Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

19-05-2017 | Man | 70
Jicht
Tientallen jaren last van ontstekingen: huid, longen, darmen, jicht. Onlangs zag ik zelf op bloedanalyse dat ik teveel urinezuur aanmaak. Het lichaam wil dat gif kwijt via bovengenoemde organen of slaat het op door aanmaak van kristallen (jicht).

26-02-2017 | Man | 68
Jicht
Kan alles weer eten. Geen last meer van jicht.

22-02-2017 | Man | 58

07-02-2017 | Man | 61
Jicht
Ik heb sinds ik het medicijn gebruik geen jichtaanval meer gehad

06-02-2017 | Man | 59
Jicht
Dec 2009 constatering dat het urinezuurgehalte 0.45 was. advies om met allopurinol te starten afgeslagen. Medicatie was diclofenac en colchicine. Een keer per jaar jicht aanval! 2015 Veel jicht aanvallen gehad, gebruikte ook bloeddrukverlagende medicijnen. In Februari 2015 mee gestopt en op consultatie bij de Reumatoloog geconstateerd dat ik jicht heb. In jan 2014 urinezuu[lees meer...]r 0.46. constatering maart 2016 urinezuur 0.45, gelijk met medicatie begonnen 300 mg. In Juni 2016 medicatie verhoogt naar 400 mg urinezuur gehalte gedaald van 0.45 naar 0.33 en uiteindelijk naar 0.22 en nu weer 300mg en urine zuur gehalte staat op 0.28. In het begin Kleine jicht aanvallen die niet doorzetten en sinds eind 2016 begin 2017 nagenoeg geen noemenswaardige last van jicht. Geen bijwerkingen!

27-09-2016 | Man | 63
allopurinol (200mg)
4 x per jaar jichtaanvallen nu bij gebruik Allopurinol geen een meer

01-06-2016 | Man | 38
Jicht
Al jaren last van jicht klachten. Hoefde maar twee biertjes te drinken en ik lag die week huilend vd pijn in bed. Zelfs de aanraking van het laken of een zuchtje wind deed mij door de grond doen zakken. Maar enkele weken na de inname van allopurinol merkte ik duidelijk verbetering. En nu paar maanden later het geschenk op aarde. Heb alleen af en toe nog lichte klachten in [lees meer...]beide voeten en handen, nadat ik een paar feestjes achter elkaar heb gehad, maar niet zo erg dat ik met krukken of zonder schoenen moest lopen. Gewoon week alleen maar water drinken en de klachten verdwijnen langzaam.

02-09-2015 | Man | 30
Jicht
ik ben 30 jaar oud en heb al een jaar of serieuze pijnlijke aanvallen in zowel handen, elleboog, als alle gewrichten in mijn voeten, sedert een half jaar neem ik allopurinol en telkens ik er enkele dagen mee stop, krijg ik een aanval waardoor ik zelfs al enkele keren thuis was van mijn werk, dus dit middel moet wel serieus goed werken.

29-04-2015 | Man | 68
Jicht
Ik gebruik al 28 jaar Allopurinol 100mg per dag direct na de maaltijd, zonder noemenswaardige bijwerkingen, alleen soms wat jeuk aan mijn voetzolen wat een bijwerking zou kunnen zijn. Een paar keer ben ik gestopt om te kijken of ik ook zonder zou kunnen, maar na een maand of vier kwam dan toch weer een jichtaanval. Ik ben van mening dat regelmatige jichtaanvallen meer scha[lees meer...]de veroorzaken dan de bijwerkingen van Allopurinol. Een ander voordeel van dit medicijn is dat ik normaal kan eten en drinken.

22-03-2015 | Vrouw | 78
Jicht
Heeft mij geweldig geholpen. Ik had om de 6 weken een aanval van jicht met vreselijke pijn. Gebruik ook medicijnen na groot hartinfarct. Geen enkele jichtaanval meer gehad.

28-11-2014 | Vrouw | 48
Jicht
Hallo allemaal, Ik kan het niet voor mij houden om mijn verhaal te vertellen, want ik weet wat voor een pijn dit kan veroorzaken. Had last van een zeer pijnlijke arm, grote teen, kleine botjes van handen, bekkenbodem instabiliteit (die ook verdwenen is wonderbaarlijk na 15 jaar) en knie. Dit had ik al jaren, maar omdat je ouder wordt denk je kan gebeuren, maar doordat [lees meer...]mijn arm zo'n pijn ging doet (ik wilde deze zelfs laten amputeren zo'n vreselijke pijn) toen stuurde mijn huisarts mij door naar de internist. Deze heeft een jaar onderzoeken gedaan en omdat hij het ook niet wist waar het vanaf kwam na alle onderzoeken die er maar te bedenken waren wilde hij ermee stoppen. Ik werd boos omdat ik niet met deze pijn wilde en verder kon leven, toen nam hij alles door wat we hadden onderzocht en bleef hij bij het verhaal van een reumatoloog hangen (gelukkig had ik hem dat verteld) die zei n.l. tegen mij aan je nagels kan ik zien dat je iets van reuma hebt, maar na onderzoeken kwam dat niet naar voren, dus stuurde ze mij naar huis en ik moest terug komen als ik aanvallen had. Mijn internist zei toen ik denk dat ik het weet wat je hebt, ga maar bloed prikken en dan bel ik je morgen als het dat is. Ja hoor hij belde met de mededeling dat ik jicht had en zwaar vitamine D tekort. Door die urinezuur aanvallen (dat is belangrijk dat je daarop geprikt wordt) slik ik nu Allopurinol Sandoz 100mg 2 tablet per dag en ik was na 4 weken pijnvrij. Wat een verademing, enigste nadeel bij mij is dat ik soms last van jeuk heb maar na het stoppen van dat medicijn (mijn wondermiddel noem ik het nu :-) ) 4 weken geleden om te kijken of de jeuk daar afkomstig van was (en dat is gebleken) kreeg ik weer zoveel pijn in mijn knie (ook deze kon ik op en neer schuiven), onderrug, arm (maar niet zo erg als de eerste x) en weer schuivende bekken (is echt onvoorstelbaar dat je die over elkaar voelt schuiven) waardoor ik weer bijna niet meer kon lopen, heb ik na 4 weken gestopt te zijn met Allopurinol mijn internist opgebeld en verteld dat ik zoveel pijn had en hij zei gelijk weer beginnen met de medicijnen en nu na bijna een week ben ik weer bijna pijnloos ZALIG. Ik slik er ook Colchicine 0,5 mg 2 tabletjes per dag erbij. Ik raad het iedereen aan die pijnlijke arm(en), knie(en), onderrug, grote teen, kleine botjes van vingers/handen enz. om je op urinezuur te laten prikken. Ik had dit graag jaren eerder willen weten, dan was ik al die tijd pijnloos geweest en kon ik gewoon overal naar toe lopen. Hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb qua info en dat je van die vreselijke pijn af bent.

25-07-2014 | Man | 52
Jicht
Ik ben nu een paar maanden bezig omdat de aanvallen de laatste jaren steeds meer werden. Na aanvang nog 1 grote aanval gehad op de grote teen en nu alweer een week of 7 jichtvrij. Wel voelde ik van de week een aanval aankomen maar die kon ik eenvoudig wegdrukken met Brufen, ook binnen 1 dag ipv een aantal dagen die ik daarvoor nodig had. Vooralsnog red ik het met 100mg p[lees meer...]er dag, mocht dat toch niet voldoende zijn dan overleg ik met mijn huisarts. Leve de pijnvrije momenten.

30-11-2013 | Man | 55

10-04-2013 | Man | 53
Jicht
Had veel last van jicht aanvallen. Uiteindelijk werden die chronisch en had ik er elke 2 weken wel last van. Heb allopurinol voorgeschreven gekregen en sindsdien nooit meer een jichtaanval gehad. ASlik de allopurinol nu al vele jaren. Helpt ook bij nierstenen waar ik last van had. Ben zeer tevreden en ervaar geen bijwerkingen

01-11-2012 | Man | 76
Jicht
in het begin van inname kreeg ik meer aanvallen,na ca. drie weken had en heb ik geen jicht aanvallen meer gehad !

12-09-2012 | Vrouw | 62