Tarceva

Longkanker (17 meningen)
Borstkanker (0 meningen)
Darmkanker (0 meningen)
Pancreaskanker (0 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

20-09-2010
Man

Longkanker

Ik slik nu 10 maanden Tarceva om mijn longkanker te remmen en dit werkt erg goed. Wel is er uitgebreid onderzoek aan vooraf gegaan om zeker te weten dat mijn soort longkanker geschikt is voor dit medicijn. De bijwerkingen zijn minimaal. In het begin had ik veel huiduitslag op mijn hoofd en boven lichaam maar met een anti biotica (minocyline 100) is dit goed onder control[lees meer...]e. Verder heb ik last van wat hoesten maar dit is wel te doen. Ik gebruik een aantal natuurlijke voedingssuppementen ter verdere ondersteuning, Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere Tarceva gebruikers. Het middel is nu drie jaar op de markt en er is nog weinig bekend over de effecten op de wat langere termijn.
07-08-2010

Tarceva (erlotinib)
Longkanker met uitzaaiingen in de lympfe

04-08-2010

Tarceva (erlotinib)
Longkanker met uizaaiengen in de lymfe

Hallo, ik slik nu 3 jaar met heel veel succes de tarceva maar nu heb ik over mijn hele lichaam uitslag; terwijl ik daarvoor minimaal bijwerkingen heb gehad. ik hoor graag mening van lotgenoten. groeten Ans
14-03-2010

Tarceva (erlotinib)

ik slik het tegen longkanker ,de resultaten zijn al een jaar goed en het heeft minder bijweringen dan chemo.
27-11-2008
Man

Longkanker, niet kleincellig

21-10-2014

Longkanker

Mijn moeder heeft het geluk in aanmerking te komen voor Tarceva. Media november 2013 was er nog de diagnose 'uitbehandeld' en was het 'einde in zicht'. In Februari 2014 plotseling het goede nieuws dat ze in aanmerking kwam voor Tarceva. De laatste scans laten geen veranderingen zien, wat goed nieuws is! Sterker nog, de voorlaatste scan liet een verkleining zien! De bijwerk[lees meer...]ingen zijn niet altijd even leuk, desalniettemin is de kwaliteit van leven goed! Hopelijk blijft de medicatie aanslaan en kan ook Tarceva voor een hoop andere in ieder geval levensverlengend werken!
13-02-2013

Longkanker

Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn moeder (64) longkanker heeft,uitzaaiingen naar de lymfen en verdrukt ook haar zenuw van de stemband. Nu lees ik hier over jullie medicijn, dit is niet aan ons medegedeeld in het ziekenhuis, ik zou dan ook graag willen weten of het medicijn direct al gegeven word of pas in later stadium, heeft iemand hier ervaring mee?[lees meer...]? Ik zou het zo graag willen weten, ondanks dat mn moeder heel erg hees is heeft ze verder nog geen last. We willen haar zo lang mogelijk bij ons houden.
03-01-2011

Longkanker

Ik gebruik Tarceva langer dan een jaar en ben zeer tevreden hierover. Ik heb veel huiduitslag gehad in mijn gezicht, maar gelukkig is dat nu over. heb soms last van diarree.
02-06-2014

Longkanker

In november 2013 werd longkanker geconstateerd. Drie maanden chemotherapie leverden geen resultaat op. In die tijd zaaide de kanker zich zelfs uit. De oncoloog stelde voor om op Tarceva over te stappen. Na een dag of 10 zat mijn gezicht onder de acné en enkele dagen later had ik overal gruwelijke jeuk. Deze bijwerkingen kun je echter met medicijnen redelijk onder controle [lees meer...]houden. Na 90 pillen werd er een scan gemaakt. Tot mijn grote verdriet heeft Tarceva in het geheel niet gewerkt. Er zijn wederom nieuwe tumoren bijgekomen. Drie daarvan zitten in de hersenen. Het wordt dus weer chemo en nu ook bestraling. Als uw arts Tarceva voorstelt, zou ik het zeker een kans geven! Het is een kleine moeite om dagelijks een pil in te nemen. I.t.t. chemotherapie had ik geen last van extreme vermoeidheid noch misselijkheid en braken.
26-01-2013

Longkanker

In mei 2012 kreeg ik de diagnose longkanker stadium IV met uitzaaiingen naar de lever, ruggenwervel en luchtpijp. Ik ben getest voor de EGFR mutatie en ik kwam in aanmerking voor Tarceva als 1e lijns behandeling. Na 4 maanden was de tumor op de long alleen nog te zien als littekenweefsel en op de lever was niets meer te zien. De uitzaaiingen op de ruggewervel is na 5 bes[lees meer...]tralingen zo goed al verdwenen. Ik heb bijna alle bijwerkingen al gehad maar ze verdwijnen ook weer. Ik ben wel mijn haar kwijt en heb nu een pruik. Ik ben erg blij dat ik Tarceva mag gebruiken en ben ervan overtuigd dat ik dit heel lang kan volhouden.....
17-09-2011

Alvleesklierkanker

Mijn man gebruikt dit medicijn nu ong. 9 weken in combinatie met gemcitabine en metformine/placebo tegen alvleesklierkanker. De bijwerkingen zijn minimaal. Wel heeft hij een vol en misselijk gevoel maar dit komt waarschijnlijk door de tumor of de eventuele metformine. Een scan zal volgende week uitwijzen of er resultaten zijn geboekt. Fingers crossed. José
29-11-2018

Tarceva (erlotinib)

Bij mij werd in september 2018 niet kleincellige longkanker in de rechterlong ontdekt, met uitzaaiingen naar mijn linker arm en ruggenwervel. Chemo en bestralingen zouden 0,0 % uithalen, maar omdat er gunstige mutaties waren ontdekt kwam ik in aanmerking voor Tarceva. Daar ben ik op 2 november mee gestart, ik heb eigenlijk weinig tot geen bijwerkingen. Soms hele erge bu[lees meer...]ikkrampen en diaree en mijn haar wordt nog dunner als dat het al was. Nu moet er over een paar weken weer een scan gemaakt worden die uit moet wijzen of het medicijn zijn werk doet. Ook hoop ik dat ik van de pijn in mijn borstbeen ga afkomen, de tumor in mijn long zit namelijk precies tegen mijn lymfeklier aan, als deze pijn weg is ben ik al heel erg tevreden. Wat de scan uit zal wijzen laat ik jullie ook nog weten.
24-02-2011

Longkanker

Ik slik het nu 12 dagen en heb flinke huiduitslag in mijn gezicht, via dermatoloog betnelan creme gekregen. Deze helpt tegen jeuk en verminderd de uitslag. Ook ben ik al 8 dagen misselijk waardoor ik weinig kan eten. Ook soms last van diaree en vermoeidheid. Ik twijfel of ik doorga met tarceva omdat de bijverschijnselen de kwaliteit van leven op dit moment negatief beïnvl[lees meer...]oeden.
27-09-2018

Longkanker

bij mij is in september 2017 longkanker in rechterlong ondekt later met uitzaaiingen in hoofd, lymphe en linker long eerste diagnose geen opperatie en bestraling mogelijk . maar traceva zou kunnen werken en gelukkig werkt het in mijn hoofd is het geheel weg en de rest is veel kleiner geworden. eerst werdt gezegd 6 maanden tot 2 jaar nu is dat wel anders maar vraag het maar[lees meer...] niet meer gaat geweldig zo en met de bijwerkingen is te leven.
15-01-2013

Longkanker

Ik gebruik nu 3 jaar tarceva en het werkt bij mij geweldig, 4jaar geleden ben ik begonnen met chemo kuren maar het resultaat was 0, als laatste kon ik nog taceva proberen en dit werkte voor mij geweldig. Ik heb wel alle bijwerkingen gehad die op het lijstje staan en meer. Nog steeds heb ik veel last van mijn teennagels. Maar dat zijn kleinigheden zeker bij de mededeling va[lees meer...]n de longarts 4 jaar geleden: u hebt nog 4 tot 6 maanden.
02-09-2012

Longontsteking

heb momenteel last van enorme jeuk over gans het lichaam ontsteking aan de nagels droge ogen en mijn haar word heel dun en last van diarree neem ceterizine vcoor de jeuk en minocycline maar heb indruk dat het weinig effect geeft

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum