mercaptopurine

Ziekte van Crohn (38 meningen)
Colitis ulcerosa (16 meningen)
Leukemie (1 mening)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-12-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Vrijdag 6/12 kreeg ik deze medicijnen van mijn MDL arts, had er al gelijk een raar gevoel bij ivm alle bijwerkingen Ben heel het weekend op google bezig geweest en kwam toen hier Na het lezen van al jullie ervaringen werden over het algemeen mijn gevoelens bevestigd Ik ben tot de conclusie gekomen om het niet te gebruiken, het medicijn lijkt hier erger dan de kwaal [lees meer...]Heb mijn MDL arts al op de hoogte gesteld van mijn besluit

22-02-2013 | Vrouw | 50
Colitis ulcerosa
Vervelende bijwerkingen in hoofdzaak energiebeperking. Verder vermoedelijk ook eczeem, maar moeilijk aantoonbaar want werkt ook op je weerstand. Nu al 1 maand onafgebroken ziek, weinig cu maar infectie op de rug, oorontsteking dan de andere kant en nu weer snipverkouden, her en der eczeem. Soms zou ik ermee willen stoppen, maar dan komt de cu direct terug. Ik ga proberen o[lees meer...]m de dag 1 tablet te slikken, goed logboek bijhouden, eens kijken hoe dit zich verhoudt. Heeft iemand hier ervaring mee met deze methode. Mdl-arts was net overtuigd maar mocht het wel proberen.

22-10-2011 | Vrouw | 39
Crohn
ik slik purinethol nu sinds een week.1 dag 50 mg, twedde dag 100 mg. Ik neem het na het avond eten in. Ik kan dus nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel last van mogelijke bijwerkingen. Erge hoofdpijn, misselijk, last van maag, scheurtjes in mijn tong, gevoelige lippen, erg moe, constant gevoel van niet fit/ziek zijn, maar geen koorts. wiseelende buikpijn en keelpijn ko[lees meer...]mt en gaat.

26-09-2010 | Man
Colitus Ulcerosa
Slik puri nethol nog niet zo lang (2,5 maand). Heb sindsdien wel last van allerlei kwaaltjes, maar weet niet zeker of ze te maken hebben met bijwerking van puri nethol of met de verlaagde weerstsand.

08-04-2010 | Vrouw
Crohn
het is een goed middel tijdens de opvlammingen en later als onderhoud, maar na een langere periode van inname kwam er steeds meer vermoeidheid en heftige haaruitval. dat zou nu voor mij een reden zijn om naar een ander medicijn te vragen.

24-03-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
Ik heb sinds ik het slik haaruitval, misselijk al wat dat nu wat minder, voel me moe heb last van brandende ogen en heb bloedarmoede gekregen.

21-03-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
ik ben er momenteel net 1 week mee bezig. het enige wat ik er over kan zeggen..is met 1 woord k*t medicatie ik heb echt super veel last van de bijwerkingen. hooftpijn-misselijk-duizellig-braken ik ben momenteel ook arbeids ongeschikt kan niet werken hier door!

16-03-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
Ik heb dit medicijn eerder geslikt en dacht er na twee maanden bijwerkingen van de krijgen, flinke last van de crohn en overgeven. Echter dacht mijn arts dat dit onmogelijk was na twee maanden, bijwerkingen treden eerder op. Dus vanaf vandaag ga ik het weer proberen omdat ik anders nog zwaardere medicijnen moet slikken.

15-02-2010 | Man
De ziekte van Crohn
Net begonnen.

25-12-2009 | Vrouw
Cu
Helpt goed voor de darmen ben alleen doodmoe ervan en wel zo erg dat mijn sociale leven er onder te lijden heeft.

04-02-2019 | Man | 53
Colitis ulcerosa
Ik slik dit medicijn al jaren. Eerst 25 mg. Daarna 50 mg. Toen 150 mg., alleen toen waren mijn leverwaarden zo afwijkend dat ik weer snel op de 50 mg. zat. Nu wel met toevoeging van 100 mg. Allupurinol. Heb buiten de vermoeidheid, geregeld krampen in mijn benen en afwijkende bloedwaarden geen verdere bijwerkingen. Mijn colitis is al jaren vrij rustig en hoop ook dat dit [lees meer...]lang zo blijft!

24-05-2018 | Man | 19
Ziekte van Crohn
Werkt goed, ik heb eigenlijk nooit echt klachten meer en geen merkbare bijwerkingen in de tijd dat ik het heb gebruikt. Wel eerst enkele weken prednison gebruikt om de ergste klachten te verminderen.

21-09-2016 | Man | 35
Ziekte van Crohn
Mijn zoon is al ruim 22 jaar bekend met deze ziekte tot begin augustus 4 x dgs Salofalk 500mgr geslikt en nu een flinke opvlamming gehad. Heeft nu een prednison schema 3 weken 30 mgr en daarna afbouwschema elke twee weken 5 mgr minder. daarnaast gebruikt hij pure-nethol 1 x dgs 50 mgr. De klachten zijn flink afgenomen, hij heeft alleen veel last van duizeligheid, is dit b[lees meer...]ij iemand bekend bij deze combinatie? Ik vraag dit in naam van mijn zoon, omdat hij het syndroom van down heeft.

06-10-2015 | Man | 20
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn vanaf het moment dat bij mij de ziekte van Crohn is vastgesteld, nu 2 jaar gelden. Ik heb vanaf dat moment geen opflammingen meer gehad.

22-07-2014 | Man | 43
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ongeveer 2 jaar dit medicijn. Het eerste jaar 50 mg per dag. Ik had geen bijwerkingen en het ging erg goed. Na een jaar kreeg ik een opvlamming en kwam met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis terecht. Op advies van mijn MDL arts heb ik de dosis verhoogt naar 75 mg per dag. Ik neem ze voor het eten in. Sinds die tijd heb ik bijna geen last van mijn darm[lees meer...]en, alleen ben ik ontzettend moe. Op advies van mijn MDL krijg ik nu om de zes weken ook een B12 injectie. Deze helpt wel iets, maar niet voldoende om echt goed te kunnen functioneren. Ik heb ook nog een periode acupunctuur geprobeerd, maar dat heeft het niet verbetert. Graag hoor ik van mensen die vooral last hebben (gehad) van vermoeidheid en hoe ze hier mee zijn omgegaan. Ik wil en kan deze bijwerking nog niet accepteren.

07-07-2014 | Man | 66
Ziekte van Crohn
Ik heb 42 jaar de ziekte van Crohn. Toen ik 18 jaar was zijn de eerste klachten gekomen. Dit heeft tot mijn 24e geduurd voordat men er achter kwam dat het een Crohn was. De eerste 7 jaar waren heftig en Salosoprine geslikt. Hierna (31 jaar oud) hebben ze me geopereerd. 45cm dikke en dunne darm verwijdert. Hierna heb ik zelf 25 jaar zonder medicijnen gedokterd. 10 jaar [lees meer...]geleden ging het slecht. Toen kreeg ik prednisolon. Doordat ik een dunne huid kreeg zijn we overgestapt naar Puri-nethol. Nu voel ik me prima en heb soms een misselijk gevoel wat ik oplos door een banaan te eten