Ervaringen met Exemestaan

gewrichtsontsteking in 1-4 gewrichten gewrichtspijn zere voeten

Borstkanker (33 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

04-02-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Na slechte ervaringen met tamoxifen op advies van de specialist over gestapt op exemestaan. Van eerstgenoemde werd ik erg depressief. Ik zat reeds slecht in mijn vel; in een uitgebluste relatie na 39 jaar huwelijk, borstkanker, die na 15 jaar weer de kop op stak; geen al te beste relatie met schoondochters, terwijl de relatie met zonen heel hecht was en onvoldoende afleid[lees meer...]ing om positieve energie uit te halen. De effecten van de tabletten hieraan toegevoegd, voelde ik me bijna suïcidaal depressief. Inmiddels gebruik ik exemestaan. Na ruim een week keren dezelfde depressieve klachten terug. Daarbij voel ik me af en toe ook "hyper". Zijn er medegebruikers die deze klachten herkennen? Is dit mijn voorland voor de komende 5 jaar? Als dit zo is, overweeg ik te stoppen, want dit houd ik geen 5 jaar vol. Het effect kan ik niet beoordelen in deze fase, maar ik voel me niet gelukkig in ieder geval...

20-02-2024 | Vrouw | 60

gewrichtsontsteking in 1-4 gewrichten

Na 2 jaar tamoxifen en serieuze gewrichtsklachten overgestapt op anti-atomizers. 5 jaar exemestaan gebruikt, uiteindelijk in overleg met oncoloog gestopt vanwege toenemende gewrichtsklachten. Er wordt hier naar de effectiviteit van het geneesmiddel gevraagd maar dat weet je natuurlijk niet. Het is de bedoeling dat de kanker niet meer terugkomt als je behandeling voorbij is[lees meer...]. Na het stoppen toch weer vrolijker. Komt vast omdat ik voor het eerst in 7 jaar weer hele nachten doorslaap. Het duurt een aantal weken voor de bijwerkingen verdwijnen (als je een paar jaar slikt), even twee weken stoppen voor een vakantie lijkt me dan ook erg vreemd.

30-07-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik denk eigenlijk dat ik niet echt veel last heb van de exemestaan, alleen het bewegen en pijntje hier pijntje daar. Om fijne vakanties te hebben slik ik het niet in de vakantie. Ik zal heus in twee weken geen borstkanker ontwikkelen denk ik. Met stoppen zijn de bijwerkingen in twee dagen over. Ik beweeg veel, zwem drie maal per week, doe dagelijks taichi en ik wandel veel[lees meer...]. Heb zwaar lichamelijk werk. Nu even een stopweek, voelt heerlijk! Vindt mijn arts ws niet goed maar het is mijn lijf.

01-06-2022 | Vrouw | 62
Borstkanker
Oktober 2020 hormoon gevoelige borstkanker geconstateerd. Borst amputatie. Daarna chemokuren en bestraling. Alles goed doorstaan. Nu 5 jaren exemestaan. 1 jaar voorbij. Toch jammer genoeg wel bijwerkingen. Zeker ook door de bestralingen naschade opgelopen. Soms voel ik me onzeker over die bijwerkingen. Zo van.......hoort dit nu bij de exemestaan, of is het naschade. Bijvo[lees meer...]orbeeld: maag en slokdarm krampen, bijna geen smaak, pijnlijke handen( dit komt wel vd exemestaan). Zo krijg ik nu ook Alendroninezuur tabletten. 1x per week 70mg. Ook dat heeft weer bijwerkingen. Ja, dat geeft soms onzekerheid. Wie herkent zich hier in?

05-04-2019 | Vrouw | 55
Borstkanker
Twee weken na de start hevige diarree. Loperamide heeft geen effect..

24-07-2017 | Vrouw | 72

13-03-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik slik deze nu een paar maanden na stoppen van anastrozol. Ik heb een dexa scan gehad en kwam uit dat ik ernstige botontkalking heb, de slechtste score... was ik best van geschrokken. Dus nu extra medicatie gehad, maar exemestaan is niet gunstig voor mij. Dus overleg met oncoloog met osteoporose arts, ik moet toch met exemestaan doorgaan, omdat anders de kans is dat borst[lees meer...]kanker snel terugkomt... pfffff...

20-05-2016 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na twee jaar tamoxifen heb ik eerst anastrozol en letrozol gebruikt. De bijwerkingen waren heel erg met name de gewrichtspijn zorgde voor slapeloze nachten. 's Ochtends had ik vaak hoofdpijn. Neem nu 4 weken exemestaan en het valt nog mee. Meestal kun je na 3 maanden wat zeggen en de klachten nemen met de duur van het medicijngebruik toe. Helaas.

06-05-2016 | Vrouw | 59
Borstkanker
na anastrozol, tamoxifen die niet zoveel meer deed, nu dan aan de exemestaan. Geen idee of het gaat werken..

14-04-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Na 1,5 tamoxifen op anti-aromatizers gezet. Ernstige gewrichtspijnen en klachten. Overgestapt op exemestaan, klachten nagenoeg verdwenen. Ik heb weer een kwalitatief goed leven.

23-02-2017 | Vrouw | 63
Borstkanker
Eerst 2.5 jaar tamoxifen 40 mgr. Geen probleem toen over op anastrazol in toenemende mate erge pijn in mijn benen, gewrichten en spieren. Vervolgens diverse fabrieksmerken uitgeprobeerd en tot slot over op exemestaan. Ik ben voorzichtig optimistisch, het lopen gaat stukken beter, ben er nog niet maar gaat komen. Zo houd ik het wel vol. Raad het ieder aan, probeer eerst div[lees meer...]erse soorten uit voordat je overweegt om te stoppen.

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
2009 kreeg ik borstkanker, na operatie bestralingen en chemo. Toen tamoxifen. Na 1 jaar opnieuw andere borst kanker, operatie en bestralingen. (tamoxifen heeft niet goed gewerkt of ik had gewoon pech) Toen Femara waar ik erge botpijn van had. Overgegaan op exemestaan. Ik gebruik exemestaan vanaf 2-2-2012. Bijwerkingen soms pijnlijke gewrichten wat goed te verdragen is. W[lees meer...]el veel last van stijve en stramme spieren in de benen, vooral als ik lang gezeten heb. Verder last van vermoeidheid en depressief gevoel. Dit uit zich in nergens zin in hebben. Ik vraag me af of er meer personen zijn met deze bijwerkingen.

27-11-2013 | Vrouw | 66
Borstkanker
In 2011 geopereerd aan borstkanker, borstamputatie, geen uitzaaiigen. Begonnen met tamoxifen. Na 3 maanden trombose en longembolie opgelopen. Moest onmiddelijk stoppen met tamoxifen. Over op Arimidex, kreeg hier zeer pijnlijke peesontstekingen van. Na 2 maanden pauze over op Exemestaan. Ben hier zeer tevreden over. Geen vermoeidheidsklachten meer. Alleen lichte klachten,[lees meer...] duizeligheid en stijfheid.

14-10-2022 | Vrouw | 74
Borstkanker
8 jaar geleden borstkanker gehad chemo en 21 bestralingen gehad 6 jaar tamofixen gebruikt maar kreeg baarmoeder poliepen. Nu uitzaaiegen in het long vlies met pleura vocht. Gebruik nu exsemetaan hoop dat het vocht weg blijft. Heeft iemand hier ervaring mee…

10-02-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
3e keer borstkanker.1997 amputatie en tamoxifen 5 jaar,2008 toch weer terug in oksel.6x chemo en 30 bestralingen, bijzonder maar toch uitzaaiingen longvlies 2013. Toch oude borstkanker. Benauwd en na 2 pleurapuncties, die geen oplossing boden, IPC in AVL laten plaatsen, met meteen ernaast Exemestaan. Zodra eze zou aanslaan, zou pleuravocht stoppen ( tumorcellen zouden ina[lees meer...]ctief worden). Na 4 maanden gebeurde dit ook. IPC eruit. Enorm opgelucht, meficatie werkt dus, tumorcellen slapen. Wel veranderde ik enorm, door alle bijwerkingen. Gewrichten en lusteloos, emotie vlakt af, eerst heel labiel en vreemd niet jezelf zijn. Van sterk naar mutsig bijna en zo moe. Je went wel alles beter dan K maar het is volhouden en kijk wat er voor medicatie kan. Mijn oncoloog heeft voor slapeloosheid gelijk Zoplicon voorgeschreven. Top en slapen, al is het met tablet geeft je wel n betere energie overdag. Nu na 8 jaar!!!, slapen de tumorcellen nog, controle om de 3 maanden met thorax en bloedbeeld. Sinds jaar wel meer en meer huidproblemen gezicht en armen. Droge schrale en hardere eeltplekjes. Dermovane zalf helpt wel enigzins, Maar keuzes zijn er niet echt , dus niet klagen en smeren, en positief blijven is ook n medicijn.

22-08-2019 | Vrouw | 40
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn sinds enkele maanden na 2e diagnose borstkanker met uitzaaiingen begin dit jaar . Ik ben vorig jaar na de eerste diagnose hormonale borstkanker gelijk na preventieve borstamputatie gestart met tamoxifen (en lucrin) Ik had hier veel bijwerkingen bij als zenuw pijn. Nu na chemotrajecy begonnen met exemestaan ( en lucrin) en ik heb nauwelijks zenuwpijn[lees meer...] .