Jicht (90 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

28-11-2014 | Vrouw | 48
Jicht
Hallo allemaal, Ik kan het niet voor mij houden om mijn verhaal te vertellen, want ik weet wat voor een pijn dit kan veroorzaken. Had last van een zeer pijnlijke arm, grote teen, kleine botjes van handen, bekkenbodem instabiliteit (die ook verdwenen is wonderbaarlijk na 15 jaar) en knie. Dit had ik al jaren, maar omdat je ouder wordt denk je kan gebeuren, maar doordat [lees meer...]mijn arm zo'n pijn ging doet (ik wilde deze zelfs laten amputeren zo'n vreselijke pijn) toen stuurde mijn huisarts mij door naar de internist. Deze heeft een jaar onderzoeken gedaan en omdat hij het ook niet wist waar het vanaf kwam na alle onderzoeken die er maar te bedenken waren wilde hij ermee stoppen. Ik werd boos omdat ik niet met deze pijn wilde en verder kon leven, toen nam hij alles door wat we hadden onderzocht en bleef hij bij het verhaal van een reumatoloog hangen (gelukkig had ik hem dat verteld) die zei n.l. tegen mij aan je nagels kan ik zien dat je iets van reuma hebt, maar na onderzoeken kwam dat niet naar voren, dus stuurde ze mij naar huis en ik moest terug komen als ik aanvallen had. Mijn internist zei toen ik denk dat ik het weet wat je hebt, ga maar bloed prikken en dan bel ik je morgen als het dat is. Ja hoor hij belde met de mededeling dat ik jicht had en zwaar vitamine D tekort. Door die urinezuur aanvallen (dat is belangrijk dat je daarop geprikt wordt) slik ik nu Allopurinol Sandoz 100mg 2 tablet per dag en ik was na 4 weken pijnvrij. Wat een verademing, enigste nadeel bij mij is dat ik soms last van jeuk heb maar na het stoppen van dat medicijn (mijn wondermiddel noem ik het nu :-) ) 4 weken geleden om te kijken of de jeuk daar afkomstig van was (en dat is gebleken) kreeg ik weer zoveel pijn in mijn knie (ook deze kon ik op en neer schuiven), onderrug, arm (maar niet zo erg als de eerste x) en weer schuivende bekken (is echt onvoorstelbaar dat je die over elkaar voelt schuiven) waardoor ik weer bijna niet meer kon lopen, heb ik na 4 weken gestopt te zijn met Allopurinol mijn internist opgebeld en verteld dat ik zoveel pijn had en hij zei gelijk weer beginnen met de medicijnen en nu na bijna een week ben ik weer bijna pijnloos ZALIG. Ik slik er ook Colchicine 0,5 mg 2 tabletjes per dag erbij. Ik raad het iedereen aan die pijnlijke arm(en), knie(en), onderrug, grote teen, kleine botjes van vingers/handen enz. om je op urinezuur te laten prikken. Ik had dit graag jaren eerder willen weten, dan was ik al die tijd pijnloos geweest en kon ik gewoon overal naar toe lopen. Hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb qua info en dat je van die vreselijke pijn af bent.

25-07-2014 | Man | 52
Jicht
Ik ben nu een paar maanden bezig omdat de aanvallen de laatste jaren steeds meer werden. Na aanvang nog 1 grote aanval gehad op de grote teen en nu alweer een week of 7 jichtvrij. Wel voelde ik van de week een aanval aankomen maar die kon ik eenvoudig wegdrukken met Brufen, ook binnen 1 dag ipv een aantal dagen die ik daarvoor nodig had. Vooralsnog red ik het met 100mg p[lees meer...]er dag, mocht dat toch niet voldoende zijn dan overleg ik met mijn huisarts. Leve de pijnvrije momenten.

30-11-2013 | Man | 55
allopurinol (100mg)

30-11-2013 | Man | 66
Jicht
Heb al langere tijd last van mijn gewrichten maar na een paar maanden allupurinol ingenomen te hebben is vooral de pijn s,nachts dus na enkele uren liggen heel ernstig Omdat ik dat nooit zo erg heb gehad wijt ik dat aan alluprinol

14-05-2013 | Man | 40
allopurinol
het heeft en helpt mij nog steeds het voorkomen van urine zuur stenen in mijn nieren

10-04-2013 | Man | 53
Jicht
Had veel last van jicht aanvallen. Uiteindelijk werden die chronisch en had ik er elke 2 weken wel last van. Heb allopurinol voorgeschreven gekregen en sindsdien nooit meer een jichtaanval gehad. ASlik de allopurinol nu al vele jaren. Helpt ook bij nierstenen waar ik last van had. Ben zeer tevreden en ervaar geen bijwerkingen

06-04-2013 | Man | 65
allopurinol
sinds augustus 2012 constant pijn in enkel, grote teen en kniegewricht Uiteindelijk van de huisarts Allopurinol. voorgeschreven gekregen,langzaam opgevoerd van 100 naar 600 mg.Urinezuur gehalte is gedaald van 0,42 naar 0,2. Maar sinds november 2012 hoest enorm veel en vraag me af of dit ook de oorzaak kan zijn van Allopurinol..

17-02-2013 | Man | 56
Jicht
Gebruik Allopurinol, 300mg/dag al vele jaren. Voor ik Allopurinol gebruikte heb ik diverse jicht aanvallen gehad, die steeds frequenter werden. Na die tijd jicht vrij tot begin 2013 toen ik een weer een jicht aanval kreeg in mijn knie. De dosis is toen verhoogd van 300mg naar 400mg

27-11-2012 | Man | 67
Jicht
Gebruik Allopurinol al 4 jaar tegen Jicht,maar bij een echte aanval neem ik Colchicine, 4 tot6 tabl 0,5mg per dag tot pijn afzakt.meestal na paardagen

01-11-2012 | Man | 76
Jicht
in het begin van inname kreeg ik meer aanvallen,na ca. drie weken had en heb ik geen jicht aanvallen meer gehad !

12-09-2012 | Vrouw | 62

12-09-2012 | Man | 57

07-02-2012 | Man | 40
allopurinol
Ik ben overgestapt Op PH Vision PH druppels tegen jicht. Dit is zonder de bijwerkingen en op natuurlijke basis. Nooit meer anders

29-01-2012 | Man | 46
allopurinol
Vanaf mVanaf mijn 27ste ben ik jichtpatiënt. Altijd met colchicine diclofenac weten te redden. Ik ben geen pillen slikker dus ik heb er minimaal gebruik van gemaakt. Na jaren jicht voornamelijkin mijn grote teen (beide) gehad te hebben is de jicht naar mijn knie ‘verschoven’. Waarschijnlijk zijn de gewrichten in mijn tenen dusdanig opgerekt dat de kristallen hier niet meer[lees meer...] neer slaan. Op aanraden van mijn arts ben ik aan de allopurinol gegaan. Ik heb deze misschien 2 maanden gebruikt, (te kort om z’n werk te laten doen) maar omdat ik ze meerdere keren per week vergat in te nemen ben ik ermee gestopt. Toen ben ik opzoek gegaan op internet en zag dat jicht verzuring is. En wat helpt tegen verzuring, Ontzuren. Ik ben AlkaZone pH druppels gaan gebruiken en na het gebruik hiervan heb ik nog 1 lichte aanval gehad en ook ben ik nu vrij van het gebruik van medicijnen. Daarnaast ben ik meer te weten gekomen over verzuring en wat het allemaal kan veroorzaken. Als je daarvan op de hoogte bent dan wil je wel alkaliseren. ijn 27 ben ik jichtpatient.

18-01-2012 | Man | 57
allopurinol
Werkt prima, sinds enkele maanden geen jicht aanval meer gehad duurde wel 6 maanden voor een goede werking .

14-01-2012 | Man | 70
allopurinol
Zeer tevreden, werkt prima in deze dosering.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum