Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

25-03-2018 | Vrouw | 56
allopurinol (10mg)
Jicht
Na enkele pijnlijke jichtaanvallen eindelijk begrepen dat het aan te hoog urinezuur in bloed lag dus huisarts schreef Allopurinol voor. Na een maand: als ik hurkte om iets op te rapen, viel ik gewoon om en kon slechts met véél moeite recht op eigen kracht. Ook bloeddrukval zodat ik een paar keer voluit op mijn gezicht ben gegaan en 1x van boven van trap naar beneden ben g[lees meer...]evallen. Bovendien heel beangstigende donkere gedachten terwijl ik normaal héél positief ingesteld ben! Kan nu begrijpen dat iemand met dit medicament neemt & een echte tegenslag in het leven kmoet verwerken, dit niet kan onder invloed van Allopurinal. Ben op eigen houtje gestopt en na een maand was ik weer helemaal 'de oude' mezelf(qua spierkracht en opgewektheid)

07-09-2017 | Man | 46
allopurinol (100mg)
Jicht
Ik gebruik Allopurinol al 10 jaar tegen Jicht, om het urinezuur gehalte op peil te horen, maar ik krijg toch 1 a, 2 x per jaar een jicht aanval.

19-07-2016 | Man | 72
allopurinol (200mg)
Jicht
psoriasis ontstaan na een paar maanden inname allopurinol (wegens jicht), geleidelijk over het ganse lichaam (tot in het gezicht). Huidspecialist bezocht met alle puvas, cremes enz. wijst het verband met allopurinol af. Heb eenmaal allopurinol vergeten te slikken, stel per toeval minder agressie vast. Ben zelf gestopt met allopurinol. Resultaat op een maand psoriasis weg.

09-12-2015 | Man | 72
Jicht
geen zin om te paren, kan ook gewoon van ouderdom zijn.

07-10-2015 | Man | 60
Nierinsufficiëntie
door mijn verminderde nierfunctie heb ik ook last gekregen van jichtaanvallen. sinds enige tijd krijg ik daarvoor 300 mg allopurinol. de klachten die ik daarover heb zijn. 1) de tong voelt aan alsof ik te hete thee heb gedronken, verbrand gevoel. 2) vaker last van diarree. 3)ook heb ik meer slaap nodig.

22-09-2015 | Vrouw | 69
Jicht
ik gebruik ook op advies van de reumatoloog allopurinol 300 mg ik krijg steeds meer rode vlekken en jeuk ondanks de medicatie heb ik nog steeds af en toe een lichte aanval wat met indometacine beter help wie herkent de rode vlekken en veel jeuk van allopurinol

15-09-2015 | Vrouw | 75
allopurinol (100mg)
Jicht
In 2011 heel veel moeite met opstaan en lopen ging niet meer. Na een aantal weken kon ik weer op mijn voeten staan en werd de pijn minder. Maar ik had toch nog regelmatig pijn in mijn benen en vooral voeten. Nu heb ik aan mijn arts gevraagd er mee te stoppen omdat de pijn is verdwenen. Nog geen antwoord van mijn arts.

14-05-2013 | Man | 40
allopurinol
het heeft en helpt mij nog steeds het voorkomen van urine zuur stenen in mijn nieren

06-04-2013 | Man | 65
allopurinol
sinds augustus 2012 constant pijn in enkel, grote teen en kniegewricht Uiteindelijk van de huisarts Allopurinol. voorgeschreven gekregen,langzaam opgevoerd van 100 naar 600 mg.Urinezuur gehalte is gedaald van 0,42 naar 0,2. Maar sinds november 2012 hoest enorm veel en vraag me af of dit ook de oorzaak kan zijn van Allopurinol..

27-11-2012 | Man | 67
Jicht
Gebruik Allopurinol al 4 jaar tegen Jicht,maar bij een echte aanval neem ik Colchicine, 4 tot6 tabl 0,5mg per dag tot pijn afzakt.meestal na paardagen

10-01-2012 | Man | 72
nooit controle door arts

25-10-2011 | Man | 68
Chronische jicht
Sinds enkele jaren blijk ik chronische jicht te hebben: geen enorm pijnlijke aanvallen meer, maar al snel veel pijn in de voeten bij het lopen. Sinds een half jaar neem ik allopurinol, eerst 100 mg/dag, het urinezuurgehalte daalde maar weinig. Sinds enkele maanden is de dosis verhoogd tot 200 mg. Dat levert erge jeuk op. Om die te bestrijden (helpt weinig) neem ik Aerius. [lees meer...]Om de pijn bij het lopen te bestrijden neem ik geregeld diclofenac. De behandeling met allopurinol is tot nu toe dus niet erg succesvol.

21-07-2011 | Man | 49
Jicht
Met het gebruik van 1X1 tablet van 100 mg ging het goed. De jicht bleeft nagenoeg weg. Af en toe speelde het op. Door dit af en toe opspelen heeft de dokter de dosis naar 2X1 tablet van 100mg verhoogd. Met deze dosis verhoging ontstonden er vele bijwerkingen die best wel onaangenaam waren en pijnlijk.Ben zelf weer teruggegaan naar 1X1 tablet van 100 mg en dat gaat beter.

18-03-2011 | Man | 43
Jicht
Urinezuurgehalte gaat naar beneden. Jichtaanvallen van 2 per maand naar 1 per drie maanden. Bijwerkingen. Duizelig en down.

18-08-2010 | Man

02-02-2024 | Man | 77
Jicht
uitstekend want houdt urinezuur onder de knie