Letrozol

Anastrozol (82 meningen)
Lucrin (78 meningen)
Femara (76 meningen)
Zoladex (70 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

28-05-2020

Borstkanker

Als gevolg van uitgezaaide borstkanker letrozol voorgeschreven gekregen. Effect is goed, bijwerkingen na 2,5 jaar erg veel en erg vervelend, ik overweeg om er mee te stoppen, dit is geen kwaliteit van leven. Heb het idee dat deze medicatie mijn bloedvaten aantast, dat is pijnlijk, kon van de één op andere dag niet meer lopen, erg dikke en pijnlijke enkels wandelen is geen [lees meer...]optie en dus aan huis gekluisterd. Ben niet levensmoe maar de 10 jaar die ik makkelijk zou kunnen halen gezien mijn algehele goede conditie heb ik achter me gelaten. Ik wil geen leven met opstaan en gaan slapen met pijn. Dat kan nooit de bedoeling zijn van deze medicatie. Heel jammer maar dit is het effect wat het op mijn lijf heeft.
17-02-2020

Borstkanker

Heb Letrozol twee jaar geslikt. Daarna ging de Tumor waarden omhoog. De de werking stopte.
16-01-2020

Letrozol (letrozol)

Ik heb borstkanker gehad en kreeg daarna de hormoonkuur Tamoxifen, na twee jaar ben ik op advies van de internist over gestapt op Letrozol, dat bevalt goed, na 30 dagen moest ik een herhaalrecept ophalen bij mijn eigen apotheek, na twee dagen kon ik helemaal niets meer, niet meer fietsen, nauwelijks opstaan, mij niet meer omdraaien in bed, ik lag letterlijk en figuurlijk h[lees meer...]elemaal in de kreukels, nu bleek dat ik eerst Letrozol van de fabrikant Accord had gekregen (dat beviel goed) het herhaalrecept was van de fabrikant Sandoz, dit had voor mij de bovengenoemde bijwerkingen, ik heb de apotheker verteld dat hij dit had moeten melden (vond hij niet nodig) ik heb nu weer Letrozol van de fabrikant Accord en de bijwerkingen zijn nagenoeg weg, ik hoop voor een ieder die dit voor geschreven krijgt, dat er uitleg gegeven wordt, kijk goed naar wat er door de specialist voor geschreven wordt, en laat je niet wat anders voor schrijven (wat goedkoper is) Groet.
21-08-2019

Borstkanker

Sinds september 2018 uitgezaaide borstkanker. Uitzaaiingen in bekken en wervelen 2 okselklieren. Gebruik het nu een jaar en heb er niet heel erg veel last van. Ben wel meer gaan sporten.
02-04-2019

Borstkanker

Ik ben verleden jaar geopereerd, borstamputatie en borstcorrectie uit de buikwand. Dat is allemaal super goed gegaan zonder complicatie of dergelijk. Blij zou je denken. Maar moest toch nog 8 chemokuren volgen. De eerste 4 heb ik goed doorlopen. Maar de laatste 4 was alleen maar Allende. Alle bijwerkingen die er ook maar waren. Heb ik gehad. Was zo blij dat ik klaar was[lees meer...] met de chemo, dus dacht alleen nog de hormoonkuur en dat is het. Ben begonnen met Tamoxifen, dat ging 4 weken perfect, maar toen begon het met een beetje uitslag. Nog geen 24 uur later zat ik helemaal onder de huiduitslag. Gek werd ik van de jeuk. Gestopt met de Tamoxifen en begonnen met Letrozol. Even dacht ik gelukkig het gaat goed. Maar dat was van korte duur. Zit nog steeds onder de huiduitslag en wordt gek van de jeuk. Tijdens mij ziekte bijna niet gehuild of depressief geweest. Maar nu trek ik het even niet meer. Jeuk en nog eens jeuk over mijn hele lijf. Dit duurt nu al bijna 5 mnd!!! Morgen heb ik een afspraak bij de oncoloog. Weet niet of ik hiermee wil doorgaan. Stoppen?? En dan .... Moeilijk maar zo verder gaan met de hormoonkuur zie ik ook niet zitten. De andere bijwerkingen vallen gelukkig wel mee. Heeft iemand ook zoveel huiduitslag gehad van de hormoonkuur?
14-03-2019

Letrozol (letrozol)

