Ciclosporine

Psoriasis (3 meningen)
Auto-immuunziekte (1 mening)

14-10-2019

Netelroos

Chronische netelroos sinsd 2011. Antihistamine geen effect. Uiteindelijk Neoral. Geen andere opties meer. Werking matig, maar beter iets dan niets. Gebruikt tijdens zwangerschap (langzaam afbouwen) en na 4 maanden zwanger was medicatie niet meer nodig. De netelroos was weg! Enkele weken na bevalling (april 2016) weer netelroos, uiteindelijk weer elke dag. Na 6 maanden door[lees meer...]verwezen naar VU Medisch Centrum. Kreeg na onderzoeken groen licht voor Xolair injecties. En dat helpt super!!
08-09-2019

Psoriasis

Sinds mei heb ik psoriasis. Het begon met een paar pijnlijke bobbeltjes. Naar de huisarts gegaan en vervolgens crème/zalf gekregen voor ‘eczeem’. sindsdien ging het alleen maar slechter en ben ik doorverwezen naar de dermatoloog, die constateerde psoriasis. Eerst allerlei antibiotica kuren voorgeschreven gekregen, maar niets hielp. Totdat ik Dermovate in combinatie met pr[lees meer...]ednison meekreeg. Dit begon te helpen en de huid werd weer wat rustiger. Maar zodra de prednison kuur was afgelopen kwam het weer terug. Sinds 3 weken zit aan ciclosporine, 200mg per dag. Maar tot op heden geen verbetering mogen merken. De opgezwollen rode pijnlijke plekken soms gevuld met pus zitten op mijn buik gedeelte en op het gelaat (snor en baard)
18-07-2019

Eczeem

Al jaren hormoonzalven gebruikt, en was semi-beheersbaar. Na weer een ernstige periode met eczeem aanvallen waar ik niet meer door kon slapen van de jeuk en normaal kon functioneren, toch naar de ciclosporine overgestapt. In het begin last van hoofdpijn, misselijk, moeheid. Nu na 4 weken en een verlaging in de dosis, zijn de bijwerkingen dusdanig afgenomen dat er goed me[lees meer...]e te leven is. Beetje moe af en toe en misselijkheid als ik de pil zonder eten inneem. De jeuk is bijna helemaal weg, mijn huid is helemaal gaaf en voelt super aan. Dus al met al werkt het erg goed.
06-07-2019

Ciclosporine (ciclosporine)

Ciclosporine samen met Cellcept gaan gebruiken als mogelijke vervanger voor Prednisolone (ter behandeling van autoimmuunziekte POHS en AZOOR, vallende in de Uveitis categorie). Mag inmiddels overstappen naar Humira maar behoud in de tussentijd nog de Ciclosporine en Prednisolone tot Humira is ingewerkt. Effectiviteit kan ik niks over zeggen aangezien de Prednisolone alles[lees meer...] opvangt. Sinds de start met Ciclosporine met name last van licht bevende, droge en tintelende handen en voeten. Gaat met vlagen en is prima te doen. Haargroei in het gezicht iets meer, maar is goed bij te houden (omdat ik blond ben ook niet goed zichtbaar voor anderen).
18-04-2019

Eczeem

Mijn zoon van 12 sikt sinds 3 april 2019 de ciclosporine. Na 12 jaar verdween de eczeem als sneeuw voor de zon. Wat een verademing voor hem, hij zak me; “mam, het voelt of mijn lijf bevrijd is”! We merken dat sinds 2 dagen zijn gezicht weer erg droog wordt! Hopelijk door de spanning van een eind toets van groep 8. Morgen bloedcontroles en dan maar hopen dat het snel nog [lees meer...]beter gaat en zijn nieren prettig mee werken.
16-08-2018

Eczeem

Ben nu 3 jaar bezig met hormoonzalven, waar het eczeem doorheen brak. Prednison, waar het eczeem na de 3de kuur doorheen brak. Nu ciclosporine, vorige arts wilde het niet voorschrijven, omdat hij dacht dat Mn nieren het niet aan konden. Deze arts wilde wel voorschrijven. Het leek even te helpen, nu na 2 maanden gebruik breekt het eczeem weer door de medicatie heen. Nooit j[lees meer...]eukVrij of eczeemvrij geweest zoals andere bevindingen. Wel 1ste 2 weken veel last gehad van: misselijkheid, diarree en buikpijn. Dat is nu wel minder. Ook in die wenperiode veel hoofdpijn. Ook dat is weg, nu nog af en toe wat minor discomfort zoals droge mond en af en toe diarree. Kan het wel aanbevelen, maar kijk echt goed of het binnen 1 maand aanslaat, anders moet je misschien ophogen (dat ga ik nu proberen)
20-03-2018

Eczeem

Op 19 januari begonnen met 250 mg Ciclosporine tegen ernstig eczeem over mijn hele lijf. Jarenlang wilde ik dit middel niet slikken maar nu had ik gewoon geen keus meer. Na 4 !! dagen inname begon het eczeem langzaam te verminderen en de jeuk was weg. Geweldig. In de eerste week wel een paar keer flink misselijk geweest en hoofdpijn gehad maar met een maagbeschermer was [lees meer...]de misselijkheid ook weg. Hoofdpijn heeft ook niet langer dan een week geduurd. De vreselijke vermoeidheid begon na een week of twee. Viel in slaap op mijn werk. Ben 3 dagen in de ziektewet gegaan en vanaf dat moment slaap ik nu elke woensdag-en zaterdagmiddag. Om 21.00 ga ik elke avond slapen tot 06.30 uur. Een sociaal leven heb ik eventjes niet maar ben wel in staat om goed te kunnen werken en sporten op deze manier. De eczeem komt weer iets terug maar goed onder controle te houden met hormoonzalf. Het wachten is nu op een nieuw medicijn welke middels injecties toegediend wordt en minder bijwerkingen heeft. Mijn specialist verwacht het zeer binnenkort in ons ziekenhuis en ik ben een van de 5 mensen die het gaat proberen. Mijn 3-wekelijkse bloedcontroles zijn prima. Ontstekingswaarden dalen nog steeds en mijn lever en nieren functioneren prima. Al met al toch blij dat ik er aan begonnen ben!
09-06-2017

Netelroos

Ik ben dolgelukkig met dit medicijn. Heb ruim een half jaar last gehad van ernstige netelroos over mijn hele lichaam. Loratadine, desloratadine, tavegyll, levocetirizine, hydroxizine... niks hielp. Zelfs prednison werkte niet, zorgde zelfs voor een nog hevigere allergische reactie. Binnen twee dagen nadat ik cyclosporine ging slikken was de netelroos helemaal weg. Omdat he[lees meer...]t een heftig medicijn is, heb ik in overleg met de specialist onlangs geprobeerd de dosis te halveren. De netelroos kwam direct terug. Ik ben terug gegaan naar 100 gram. De bloedwaarden zijn bij elke controle goed en ik hoop dat dit zo blijft. Bijwerkingen: gevoelige handen en voeten, vooral bij de overgang van koud naar warm. Afwassop voelt als gloeiend heet aan mijn handen, douchewater geeft het gevoel van wintervoeten. Het voelt vreemd, maar is niet bijzonder hinderlijk.
11-07-2016

Orgaantransplantatie

Immuun suppressiva i.v.m. nier-, pancreas transplantatie
04-05-2015

Eczeem

Dit medicijn werkt erg goed tegen de klachten. Ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wel heb ik vreselijk veel last van bijwerkingen. Vooral het branderige gevoel in handen, voeten en lippen, maar ook pijn in de spieren, pijn met plassen en een op hol geslagen hart. Zodra ik stop met de medicijnen zijn de klachten ook direct weer terug.
20-03-2015

Eczeem

Had hele erge eczeem overal op mijn huid, van boven tot onder. was begonnen rond november, heb toen eerst prednison geslikt, maar dit haalde vrij weinig uit. Toen naar de dermatoloog en die schreef me eerst ook een hogere dosis prednison voor, maar ook nog niet het gewenste effect, toen kreeg ik ciclosporine en in het begin merk je nog niet veel, maar na 2 weken merk je ve[lees meer...]rschil en in februari was mijn eczeem weg en is tot nu toe nog niet teruggekomen. Ik ben nu een maand van het medicijn af.
28-07-2014

Eczeem

Ciclosporine is uiterst effectief, echter mijn bloeddruk is erg gestegen. Krijg deze met verschillende medicatie moeilijk onder controle.
17-04-2013

Psoriasis

Na veel verschillende keren (vaak!) lichttherapie en medicatie (zalven, lotions maar ook bijv. Mtx) te hebben gebruikt zonder (of niet voldoende) resultaat ciclosporine voorgeschreven gekregen. Voor mijn huid werkt het goed, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend! Heb last van tintelende handen en voeten en lippen vooral bij temperatuurverschillen (zoals handen wassen, do[lees meer...]uchen). En zelfs een geheel naar gevoel tot (bijna) flauwvallen en wat gewichtstoename. Ik ben toen een lagere dosis gaan gebruiken, met als gevolg meteen de psoriasis die in alle hevigheid terug kwam. Nu zit ik op een tussen dosis, neem 1x per dag 100in en 1x per dag 50. Mijn huid wordt nu weer wat beter, al nemen de bijwerkingen ook weer toe al is het nog niet zo vervelend als het eerder was.
01-12-2011

Ciclosporine (ciclosporine)

eigenlijk alleen in maanden van allergie en bij droge ruimtes in principe niet elke dag.
18-06-2010
Vrouw

Auto-immuunziekte

Wel erg veel nare bijwerkingen en ook minder nare maar wel vervelende bijwerkingen.
08-05-2009
Vrouw

Psoriasis

Ik was opgezet van cisloporine en kreeg maagklachten.  Een goede medicijn, het werkte als een wonder eerste keer voor mijn psoriasis maar op een moment werd efect minder. Met tussenpozen heb ik toch 5 jaar of zo gebruikt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum