Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

09-11-2022 | Man | 42

20-04-2022 | Man | 50
Jicht
Bij mij duurde het 2 jaar voordat ik met 300 mg mijn jicht onder controle kreeg. Nu geen last meer. Bijwerkingen: weet ik niet. Vermoeidheid maar ik weet niet of dat door het middel komt

23-02-2020 | Man | 72
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

01-10-2019 | Man | 69

01-03-2019 | Man | 34
allopurinol (2mg)

02-04-2018 | Man | 49
allopurinol (100mg)

04-01-2018 | Man | 60
Jicht
Jicht aanvallen namen toe eerst afdoende door gebruik te maken van colchicine en Diclofenac maar door toe name last van jicht en dikke voeten en hand door aanval overgestapt naar de reumatoloog.Hioerbi al snel overgestapt op het medicijn en nu al weer bijna twee jaar totaal geen last meer gehad van Jicht.Bij aanvang van het gebruik kwamen gedurende twee maanden lichte ont[lees meer...]stekingen opzetten (niet hinderlijk) maar ging snel na twee dagen weer over.

09-10-2017 | Man | 58
Jicht
Sinds mijn 47-ste levensjaar regelmatig last van jichtaanvallen. Mijn vader had het ook op die leeftijd, dus waarschijnlijk zit het in de genen. Steeds aanvallen in een van beide voeten, vooral de wreef, maar soms ook achilleshiel of grote teen. Dyclofenac hielp dan om de pijn te verzachten, gelukkig kan ik er vrij goed tegen, dus geen maagklachten. Urinezuurwaarde in bl[lees meer...]oed was vorig jaar 0,44, dus duidelijk hoger dan grenswaarde van 0,36 volgens reumatoloog. Dus aan de allopurinol, eerst 100 mg per dag. Waarde naar 0,39, dus naar 200 mg per dag. Waarde naar 0,36 maar nog steeds regelmatig (eens per 6 weken) een jichtaanval. Nu gebruik ik sinds april 2017 de 300 mg tabletten en het lijkt onder controle. Af en toe nog lichte verschijnselen, maar daar valt mee te leven. Ik drink regelmatig een biertje, vooral 's weekends en ben ook gek op een stukje (rood) vlees op zijn tijd. Gelukkig hoef ik met dit medicijn niet als een kluizenaar te leven. Ik beklaag al die mensen die regelmatig te kampen hebben met hevige jichtaanvallen, ik was soms zo wanhopig dat ik de neiging had mijn eigen voet af te hakken... Sterkte mensen!

05-09-2017 | Man | 48
Jicht
Na de derde aanval te hebben gekregen binnen 2 maanden kreeg ik allopurinol voorgeschreven door de arts evenals colchichine en diclofenac. Colchichine werkt prima, maar heeft zeer heftige bijwerking (diarree). Na met Allopurinol gestart te zijn verlengde de periodes van jicht vrij te zijn. Na +- 1 jaar geheel jicht vrij.

16-05-2017 | Man | 47
allopurinol (10mg)
Jicht
Chronische jicht, meer dan 4 x per jaar. Na gebruik van geneesmiddel nooit geen jicht meer gehad.

07-02-2017 | Man | 58

12-02-2015 | Man | 42

17-02-2013 | Man | 56
Jicht
Gebruik Allopurinol, 300mg/dag al vele jaren. Voor ik Allopurinol gebruikte heb ik diverse jicht aanvallen gehad, die steeds frequenter werden. Na die tijd jicht vrij tot begin 2013 toen ik een weer een jicht aanval kreeg in mijn knie. De dosis is toen verhoogd van 300mg naar 400mg

18-03-2024 | Man | 59
Jicht
Kwam niet van jicht af, het ging van ene naar andere voet. Alles geprobeerd, anders eten geen bier, prednison, colchicine, diclofenac etc. maar niets hielp! Nu 5 weken allopurinol 300 mg gebruikt urinezuur van 45 naar 0,3 en geen last meer van jicht! En eet en drink alles. Het helpt niet gelijk, je moet het echt weken slikken voordat het werkt. Bijwerkingen? In begin wat[lees meer...] krampen in darmen maar dat verdwijnt.

30-05-2023 | Man | 62
Jicht
Een jaar of 5 geleden mijn eerste jichtaanval gehad en sindsdien gebruik ik allopurinol. Sinds ik allopurinol gebruik, slechts 1 keer een jichtaanval gehad.

23-11-2022 | Man | 54
allopurinol (100mg)