Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

23-01-2011 | Vrouw | 78
Maagpijn.
Helpt altijd goed.

07-12-2010 | Man
Reflux
Begin jaren 80 problemen gehad met reflux, in 1985 daarvoor geopereerd, bleek een middenrifbreuk te zijn. Het probleem is weer terug gekomen en vanaf het begin van Losec heb ik dagelijks 40 mg. gebruikt. Kort geleden zag ik de bijsluiter van Losecosan, deze was aanzienlijk duidelijker dan de bijsluiter van Losec en wat bleek, dat ik al jaren last had van bijwerkingen zoal[lees meer...]s: hoofdpijn, verstopping, winderigheid, voaral snachts pijnlijke voeten en onderbenen. gebrek aan energie. Alleen Losec helpt voor mijn kwaal, dus ik kan er niet vanaf. Omeprazol of andere merken met omeprazol werken niet voldoende of te kort omdat het verschil niet zit in het werkende bestanddeel, maar in de afgifte snelheid. Losec geeft mij 24 uur bescherming en andere omeprazol middelen zijn na 12 uur uitgewerkt.

06-12-2010 | Man
Zuuraanvallen

03-04-2010 | Man

22-03-2010 | Man

14-09-2021 | Man | 55
Middenrifsbreuk
Gebruik het nu 32 jaar elke dag? Begin nu erg veel gewrichtsklachten te krijgen, heupen ,armen polsen ,elle bogen, pijn tussen de schouders, ik zou niet weten wat ik anders kan innemen? Grt Guus.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

13-08-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
Losec mups 40 helpt perfect, gebruik het al meer dan 10 jaar. 10 jaar geleden moest ik van de zorgverzekeraar Menzis/ apotheek Jassies Enschede een generiek (goedkoper) middel gaan proberen. heb ik gedaan. Resultaat: moeilijk weg te krijgen en toch maagzuurbranden ! Heb toen via huisarts d.m.v. medische noodzaakverklaring weer Losec mups 40 voorgeschreven gekregen en[lees meer...] zorgeloos leven! Heb zonder kennisgeving 2 weken geleden weer van de apotheek een ander middel gekregen. Apotheker vertelde dat dit het beleid van de zorgverzekeraar is. Bij zorgverzekeraar gemeld aan het kantoor en in overleg met medewerkster klacht ingediend. (ik ben geen proefkonijn) 13 augustus 2019 bericht gekregen van behandelende dame van deze klacht, dat ze tot 2x toe met de apotheek van mij contact heeft gehad en dat ik de Losec mups 40 niet krijg. Eerst weer 2 generieke middelen gebruiken. Kreeg geen antwoord op de vraag wat een medische noodzaakverklaring die ik wederom had aangevraagd bij mijn huisarts en gekregen, voor een betekenis heeft. GEEN DUS! LOSEC = GEWOON PERFECT VOOR MIJ!!!

10-07-2019 | Vrouw | 59
Maagklachten
Geen klachten meer

25-05-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
1 x per dag 1 tablet 's morgens. Werkt al minstens 25 jaar bij mij. Zorgverzekeraar wilde op een bepaald moment een alternatief, omwille van prijs vertelde apotheker, met zelfde werkzame stof. Kon deze bijna niet wegkrijgen / doorslikken. Via huisartsenbrief voor Losec deze weer gekregen. Kan nagenoeg alles eten, zelfs dingen die voor gebruik direct maagzuur opwekten. Los[lees meer...]ec heeft mijn functioneren enorm verbeterd.

13-04-2019 | Vrouw | 44
Maagbeschermer
nadat ik mijn hele jeugd zeer slecht heb gegeten kreeg ik toen ik volwassen werd veel last van maagpijn. Na mijn bevalling, hele zwangerschap overgegeven, begonnen met maagbeschermers op advies van de huisarts. Vroeger had ik ze niet elke dag nodig. In 2006 heb ik een maagbloeding gehad doordat ik dus een eetprobleem heb. Losec heeft ervoor gezorgd dat ik beter ben geworde[lees meer...]n, doordat ik eindelijk kon eten. Hierdoor wel 15 kilo bijgekomen maar voel me stukken beter. Slik sinds een aantal jaren Omaprezol, deze werken veel minder goed maar ze doen net genoeg om ervoor te zorgen dat ik minder maagpijn heb. Ik moet wel altijd de maag een beetje gevuld hebben.

18-04-2018 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs kreeg ik maagvliesontsteking. Na gebruik van Losec 40 mg geen last meer gehad. Met 20 mg hielp het niet voldoende. Enige tijd Omeprazol gebruikt, maar dat hielp ook niet. Het is belangrijk om het 'avonds voor het slapen gaan in te nemen.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Maagzuur
Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!

26-08-2016 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Sinds 1996 gebruik Losec 40. Deze altijd in doordrukstrips, zodat de werking maximaal is. Sinds 2 maanden werden de doordrukstrips vervangen door een potje met 30 stuks. De eerste week werkten ze optimaal, de werking werd naarmate de maand vorderde steeds slechter. Eind van de maand was het zo ernstig dat ik naar de huisarts moest met ernstige benauwdheid en pijn op de bor[lees meer...]st. Ik had nog Losec 20 in doordrukstrips en ben deze gaan gebruiken en voelde me weer steeds beter. De benauwdheid was weg. Volgens de apotheek kan het niet. Maar logisch nadenken is het normaal. Er komt elke dag lucht in het potje, zodat de werking afneemt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum