Ervaringen met Exemestaan

gewrichtsontsteking in 1-4 gewrichten gewrichtspijn zere voeten

Borstkanker (33 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-08-2019 | Vrouw | 57
Borstkanker
Ik vind het een onaangenaam medicijn, maar als ik daardoor kankervrij blijf, dan moet het maar… Om de gewrichtspijnen te verlichten doe ik aan lichaamsbeweging: aquagym, pilates, fietsen (maar niet meer dan 20 km want dan krijg ik last van m'n polsen), wandelen (nu echter te heet, dus meer pijn), nordic Walking (een aanrader) en zwemmen in ons meer. Van lang stilzitten of [lees meer...]stilliggen ('s nachts bijvoorbeeld) word ik altijd stram. Maar na een rondje lopen van 100 m met de hond gaat het al beter. Dus dames, denk aan lichaamsbeweging, al is het maar gewoon een stukje lopen.

22-08-2019 | Vrouw | 40
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn sinds enkele maanden na 2e diagnose borstkanker met uitzaaiingen begin dit jaar . Ik ben vorig jaar na de eerste diagnose hormonale borstkanker gelijk na preventieve borstamputatie gestart met tamoxifen (en lucrin) Ik had hier veel bijwerkingen bij als zenuw pijn. Nu na chemotrajecy begonnen met exemestaan ( en lucrin) en ik heb nauwelijks zenuwpijn[lees meer...] .

18-06-2019 | Vrouw | 57
Borstkanker
De eerste 2,5 jaar na de borstbesparende operatie en 35 bestalingen heb ik Tamoxifen geslikt. Hier heb ik bijzonder weinig last gehad van bijwerkingen, op wat opvliegers na, die ik voor de constatering van borstkanker ook al had. Na die 2,5 jaar moest ik overstappen naar een ander soort medicatie te weten Letrosol. Hierbij had ik na 5 weken zoveel bijwerkingen van dat ik[lees meer...] mezelf niet meer herkende, denk dan aan: neerslachting, depressieve gevoelens, hoofdpijn, misselijk, moe en na overleg met mijn oncoloog ben ik toen overgestapt naar Exemestaan. Dit slik ik nu 'n klein anderhalf jaar en hiervan zijn de bijwerkingen in het begin niet al te heftig, maar nu ervaar ik door mijn hele lichaam last van spieren en gewrichten en peesaanhechtingen. Erg pijnlijk. Dus ik vrees dat ik mijn oncoloog maar weer ga bellen. Ik voel en gedraag me nu dus ook als 'n 80 jarige dame en ik ben pas 57. Ik neem de trappen niet meer omdat ik zo veel last van mijn knie- en heup gewrichten heb. Ook s'nachts in bed zijn mijn benenspieren erg onrustig en ook mn ellebogen en pols gewrichten zijn pijnlijk. Ik kan geen pan meer optillen en de trap af lopen doe ik nu tree voor tree. Hopelijk is er nog een andere medicatie mogelijk voor het resterende jaar dat ik deze medicijnentype moet slikken.

05-04-2019 | Vrouw | 55
Borstkanker
Twee weken na de start hevige diarree. Loperamide heeft geen effect..

06-06-2018 | Vrouw | 40
Borstkanker
Binnen 1 week na de start had ik griepachtige klachten, moe, lichte koorts, stijve spieren, hoofdpijn, algehele malaise. Na 2 weken had ik dagelijks meerdere malen heftige diarree en viel ik in een week tijd ruim 6 kilo af. Dacht griep/buikgriep te hebben tot mijn buik enorm gespannen werd alsof ik hoogzwanger was. Heb mijn oncoloog gebeld om te mogen stoppen. Het lab liet[lees meer...] torenhoge leverfunctiestoornissen zien en de CT een enorm vergrootte lever die alsmaar erger werden. De oncologen dachten dat mijn borstkanker dit deed en zijn een zware chemokuur gestart tot het punt dat de medische staf mij opgaf en vertelde dat ik binnen 3-4 weken zou overlijden. Ben doodziek geweest gedurende een half jaar, maar gelukkig ben ik de hepatitis en de chemo doorgekomen en voel ik me nu weer prima. Mijn lever functioneert weer normaal en ook de grootte is weer zoals het hoort. De bijwerking Hepatitis bij exemestaan is zeldzaam, maar het komt dus echt voor. Mijn advies: blijf alert op uw eigen lichaam. Wacht niet af, maar wees actief betrokken in uw behandeling.

21-11-2017 | Vrouw | 57
Borstkanker
Na 2,5 jaar tamoxifengebruik kreeg ik anastrozol. Ik kreeg pijnlijke spieren, botten en kramp in benen en armen. Verder lichte hoofdpijn, opvliegers en hartkloppingen. In overleg met oncoloog gestart met Exemestaan CF 25 mg sinds een paar weken. Het gaat beter. Iets minder last van kramp en iets minder last van mn botten en spieren, minder hoofdpijn en minder opvliegers. M[lees meer...]ijn hartkloppingen veregeren. Mijn oncoloog zegt dat het niet van deze en de vorige medicatie komt. Het staat ook niet in de bijsluiter, maar ik kreeg het toen ik met de anastrozol startte. Ik ben benieuwd of anderen dit ook kregen.

