Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

24-03-2023 | Vrouw | 74
Jicht
Al na een paar dagen gebruik niet lekker , verlies van eetlust, smaak. Zwellingen en blaren op voeten , rug , gezicht. Huid loslaten op rug. Na 10 dagen heel erg ziek en met spoed opgenomen. Syndroom van Stevens Johnson, of te wel T.E.N. 3 weken ziekenhuisopname, waarvan 5 dagen Brandwondencentrum Beverwijk.

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

28-12-2021 | Man | 68

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

24-05-2019 | Man | 55
Jicht
Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

09-10-2017 | Man | 58
Jicht
Dosis van 100 mg bleek te laag. Urinezuurwaarde daalde onvoldoende, van 0,44 naar 0,39. Bij 200 mg allopurinol naar grenswaarde van 0,36 en nog steeds jichtaanvallen. Bij 300 mg per dag vrijwel klachtenvrij, af en toe nog lichte verschijnselen vooral na alcoholconsumptie. Remedie blijft veel water drinken of in mijn geval thee.

19-03-2017 | Man | 57
Jicht
Gebruik het medicijn nu al een half jaar en het helpt geen moer. Nog steeds regelmatig een jichtaanval. Wat enigszins werkt is de alcoholconsumptie reduceren, verder kom ik voorlopig niet.

02-09-2016 | Man | 67
Jicht
Dit voorgeschreven gekregen ter voorkoming van jicht. Na 4 weken rode vlekken, bulten in ernstige mate over mijn gehele lichaam met jeuk. Direct gestopt.

21-08-2016 | Man | 63
Jicht
Sinds januari vorig jaar drink ik iedere ochtend, direct na het opstaan, een halve liter water met daarin een uitgeperste limoen, een eetlepel appelcider en circa 10 basische druppels. Direct daarna neem ik nogmaals een halve liter water om mijn tanden van dit zuur te spoelen en drink dit water ook op. Ongeveer een uur later gebruik ik mijn ontbijt. Ik gebruik dit 'midde[lees meer...]l' nu anderhalf jaar en ben vrij van jicht. Ik gebruikte daarvoor dagelijks 300mg allopurinol, voorgeschreven door de reumatoloog, waar ik nauwelijks enige baat, behalve bijwerkingen, van ondervond. Mijn huisarts, ondanks dat zij 'groen' is ingesteld, betwijfelt het verband tussen dit middel en jicht en verklaart het geen last meer hebben van deze kwaal eerder door een injectie prednison van 250mg. Deze injectie kreeg ik vorig jaar januari van een Oostenrijkse arts ten gevolge van een overgevoeligheid, die ik wijt aan allopurinol, waar ik dan ook abrupt mee stopte . De hoeveelheid prednison, die ik toen toegediend kreeg, zou voldoende groot zijn geweest om ook de last van jicht voor enige tijd (zeg: maanden) te kunnen onderdrukken. Hoe dan ook, ik heb geen last meer van jicht sinds anderhalf jaar, heb me bovendien nog nooit zo goed gevoeld en eet en drink alles, behalve koolzuurhoudende dranken (dus ook geen bier).

17-03-2016 | Man | 70
Jicht
Ik heb slechts een beperkt aantal jichtaanvallen per jaar; verder geen kwalen of ziektes (voor zover ik weet). Bij wijze van APK laat ik om de twee jaar mijn bloed controleren, ook op urinezuur. Telkens blijkt dat te hoog. Als remedie werd in 2014 Allopurinol 100mg. voorgeschreven. Na het lezen van de bijsluiter van zowel fabrikant als apotheek besloot ik het middel niet [lees meer...]in te nemen - ik had er geen vertrouwen in. Met wat pijnstillers en de kiezen op elkaar liep ik na pakweg een week doorgaans weer als een kieviet. Na de laatste medische check up, heb ik me door mijn nieuwe huisarts alsnog laten overhalen het middel te gaan gebruiken 'om nierschade en schade aan andere dan het betreffende voetgewricht te voorkomen'. Na zeven dagen gebruik volgens voorschrift kreeg ik griepverschijnselen en ernstige huiduitslag - een vergelijking met mazelen is niet overdreven. Een plaatsvervangende huisarts raadde me aan direct met de medicatie te stoppen, hetgeen ik natuurlijk zelf ook al had bedacht. Ik denk dat ik het voorlopig maar weer even zonder medicijnen doe en nog kritischer ben op wat ik een en drink.

02-02-2016 | Man | 71
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Sinds ca 40 jaar chronische vermoeidheid, die door Hulpverleners als depressie werd behandeld met diverse antidepressiva. Ook nierstenen /slecht werkende nieren. Zaadbalkanker gehad, ziekte van Lyme? willen artsen niet onderzoeken. Slaapproblemen.

15-09-2015 | Man | 61
Jicht
Vanwege mijn vele jichtaanvallen schreef de dokter mij 100 mg Allopurinol voor, echter omdat de jicht wekelijks en maandelijks terugkwam, werd ik door verwezen naar een reumatoloog. Deze vertelde mij dat ik moest starten met 300 mg dit was de gebruikelijke startdosis. Uiteraard kon de jicht terugkomen, maar dit is zou maar tijdelijk het geval zei men mij en de medicijn ha[lees meer...]d ruime tijd zeg maar maanden nodig om effectief te zijn. Echter na ruim 2 maanden kreeg ik een soort griepaanval waarbij mijn handen en armen begonnen te jeuken daarna begon ik overal vlekken te vertonen over mijn lichaam en kreeg daarvan weer boezemfibrilate ofwel hartkloppingen met een hartslag van 180 en een bloeddruk van 80/55. Ofwel ik ben overgevoelig voor dit produkt.

30-11-2013 | Man | 66
Jicht
Heb al langere tijd last van mijn gewrichten maar na een paar maanden allupurinol ingenomen te hebben is vooral de pijn s,nachts dus na enkele uren liggen heel ernstig Omdat ik dat nooit zo erg heb gehad wijt ik dat aan alluprinol

07-02-2012 | Man | 40
allopurinol
Ik ben overgestapt Op PH Vision PH druppels tegen jicht. Dit is zonder de bijwerkingen en op natuurlijke basis. Nooit meer anders

29-01-2012 | Man | 46
allopurinol
Vanaf mVanaf mijn 27ste ben ik jichtpatiënt. Altijd met colchicine diclofenac weten te redden. Ik ben geen pillen slikker dus ik heb er minimaal gebruik van gemaakt. Na jaren jicht voornamelijkin mijn grote teen (beide) gehad te hebben is de jicht naar mijn knie ‘verschoven’. Waarschijnlijk zijn de gewrichten in mijn tenen dusdanig opgerekt dat de kristallen hier niet meer[lees meer...] neer slaan. Op aanraden van mijn arts ben ik aan de allopurinol gegaan. Ik heb deze misschien 2 maanden gebruikt, (te kort om z’n werk te laten doen) maar omdat ik ze meerdere keren per week vergat in te nemen ben ik ermee gestopt. Toen ben ik opzoek gegaan op internet en zag dat jicht verzuring is. En wat helpt tegen verzuring, Ontzuren. Ik ben AlkaZone pH druppels gaan gebruiken en na het gebruik hiervan heb ik nog 1 lichte aanval gehad en ook ben ik nu vrij van het gebruik van medicijnen. Daarnaast ben ik meer te weten gekomen over verzuring en wat het allemaal kan veroorzaken. Als je daarvan op de hoogte bent dan wil je wel alkaliseren. ijn 27 ben ik jichtpatient.