Letrozol

letrozol

Borstkanker (29 meningen)

02-04-2019

Borstkanker

Ik ben verleden jaar geopereerd, borstamputatie en borstcorrectie uit de buikwand. Dat is allemaal super goed gegaan zonder complicatie of dergelijk. Blij zou je denken. Maar moest toch nog 8 chemokuren volgen. De eerste 4 heb ik goed doorlopen. Maar de laatste 4 was alleen maar Allende. Alle bijwerkingen die er ook maar waren. Heb ik gehad. Was zo blij dat ik klaar was[lees meer...] met de chemo, dus dacht alleen nog de hormoonkuur en dat is het. Ben begonnen met Tamoxifen, dat ging 4 weken perfect, maar toen begon het met een beetje uitslag. Nog geen 24 uur later zat ik helemaal onder de huiduitslag. Gek werd ik van de jeuk. Gestopt met de Tamoxifen en begonnen met Letrozol. Even dacht ik gelukkig het gaat goed. Maar dat was van korte duur. Zit nog steeds onder de huiduitslag en wordt gek van de jeuk. Tijdens mij ziekte bijna niet gehuild of depressief geweest. Maar nu trek ik het even niet meer. Jeuk en nog eens jeuk over mijn hele lijf. Dit duurt nu al bijna 5 mnd!!! Morgen heb ik een afspraak bij de oncoloog. Weet niet of ik hiermee wil doorgaan. Stoppen?? En dan .... Moeilijk maar zo verder gaan met de hormoonkuur zie ik ook niet zitten. De andere bijwerkingen vallen gelukkig wel mee. Heeft iemand ook zoveel huiduitslag gehad van de hormoonkuur?
14-03-2019

Letrozol (letrozol)

Heb geen of heel weinige bijverschijnselen. Denk dat het komt door de wietolie die ik al twee jaar gebruik. Ik gebruik Letrozol nu 1.5 jaar. Sindsdien ook wietolie. Mijn Tumor waarden zijn gedaald van 1400 naar 151 vandaag.
07-01-2019

Borstkanker

Borstkanker begin 2016, oestrogeen- en progesterongevoelig, borstbesparende operatie en 21x bestraald, geen chemo vanwege gunstige uitslag mammaprint. 2 jaar Tamoxifen: bij vermoeidheid dikke enkels en voeten, dikke polsen, verhoogde oogdruk. Nu sinds ongeveer 7 maanden letrozol van de waarschijnlijk 3 jaar. Als ik geen stress en veel rust heb, gaat het best goed. Dan all[lees meer...]een een raar gevoel onder mijn voeten en warme voeten wat hinderlijk is in bed. Met veel stress ontspoort de boel: veel te hoge bloedsuiker, veel pijn in spieren en gewrichten, vooral na rust (opstaan als een 90 jarige, las ik ergens; dat omschrijft het goed). En janken, om het minste of geringste, doodmoe maar niet goed kunnen slapen; dikke buik gekregen. Je weet waar je het voor doet: ik hoop tenminste dat het helpt dat de kanker niet terug komt, maar dat weet je pas na afloop. Vandaar geen gefundeerde score voor effectiviteit; daarvoor is het nog te kort geleden. Het leven is wel een stuk minder leuk door die medicatie omdat ik veel moet afzeggen omdat ik het niet trek. Het enige voordeel is dat de oogdruk met de Letrozol beter is geworden...
22-06-2018

16-04-2018

Borstkanker

Ik had gehoopt dat de bijwerkingen zouden verminderen in de loop van de tijd. Voelde mij 10 jaar ouder dan mijn 65. Al de dàg na het stoppen kon ik weer rechtop staan (zonder me van krom naar recht 'op te schroeven'). Daags erna fietste ik weer met gemak. Moeheid bleef. Effectiviteit kan ik niet beoordelen. Hopelijk is het na mijn IORT totaal overbodig!
25-02-2018

Borstkanker

heb in het begin geen bijwerkingen gehad. maar nu na een paar maanden gebruik krijg ik een branderig gevoel aan de binnenkant van mijn handen en een doof gevoel in wijs en ring vinger.
06-02-2018

Letrozol (letrozol)

Goedemiddag allemaal .Ik heb borstkanker met uitzaaiingen naar de lever en longen en in mijn botten .Daarvoor moet ik nog kuren en Letrozol innemen.. .Eerst kreeg ik Letrozol Accord het ging redelijk met de bewerkingen .Op verzoek van de verzekering moest de apotheek een goedkope middel Letrozol Sandoz ...geven .Ik wist het niet tot dat ik ze in had genomen .Daar heb ik a[lees meer...]l heel snel hevige bewerking van gekregen .Krampen en spier trekkingen in mijn benen. Tintelingen en branderig in mijn voeten en buikpijn dunne ontlasting.. droge slijmvliezen ,Gewicht toename Ik heb overlegd met de apotheek assistent en nu heb ik de Letrozol Accord terug gekregen Hoop dat de bijwerking nu dragelijk worden .Ik vind het niet goed dat het zomaar omgewisseld wordt . Zonder overleg met de patient .MVG
31-01-2018

Borstkanker

ik gebruik dit medicijn voor uitgezaaide borstkanker naar de botten. Tot voor een week geleden geen last van de medicijnen- sinds een week heb ik prikkelingen aan beide handen.
19-12-2017

