allopurinol

Jicht (90 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

19-07-2016 | Man | 72
allopurinol (200mg)
Jicht
psoriasis ontstaan na een paar maanden inname allopurinol (wegens jicht), geleidelijk over het ganse lichaam (tot in het gezicht). Huidspecialist bezocht met alle puvas, cremes enz. wijst het verband met allopurinol af. Heb eenmaal allopurinol vergeten te slikken, stel per toeval minder agressie vast. Ben zelf gestopt met allopurinol. Resultaat op een maand psoriasis weg.

01-06-2016 | Man | 38
Jicht
Al jaren last van jicht klachten. Hoefde maar twee biertjes te drinken en ik lag die week huilend vd pijn in bed. Zelfs de aanraking van het laken of een zuchtje wind deed mij door de grond doen zakken. Maar enkele weken na de inname van allopurinol merkte ik duidelijk verbetering. En nu paar maanden later het geschenk op aarde. Heb alleen af en toe nog lichte klachten in [lees meer...]beide voeten en handen, nadat ik een paar feestjes achter elkaar heb gehad, maar niet zo erg dat ik met krukken of zonder schoenen moest lopen. Gewoon week alleen maar water drinken en de klachten verdwijnen langzaam.

18-03-2016 | Man | 60

17-03-2016 | Man | 70
Jicht
Ik heb slechts een beperkt aantal jichtaanvallen per jaar; verder geen kwalen of ziektes (voor zover ik weet). Bij wijze van APK laat ik om de twee jaar mijn bloed controleren, ook op urinezuur. Telkens blijkt dat te hoog. Als remedie werd in 2014 Allopurinol 100mg. voorgeschreven. Na het lezen van de bijsluiter van zowel fabrikant als apotheek besloot ik het middel niet [lees meer...]in te nemen - ik had er geen vertrouwen in. Met wat pijnstillers en de kiezen op elkaar liep ik na pakweg een week doorgaans weer als een kieviet. Na de laatste medische check up, heb ik me door mijn nieuwe huisarts alsnog laten overhalen het middel te gaan gebruiken 'om nierschade en schade aan andere dan het betreffende voetgewricht te voorkomen'. Na zeven dagen gebruik volgens voorschrift kreeg ik griepverschijnselen en ernstige huiduitslag - een vergelijking met mazelen is niet overdreven. Een plaatsvervangende huisarts raadde me aan direct met de medicatie te stoppen, hetgeen ik natuurlijk zelf ook al had bedacht. Ik denk dat ik het voorlopig maar weer even zonder medicijnen doe en nog kritischer ben op wat ik een en drink.

02-02-2016 | Man | 71
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Sinds ca 40 jaar chronische vermoeidheid, die door Hulpverleners als depressie werd behandeld met diverse antidepressiva. Ook nierstenen /slecht werkende nieren. Zaadbalkanker gehad, ziekte van Lyme? willen artsen niet onderzoeken. Slaapproblemen.

09-12-2015 | Man | 72
Jicht
geen zin om te paren, kan ook gewoon van ouderdom zijn.

15-11-2015 | Man | 67
Jicht
de pijn werd chronisch. ik kreeg last van langdurig gebruik van diclofenac (een zeer goede pijnstiller veel beter dan paracetamol). Ik moest kiezen tussen hevige pijn of ernstige maagklachten. De eerste 4 dagen nog diclofenac gebruikt daarna was de pijn weg. De ernstige maagklachten blijven.

07-10-2015 | Man | 60
Nierinsufficiëntie
door mijn verminderde nierfunctie heb ik ook last gekregen van jichtaanvallen. sinds enige tijd krijg ik daarvoor 300 mg allopurinol. de klachten die ik daarover heb zijn. 1) de tong voelt aan alsof ik te hete thee heb gedronken, verbrand gevoel. 2) vaker last van diarree. 3)ook heb ik meer slaap nodig.

22-09-2015 | Vrouw | 69
Jicht
ik gebruik ook op advies van de reumatoloog allopurinol 300 mg ik krijg steeds meer rode vlekken en jeuk ondanks de medicatie heb ik nog steeds af en toe een lichte aanval wat met indometacine beter help wie herkent de rode vlekken en veel jeuk van allopurinol

15-09-2015 | Man | 61
Jicht
Vanwege mijn vele jichtaanvallen schreef de dokter mij 100 mg Allopurinol voor, echter omdat de jicht wekelijks en maandelijks terugkwam, werd ik door verwezen naar een reumatoloog. Deze vertelde mij dat ik moest starten met 300 mg dit was de gebruikelijke startdosis. Uiteraard kon de jicht terugkomen, maar dit is zou maar tijdelijk het geval zei men mij en de medicijn ha[lees meer...]d ruime tijd zeg maar maanden nodig om effectief te zijn. Echter na ruim 2 maanden kreeg ik een soort griepaanval waarbij mijn handen en armen begonnen te jeuken daarna begon ik overal vlekken te vertonen over mijn lichaam en kreeg daarvan weer boezemfibrilate ofwel hartkloppingen met een hartslag van 180 en een bloeddruk van 80/55. Ofwel ik ben overgevoelig voor dit produkt.

15-09-2015 | Vrouw | 75
Jicht
In 2011 heel veel moeite met opstaan en lopen ging niet meer. Na een aantal weken kon ik weer op mijn voeten staan en werd de pijn minder. Maar ik had toch nog regelmatig pijn in mijn benen en vooral voeten. Nu heb ik aan mijn arts gevraagd er mee te stoppen omdat de pijn is verdwenen. Nog geen antwoord van mijn arts.

02-09-2015 | Man | 30
Jicht
ik ben 30 jaar oud en heb al een jaar of serieuze pijnlijke aanvallen in zowel handen, elleboog, als alle gewrichten in mijn voeten, sedert een half jaar neem ik allopurinol en telkens ik er enkele dagen mee stop, krijg ik een aanval waardoor ik zelfs al enkele keren thuis was van mijn werk, dus dit middel moet wel serieus goed werken.

29-04-2015 | Man | 68
Jicht
Ik gebruik al 28 jaar Allopurinol 100mg per dag direct na de maaltijd, zonder noemenswaardige bijwerkingen, alleen soms wat jeuk aan mijn voetzolen wat een bijwerking zou kunnen zijn. Een paar keer ben ik gestopt om te kijken of ik ook zonder zou kunnen, maar na een maand of vier kwam dan toch weer een jichtaanval. Ik ben van mening dat regelmatige jichtaanvallen meer scha[lees meer...]de veroorzaken dan de bijwerkingen van Allopurinol. Een ander voordeel van dit medicijn is dat ik normaal kan eten en drinken.

22-03-2015 | Vrouw | 78
Jicht
Heeft mij geweldig geholpen. Ik had om de 6 weken een aanval van jicht met vreselijke pijn. Gebruik ook medicijnen na groot hartinfarct. Geen enkele jichtaanval meer gehad.

13-02-2015 | Vrouw | 66
Jicht
onderbehandeling van het UMC NIJMEGEN, moet levenslang allopurinol blijven slikken. is dat normaal? al sinds anderhalf jaar geen jicht aanval meer gehad. urine zuur blijf terug komen als ik maar even de tabletten niet gebruikt.

12-02-2015 | Man | 42
allopurinol
Jicht

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum