Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

24-03-2023 | Vrouw | 74
Jicht
Al na een paar dagen gebruik niet lekker , verlies van eetlust, smaak. Zwellingen en blaren op voeten , rug , gezicht. Huid loslaten op rug. Na 10 dagen heel erg ziek en met spoed opgenomen. Syndroom van Stevens Johnson, of te wel T.E.N. 3 weken ziekenhuisopname, waarvan 5 dagen Brandwondencentrum Beverwijk.

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

05-07-2021 | Vrouw | 70
allopurinol (150mg)
Jicht
Ik neem nu 1maal 150mg per dag, maar toch nog regelmatig last en neem dan colchicine. Ik krijg van beide hevige diaree. Ik moet de dosis dus verhogen maar ik kan niet verhogen zo lang ik niet klachtenvrij ben. Ik kan niet echt veel meer plannen ofwel een opstoot ofwel diarree.

24-07-2018 | Vrouw | 84
allopurinol (10mg)
Jicht
Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.

25-03-2018 | Vrouw | 56
allopurinol (10mg)
Jicht
Na enkele pijnlijke jichtaanvallen eindelijk begrepen dat het aan te hoog urinezuur in bloed lag dus huisarts schreef Allopurinol voor. Na een maand: als ik hurkte om iets op te rapen, viel ik gewoon om en kon slechts met véél moeite recht op eigen kracht. Ook bloeddrukval zodat ik een paar keer voluit op mijn gezicht ben gegaan en 1x van boven van trap naar beneden ben g[lees meer...]evallen. Bovendien heel beangstigende donkere gedachten terwijl ik normaal héél positief ingesteld ben! Kan nu begrijpen dat iemand met dit medicament neemt & een echte tegenslag in het leven kmoet verwerken, dit niet kan onder invloed van Allopurinal. Ben op eigen houtje gestopt en na een maand was ik weer helemaal 'de oude' mezelf(qua spierkracht en opgewektheid)

22-09-2015 | Vrouw | 69
Jicht
ik gebruik ook op advies van de reumatoloog allopurinol 300 mg ik krijg steeds meer rode vlekken en jeuk ondanks de medicatie heb ik nog steeds af en toe een lichte aanval wat met indometacine beter help wie herkent de rode vlekken en veel jeuk van allopurinol

15-09-2015 | Vrouw | 75
Jicht
In 2011 heel veel moeite met opstaan en lopen ging niet meer. Na een aantal weken kon ik weer op mijn voeten staan en werd de pijn minder. Maar ik had toch nog regelmatig pijn in mijn benen en vooral voeten. Nu heb ik aan mijn arts gevraagd er mee te stoppen omdat de pijn is verdwenen. Nog geen antwoord van mijn arts.

22-03-2015 | Vrouw | 78
Jicht
Heeft mij geweldig geholpen. Ik had om de 6 weken een aanval van jicht met vreselijke pijn. Gebruik ook medicijnen na groot hartinfarct. Geen enkele jichtaanval meer gehad.

13-02-2015 | Vrouw | 66
Jicht
onderbehandeling van het UMC NIJMEGEN, moet levenslang allopurinol blijven slikken. is dat normaal? al sinds anderhalf jaar geen jicht aanval meer gehad. urine zuur blijf terug komen als ik maar even de tabletten niet gebruikt.

28-11-2014 | Vrouw | 48
Jicht
Hallo allemaal, Ik kan het niet voor mij houden om mijn verhaal te vertellen, want ik weet wat voor een pijn dit kan veroorzaken. Had last van een zeer pijnlijke arm, grote teen, kleine botjes van handen, bekkenbodem instabiliteit (die ook verdwenen is wonderbaarlijk na 15 jaar) en knie. Dit had ik al jaren, maar omdat je ouder wordt denk je kan gebeuren, maar doordat [lees meer...]mijn arm zo'n pijn ging doet (ik wilde deze zelfs laten amputeren zo'n vreselijke pijn) toen stuurde mijn huisarts mij door naar de internist. Deze heeft een jaar onderzoeken gedaan en omdat hij het ook niet wist waar het vanaf kwam na alle onderzoeken die er maar te bedenken waren wilde hij ermee stoppen. Ik werd boos omdat ik niet met deze pijn wilde en verder kon leven, toen nam hij alles door wat we hadden onderzocht en bleef hij bij het verhaal van een reumatoloog hangen (gelukkig had ik hem dat verteld) die zei n.l. tegen mij aan je nagels kan ik zien dat je iets van reuma hebt, maar na onderzoeken kwam dat niet naar voren, dus stuurde ze mij naar huis en ik moest terug komen als ik aanvallen had. Mijn internist zei toen ik denk dat ik het weet wat je hebt, ga maar bloed prikken en dan bel ik je morgen als het dat is. Ja hoor hij belde met de mededeling dat ik jicht had en zwaar vitamine D tekort. Door die urinezuur aanvallen (dat is belangrijk dat je daarop geprikt wordt) slik ik nu Allopurinol Sandoz 100mg 2 tablet per dag en ik was na 4 weken pijnvrij. Wat een verademing, enigste nadeel bij mij is dat ik soms last van jeuk heb maar na het stoppen van dat medicijn (mijn wondermiddel noem ik het nu :-) ) 4 weken geleden om te kijken of de jeuk daar afkomstig van was (en dat is gebleken) kreeg ik weer zoveel pijn in mijn knie (ook deze kon ik op en neer schuiven), onderrug, arm (maar niet zo erg als de eerste x) en weer schuivende bekken (is echt onvoorstelbaar dat je die over elkaar voelt schuiven) waardoor ik weer bijna niet meer kon lopen, heb ik na 4 weken gestopt te zijn met Allopurinol mijn internist opgebeld en verteld dat ik zoveel pijn had en hij zei gelijk weer beginnen met de medicijnen en nu na bijna een week ben ik weer bijna pijnloos ZALIG. Ik slik er ook Colchicine 0,5 mg 2 tabletjes per dag erbij. Ik raad het iedereen aan die pijnlijke arm(en), knie(en), onderrug, grote teen, kleine botjes van vingers/handen enz. om je op urinezuur te laten prikken. Ik had dit graag jaren eerder willen weten, dan was ik al die tijd pijnloos geweest en kon ik gewoon overal naar toe lopen. Hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb qua info en dat je van die vreselijke pijn af bent.

12-09-2012 | Vrouw | 62

12-01-2012 | Vrouw | 71
allopurinol
nauwelijks jicht-aanvallen meer nu.

21-11-2011 | Vrouw | 63
Urinezuur, jicht.
perfect medicijn. nooit meer last van jicht gehad, sinds gebruik allopurinol

18-03-2024 | Man | 59
Jicht
Kwam niet van jicht af, het ging van ene naar andere voet. Alles geprobeerd, anders eten geen bier, prednison, colchicine, diclofenac etc. maar niets hielp! Nu 5 weken allopurinol 300 mg gebruikt urinezuur van 45 naar 0,3 en geen last meer van jicht! En eet en drink alles. Het helpt niet gelijk, je moet het echt weken slikken voordat het werkt. Bijwerkingen? In begin wat[lees meer...] krampen in darmen maar dat verdwijnt.

02-02-2024 | Man | 77
Jicht
uitstekend want houdt urinezuur onder de knie

18-10-2023 | Man | 71