Duspatal

Sucralfaat (11 meningen)
Ulcogant (6 meningen)

09-05-2020

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Heel blij met de Duspatal, de heftigste klachten verminderen voor 80% en dat geeft rust. Helaas omdat alles zo goedkoop mogelijk moet krijg ik nu vaak Mebeverine of Colofac mee, deze werken absoluut niet, sterker nog... Maken de originele klachten heftiger en pijnlijker dan voor ik aan Dupatal begon. Zodra ik weer Duspatal in neem verdwijnen die klachten weer bin[lees meer...]nen een aantal dagen. Arts heeft medische noodzaak opgegeven, ondanks dat de verzekeraar akkoord is werkt de apotheek niet mee met het standaard verstrekken van Duspatal.
09-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.
30-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tot deze maand altijd duspatal gebruikt en heel tevreden, nu via de apotheek vanwege de kosten? Mebeverine gekregen, wat hetzelfde zou zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Dit werkt niet bij mij. Zou heel graag de samenstelling van beide producten willen vergelijken om te zien waaraan dit kan liggen. Helaas vind ik hier (nog) niets over, baal hier behoorlijk van....voe[lees meer...]l me terug bij af
03-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Heel goede ervaring mee, nu 3de medicatie die ik neem en dit lijkt echt te werken. Vanaf dat ik het neem geen diarree meer. Soms wel nog krampen maar betert na nemen van de medicatie.
21-11-2018

Diverticulitus, heel veel buikpijn
29-05-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Eindelijk een middel dat helpt. Ik heb jaren lang eindeloos middelwn geprobeerd. Medicatie maar ook alternatieve middelen. Zoals lijnzaad, melkwei, maalox, zantac redugas, lactulose enz. Maar niks hielp echt. Tot nu. Ik heb haast geen last meer van een opgeblazen gevoel (mijn grootste probleem) en mijn darmen lijken veel natuurlijker te werken. Geen extreme pijnscheuten me[lees meer...]er door mijn moeilijke werkende darmen. Alles loopt soepeler zegmaar. Alsof mijn darmen gesmeerd zijn ;) fijn. Ik kan het nog steeds soms niet geloven, na al die jaren was ik de moed haast verloren.
08-04-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Paar jaar geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen. Toen werkte het heel goed. Nu vind ik het zelf minder werken. Want mijn buik en maagklachten waren na 2 weken nog steeds niet over.
09-02-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Al jaren heb ik door PDS last van een opgeblazen buik, wat mijn stemming beïnvloedt, mij moe maakt en ongemakken veroorzaakt. Het probleem zit bij mij bij het opwaartse deel van mijn dikke darm (rechtsonder in de buik). Vezelrijk eten en veel water drinken helpt enigszins, maar sinds ik een paar dagen terug ben begonnen met Duspatal ervaar ik meteen een groot verschil. Mij[lees meer...]n buik is minder opgezet en daarmee platter waardoor ik lekkerder in mijn vel zit. Ook ervaar ik geen bijwerkingen. Tot dusver ben ik dus heel erg tevreden over dit medicijn, wat een opluchting.
18-12-2017

Darmproblemen - diarree

zeer effectief helpt binnen een paar uur wat een ervaring
04-06-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik duspatalin retard, maar sindsdien heb ik last van moeilijke stoelgang. Vraag mij af of het ligt aan dit geneesmiddel, het is de enige geneesmiddel dat bij mij werkt.
08-05-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na vele jaren tobben, ben ik heel blij met dit middel. Ondanks de milde bijwerking, beetje jeuk. En ik kan het alleen innemen zonder omhulsel, ik krijg maagkramp van het omhulsel. Ben ik er zeer blij mee. De buikkramp is bijna verdwenen in vergelijking met wat het was de laatste jaren, ik heb mijn concentratie weer terug en geen hartklopppingen meer. Met overleg van de[lees meer...] huisarts ga ik de dosis van 200 Mg verlagen naar 100 Mg.
03-03-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Achteraf al een jaar last. Na heftig ontstoken blindedarm en bijbehorende operatie erg veel last. Door specialist na onderzoeken diagnose gesteld en duspatal voorgeschreven. Helpt erg goed tegen pijnklachten. Overige klachten bestaan nog steeds. Nu doorverwezen naar diëtist voor Fodmap-dieet. Hopelijk gaat die combinatie afdoende werken.
11-02-2017

Ziekte van Crohn

Ik volg een streng dieet, maar wanneer ik toch een opvlamming heb neem ik dit middel tegen de buikpijn. Duurt wel een uur tot twee voordat het helpt, maar dan is de pijn wel veel minder.
20-12-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al jaren afwisselend krampen met diarree en verstopping. Die buikkrampen doen zo ontzettend pijn..Ik gebruik nu een week duspatalin en ik heb al een week geen buikkramp meer maar ook geen verstopping. Als ik iets van pijn voel dat is het maar vaag. Wat een verbetering. Hopelijk dat het ook zo goed blijft werken
17-10-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Door dat ik geen genoegen nam met de uitslag PDS ben ik het FODMAP dieet gaan proberen. Ik weet nu waar ik meer last van krijg bij het eten. Nadat ik begonnen ben met het gebruik van Duspatal en de combinatie opletten voor de overgevoeligheid van sommige producten (bij mij lactosesuikers), gaat het weer goed. Geen bijwerkingen van de medicatie en het leven is weer leuk. [lees meer...]Ik kan weer mee doen ipv hangen op de bank en geen energie hebben.
21-01-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

God zij dank rust van gas, krampen, pijn en oorlog in buik. Na een dag werd de heftigheid al minder. Na de tweede dag was mijn buik gewoon plat met normale ontlasting. Ik voel nog wel iets van spanning, maar nu hopen dat het middel zo blijft werken.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum