Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

10-04-2013 | Man | 53
Jicht
Had veel last van jicht aanvallen. Uiteindelijk werden die chronisch en had ik er elke 2 weken wel last van. Heb allopurinol voorgeschreven gekregen en sindsdien nooit meer een jichtaanval gehad. ASlik de allopurinol nu al vele jaren. Helpt ook bij nierstenen waar ik last van had. Ben zeer tevreden en ervaar geen bijwerkingen

06-04-2013 | Man | 65
allopurinol
sinds augustus 2012 constant pijn in enkel, grote teen en kniegewricht Uiteindelijk van de huisarts Allopurinol. voorgeschreven gekregen,langzaam opgevoerd van 100 naar 600 mg.Urinezuur gehalte is gedaald van 0,42 naar 0,2. Maar sinds november 2012 hoest enorm veel en vraag me af of dit ook de oorzaak kan zijn van Allopurinol..

17-02-2013 | Man | 56
Jicht
Gebruik Allopurinol, 300mg/dag al vele jaren. Voor ik Allopurinol gebruikte heb ik diverse jicht aanvallen gehad, die steeds frequenter werden. Na die tijd jicht vrij tot begin 2013 toen ik een weer een jicht aanval kreeg in mijn knie. De dosis is toen verhoogd van 300mg naar 400mg

27-11-2012 | Man | 67
Jicht
Gebruik Allopurinol al 4 jaar tegen Jicht,maar bij een echte aanval neem ik Colchicine, 4 tot6 tabl 0,5mg per dag tot pijn afzakt.meestal na paardagen

01-11-2012 | Man | 76
Jicht
in het begin van inname kreeg ik meer aanvallen,na ca. drie weken had en heb ik geen jicht aanvallen meer gehad !

12-09-2012 | Vrouw | 62

12-09-2012 | Man | 57

07-02-2012 | Man | 40
allopurinol
Ik ben overgestapt Op PH Vision PH druppels tegen jicht. Dit is zonder de bijwerkingen en op natuurlijke basis. Nooit meer anders

29-01-2012 | Man | 46
allopurinol
Vanaf mVanaf mijn 27ste ben ik jichtpatiënt. Altijd met colchicine diclofenac weten te redden. Ik ben geen pillen slikker dus ik heb er minimaal gebruik van gemaakt. Na jaren jicht voornamelijkin mijn grote teen (beide) gehad te hebben is de jicht naar mijn knie ‘verschoven’. Waarschijnlijk zijn de gewrichten in mijn tenen dusdanig opgerekt dat de kristallen hier niet meer[lees meer...] neer slaan. Op aanraden van mijn arts ben ik aan de allopurinol gegaan. Ik heb deze misschien 2 maanden gebruikt, (te kort om z’n werk te laten doen) maar omdat ik ze meerdere keren per week vergat in te nemen ben ik ermee gestopt. Toen ben ik opzoek gegaan op internet en zag dat jicht verzuring is. En wat helpt tegen verzuring, Ontzuren. Ik ben AlkaZone pH druppels gaan gebruiken en na het gebruik hiervan heb ik nog 1 lichte aanval gehad en ook ben ik nu vrij van het gebruik van medicijnen. Daarnaast ben ik meer te weten gekomen over verzuring en wat het allemaal kan veroorzaken. Als je daarvan op de hoogte bent dan wil je wel alkaliseren. ijn 27 ben ik jichtpatient.

18-01-2012 | Man | 57
allopurinol
Werkt prima, sinds enkele maanden geen jicht aanval meer gehad duurde wel 6 maanden voor een goede werking .

14-01-2012 | Man | 70
allopurinol
Zeer tevreden, werkt prima in deze dosering.

12-01-2012 | Vrouw | 71
allopurinol
nauwelijks jicht-aanvallen meer nu.

10-01-2012 | Man | 72
nooit controle door arts

31-12-2011 | Man | 75
Hoge bloeddruk
Ik heb last van jicht-aanvallen. Gebruik colchicine tegen de pijn. Om jichtaanvallen te voorkomen allopurinol voorgeschreven. Iin juli j.l. kreeg is erge pijn in mijn onderurg. Nooit rugklachten gehad. Na lezen bijsluiter blijkt lage rtugpijn 'n bijwerking te zijn van allopurinol. Wie herkent dit!!

28-11-2011 | Man | 70
Jicht
eerder geen problemen, nu met 300mg wel problemen. plassen, veel uit bed.

21-11-2011 | Vrouw | 63
Urinezuur, jicht.
perfect medicijn. nooit meer last van jicht gehad, sinds gebruik allopurinol