Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

11-02-2022 | Vrouw | 59
esomeprazol (20)
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg 15 jaar geleden Nexium vanwege middenrifbreukje en cascademaag. In die tijd was men nog niet heel duidelijk om de hoogte van ernstige bijwerkingen en dat stoppen uiterst moeilijk is. Hier kwam ik achter na een scopie waaruit bleek dat ik mocht stoppen met Nexium. Mijn maag was zo verslaafd aan Nexium dat het niet lukte. Een gespecialiseerde internist die alles wis[lees meer...]t over protonpomremmers wees de weg. Drie maanden Famotidine (veel minder heftige maagzuurremmer en geen protonpompremmer) en daarna een drankje of Rennie's. Door Nexium kreeg ik pijn in benen, armen, schouders. Ik kon niet meer op mijn zij slapen. Allerlei onderzoeken waar niets uit kwam. Deze internist herkende het direct. Oorzaak: protonpompremmers. Hij had gelijk.

18-09-2021 | Vrouw | 70
Maagzuur (brandend)
Ik wordt volgende maand geopereerd.

12-11-2020 | Vrouw | 60
esomeprazol (20mg)
6 weken terug begonnen met nexium. Altijd esomeprazol gehad, maar niet de echte. Nooit problemen gehad. Vanaf die tijd begon ik maagkrampen te krijgen. Deze werden steeds heftiger. Niet meer uit te houden. Ik kreeg dan een harde buik, en opgezette maag. Doordat ik ernstige osteoperose heb, ging ik me ernstig zorgen maken en denken dat mijn borstwervels gebroken waren[lees meer...] en deze mijn organen weg duwden of wat dan ook. Door de corona zijn de artsen slecht bereikbaar, maar de pijn werd onhoudbaar. Niet normaal zo heftig. Ik kon ook niet meer op mijn zij liggen. Kon niet meer draaien met mijn middenrif als ik in bed lag, niet meer op mijn rug liggen Onhoudbaar! Nu net een mri en ct scan laten doen en moet nog echo van de buik vanwege mijn organen. De angst wat ik de laatste weken heb gehad. Ik dacht echt ik heb mijn langste tijd gehad! 3 dagen terug zie ik op de aanrecht een nexium liggen. Denk o die heb ik vanmorgen vergeten en neem die in, de hele dag amper last gehad van mijn maag... . 5 min na inname beginnen plots die krampen weer. Toen ben ik gaan denken... Ik ben acuut gestopt ermee en heb me heilerde en een glas bicarbonaat met citroen genomen want ik moet toch iets ipv de maagtablet. En ja hoor.... Mijn krampen zijn weg, ik kan weer eten. Mijn maag is zich aan herstellen.. Dit is toch te gek! Dit is een van de beste maagtabletten,, maar voor mij NOOIT MEER. Mijn krampen waren dus duidelijk van dit middel!

28-09-2017 | Man | 74
Maagzuur (brandend)
Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.

04-02-2015 | Man | 66
Maagzweer
Daar ik kanker heb gehad aan de endeldarm en deze verwijderd is nu 7 maagzweertjes specialist mij Esomepraz 2 x 40 gram cap voorgeschreven heb hierdoor veel last met ontlasting welke zeer slecht op gang komt nog met 4 x 15 gram lactose ben er direct mee gestopt gaat nu na een paar dagen beter.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Maagklachten
voor Mij was dit een grote vergissing erg veel last gehad van de bijwerkingen, het leek of de wereld op z'n kop stond

01-05-2013 | Vrouw | 46
Maagzuur
ik gebruik al jaren nexium met prima resultaat. Ik heb een slecht sluitend maagklepje, volgens de arts blijft het noodzakelijk een maagzuurremmer te gebruiken. Nexium is nu vervangen door esomeprazol, dit werkt dus niet, gewoon echt niet! Terwijl het hetzelfde zou moeten zijn, w.b. werkzame stof.

25-10-2020 | Man | 61
esomeprazol (10mg)
Maagzuur
Vanwege een middenrif breuk begon ik met verschillende maagzuur blokkers, Nexium werkte het beste omdat hier minder bijwerkingen vanuit gingen . Nu een 7 jaren verder zijn er een aantal bijwerkingen bij gekomen . De meest voorkomende bijwerkingen bij mij variëren onder andere met het krijgen van ontstekingen in gewrichten en mond en onrustiger slapen . Ik kon hier dus niet[lees meer...] goed mee overweg . Ik besloot al vroeg de inname alleen te nemen op het moment dat ik weer klachten kreeg . De inname was dus variabel . Nu dit mij niet helemaal beviel , ben ik overgestapt een een regelmatige dosering maar nu als aangepaste dosering van 20 naar 10 mg per dag en heb ik van bovengenoemde problemen nog nauwelijks last . Vanwege de dagelijkse dosering die ik nu een paar maanden neem, komen de laatste weken wel andere bijwerkingen duidelijker naar boven . Ik ben onvaster op de benen, concentratie achteruitgang, minder goed gefocust in het verkeer , denk/gedachte verandering, stemmings- overheersend, en nog een aantal zoals vermeld in de bijsluiter . Als er andere manieren beschikbaar komen of zijn dan waarvoor dit type medicijnen dient, dan neem ik de overstap . Gebruik het nu al meer dan een paar jaar maar de bijwerkingen worden op bepaalde punten groter, hoewel ik nog maar 10 mg per dag gebruik .

09-06-2018 | Man | 74
Maagbeschermer
Na een TV uitzending ben ik Kaneel met Honing gaan gebruiken. Was eigenlijk hierover bij voorbaat negatief. Maar wat ben ik daar door opgeknapt. Ik gebruik minder dan 1/4 deel van de Nexium en de misselijkheid is grotendeel weg. Ik raad iedereen het aan. Mijn hele welzijn is verbeterd. Wie meer wil weten mag mij mailen. Ik vind het te belangrijk om het niet uit t[lees meer...]e dragen.

31-03-2018 | Vrouw | 18
Maagzuur (brandend)
Ik herken me precies in u Patrick. Sinds 2012 last van brandend maagzuur. In het begin werd het toegewijd aan obstipatie, maar na jaren laxeermiddel te gebruiken is het nogsteeds niet weg. Ik heb ook eigenlijk het idee dat de maagzuur ergens anders vandaan komt nu, waarvan is nog de vraag, mogelijk ook erfelijk . Gebruik nu Esomeprazol 40 Mg capsules sinds 2014, leek lang [lees meer...]te werken naar ik blijf periodes houden waarin ik snachts toch last heb van zuurbranden. Heb ook meerdere onderzoeken gehad (endoscopie, bloedonderzoek, etc. ) maar niks gevonden. Ik heb dus tot nu toe alleen nog maar esomeprazol gebruikt en niet die nexiumpoeder, maar ik lees hier dat er dus verschil blijkt te zijn in werking. Ga dus nu die nexiumpoeder maar eens proberen. Herkent iemand dit verder nog ?

29-09-2015 | Vrouw | 25
Reflux
Ik had last van maagontstekingen na maagontstekingen. Na een maagonderzoek bleek dat ik chronisch reflux en een hiatus hernia (maagbreukje) heb. Dat veroorzaakt veel zuur waardoor ik dus die ontstekingen bleef krijgen. Ik kreeg nexium 40mg (20 mg 's morgens en 20 mg 's avonds). Het zuur was verdwenen. Het middeltje werkt echt. Ik was enorm opgelucht. Na enkele jaren di[lees meer...]t middel te gebruiken bleek dat ik erg veel last had van de bijwerkingen: depressieve gedachten, maagpijn, darmproblemen, hartkloppingen (tot 144!!!), beven, extreem kortademig (na het het douchen moest ik zitten, door die kortademigheid!), extreme vermoeidheid ... Om het kort te houden: ik schreef al mijn klachten neer (1 volledige pagina lang!!) en ik ben daarmee naar de dokter gegaan. Die vertelde mij dat ik dringend moest stoppen met die nexium. Ik begin morgen met een alternatief middel om mij te helpen. Die bijwerkingen waren niet leefbaar. Liever maagzuur dan die bijwerkingen!

07-09-2015 | Man | 78
Maagklachten
Druk op hoofd en slapen die steeds sterker wordt.

11-10-2012 | Vrouw | 57
Maagzuur
ik heb toen ik begon in 1995 met losec geen problemen ondervonden todat ik wat meer klachten kreeg en bleek dat het maagzuur toch wat erger werd kreeg ik nexium die heb ik niet zo heel lang gebruikt een paar maanden maar deze hadden toch wat minder effect op mijn maagzuur en dus heeft de huisart mij terug gezet naar losec en de medicatie wat verhoogt en dat werkt tot o[lees meer...]p dit moment goed ik moet er niet een x 1 vergeten want dan heb ik gelijk weer last van mijnmaag en maagzuur ik ben blij met deze oplossing

16-08-2011 | Vrouw | 47
Na gastric bypass
Kreeg jeuk en uitslag. gestopt en meteen jeuk werd minder

03-04-2011 | Man | 1
Reflux bij Baby
Het wordt voorgeschreven voor mijn baby van 3 mnd oud omdat hij waarschijnlijk Reflux heeft. In de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken bij kinderen onder het jaar??? Ik heb de kinderarts gebeld en dat gezegt; hij zegt dat het wel mag!? Waarom is die bijsluiter er dan? Wanneer wordt zo een bijsluiter bijgewerkt? Mijn zoontje heeft ook verschillende bijwerkingen:[lees meer...] winderigheid, dunne ontlasting, nog meer spuugen, huid uitslag.

18-12-2010 | Vrouw
Scheurtje in middenrif