Ervaringen met Duspatal

Tempocol (16 meningen)
Panzytrat (9 meningen)

11-02-2024 | Vrouw | 68
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik kan ook alleen de echte duspatal gebruiken erg duur maar die je vergoed krijgt zit een ander vulmiddel in waar ik niet tegen kan.Al zegt de apotheker dat ,niet zo is.ik heb nu wel het idee dat het minder help misschien niet te lag gebruik 10jaar.

23-01-2024 | Man | 48
Placebo

27-08-2023 | Man | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jaren enorme opgeblazen buik, waardoor mijn hele lichaam/spieren strak stonden (en zelfs psychische misdiagnose tot gevolg had) eindelijk wat gevonden dat werkt. Veel geprobeerd, ook fodmap dieet. Maar niks dat zo goed hielp als duspatal. Je leest het goed, hielp... na 2 maanden lijken de medicijnen opeens niet meer te helpen. Iemand anders hier last van? Morgen naar[lees meer...] de dokter

28-09-2022 | Vrouw | 38
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Veel buikpijn, krampen, afwisselend dunne en harde ontlasting. Durfde nooit ver bij toilet vandaan. Neem het alleen bij klachten en geeft snel verlichting. Doe dit al jaren zo, kwaliteit van leven enorm toegenomen!

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik heb al heel men laven last van men darmen aleen wist ik niet wat ik had na een spesialist me zij ik pds had en ik mediseine voor moet nemen gaven ze mij duspatelin nu ja men pijn was minder in men darmen maar ik kreeg grote verstropingen ik kan weken niet naar de wc en dan inees moest alles er uit wat da weeer ni lukte nu ik neem bloedverdunners dus wouden z[lees meer...]e mij ook geen lavementen doen nu begin dees jaar ben ik terug naar darm spesialist gegaan en zij zij er een niew midel was die heb ik ingenomen en da was een wonder voor mij sinds eerst kon ik naar de wc gaan zonder pijn niet duspatalin want da dee ni veel buiten men pijn wat wegnemen van men onrustige darmen maar constella 290 mg da was men red middel

30-11-2020 | Vrouw | 73
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit medicijn helpt prima! Maar vanaf 1 jan.2021 vergoeden de apothekers dit helemaal niét méér!! Dan krijg je het goedkoopste medicijn! Mebeverine en anderen heb ik ook geprobeerd maar die hielpen géén van allen!

09-05-2020 | Vrouw | 34
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heel blij met de Duspatal, de heftigste klachten verminderen voor 80% en dat geeft rust. Helaas omdat alles zo goedkoop mogelijk moet krijg ik nu vaak Mebeverine of Colofac mee, deze werken absoluut niet, sterker nog... Maken de originele klachten heftiger en pijnlijker dan voor ik aan Dupatal begon. Zodra ik weer Duspatal in neem verdwijnen die klachten weer bin[lees meer...]nen een aantal dagen. Arts heeft medische noodzaak opgegeven, ondanks dat de verzekeraar akkoord is werkt de apotheek niet mee met het standaard verstrekken van Duspatal.

30-04-2019 | Vrouw | 64
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Tot deze maand altijd duspatal gebruikt en heel tevreden, nu via de apotheek vanwege de kosten? Mebeverine gekregen, wat hetzelfde zou zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Dit werkt niet bij mij. Zou heel graag de samenstelling van beide producten willen vergelijken om te zien waaraan dit kan liggen. Helaas vind ik hier (nog) niets over, baal hier behoorlijk van....voe[lees meer...]l me terug bij af

03-04-2019 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heel goede ervaring mee, nu 3de medicatie die ik neem en dit lijkt echt te werken. Vanaf dat ik het neem geen diarree meer. Soms wel nog krampen maar betert na nemen van de medicatie.

13-12-2018 | Man | 29
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Wat een top spul! Nadat ik ongeveer elke dag last had van kramp en pijn in het maag/darm gebied, Nu nagenoeg geen last meer. Ik neem in de ochtend 1/2 en in de avond ook. Op stresvolle dagen 2x een hele.

30-07-2018 | Man | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik een extreem hoge dosering van 4 pillen per dag, om de klachten de onderdrukken over de gehele dag, in overleg met mijn heftige pds klachten evenaar ik nog steeds klachten maar zijn deze veel minder heftige geworden.

29-05-2018 | Vrouw | 36
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Eindelijk een middel dat helpt. Ik heb jaren lang eindeloos middelwn geprobeerd. Medicatie maar ook alternatieve middelen. Zoals lijnzaad, melkwei, maalox, zantac redugas, lactulose enz. Maar niks hielp echt. Tot nu. Ik heb haast geen last meer van een opgeblazen gevoel (mijn grootste probleem) en mijn darmen lijken veel natuurlijker te werken. Geen extreme pijnscheuten me[lees meer...]er door mijn moeilijke werkende darmen. Alles loopt soepeler zegmaar. Alsof mijn darmen gesmeerd zijn ;) fijn. Ik kan het nog steeds soms niet geloven, na al die jaren was ik de moed haast verloren.

08-04-2018 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Paar jaar geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen. Toen werkte het heel goed. Nu vind ik het zelf minder werken. Want mijn buik en maagklachten waren na 2 weken nog steeds niet over.

09-02-2018 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Al jaren heb ik door PDS last van een opgeblazen buik, wat mijn stemming beïnvloedt, mij moe maakt en ongemakken veroorzaakt. Het probleem zit bij mij bij het opwaartse deel van mijn dikke darm (rechtsonder in de buik). Vezelrijk eten en veel water drinken helpt enigszins, maar sinds ik een paar dagen terug ben begonnen met Duspatal ervaar ik meteen een groot verschil. Mij[lees meer...]n buik is minder opgezet en daarmee platter waardoor ik lekkerder in mijn vel zit. Ook ervaar ik geen bijwerkingen. Tot dusver ben ik dus heel erg tevreden over dit medicijn, wat een opluchting.

03-02-2018 | Man | 44
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Zonder dit middel kruip ik over de vloer van de pijn. Dit maakt het enigzins dragelijk> belachelijk dat zogenaamde wetenschappers beweren dat hier geen bewijs voor is. Ik ben het levende bewijs.

04-06-2017 | Vrouw | 33
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik duspatalin retard, maar sindsdien heb ik last van moeilijke stoelgang. Vraag mij af of het ligt aan dit geneesmiddel, het is de enige geneesmiddel dat bij mij werkt.