Ervaringen met Allopurinol

allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

19-02-2020 | Man | 66
Jicht
Ik slik deze pillen dagelijks preventief en heb al ca 7jaar geen aanval gehad. Hiervoor om de 1 a 2 maanden. Het is wel zo dat ik onder behandeling ben geweest bij een Ostheopaat waarna ik geen aanval meer heb gehad.

01-10-2019 | Man | 69

24-05-2019 | Man | 55
Jicht
Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?

16-04-2019 | Man | 56
Artrose

18-03-2019 | Man | 55
Jicht
Na zeker 2 jaren sukkellen met zeer pijnlijke voeten, vooral de voorvoet bij de dikke teen waren rood en gevoelig. Moest zeer vaak Diclofinac 75 mg innemen tegen de pijn. Eerste diagnose reuma daarna overbelasting daarna halux valgas maar bleek gewoon Jicht te zijn. Nu al maanden totaal pijnvrij en kan makkelijk lange stukken lopen of de hele dag staan. Ben echt blij [lees meer...]deze aanvallen niet meer te hebben.

01-03-2019 | Man | 34
allopurinol (2mg)

28-01-2019 | Man | 69
allopurinol (200mg)
Heel mijn lichaam deed zeer, knieen, enkels en spieren, zeeer verzuurd alles, ondanks dagelijks gebruik van azijn, citroeen en biocarbionaat, overal onstekingen. Elke week een kuur van colchine en ubrifim, niets hielp, enkel voor 4 dagenen dan kwam het weer. EEN HEL, dan uiteindelijk, maar allupurol, geweldig, kan werr alles eten en drinken, wel met mate en veel water dr[lees meer...]inken per dag, maar ik heb weer een fijn leven.

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

17-11-2018 | Man | 62
Jicht
had veel last van jicht, via de huisarts doorgestuurd naar een reumatoloog. bloed laten testen op urinezuren en was te hoog. begonnen met colcichine en twee dagen later met 100mg alopurinol deze volgorde aangehouden omdat alopurinol in het begin een jicht aanval kan uitlokken. na drie maanden weer bloed laten testen op urinezuur gehalte en was nog iets verhoogd. weer eerst[lees meer...] colcichine en later 200mg alopurinol. daar er geen tabletten zijn van 200mg slik ik er twee per dag. na drie maanden weer bloed laten testen en had een mooie waarde van 0.31 ik had gehoord dat de waardes moeten zijn tussen 0.25 en 0.45 dus mijn waarde was mooi. ik heb sinds dat ik met alopurinol ben begonnen geen jicht meer gehad en dat is geweldig. laat je door je arts of reumatoloog goed informeren zodat je weer kan genieten van het leven.

16-08-2018 | Man | 67
Jicht
Begon met 100 Mg Allopurinol......na 2 weken verhoogd naar 200 Mg, zit nu op 300 Mg. Geen last meer van jicht. Daarvoor diclofenac en selebrex gebruikt maar hielpen geen van beiden. Zijn er personen die hogere doseringen slikken? Schijnt dat je tot max. 900 Mg kunt slikken.

17-07-2018 | Man | 53

25-04-2018 | Man | 58
Jicht
Tot vijf jaar geleden bijna maandelijks een jichtaanval in mijn voet en enkel. Na t starten van de allopurinol geen jichtaanvallen meer gehad. Sinds een paar weken heb ik allopurinol van het merk Mylan gekregen. Nu heb ik na een aantal weken na het starten van het slikken van dit merk allopurinol een jichtaanval in het gewricht van mijn duim. Zou deze aanval sinds jaren te[lees meer...] maken kunnen hebben met het merk dat ik nu slik?

21-04-2018 | Man | 69
Jicht
Ik had al jaren jicht, werd steeds erger, soms 1 aanval per week. Niets hielp, anders eten niet, levensstijl veranderen niet. Jicht was erfelijk. Nadat ik allopurinol gebruik geen problemen meer, geen aanval meer. Echt voor mij een wonder.

02-04-2018 | Man | 49

21-02-2018 | Man | 34
Jicht
Voor mij persoonlijk is dit echt een geweldig middel. Ik had gemiddeld 3 jicht aanvallen per jaar waarbij ik zo veel pijn in mijn voet had dat ik hem niet eens aan kon raken. Toenmalige huisarts stuurde mij naar huis met pijnstilling, maar dat hielp natuurlijk niet. Uiteindelijk doorverwezen naar reumatoloog en nadat zij met een naald wat vocht uit mijn gewricht haalde[lees meer...] bleek dat ik jicht heb. Ben meteen begonnen met de Allopurinol, slechts 1 pilletje van 100 mg per dag, en dit werkt echt supergoed! Heb al 2 jaar geen jicht aanval meer gehad. Laatst heb ik bloed laten prikken en daaruit blijk dat de urinezuur waarde nu op 0,43 zit, dit is nog steeds te hoog dus waarschijnlijk moet ik de dosis verhogen naar 2 of 3 pilletjes van 100 mg per dag. Ben echt heeeeeeel blij dat ik de mogelijkheid heb om de jicht te onderdrukken met dit product!

06-02-2018 | Man | 62
allopurinol (10mg)
Jicht
Ik heb al jicht sinds mijn 28e levensjaar. Een drama.....Niets hielp. Ik heb er alles aan proberen te doen. Veel water drinken...zeer gezond eten...niets hielp. Ik gebruik nu Allupurinol en ik heb nooit meer jicht gehad. De huisarts adviseert 4x 10 mg, maar ik gebruik maar de helft per dag. Had ik die Allopurinol maar eerder gehad. Super tevreden.