PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor PDS (prikkelbare darmsyndroom)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Moviprep

02-04-2024 | Man | 48
macrogol/elektrolyten
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Het is absoluut niet lekker om te drinken maar bij mij werkte het supersnel zonder krampen of opgeblazen gevoel. Al na 2 glazen van 0.25 ltr eerste toiletbezoek. Al met al was ik na iets meer dan een uur helemaal leeg.

11-02-2024 | Vrouw | 68
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik kan ook alleen de echte duspatal gebruiken erg duur maar die je vergoed krijgt zit een ander vulmiddel in waar ik niet tegen kan.Al zegt de apotheker dat ,niet zo is.ik heb nu wel het idee dat het minder help misschien niet te lag gebruik 10jaar.

23-01-2024 | Man | 48
Placebo

Lorazepam

09-11-2023 | Vrouw | 82
lorazepam
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
's morgens na opstaan krijg ik kramp (een soort wee, uitdrijvingspijn) dat na inname van lorazepam na een halfuur afzakt! echt een verademing. Ik heb hier iedere dag last van. Op een site wordt ook ter behandeling aanbevolen met een anti depressie medicijn. maar een benzodiazepine werkt ook heel goed (NB de doktersassistente meldde dat deze middelen de pijn niet wegneme[lees meer...]n!.Nou bij mij wel.) Groeten

31-10-2023 | Man | 63
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens huisarts heb ik pds en kreeg dit medicijn. Het hielp de eerste maanden prima maar begin nu weer vaker terugkerende klachten te krijgen zoals kramp etc

Volcolon

01-10-2023 | Vrouw | 65
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Al jaaaaren darmklachten; vooral heel vaak dunne ontlasting. Soms angst om het toilet niet te halen. Ik wilde dat ik dit eerder voorgeschreven had gekregen. Niet met water innemen! Dat is vies en kan zelfs averechts werken. Ik neem het met een beetje yoghurt of vla. Niet er doorheen roeren, maar in gedeeltes op de lepel strooien en doorslikken. Neutrale smaak; gaat prima

Microlax

02-09-2023 | Vrouw | 32
natriumlaurylsulfoacetaat/natriumcitraat/sorbitol
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Mijn PDS heeft chronische obstipatie als gevolg. Met orale laxeermiddelen is dit redelijk onder controle te houden maar soms ontstaat er toch een verstopping lager in de darm. Ik weet inmiddels precies hoe deze voelt en dan komt Microlax hier uit de kast. Na inbrengen ben ik meestal even misselijk maar het werkt in binnen 5 minuten en na dan even op de wc ben ik direct ver[lees meer...]licht en verdwijnt het misselijke ook. Daarna gaat de rest van de ontlasting ook beter omdat de lage verstopping verminderd is en de andere laxeermiddelen hun werk weer kunnen doen. Een perfecte, snelle en effectieve manier om voor mij de dag weer een heel stuk makkelijker en lichter te maken.

27-08-2023 | Man | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jaren enorme opgeblazen buik, waardoor mijn hele lichaam/spieren strak stonden (en zelfs psychische misdiagnose tot gevolg had) eindelijk wat gevonden dat werkt. Veel geprobeerd, ook fodmap dieet. Maar niks dat zo goed hielp als duspatal. Je leest het goed, hielp... na 2 maanden lijken de medicijnen opeens niet meer te helpen. Iemand anders hier last van? Morgen naar[lees meer...] de dokter

Volcolon

08-08-2023 | Vrouw | 35
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren last van PDS. Sinds maanden had ik bijna elke dag kleine beetjes diarree en slijm. Er was geen peil op te trekken welk soort voedsel dit veroorzaakten. Sinds ik de zakjes Volcolon gebruik is de diarree helemaal gestopt. Bij mij doet dit product precies wat het belooft en dit maakt mij super blij en opgelucht. Had ik dit maar eerder geweten! Met water inne[lees meer...]men vind ik vies maar in de mag. yoghurt met een beetje honing vind ik goed te doen.

30-06-2023 | Vrouw | 67
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kreeg het voorgeschreven voor oplaaiende PDS Nou dat werkt bij mij dus averechts. Gebruik het nu 4 dagen en heb me in geen maanden meer zo beroerd gevoeld. Harde buik obstipatie en opgezette buik. Voel me ook nog erg beroerd er van. Net de apotheek gebeld en mag het niet meer innemen:

Macrogol en elektrolyten

28-06-2023 | Vrouw | 52
Macrogol-elektrolyten
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Regelmatig obstipatie door PDS en divertikels. Gebruik het al 2 jaar op advies van MDL arts en huisarts Ben al anderhalf jaar zoekende naar waarom mijn maag zoveel pijn doet en waarom ik zo goed als niets kan eten.. Jaar geleden gastroscopie gehad vanwege klachten, geen bijzonderheden. Sinds Februari aan de drinkvoeding omdat ik ondervoed bleek, maar zelfs dat veroorza[lees meer...]akte veel pijn zoals alle andere dingen die ik at of dronk. Ik ga over op natuurlijke laxeermiddelen, chia, thee voor stoelgang, magnesiumoxide. Geen enkele arts die me erop heeft gewezen dat dit alles bijwerkingen konden zijn van de macrogol, alles moet je tegenwoordig zelf uitvinden...

