Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

26-02-2017 | Man | 68
Jicht
Kan alles weer eten. Geen last meer van jicht.

29-04-2015 | Man | 68
Jicht
Ik gebruik al 28 jaar Allopurinol 100mg per dag direct na de maaltijd, zonder noemenswaardige bijwerkingen, alleen soms wat jeuk aan mijn voetzolen wat een bijwerking zou kunnen zijn. Een paar keer ben ik gestopt om te kijken of ik ook zonder zou kunnen, maar na een maand of vier kwam dan toch weer een jichtaanval. Ik ben van mening dat regelmatige jichtaanvallen meer scha[lees meer...]de veroorzaken dan de bijwerkingen van Allopurinol. Een ander voordeel van dit medicijn is dat ik normaal kan eten en drinken.

25-10-2011 | Man | 68
Chronische jicht
Sinds enkele jaren blijk ik chronische jicht te hebben: geen enorm pijnlijke aanvallen meer, maar al snel veel pijn in de voeten bij het lopen. Sinds een half jaar neem ik allopurinol, eerst 100 mg/dag, het urinezuurgehalte daalde maar weinig. Sinds enkele maanden is de dosis verhoogd tot 200 mg. Dat levert erge jeuk op. Om die te bestrijden (helpt weinig) neem ik Aerius. [lees meer...]Om de pijn bij het lopen te bestrijden neem ik geregeld diclofenac. De behandeling met allopurinol is tot nu toe dus niet erg succesvol.

16-08-2018 | Man | 67
Jicht
Begon met 100 Mg Allopurinol......na 2 weken verhoogd naar 200 Mg, zit nu op 300 Mg. Geen last meer van jicht. Daarvoor diclofenac en selebrex gebruikt maar hielpen geen van beiden. Zijn er personen die hogere doseringen slikken? Schijnt dat je tot max. 900 Mg kunt slikken.

02-09-2016 | Man | 67
Jicht
Dit voorgeschreven gekregen ter voorkoming van jicht. Na 4 weken rode vlekken, bulten in ernstige mate over mijn gehele lichaam met jeuk. Direct gestopt.

15-11-2015 | Man | 67
Jicht
de pijn werd chronisch. ik kreeg last van langdurig gebruik van diclofenac (een zeer goede pijnstiller veel beter dan paracetamol). Ik moest kiezen tussen hevige pijn of ernstige maagklachten. De eerste 4 dagen nog diclofenac gebruikt daarna was de pijn weg. De ernstige maagklachten blijven.

27-11-2012 | Man | 67
Jicht
Gebruik Allopurinol al 4 jaar tegen Jicht,maar bij een echte aanval neem ik Colchicine, 4 tot6 tabl 0,5mg per dag tot pijn afzakt.meestal na paardagen

19-02-2020 | Man | 66
Jicht
Ik slik deze pillen dagelijks preventief en heb al ca 7jaar geen aanval gehad. Hiervoor om de 1 a 2 maanden. Het is wel zo dat ik onder behandeling ben geweest bij een Ostheopaat waarna ik geen aanval meer heb gehad.

13-02-2015 | Vrouw | 66
Jicht
onderbehandeling van het UMC NIJMEGEN, moet levenslang allopurinol blijven slikken. is dat normaal? al sinds anderhalf jaar geen jicht aanval meer gehad. urine zuur blijf terug komen als ik maar even de tabletten niet gebruikt.

30-11-2013 | Man | 66
Jicht
Heb al langere tijd last van mijn gewrichten maar na een paar maanden allupurinol ingenomen te hebben is vooral de pijn s,nachts dus na enkele uren liggen heel ernstig Omdat ik dat nooit zo erg heb gehad wijt ik dat aan alluprinol

06-04-2013 | Man | 65
allopurinol
sinds augustus 2012 constant pijn in enkel, grote teen en kniegewricht Uiteindelijk van de huisarts Allopurinol. voorgeschreven gekregen,langzaam opgevoerd van 100 naar 600 mg.Urinezuur gehalte is gedaald van 0,42 naar 0,2. Maar sinds november 2012 hoest enorm veel en vraag me af of dit ook de oorzaak kan zijn van Allopurinol..

17-01-2023 | Man | 64
Jicht
Heb dezelfde ervaring van jeuk.Jeuk om zot van te worden.Endocrinoloog heeft geadviseerd van 14 dagen allopurinol te stoppen.Heeft effect 80-90 % minder jeuk.Nog een week/2 weken en denk dan geen jeuk meer te gaan hebben. Neem allopurinol al jaren.reden: urinezuur laag houden wegen af en toe jichtaanvallen. Naar oorzaak jeuk is gezocht in meerdere richtingen.tekort vitam[lees meer...]ine B12, wat zenuwpijn kan geven., droge huid,....(wel geen droge lucht hihi). Maar goed iedereen zocht naar oorzaak en ieder op zich bedoelt het goed.Allicht ook je huisarts.Maar geloof me allopurinol!.Misschien niet bij iedereen het geval, maar bij mij wel de oorzaak.

27-09-2016 | Man | 63
allopurinol (200mg)
4 x per jaar jichtaanvallen nu bij gebruik Allopurinol geen een meer

21-08-2016 | Man | 63
Jicht
Sinds januari vorig jaar drink ik iedere ochtend, direct na het opstaan, een halve liter water met daarin een uitgeperste limoen, een eetlepel appelcider en circa 10 basische druppels. Direct daarna neem ik nogmaals een halve liter water om mijn tanden van dit zuur te spoelen en drink dit water ook op. Ongeveer een uur later gebruik ik mijn ontbijt. Ik gebruik dit 'midde[lees meer...]l' nu anderhalf jaar en ben vrij van jicht. Ik gebruikte daarvoor dagelijks 300mg allopurinol, voorgeschreven door de reumatoloog, waar ik nauwelijks enige baat, behalve bijwerkingen, van ondervond. Mijn huisarts, ondanks dat zij 'groen' is ingesteld, betwijfelt het verband tussen dit middel en jicht en verklaart het geen last meer hebben van deze kwaal eerder door een injectie prednison van 250mg. Deze injectie kreeg ik vorig jaar januari van een Oostenrijkse arts ten gevolge van een overgevoeligheid, die ik wijt aan allopurinol, waar ik dan ook abrupt mee stopte . De hoeveelheid prednison, die ik toen toegediend kreeg, zou voldoende groot zijn geweest om ook de last van jicht voor enige tijd (zeg: maanden) te kunnen onderdrukken. Hoe dan ook, ik heb geen last meer van jicht sinds anderhalf jaar, heb me bovendien nog nooit zo goed gevoeld en eet en drink alles, behalve koolzuurhoudende dranken (dus ook geen bier).

21-11-2011 | Vrouw | 63
Urinezuur, jicht.
perfect medicijn. nooit meer last van jicht gehad, sinds gebruik allopurinol

30-05-2023 | Man | 62
Jicht
Een jaar of 5 geleden mijn eerste jichtaanval gehad en sindsdien gebruik ik allopurinol. Sinds ik allopurinol gebruik, slechts 1 keer een jichtaanval gehad.