Letrozol (letrozol)

heel pijnlijk spieren over gans het lichaam, bij beweging, bij opstaan, bij liggen, bij onverwachte bewegingen, direct spierscheurtjes, .....
04-11-2017

Borstkanker

Allergische reactie: vreselijke gewaarwording dat je keel en tong opzwellen en je niet kunt slikken en praten. Na stoppen hyperthermische bestraling gehad, effectiviteit is vraag..
17-10-2017

Borstkanker

sinds start toenemende spier- en botpijnen die me verplichten hoge dosissen ibuprofen te nemen met gevaar voor maagproblemen. Recent ook stekende pijn in de voetzool bij stappen! Ik denk er sterk aan om ermee te stoppen en we zullen dan wel zien.
15-08-2017

Borstkanker

Erge slaapproblemen, elke nacht ruim 2 uur wakker midden in de nacht. Regelmatig depressieve gevoelens. Unheimlich gevoel.
10-08-2017

Borstkanker

Hormoongevoelige tumor in mijn borst. Chemo en bestralingen en toen eerst tamoxifen. Ik kreeg hier heel veel opvliegers van, mijn dag was een lange opvlieger. Sliep hierdoor ook slecht. Daarom door arts Letrozol voorgeschreven gekregen. Ik heb al een lichte osteoporose in de heupen die nu dus is verergerd. Ben erg stijf bij opstaan. Moet echt op gang komen. Pijn in de heup[lees meer...]en en benen en laatste tijd ook in de rug. Krijg knobbels op mijn gewrichten en heb ook een andere bril aan moeten schaffen. Volgens opticien kan het zijn dat mijn ogen slechter geworden door medicatie. Ik denk er echt over om maar te stoppen met die rotpillen.
18-03-2017

Borstkanker

Ik was begonnen met Tamoxifen maar daar werd ik heel depressief van. Ook had ik andere bijwerkingen maar die waren vol te houden. Op advies van de verpleegkundige ben ik gestopt en slik ik nu Letrozol. In het begin dacht ik dat het heel goed werkte. Mijn depressiviteit verdween en ik voelde mij goed. Na 1,5 maand slikken begon de ellende. Ik kreeg pijn in mijn gewrichten e[lees meer...]n daarna vreselijke spierpijn. Of ik net een marathon gelopen had. Ik lijk wel een oud wijf. Ik ben heel sportief en baal dat ik amper nog kan sporten. Ook is mijn conditie slecht, erg moe, ga slecht naar het toilet, last van longen maar dit kan door bestraling komen. Ik probeer mijn best te doen maar het wordt maar niet beter. Ik weet dat ik geen opties heb omdat ik natuurlijk beter wil worden. Maar ik had me nooit gerealiseerd dat dit zo zwaar zal worden en ik moet nog maar 9, 8 jaar :-(
13-10-2016

Borstkanker

Omdat mijn borstkanker hormoongevoelig bleek te zijn, ben ik op aanraden van mijn oncoloog begonnen met Letrozol, (omdat dit de minste bijwerkingen zou geven). Na drie weken: ernstige haaruitval (ik kon de plukken haar zo uit het afvoerputje halen), ernstige gewrichtsklachten, vooral in handen (ik heb echt gehuild van de pijn 's nachts, kon mijn vingers niet meer krom kri[lees meer...]jgen en ik sliep met winterhandschoenen om toch wat verlichting te krijgen) extreme moeheid. Kortom, ik voelde me 90. Strompelde 's nachts naar het toilet. Ik ben na 6 weken gestopt met Letrozol en volgens arts duurt het nog maanden voor dat alles uit mijn lichaam is. Mijn overlevingskans zonder Letrozol is na 10 jaar 86% en met Letrozol 88 %. Heb gekozen voor kwaliteit van leven.
29-09-2016

Borstkanker

In jan 2014 is bij borstkanker geconstateerd. Meteen de full hit gelukkig zonder uitzaaïngen. Wel 4 AC kuren, 12x Taxol en 17 x Herceptin. In jan 15 met Tamoxifen begonnen en had hier meteen erg last van. Mijn slecht zicht kwam door staar aan beide ogen; meteen moeten stoppen met Tamoxifen. Aan de Anastrozol, erg depressief en ongelukkig en enorme wegtrekkers dus na 4 maan[lees meer...]den aan de Letrozol. De gewrichtsklachten werden zo pijnlijk dat zelfs pijnstillers niet meer hielpen. Iom oncoloog nu 6 maanden zonder medicatie en dan kijken hoe ik me voel. Ze kunnen nooit vertellen of het middel werkt dat is echt afwachten maar ze zijn van mening hoe langer je medicatie slikt hoe groter de kans dat het langer wegblijft. Ik ga voor kwaliteit van leven, mijn partner lijdt er ook vreselijk omder. Dus nu ga ik na bijna 3 jaar mezelf hopelijk weer eens terugvinden. Over 6 mnd misschien het middel exemestaan proberen. Is een totaal andere samenstelling, misschien reageer ik hier beter op. Maar we gaan wel voor 6 maamden op en 6 maanden af. En zo ook de overtolloge kilo's kwijtraken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!