26-06-2023 | Man | 31
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit product bevalt goed in pure poedervorm zonder toevoegingen. Door de huisarts werd Macrogol en Elektrolyten voorgeschreven t.b.v. p.d.s. Ik wilde over naar een natuurlijke vorm die in principe de zelfde werking heeft. Zo uitgekomen op de Psyllium vezels. Wel wat spelen met de dosering water om dunne ontlasting te voorkomen, maar zeker niet te weinig, om verstopp[lees meer...]ing te vermijden. De smaak is niet geweldig, maar de voordelen zijn me alles waard.

Metamucil

17-06-2023 | Man | 33
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit middel nu 2 maanden in gebruik, voorgeschreven door de huisarts bij een vermoedelijke PDS. Voorheen veel diarree, misselijk en buikpijn. Dit is na een week gebruik al erg verminderd. Af en toe nog diarree en de ontlasting is vaster geworden en minder frequent. Ik neem hierbij ook Yakult. Geen idee wat werkt??

07-06-2023 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
na een paar dagen verdwenen de krampen en had ik nergens meer last van. Na het stoppen met het medicijn, omdat ik maar voor twee weken had gekregen, kwamen de krampen in alle hevigheid terug, ook na een paar dagen. Ik hoop dat het opnieuw zijn werk gaat doen.

Magnesiumhydroxide

13-05-2023 | Man | 65
magnesiumoxide
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
totaal verstopt,eerst 2 Dulcolax genomen en tig x flauwgevallen en gebraakt en alles ondergepoept.Weer verstopt en toen dit gekregen en kreeg de eerste dagen heel veel gasvorming,nu op 3x2 gezet en nu diarree en gasvorming.Maar komt wel los.Maar de gasvorming is niet prettig,veel buikpijn.

03-05-2023 | Vrouw | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Helaas heb ik een heel nare ervaring gehad met Mebeverine. Ik slik dit middel al enkele jaren. In het begin hielp het zeker. Maar de afgelopen maanden voelde ik me steeds minder goed (snel moe, duizelig) en kreeg ik de laatste weken verschijnselen lijkend op een hypo (maar heb geen diabetes): ijskoud, duizelig, steeds slapper, geen energie meer, drukgevoel in hoofd alsof e[lees meer...]r niet voldoende energie naar de hersenen ging. Ook blies mijn buik steeds op. Bij toeval kwam ik erachter dat dit nare gevoel door Mebeverine kwam want de pillen waren op en doordat ik ze niet meer slikte verdwenen al de nare verschijnselen.

Pregabaline

12-12-2022 | Vrouw | 60
pregabaline
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hielp direct , begon 10 jaar geleden met dosis 350 mg, daarna 250 mg en nu zit ik op 175 mg. Ik ben gaan afbouwen omdat ik vreselijk vergeetachtig werd. Ik kon hierdoor op mijn werk niet meer goed functioneren. Ik vraag me af of ik ooit van pregabaline kan afkomen.

Nalcrom

05-12-2022 | Vrouw | 51
cromoglicinezuur

20-10-2022 | Vrouw | 85
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
veel last vanongekontroleerde sloelgang kramp kande deur niet uit.naar Spesilist geweest kreeg Metamucil dat werkte goed maar apotheek verander hetinveel goedkopere Psylliumvezels die bijmij niet werken met deze ben ik terug bij af en heb weer heel de dag last vandunne ontlasting.

18-10-2022 | Vrouw | 82
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na dit medicijn gebruikt te hebben, geen buikpijn meer.

02-10-2022 | Vrouw | 18
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gebruik het nu 3 weken. Heb minder buikpijn, soms zelfs een dag niet. Hallelujah, wist niet dat t kon. Heb wel last van flinterdunne diarree. T loopt af als water. Maar als ik t 2 of 3 dagen oversla heb ik gelijk weer extreme obstipatie. Dit is vele male fijner dan andere medicatie! Eindelijk een leven met minder pijn.

28-09-2022 | Vrouw | 38
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Veel buikpijn, krampen, afwisselend dunne en harde ontlasting. Durfde nooit ver bij toilet vandaan. Neem het alleen bij klachten en geeft snel verlichting. Doe dit al jaren zo, kwaliteit van leven enorm toegenomen!

26-09-2022 | Vrouw | 31
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens dokter PDS, dus aan de medicijnen. Eerste pil gelijk raak, tintelingen mond, dikke tong, keel tintelingen, dokter gebeld, die belde ambulance, uiteindelijk lichte allergische reactie, maar moest er gelijk medicatie voor gaan halen. Mag het niet meer slikken.

Dulcolax

15-09-2022 | Vrouw | 28
bisacodyl
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb erg last van obstipatie, nu was ik op vakantie maar ik kreeg geen ontlasting. Dus een tabletje ingenomen om 8 uur s avonds om 4 uur in de ochtend kreeg ik krampen gepaard met diarree. Naarmate de dag vorderde kreeg ik krampen en diarree beetje duizelig. Het werkt, maar ik gebruik het nooit meer.

Oxazepam

27-08-2022 | Man | 39
oxazepam
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb zo nu en dan zeer zware darmaanvallen door de pds en als z'n aanval begind direct een oxazepam 10mg en een Domperidon 10mg en met een half uur begind de pijn af te nemen en zelfs met twee uur is de aanval voorbij meestal ook een ORS erbij om wat te kunnen drinken. Voorheen duurde z'n aanval 3 tot 4 uur met ernstige angstaanvallen en lag dan te kraperen van de pijn en h[lees meer...]ad de rest van de dag een hele onrustige buik maar nu na twee uurtjes alles rustig! Gebruik het nu z'n 6 jaar en wil niet zonder heb het ook altijd bij mij! Gebruik alleen wanneer nodig! Bij angst neem ik het maar 1x per dag!

26-08-2022 | Man | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
het is puur natuur en werkt geweldig goed bij mij. Ik begin de ochtend met water drinken en daarna een flinke theelepel bio psyliumvezels in een groot glas water en dat meng je met een handgarde, snel ronddraaien tot het is opgelost en meteen opdrinken. Geen enkele bijwerking. Wordt ook gebruikt voor paarden om zand uit hun darmen te krijgen. Krijg er geen diarree van. [lees meer...] Ik ben geen voorstander van dit spul in capsules of menging met suikers, etc., gewoon het pure spul gebruiken is het beste én goedkoopste.

Macrogol en elektrolyten

23-06-2022 | Vrouw | 25
Macrogol-elektrolyten
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik het nu een aantal dagen voor mijn PDS. Qua ontlasting echt veel verschil in positieve zin, minder buikkrampen en geen harde ontlasting meer. Echter tot op heden heel erg misselijk net na inname, vandaag tegen het randje van overgeven aan. Ik lees overal dat dat de eerste dagen erbij kan horen, dus ik kijk het wel even aan.

Amitriptyline

01-06-2022 | Vrouw | 27
amitriptyline
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Jaren getwijfeld en nooit gebruikt. Puur door alle horror verhalen en ervaringen die ik online las. Maar laten we eerlijk zijn, we zijn allen geneigd om alleen slechte ervaringen te delen. De goede nemen we geen tijd voor. Ik ben nu 5 dagen verder en de buikpijn is echt veel minder. Ik heb altijd enorme buikpijn en afgelopen week wederom koliek aanvallen. Dus toch besl[lees meer...]oten te beginnen, met tranen en veel angst voor de medicijnen. Uiteindelijk zo blij dat ik ben begonnen. De bijwerkingen vallen hier echt gigantisch mee. Einde dag ben ik wat vermoeid en een draaiend gevoel, overdag een beetje duf en een droge mond niet in extreme vorm. Tot op heden geen buikpijn! En blijf ik voorlopig gewoon gebruiken.

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik heb al heel men laven last van men darmen aleen wist ik niet wat ik had na een spesialist me zij ik pds had en ik mediseine voor moet nemen gaven ze mij duspatelin nu ja men pijn was minder in men darmen maar ik kreeg grote verstropingen ik kan weken niet naar de wc en dan inees moest alles er uit wat da weeer ni lukte nu ik neem bloedverdunners dus wouden z[lees meer...]e mij ook geen lavementen doen nu begin dees jaar ben ik terug naar darm spesialist gegaan en zij zij er een niew midel was die heb ik ingenomen en da was een wonder voor mij sinds eerst kon ik naar de wc gaan zonder pijn niet duspatalin want da dee ni veel buiten men pijn wat wegnemen van men onrustige darmen maar constella 290 mg da was men red middel

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
zat steeds me opstropingen weken niet kunne gaan naar wc nu met dees produck is men stoelgang supper dun nog wel te dun ma beter dan steeds heel de dag opgeblazen en pijn gevoel ik neem de niet pijnlijke diaree er graag bij neem 1tje per dag elke dag tis wel duur ja ma het werkt wel kan weer naar de wc dus ben te vreden vroeger duspatalin altijd gebruikt ma di[lees meer...]e hielpen dus ni echt