Tarceva

Darmkanker (0 meningen)
Pancreaskanker (0 meningen)

26-01-2019

Longkanker

Na 4 weken Erlotinib te hebben geslikt ben ik een paar dagen voor de kerst in het ziekenhuis opgenomen omdat de ontstekingswaarden in mijn bloed te hoog waren. Antibiotica tegen blaasontsteking gehad. Ontzettende diarree en buikklachten. 1e kerstdag ontslagen omdat alle bloedtesultaten acceptabel waren. De 27ste opnieuw opgenomen omdat de koorts niet meer wilde zakken. De [lees meer...]reeds geplande CTscan werd gemaakt en 's avonds kwam de longarts met het fantastische nieuws dat de tumor in de linkerlong een stuk kleiner was geworden en de uitzaaiingen niet meer te zien waren (na 4 weken!!). Ondertussen werd er nog steeds dagelijks bloed geprikt en diverse kweekjes gemaakt. De volgende dag kwam de longarts met wat minder vrolijk nieuws... Ik moest stoppen met alle medicijnen omdat de Erlotinib mijn lever had "aangevallen "... er was sprake van leverfalen en in het ergste geval moest ik rekening houden met een levertransplantatie. Ik was zo geel als een banaan en voelde me zo slap als een dweil. We zijn inmiddels een paar weken verder en de leverwaardes zijn gelukkig weer een stuk gedaald. 1 februari heb ik een afspraak bij het AvL. De specialisten daar waren ook op de hoogte van alle ellende en hadden nog nooit zo'n reactie meegemaakt. Ik heb echter nu nog steeds last van huidproblemen waarvoor ik onder behandeling ben bij een Dermatoloog... kapotte handen, ontsteking van de haarzakjes op mijn benen, kale plek op mijn hoofd (gelukkig komen er weer nieuwe haartjes) en ik heb inmiddels een snor. Ik vraag me af hoe lang dit blijft doorwoekeren... Waarschijnlijk gaan ze nu voor een soortgelijke medicatie.. en we gaan er weer voor de volle 100% tegenaan .
29-11-2018

Tarceva (erlotinib)

Bij mij werd in september 2018 niet kleincellige longkanker in de rechterlong ontdekt, met uitzaaiingen naar mijn linker arm en ruggenwervel. Chemo en bestralingen zouden 0,0 % uithalen, maar omdat er gunstige mutaties waren ontdekt kwam ik in aanmerking voor Tarceva. Daar ben ik op 2 november mee gestart, ik heb eigenlijk weinig tot geen bijwerkingen. Soms hele erge bu[lees meer...]ikkrampen en diaree en mijn haar wordt nog dunner als dat het al was. Nu moet er over een paar weken weer een scan gemaakt worden die uit moet wijzen of het medicijn zijn werk doet. Ook hoop ik dat ik van de pijn in mijn borstbeen ga afkomen, de tumor in mijn long zit namelijk precies tegen mijn lymfeklier aan, als deze pijn weg is ben ik al heel erg tevreden. Wat de scan uit zal wijzen laat ik jullie ook nog weten.
27-11-2018

Tarceva (erlotinib)

In mei 2018 werd longkanker vastgesteld met uitzaaiing naar de hersenen. En in juni ben ik gestart met Terceva 150 mg maar de bijwerkingen waren te hevig. Dan naar 100mg en dat was haalbaar met als resultaat dat nu eind november de tumoren in de longen en hersenen bijna helemaal weg zijn. Voor mij werkt Terceva super goed jammer van de bijwerkingen. Er zijn mindere dagen [lees meer...]maar ik heb ondervonden bij goede dagen toch de nodige rust pauzes te nemen dat doet echt wel deugd.
02-06-2014

Longkanker

In november 2013 werd longkanker geconstateerd. Drie maanden chemotherapie leverden geen resultaat op. In die tijd zaaide de kanker zich zelfs uit. De oncoloog stelde voor om op Tarceva over te stappen. Na een dag of 10 zat mijn gezicht onder de acné en enkele dagen later had ik overal gruwelijke jeuk. Deze bijwerkingen kun je echter met medicijnen redelijk onder controle [lees meer...]houden. Na 90 pillen werd er een scan gemaakt. Tot mijn grote verdriet heeft Tarceva in het geheel niet gewerkt. Er zijn wederom nieuwe tumoren bijgekomen. Drie daarvan zitten in de hersenen. Het wordt dus weer chemo en nu ook bestraling. Als uw arts Tarceva voorstelt, zou ik het zeker een kans geven! Het is een kleine moeite om dagelijks een pil in te nemen. I.t.t. chemotherapie had ik geen last van extreme vermoeidheid noch misselijkheid en braken.
13-02-2013

Longkanker

Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn moeder (64) longkanker heeft,uitzaaiingen naar de lymfen en verdrukt ook haar zenuw van de stemband. Nu lees ik hier over jullie medicijn, dit is niet aan ons medegedeeld in het ziekenhuis, ik zou dan ook graag willen weten of het medicijn direct al gegeven word of pas in later stadium, heeft iemand hier ervaring mee?[lees meer...]? Ik zou het zo graag willen weten, ondanks dat mn moeder heel erg hees is heeft ze verder nog geen last. We willen haar zo lang mogelijk bij ons houden.
26-01-2013

Longkanker

In mei 2012 kreeg ik de diagnose longkanker stadium IV met uitzaaiingen naar de lever, ruggenwervel en luchtpijp. Ik ben getest voor de EGFR mutatie en ik kwam in aanmerking voor Tarceva als 1e lijns behandeling. Na 4 maanden was de tumor op de long alleen nog te zien als littekenweefsel en op de lever was niets meer te zien. De uitzaaiingen op de ruggewervel is na 5 bes[lees meer...]tralingen zo goed al verdwenen. Ik heb bijna alle bijwerkingen al gehad maar ze verdwijnen ook weer. Ik ben wel mijn haar kwijt en heb nu een pruik. Ik ben erg blij dat ik Tarceva mag gebruiken en ben ervan overtuigd dat ik dit heel lang kan volhouden.....
03-12-2012

Longkanker

moe en jeuk als nare bijwerkingen
02-09-2012

Longontsteking

heb momenteel last van enorme jeuk over gans het lichaam ontsteking aan de nagels droge ogen en mijn haar word heel dun en last van diarree neem ceterizine vcoor de jeuk en minocycline maar heb indruk dat het weinig effect geeft
10-11-2011

Longkanker

Ik ben zeer tevreden over de resultaten van tarceva.Na twee zware chemokuren kon ik niet bestraalt worden omdat ik van twee tumoren , na de chemo er vier bij had gekregen.Nu ruim 11 maanden tarceva gebruik ,is er nog maar 1 tumor duidelijk te zien.En die is geslonken van 2,6mm naar 0,9 mm.Dus ik ben er erg blij mee.De bijwerkingen van huiidproblemen,dunner wordend haar [lees meer...]en enorme darmklachten neem ik dan er maar bij.IK eet nog steeds heel goed,drink erg veell ,zeker 16 bekers vocht dit om het vochtverlies door de darm klachten op peil te houden.Ik begon met 150mg en na 3 maanden overgestapt op 100mg en dat bevalt erg goed.\de bijwerkingen zijn wat minder heftig en daardoor beter te verdragen.
24-02-2011

Longkanker

Ik slik het nu 12 dagen en heb flinke huiduitslag in mijn gezicht, via dermatoloog betnelan creme gekregen. Deze helpt tegen jeuk en verminderd de uitslag. Ook ben ik al 8 dagen misselijk waardoor ik weinig kan eten. Ook soms last van diaree en vermoeidheid. Ik twijfel of ik doorga met tarceva omdat de bijverschijnselen de kwaliteit van leven op dit moment negatief beïnvl[lees meer...]oeden.
03-01-2011

Longkanker

Ik gebruik Tarceva langer dan een jaar en ben zeer tevreden hierover. Ik heb veel huiduitslag gehad in mijn gezicht, maar gelukkig is dat nu over. heb soms last van diarree.
07-08-2010

Tarceva (erlotinib)
Longkanker met uitzaaiingen in de lympfe

04-08-2010

Tarceva (erlotinib)
Longkanker met uizaaiengen in de lymfe

Hallo, ik slik nu 3 jaar met heel veel succes de tarceva maar nu heb ik over mijn hele lichaam uitslag; terwijl ik daarvoor minimaal bijwerkingen heb gehad. ik hoor graag mening van lotgenoten. groeten Ans
14-03-2010

Tarceva (erlotinib)

ik slik het tegen longkanker ,de resultaten zijn al een jaar goed en het heeft minder bijweringen dan chemo.
27-09-2018

Longkanker

bij mij is in september 2017 longkanker in rechterlong ondekt later met uitzaaiingen in hoofd, lymphe en linker long eerste diagnose geen opperatie en bestraling mogelijk . maar traceva zou kunnen werken en gelukkig werkt het in mijn hoofd is het geheel weg en de rest is veel kleiner geworden. eerst werdt gezegd 6 maanden tot 2 jaar nu is dat wel anders maar vraag het maar[lees meer...] niet meer gaat geweldig zo en met de bijwerkingen is te leven.
21-10-2014

Longkanker

Mijn moeder heeft het geluk in aanmerking te komen voor Tarceva. Media november 2013 was er nog de diagnose 'uitbehandeld' en was het 'einde in zicht'. In Februari 2014 plotseling het goede nieuws dat ze in aanmerking kwam voor Tarceva. De laatste scans laten geen veranderingen zien, wat goed nieuws is! Sterker nog, de voorlaatste scan liet een verkleining zien! De bijwerk[lees meer...]ingen zijn niet altijd even leuk, desalniettemin is de kwaliteit van leven goed! Hopelijk blijft de medicatie aanslaan en kan ook Tarceva voor een hoop andere in ieder geval levensverlengend werken!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum