Ervaringen met Otezla

apremilast

Psoriasis (12 meningen)
Artritis psoriatica (7 meningen)

20-09-2021 | Man | 53
Artritis psoriatica
Na jarenlang ledertrexate gebruikt te hebben met eerder beperkt resultaat en regelmatig nieuwe ontstoken gewrichten, overgeschakeld op Otezla. Sindsdien vrijwel volledig klachtenvrij en geen nieuwe ontstoken gewrichten bijgekomen. Voor mij is het wel essentieel om de intervallen van 12 uur goed te respecteren. Indien ik dit niet doe, verhoogt gevoeligheid gewrichten he[lees meer...]el snel.

27-02-2019 | Man | 45
Reumatoïde artritis
Na sulfalazine, max methotrexaat injecties , celecoxib nog steeds crp van 35, na 1 maand apremilast crp onder 5.

13-02-2019 | Man | 38
Psoriasis
Hiervoor heb ik verschillende periodes lichttherapie en als laatste Neotigason geprobeerd maar helaas veel bijwerkingen en het resultaat van de lichttherapie was van korte duur. Nu 1,5 jaar geleden begonnen met het gebruik van Otezla en na de periode van opbouwen +/- 2 mnd vrijwel direct resultaat. Op dit moment voel ik gewoon dat mijn huid moeite heeft om de ontstekinge[lees meer...]n te onderdrukken en dit heeft te maken met de winter en de droge lucht in huis. Verder blijft mijn huid wel schoon en doet de Otezla haar werk. Dit is voor mij een verademing maar ik voel wel dat wanneer ik zou stoppen met de medicatie, de psoriasis binnen mum van tijd terug zal zijn.

14-05-2018 | Vrouw | 43
Artritis psoriatica
Ik gebruik Otezla nu 6 maanden , en ben erg tevreden. Mijn huid is voor 85 % opgeknapt.( ik had al 35 jaar ernstige psoriasis met gewrichtsontstekingen) Mijn gewrichtspijnen zijn bijna geheel over. En ik voel me sinds jaren weer energiek. Al met al ben ik een blij mens.

20-01-2018 | Man | 65
Artritis psoriatica
Ik gebruik Otezla nu ruim twee jaar, heb nagenoeg geen enkele bijwerking. Mijn reumaklachten zijn met 95% verminderd. Een geweldig medicijn. Van bijna niets meer kunnen ineens heel veel kunnen. Bijna geen pijn meer. Voel mij weer herboren naar 15 jaar erg veel pijn en zeer beperkt in mijn bewegingen