24-07-2017 | Vrouw | 72

13-03-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik slik deze nu een paar maanden na stoppen van anastrozol. Ik heb een dexa scan gehad en kwam uit dat ik ernstige botontkalking heb, de slechtste score... was ik best van geschrokken. Dus nu extra medicatie gehad, maar exemestaan is niet gunstig voor mij. Dus overleg met oncoloog met osteoporose arts, ik moet toch met exemestaan doorgaan, omdat anders de kans is dat borst[lees meer...]kanker snel terugkomt... pfffff...

23-02-2017 | Vrouw | 63
Borstkanker
Eerst 2.5 jaar tamoxifen 40 mgr. Geen probleem toen over op anastrazol in toenemende mate erge pijn in mijn benen, gewrichten en spieren. Vervolgens diverse fabrieksmerken uitgeprobeerd en tot slot over op exemestaan. Ik ben voorzichtig optimistisch, het lopen gaat stukken beter, ben er nog niet maar gaat komen. Zo houd ik het wel vol. Raad het ieder aan, probeer eerst div[lees meer...]erse soorten uit voordat je overweegt om te stoppen.

20-05-2016 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na twee jaar tamoxifen heb ik eerst anastrozol en letrozol gebruikt. De bijwerkingen waren heel erg met name de gewrichtspijn zorgde voor slapeloze nachten. 's Ochtends had ik vaak hoofdpijn. Neem nu 4 weken exemestaan en het valt nog mee. Meestal kun je na 3 maanden wat zeggen en de klachten nemen met de duur van het medicijngebruik toe. Helaas.

06-05-2016 | Vrouw | 59
Borstkanker
na anastrozol, tamoxifen die niet zoveel meer deed, nu dan aan de exemestaan. Geen idee of het gaat werken..

31-07-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Tamoxifen als eerste gebruikt: was een verschrikking: van stabiel persoon veranderd in zeer labiel. Daarna anastrazol: al veel beter qua labiliteit. Maar met Exemestaan geen labiliteit meer. Wel wat gezwollen handen en voeten, maar kan ook komen doordat er veel lymfeklieren (okseltoilet) zijn verwijderd.

28-07-2014 | Vrouw | 48
Borstkanker
Ik gebruikte eerst 1 jaar Tamoxifen.Nu slik ik Exemestaan.Wat ik echt vreselijk vind is de pijnen in mijn benen.Ik kan niet zeggen of het de spieren of botten zijn.Als ik even in een stoel heb gezeten kan ik bijna niet meer van de zitstand in een staanhouding komen.Zo vreselijke pijn aan de zijkant van mijn benen knieen.Soms overweeg ik om er mee te stoppen maar durf het n[lees meer...]iet bang dat de kanker weer terug komt.Zijn er mensen die dit ook hebben??

23-02-2014 | Vrouw | 69
Borstkanker
na een paar weken, heb ik veel last van de maag, geen trek in eten, rommelen, oprispingen, volgevoel en wat misselijk, verder niet zoveel last, opvliegers valt mee

04-02-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Na slechte ervaringen met tamoxifen op advies van de specialist over gestapt op exemestaan. Van eerstgenoemde werd ik erg depressief. Ik zat reeds slecht in mijn vel; in een uitgebluste relatie na 39 jaar huwelijk, borstkanker, die na 15 jaar weer de kop op stak; geen al te beste relatie met schoondochters, terwijl de relatie met zonen heel hecht was en onvoldoende afleid[lees meer...]ing om positieve energie uit te halen. De effecten van de tabletten hieraan toegevoegd, voelde ik me bijna suïcidaal depressief. Inmiddels gebruik ik exemestaan. Na ruim een week keren dezelfde depressieve klachten terug. Daarbij voel ik me af en toe ook "hyper". Zijn er medegebruikers die deze klachten herkennen? Is dit mijn voorland voor de komende 5 jaar? Als dit zo is, overweeg ik te stoppen, want dit houd ik geen 5 jaar vol. Het effect kan ik niet beoordelen in deze fase, maar ik voel me niet gelukkig in ieder geval...

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
2009 kreeg ik borstkanker, na operatie bestralingen en chemo. Toen tamoxifen. Na 1 jaar opnieuw andere borst kanker, operatie en bestralingen. (tamoxifen heeft niet goed gewerkt of ik had gewoon pech) Toen Femara waar ik erge botpijn van had. Overgegaan op exemestaan. Ik gebruik exemestaan vanaf 2-2-2012. Bijwerkingen soms pijnlijke gewrichten wat goed te verdragen is. W[lees meer...]el veel last van stijve en stramme spieren in de benen, vooral als ik lang gezeten heb. Verder last van vermoeidheid en depressief gevoel. Dit uit zich in nergens zin in hebben. Ik vraag me af of er meer personen zijn met deze bijwerkingen.