Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

11-09-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
ik gebruik nu al jaren losec heb wel eens wat anders gehad omdat losec niet meer geleverd werd en dat hiepl voor geen meter moest er nog veel regla bij nemen.nu eindelijk na jaren weer losec gehd en begin dirt jaar een crhonische aantekeing ervoor maar vanmorgen kreeg ik dus geen loec meer moet de dokter zelf een aantekeing op het recept zetten want de apotheek mag het nie[lees meer...]t meer ik naar de dokter toe om het te regelen krijg ik te horen dat als je heveige allergie's reaktie krijg van de andere medijcen dan pas weer losec krijg en dat de apotheek het dan moet betalen.ja heb ik geen boodschap aan ik wil gewoon losec morgen weer bellen met de dokter of het nu geregled is.maar wat te doen als ik hetniet meer krijg wat dan te doen ik weet het niet meer ik ben zo vreselijk boos hierover dat ik ook kwaad de praktijk uit ben gelopen. sorry voor de schrijffouten komt omdat ik boos ben. dus als iemand iets weet hoe ik het moet aanpakken dan graag melden.

21-06-2012 | Vrouw | 57
Auto-immuunziekte
Vandaag gehoord dat ik een verklaring moet hebben waaruit blijkt dat ik niet tegen een hulpstof kan die in omeprazol wel zit waardoor ik losec moet blijven gebruiken!!!!!!!!!!!. Ik heb een auto-immuunziekte en wordt van heel veel medicijnen en voeding ziek, hoe kun je dan aangeven om wat voor stof het gaat!!!!!!!! Wanneer ik het niet meer vergoed krijg weet ik het niet mee[lees meer...]r.

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Losec is een gemakkelijk in te nemen medicijn. Ik ervaar geen bijwerkingen. Gebruik het al jaren. Het helpt erg goed. soms wat minder, dan slik ik er tijdelijk twee per dag. Mijn maag en darmen zijn een stuk rustiger.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

12-11-2011 | Vrouw | 62
Scheurtje in middenrif
Na gebruik zere keel , en brandend gevoel in de keel,Wil nu eigelijk overstappen op Omeprasol.

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

26-10-2011 | Vrouw | 69
omeprazol
losec werkt perfect, maar krijg nu meestal de andere goedkopere variant mee en die geeft wel veel klachten. daar baal ik van, want de apotheker wil me de losec niet geven ondanks dat ik ze er best voor zou willen betalen.

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

23-01-2011 | Vrouw | 42
prima middel

23-01-2011 | Vrouw | 77
Maagpijn
maagbloeding gehad. sinds gebruik geen last.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Maagpijn
tevreden

23-01-2011 | Vrouw | 71
Maagklachten
ik gebruik dit middel samen met citalopram i.v.m. maagklachten

23-01-2011 | Vrouw | 78
Maagpijn.
Helpt altijd goed.

16-05-2010 | Vrouw
Overtollig maagzuur/reflux
Helpt goed, kreeg alleen sinds kort last van een brandende tong, gebruik nu foliumzuur en dat helpt.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum