Ervaringen met Creon

Sucralfaat (23 meningen)
Tempocol (16 meningen)
Panzytrat (9 meningen)

Creon 40.000 (pancreatine) wordt vervangen door Creon 35.000

Vanaf december 2020 zal Creon 40.000 niet meer leverbaar zijn en zal er een nieuwe sterkte voor in de plaats komen: Creon 35.000. Creon Granulaat 5.000, Creon 10.000 en Creon 25.000 blijven gewoon beschikbaar.

Pas het doseerschema op tijd aan, zodat de behandeling geen problemen ondervindt.

Mijnmedicijn (05-02-2021)

03-06-2019 | Vrouw | 53
pancreatine (25000/40000/1600)
Alvleesklierkanker
van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.

28-11-2020 | Man | 68
pancreatine (22500/25000/1250)
Pancreaskanker
Door een tumor in de pancreas was het ontlastingpatroon ernstig verstoord. 2 tot 4x per dag veel ontlasting soms ook met vet. Nu 3x p.d. 2 capsules van 25000 bij het eten en nu gaat het goed. Mijn gewicht neemt ook weer toe. Geen last bijwerkingen tot nu toe.

28-07-2022 | Man | 69
Alvleesklierkanker
Mijn ervaring met Kreon is goed, je moet alleen zelf zoeken naar de juiste dosering. Oktober 2020 werd bij mij een afwijking in de alvleesklier geconstateerd, later werd het een tumor genoemd. In afwachting van allerlei onderzoeken kreeg ik wat ontlasting problemen. Vaak en veel per dag. 2 tot 5 keer naar toilet en per keer grote hoeveelheden. En enorm winderig. Van de o[lees meer...]ncoloog kreeg ik Kreon. Eerst 3x2 per dag en af en toe wat experimenteren. Het werd duidelijk beter. Na 4 chemokuren werd ik februari 2021 geopereerd en na 8 weken opnieuw aan de chemo, 8 kuren. Kreon bleef hetzelfde maar ontlasting bleef wat plakkerig en onregelmatig. April/mei 2021 werd het weer enorm winderig. Contact gehad met dieëtiste uit ziekenhuis. Op haar advies eetmeter app van voedingscentrum geïnstalleerd als hulpmiddel. Diverse keren flink geëxperimenteerd. Ik nam het bij ontbijt 2 capsules van 25.000 eenheden, lunch 2 en avondeten 3 tot 4. Verder bij alles wat ik eet en waar ook maar een beetje vet in zit neem ik 1 tot 2 capsules. De bekende tussendoortjes zoals frikadel, patatje maar ook het koekje bij de koffie, bakje chips noem maar op. Ik gebruikte er 8 tot 12 per dag, soms zelfs meer. Resultaat werd eerst beter. Uiteindelijk toch weer kleine probleempjes, onregelmatig en wat slappe ontlasting.(geen diarree) Maart 2022 controle bij chirurg en ook de ontlasting kwam ter sprake. Hij vond 12 per dag teveel. Op zijn advies weer begonnen met maagzuurremmers, Pantoprazol en dat gaf direkt een enorme verbetering. Het is nu zo goed als normaal. Een 2e advies was, mocht de Pantoprazol niet voldoende helpen, bij elke maaltijd 1 van de capsules openmaken en de korrels los innemen met een lepeltje yoghurt of appelmoes. Daar wacht ik dus nog even mee. Nu een paar maanden na het laatste advies en zowel het onlasting patroon als de ontlasting zijn zo goed als normaal. Doe nu al een aantal maanden 2 capsules bij ontbijt, meestal 1 bij lunch, afhankelijk van wat er gegeten wordt en 3 bij avondeten. Ook afhankelijk wat gegeten wordt. En dan bij de koffie met iets erbij nog een capsule. Geen klagen.

21-02-2019 | Man | 70
pancreatine (25000)

08-03-2019 | Man | 73
pancreatine (25000/40000/1600)
Alvleesklierkanker
ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.

02-12-2015 | Man | 73
Pancreaskanker
Na de whipple operatie in januari van dit jaar heb ik creon capsules 300 mg. meegekregen om te spijsvertering te helpen. Van begin af aan hebben die capsules weinig of niets gedaan. Klachten over aanhoudende diarree na elke maaltijd hielden aan. Mijn maaltijden worden met zorg samengesteld! De hoeveelheid vet in de ontlasting is nog steeds te hoog. Op advies heb ik het aan[lees meer...]tal voor elke maaltijd opgehoogd van, eerst 2 ex. en langzamerhand ophogend tot 8 ex. direct voor elke maaltijd. Er werd verteld dat er geen alternatieve medicijn bestond. Wie geeft mij goede raad? Zijn er toch nog andere medicijnen beschikbaar?

14-03-2018 | Man | 77
Alvleesklierkanker
ben 1,78m en weeg nog 62 kg ik neem sedert aug.2017 3X daags 2 capsules 25000 zonder resultaat Ik ben 77jaar en had over 3 jaar een whipple operatie