijwerkingen ook weer toe al is het nog niet zo vervelend als het eerder was.

01-12-2011 | Vrouw | 62
ciclosporine
eigenlijk alleen in maanden van allergie en bij droge ruimtes in principe niet elke dag.

18-06-2010 | Vrouw
Auto-immuunziekte
Wel erg veel nare bijwerkingen en ook minder nare maar wel vervelende bijwerkingen.

08-05-2009 | Vrouw
Psoriasis
Ik was opgezet van cisloporine en kreeg maagklachten.  Een goede medicijn, het werkte als een wonder eerste keer voor mijn psoriasis maar op een moment werd efect minder. Met tussenpozen heb ik toch 5 jaar of zo gebruikt.