Heb geen of heel weinige bijverschijnselen. Denk dat het komt door de wietolie die ik al twee jaar gebruik. Ik gebruik Letrozol nu 1.5 jaar. Sindsdien ook wietolie. Mijn Tumor waarden zijn gedaald van 1400 naar 151 vandaag.
07-01-2019

Borstkanker

Borstkanker begin 2016, oestrogeen- en progesterongevoelig, borstbesparende operatie en 21x bestraald, geen chemo vanwege gunstige uitslag mammaprint. 2 jaar Tamoxifen: bij vermoeidheid dikke enkels en voeten, dikke polsen, verhoogde oogdruk. Nu sinds ongeveer 7 maanden letrozol van de waarschijnlijk 3 jaar. Als ik geen stress en veel rust heb, gaat het best goed. Dan all[lees meer...]een een raar gevoel onder mijn voeten en warme voeten wat hinderlijk is in bed. Met veel stress ontspoort de boel: veel te hoge bloedsuiker, veel pijn in spieren en gewrichten, vooral na rust (opstaan als een 90 jarige, las ik ergens; dat omschrijft het goed). En janken, om het minste of geringste, doodmoe maar niet goed kunnen slapen; dikke buik gekregen. Je weet waar je het voor doet: ik hoop tenminste dat het helpt dat de kanker niet terug komt, maar dat weet je pas na afloop. Vandaar geen gefundeerde score voor effectiviteit; daarvoor is het nog te kort geleden. Het leven is wel een stuk minder leuk door die medicatie omdat ik veel moet afzeggen omdat ik het niet trek. Het enige voordeel is dat de oogdruk met de Letrozol beter is geworden...
22-06-2018

16-04-2018

Borstkanker

Ik had gehoopt dat de bijwerkingen zouden verminderen in de loop van de tijd. Voelde mij 10 jaar ouder dan mijn 65. Al de dàg na het stoppen kon ik weer rechtop staan (zonder me van krom naar recht 'op te schroeven'). Daags erna fietste ik weer met gemak. Moeheid bleef. Effectiviteit kan ik niet beoordelen. Hopelijk is het na mijn IORT totaal overbodig!
25-02-2018

Borstkanker

heb in het begin geen bijwerkingen gehad. maar nu na een paar maanden gebruik krijg ik een branderig gevoel aan de binnenkant van mijn handen en een doof gevoel in wijs en ring vinger.
06-02-2018

Letrozol (letrozol)

Goedemiddag allemaal .Ik heb borstkanker met uitzaaiingen naar de lever en longen en in mijn botten .Daarvoor moet ik nog kuren en Letrozol innemen.. .Eerst kreeg ik Letrozol Accord het ging redelijk met de bewerkingen .Op verzoek van de verzekering moest de apotheek een goedkope middel Letrozol Sandoz ...geven .Ik wist het niet tot dat ik ze in had genomen .Daar heb ik a[lees meer...]l heel snel hevige bewerking van gekregen .Krampen en spier trekkingen in mijn benen. Tintelingen en branderig in mijn voeten en buikpijn dunne ontlasting.. droge slijmvliezen ,Gewicht toename Ik heb overlegd met de apotheek assistent en nu heb ik de Letrozol Accord terug gekregen Hoop dat de bijwerking nu dragelijk worden .Ik vind het niet goed dat het zomaar omgewisseld wordt . Zonder overleg met de patient .MVG
31-01-2018

Borstkanker

ik gebruik dit medicijn voor uitgezaaide borstkanker naar de botten. Tot voor een week geleden geen last van de medicijnen- sinds een week heb ik prikkelingen aan beide handen.
19-12-2017

Letrozol (letrozol)

heel pijnlijk spieren over gans het lichaam, bij beweging, bij opstaan, bij liggen, bij onverwachte bewegingen, direct spierscheurtjes, .....
04-11-2017

Borstkanker

Allergische reactie: vreselijke gewaarwording dat je keel en tong opzwellen en je niet kunt slikken en praten. Na stoppen hyperthermische bestraling gehad, effectiviteit is vraag..
17-10-2017

Borstkanker

sinds start toenemende spier- en botpijnen die me verplichten hoge dosissen ibuprofen te nemen met gevaar voor maagproblemen. Recent ook stekende pijn in de voetzool bij stappen! Ik denk er sterk aan om ermee te stoppen en we zullen dan wel zien.
15-08-2017

Borstkanker

Erge slaapproblemen, elke nacht ruim 2 uur wakker midden in de nacht. Regelmatig depressieve gevoelens. Unheimlich gevoel.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum