Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

28-12-2021 | Man | 59
Borstkanker
ik neem dat pilletje 1 x per dag bijwerkingen jeuk pijnlijke gevrichten vermoeidheid en obstpatie en stemmingswisseligen. wat nu stoppen een optie wie heeft raad

21-04-2012 | Man | 59
Borstkanker
in 2001 borstkanker gehad met uitzaaiingen in de lymphe. Dubbrlzijdig geamputeerd en okseltoilet. 5 chemokuren en 32 bestralingen gehad. In 2010 uitzaaiingen in de botten, volledig skelet. Sindsdien slik ik femara en 1x per 4 weken zomara infuus. De bijwerkingen van femara zijn stevig, veel pijn in de gewrichten, vooral enkels en polsen. Stijfheid en pijn na even zitten e[lees meer...]n net als veel van jullie vaak het gevoel dat ik 80 ben, gevolg was dat ik dreigde weg te kwijnen op de bank. Sinds een half jaar bij de fysiotherapeut met specialisatie oncologie. Dat werkt fantastisch, zij heeft een programma voor me bedacht om conditie en spierkracht te vergroten en ik voel me ontzettend veel beter, ook omdat ik nu zelf iets doe en niet meer passief afwacht. De femara werkt goed, de kanker is stabiel op dit moment en de bijwerkingen zijn nu beter te verdragen, een aanrader voor iedereen!

30-01-2011 | Man | 55
Borstkanker
na drie keer borstkanker ben ik na zes chemokuren en na verwijdering van de tumor en 25 bestralingen aan de femara en krijg zoladex. voel me goed maar heb veel opvliegers en vaak ogen die tranen. de laatste keer is mijn borstspier rechts verwijdert omdat de tumor er doorheen was gedrukt. doe mijn werk als automonteur weer van 8 tot 16 uur . ben blij met dit medicijn en[lees meer...] kan over twee jaar stoppen. sterkte allemaal vr. gr. jan

13-01-2024 | Vrouw | 65
Borstkanker
Toen ik in 2014 startte met Femara (ik was toen in de overgang) had ik zoveel bijwerkingen dat ik er horendol van werd. Spier- en gewrichtspijn, depressie. Na drie jaar ben ik gestopt ik was op het randje van suïcidaal. Vijf jaar later bleek de kanker uitgezaaid. Ik kreeg weer Femara en nam het met een bang hartje. Nu ben ik anderhalf jaar verder en buiten lichte gewricht[lees meer...]spijn in mijn vingers en tenen heb ik geen klachten.

08-06-2023 | Vrouw | 61
Borstkanker
Dag Mevrouw ,ben beetje aan het zoeken op pc naar Femara ,ik ben net 3 dagen ermee gestart .Heb 2 weken geleden een borstbesparende ingreep gehad en men sentinel ook verwijderd .er volgen nu nog bestralingen 5 of 15 .had geen uitzaaingen maar is een hormonale tumor ,dus men oestrogeen moet op nul.Hopende gaat het goed met u nu ,vriendelijke groeten Katrien

02-03-2023 | Vrouw | 60
Borstkanker
In 2018 heb ik een borst operatie ondergaan met 4 bestralingen tijdens de operatie. Met Femara ben ik kort na de operatie gestart.Traumeelpilletjes’ vitamine D, selder, glucosamine kunnen goed helpen bij pijn in de ledematen. Ik lees dat pijnen en last varieert van persoon tot persoon. De vermoeidheid kunnen we niet toeschrijven aan Femara wel aan het beest dat ons licha[lees meer...]am is binnengetreden. Ik ben eerder opgezwollen zoals een koe die hormonen voeding krijgt. Mensen raden mij aan meer te bewegen. Eigenlijk zit ik vier per dag op de trein en heb ik zittend werk. Ik voel mij houterig. Ogen drogen uit en mijn huid ook. Remarques is wrschlk een goede kankerbestrijder. Het moet na het ontbijt ingenomen worden. Ik denk ook dat pauzes moeten kunnen als de pijn beweging tegenhoudt van de pijn.

05-02-2023 | Vrouw | 72
Borstkanker
Na behandeling met chemo en bestraling van mijn hormoon gerelateerde borstkanker moet ik 5 jaar Femara slikken. Omdat ik last kreeg van pijnlijke benen en het bewegen steeds lastiger werd ben ik na 1,5 jaar slikken 4 maanden gestopt met Femara. De oncoloog was hier niet blij mee. Ik wilde weten of mijn pijnlijke benen zouden verbeteren. Het zou voor mij een reden zijn om m[lees meer...]et Femara te stoppen. Het lopen ging na een aantal weken veel makkelijker, ik kreeg weer haargroei op mijn nu verhoogde haargrens, de pijn in botten en benen was veel minder. Voor mij was de verbetering echter niet genoeg om blijvend te stoppen. Nu nog 1 jaar slikken dan ben ik er vanaf. De blijvende schade aan mijn benen wordt nu geweten aan een verlate reactie van mijn behandeling.

15-09-2022 | Vrouw | 57
Borstkanker
bordtkanker 2014-borstkanker 2020- volledige verwijderen van borsten beide keren met diep flap geen vhemo geen bestraling eerst 4 jaar Nolvadex- gestopt wegens teveel bijwerkingen, nu Femara en Zometa dit reeds 3 x gehad en geen problemen mee, gewichtstoename met 8 kg

26-07-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Femara na borstkanker en kleiropruiming gekregen en als ik ga slapen is het een ramp . Botjes pijn en tintelingen in vingers.. waar ik ook op lig daar doet het pijn.. Hopelijk gaat dit over. Ik ben wel nog niet bijgekomen pfff gelukkig als ik wakker ben dan is mijn lichaam stijf en onzeker ,ik ga zwemmen en paardrijden en poets veel om in beweging te blijven.

06-03-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
18/01/2021 amputatie borst met chemo , 2kilo gewichtsverlies . Met Femara gestart op 05/07/2021 met als gevolg nog is 8 kilo gewichtsverlies . Sta nu op 46 kilo , dit is wel het minimum . Doe er alles aan om m´n eetlust op te wekken maar er helpt niet veel . Ben misselijk , duizelig , oorsuizen , spier en gewrichtspijn / Neem dagelijks pijnstillers , Contramale / Voor de m[lees meer...]aag , Esomeprazole / Voor het beendergestel Steovit Forte / En voor extra ondersteuning voor gewrichten Glucamed Combi PQ . Elk medicijn en supplement zal zijn werk welk doen , hetgeen je zelf kan doen voor enige verlichting is je positiviteit niet verliezen . Hoe moeilijk het ook is 🥰

07-02-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Eerste x kanker 2OO9 chemo, zware bestraling (waarvan ik al een tijd bijwerkingen heb, pijn plaats van bestraling li-borst. Pijn nek, schouder, borstbeen). Medicatie Arimidex, Nolvadex en toch hervallen eind 2015. Chemo, geen bestraling omwille van zelfde borst li. Wel om de 3 weken Herceptine. Nu al 6 jaar. Dan zijn de klachten toegenomen zoals hierboven beschreven. Moet[lees meer...] deze medicatie nemen zolang mogelijk ! Er zijn ook verklevingen en dat voel ik ook. Heel veel pijn. Heb al dikwijls gedacht om te stoppen,maar durf niet. Kan me iemand raad geven want dit vind ik ook geen leven.

23-01-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Borstkanker 2018, ER+PR+Her2Neu Luminaal type A, tumor verwijderd via Magnetische marken, geen chemo (Mamaprint), 16 bestralingen (breathholding), 2,5 jaar Tamoxifen (Mylan) en daarna Letrozol (Mylan). Van beide nauwelijks tot geen bijwerkingen, stramheid treed op, bewegen en oefeningen doen helpen wel degelijk, wel vaginale droogheid van Letrozol maar ook dat is op te lo[lees meer...]ssen. Ik heb al eerder medoicatie van Mylan gebruikt welke mij geen bijzondere bijwerkingen opleverde vandaar mijn keuze op Mylan.

20-01-2022 | Vrouw | 54
Borstkanker
Laat nooit uw nog gezonde eileiders verwijderen. Ik ben bij mijn eileidersverwijdering gestorven, mijn lichaam heeft het deels overleefd. Dit moest deontologisch verboden worden. Uw leven is heel eenvoudig geworden, je moet alles wat jonge mensen horen te doen, maar met het lichaam van een oude mens, juist dat je jaren niet op je teller staan.

16-01-2022 | Vrouw | 58
Borstkanker
Gigantische gewrichtsklachten vooral handen knieën .. ook dikke voeten en handen en al 10 kg bij op 4 maanden. Heeft iemand aub tips voor de gewrichtsklachten te verzachten aub ? Iemand zei es steoviet d3 of cannabisolie ?

05-01-2022 | Vrouw | 56
Borstkanker
gestart 2019 tot op heden geen enkele bijwerking tip: misschien blisters met datum

20-12-2021 | Vrouw | 47