Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

24-07-2018 | Vrouw | 84
allopurinol (10mg)
Jicht
Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.

28-01-2018 | Man | 81
Jicht
Kwaal ging niet over, kreeg huiduitslag. Smaak- en reukzintuigen werken niet. Dit is overigens ook bij Colchicine zo. Misschien door andere medicijnen?

22-03-2015 | Vrouw | 78
Jicht
Heeft mij geweldig geholpen. Ik had om de 6 weken een aanval van jicht met vreselijke pijn. Gebruik ook medicijnen na groot hartinfarct. Geen enkele jichtaanval meer gehad.

02-02-2024 | Man | 77
Jicht
uitstekend want houdt urinezuur onder de knie

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

01-11-2012 | Man | 76
Jicht
in het begin van inname kreeg ik meer aanvallen,na ca. drie weken had en heb ik geen jicht aanvallen meer gehad !

03-03-2020 | Man | 75
Jicht
zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.

15-09-2015 | Vrouw | 75
Jicht
In 2011 heel veel moeite met opstaan en lopen ging niet meer. Na een aantal weken kon ik weer op mijn voeten staan en werd de pijn minder. Maar ik had toch nog regelmatig pijn in mijn benen en vooral voeten. Nu heb ik aan mijn arts gevraagd er mee te stoppen omdat de pijn is verdwenen. Nog geen antwoord van mijn arts.

31-12-2011 | Man | 75
Hoge bloeddruk
Ik heb last van jicht-aanvallen. Gebruik colchicine tegen de pijn. Om jichtaanvallen te voorkomen allopurinol voorgeschreven. Iin juli j.l. kreeg is erge pijn in mijn onderurg. Nooit rugklachten gehad. Na lezen bijsluiter blijkt lage rtugpijn 'n bijwerking te zijn van allopurinol. Wie herkent dit!!

24-03-2023 | Vrouw | 74
Jicht
Al na een paar dagen gebruik niet lekker , verlies van eetlust, smaak. Zwellingen en blaren op voeten , rug , gezicht. Huid loslaten op rug. Na 10 dagen heel erg ziek en met spoed opgenomen. Syndroom van Stevens Johnson, of te wel T.E.N. 3 weken ziekenhuisopname, waarvan 5 dagen Brandwondencentrum Beverwijk.

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

23-02-2020 | Man | 72
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

19-07-2016 | Man | 72
allopurinol (200mg)
Jicht
psoriasis ontstaan na een paar maanden inname allopurinol (wegens jicht), geleidelijk over het ganse lichaam (tot in het gezicht). Huidspecialist bezocht met alle puvas, cremes enz. wijst het verband met allopurinol af. Heb eenmaal allopurinol vergeten te slikken, stel per toeval minder agressie vast. Ben zelf gestopt met allopurinol. Resultaat op een maand psoriasis weg.

09-12-2015 | Man | 72
Jicht
geen zin om te paren, kan ook gewoon van ouderdom zijn.

10-01-2012 | Man | 72
nooit controle door arts

25-07-2011 | Man | 72
Jichtaanvallen
Medicijn gekregen op advies van dokter in Oostenrijk. Hier wilde ze geen medicijn geven, op aandringen eindelijk gekregen. Heeft nergens meer last van kan alles eten en drinken. Een borrel mag hij dan niet meer drinken.