Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

26-03-2013 | Man | 64
Maagzuur
na twee dagen gebruik van dit medicijn ( Bayer produkt) heb ik enorm veel last van bijwerkingen, t,w,;- spierpijn -huiduitslag op borst en rug met een zeer schrijnend gevoel -algehele malaise op advies van de arts onmiddellijk gestopt/ de bijwerkingen zouden na 3 dagen moeten zijn verdwenen. Vandaag ( 7 dagen na dato) nog steeds last, zij het in iets mindere mate. Maa[lees meer...]r slapen lukt als gevolg vanovergevoeligheid van huid en spieren al de hele week niet meer. Het vreemde is, dat ik ook vorig jaar een korte periode dit medicijn heb gebruikt voor dezelfde klachten in zelfde situatie zonder bijwerking. Wie het weet mag het zeggen

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger

12-09-2012 | Man | 52

12-09-2012 | Man | 70

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

07-07-2012 | Man | 83
Maagklachten
Als u al jaren losec gebruikt en chronisch patient bent, Is de apotheker verplicht te leveren dit is bij de zorg verzekering bekend. Ik heb geen enkele last. De apothekers zijn hiervan op de hoogte.

19-06-2012 | Man | 36
Maagzuur
fantastische medicijn! die goedkope zooi van de apotheker werkt niet, losec mups nergens geen last meer van. Alleen nu gaat de apotheker moeilijk doen dat het slecht te krijgen is, ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn losec bestelling en nog steeds niet binnen. Apotheek zei je gaat maar andere gebruiken, maar ik niet. Ik wil losec mups 40 mg. Wie heeft er ook probleme[lees meer...]n mee om dit medicijn te bestellen dat ze niet kunnen leveren?

25-05-2012 | Man | 47
Maagklachten
gebruik losec al 8 jaar bevalt prima , maar nu loopt de apother te zeuren , dat het niet meer wordt vergoed, heb andere goedkope rotzooi meerdere malen gebrobeert maar erkt niet , ja veel bijwekingen , dat dan weer wel , wie krijgt ze nog wel vergoed ? help

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.

24-09-2011 | Man | 57
omeprazol
Breuk in diafragma van de maag
Bij het op de markt komen van Omeprazol (naam originele licentiehouder weet ik niet meer) kreeg ik dit middel voorgeschreven door de specialist. Het gaf een sterke verbetering en kon alles weer eten, mijn leven werd vrolijker. Toen Omeprazol werd vrijgegeven begon de ellende opnieuw, het originele product moest vervangen worden door een goedkopere uitvoering. Maagpijn, dia[lees meer...]rree, opboeren van maagzuur, pijn in de slokdarm tot in de mond kwamen terug. Ik viel 8 kilo af. Na veel geharrewar met de apotheek ben ik uiteindelijk overgestapt op een andere apotheek. Nu het originele product terug gekregen. Ik knap na 3 jaar ellende weer langzaam op. Tip; laat je niet manipuleren door de apotheek, (zij mogen niet op de stoel van de huisarts gaan zitten of zich verschuilen achter de zorgverzekeraar).

20-02-2011 | Man | 46
omeprazol
Breuk in middenrif/druk op de borst door maagzuur
veel pijn in gewrichten,weinig energie,soms impotentie. Deze klachten gaan over als ik stop met de medicijnen maar dan krijg ik al gauw weer veel druk op miijn borst ook als ik langzaam afbouw, ben hiervoor vaak bij de huisarts geweest maar hij handeld niet.

07-12-2010 | Man
Reflux
Begin jaren 80 problemen gehad met reflux, in 1985 daarvoor geopereerd, bleek een middenrifbreuk te zijn. Het probleem is weer terug gekomen en vanaf het begin van Losec heb ik dagelijks 40 mg. gebruikt. Kort geleden zag ik de bijsluiter van Losecosan, deze was aanzienlijk duidelijker dan de bijsluiter van Losec en wat bleek, dat ik al jaren last had van bijwerkingen zoal[lees meer...]s: hoofdpijn, verstopping, winderigheid, voaral snachts pijnlijke voeten en onderbenen. gebrek aan energie. Alleen Losec helpt voor mijn kwaal, dus ik kan er niet vanaf. Omeprazol of andere merken met omeprazol werken niet voldoende of te kort omdat het verschil niet zit in het werkende bestanddeel, maar in de afgifte snelheid. Losec geeft mij 24 uur bescherming en andere omeprazol middelen zijn na 12 uur uitgewerkt.

06-12-2010 | Man
Zuuraanvallen

17-11-2010 | Man
Maagzuur
Gebruik sinds 1989 (21 jaar) Losec MUPS smorgens op nuchtere maag, en bevalt uitstekend. Geen bijwerkingen. Twee dagen niet innemen, dan is het mis. Ook bij andere zuur remmers is het mis. Ik denk dat het individueel per persoon verschilt, en de kwaliteit die wordt geleverd. Ik raad een ieder aan dit zelf uit te proberen. Succes.