Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

30-09-2010 | Man
Overmatig maagzuur, slokdarm ontsteking
Bij aanvang van gebruik (6 maanden geleden) kreeg ik de 40 mg pillen in blister verpakking. Deze werkten redelijk goed . Sinds een maand krijg ik de pillen in een kunstof potje en komen de klachten langzaam terug. Vooral de pijn hoog boven in de maag en de pijnlijke slokdarm spelen weer aardig op. Is dit een bekend verschijnsel? Neemt de werking af? Is de samenstelling and[lees meer...]ers dan de pillen in blisterverpakking? Is er een goed alternatief of moet de dosering omhoog? (momenteel 2x 40 mg p/dag) Afijn, volgende week weer terug naar internist voor onderzoek.

01-03-2021 | Man | 62
esomeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

30-10-2018 | Man | 75
Maagbeschermer
Bij maag problemen Een eetlepel goede honing. Meng dit met de inhoud van een afgestreken 1/3 theelepeltje Ceylonkaneel. Doe dit dan in een glas warm water. Het water niet warmer maken dan 30 graden. Bij hogere temperaturen verliest de honing veel van zijn belangrijke eigenschappen. Neem het in ’s morgens op de nuchtere maag. Ik neem ’s avonds voor het slapen g[lees meer...]aan ook nog een halve portie. Gebruik Ceylonkaneel en niet het kaneel welke vaak voor het eten wordt gebruikt. Goede honing wordt mee bedoelt, honing die niet aangelengd is door de Imker met suiker. Helaas is dit heel vaak het geval.

24-10-2018 | Man | 75
Buikpijn
De gezondheidsvoordelen van kaneel Kaneel is al heel erg oud, en wordt al eeuwenlang gebruikt voor het bereiden van voedsel en als medicijn. Dankzij een gevonden kruidenboek is bekend geworden dat kaneel al rondom het jaar 2800 voor Christus werd gebruikt. Wat wel opvallend is, is het feit dat de positieve effecten van kaneel nog eens verstrekt worden als het ingenome[lees meer...]n wordt in combinatie met honing. Ook de krachtige werking van honing wordt hierdoor versterkt. Een typisch geval van 1+1=3. Je zult in het lijstje hieronder dan ook vaak tegenkomen dat kaneel ingenomen moet worden met honing, voor een maximaal effect. Kaneel tegen artrose 1/ Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door de Universiteit van Kopenhagen, is gebleken dat kaneel een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verminderen van de pijn die gepaard gaat met artrose. De proefpersonen kregen elke dag zowel honing als kaneel in hun eten geserveerd. Na ongeveer een goede week bleek dat bij het overgrote deel van de proefpersonen de pijn voor een groot deel was verdwenen. Goed nieuws dus! Sta je hier sceptisch tegenover? Het kan helemaal geen kwaad om het eens te proberen. 2/ Na alles over kaneel en honing gelezen te hebben, ben ik aan het experimenteren geweest en het is geen wondermiddel maar heeft bij mij wel een wonder verricht. Na 3 weken was ik grotendeels van mijn artrose af. Kaneel tegen maagpijn Ook hier kunnen we constateren dat een combinatie van water, kaneel en honing een heilzame werking kan hebben. De mix reinigt je systeem heel effectief. Daarnaast zou het een positieve werking hebben tegen een eventuele maagzweer. Honing: Met name honing wordt er niet beter op als het verwarmd wordt. Door de verhitting, zullen veel voedingsstoffen inactief worden.

19-10-2017 | Man | 74

01-07-2013 | Vrouw | 65
Maagzuur
Ik gebruik al jaren nexium 40. Tegen de maagzuurklachten werkt het over het algemeen erg goed. Ik heb daarentegen al jaren last van chronische diarree met veel buikpijn/krampen. In 2004 heb ik mijn galblaas moeten laten verwijderen. Sindsdien heb ik ook regelmatig last van het feit dat als ik gegeten heb, dat eten zeer zwaar op de maag ligt, niet goed verteerd a.h.w.Ik hou[lees meer...]d er al bewust rekening mee niet te vet of teveel te eten. De huisarts gaat niet in op mijn idee dat mijn klachten in verband kunnen staan met het innemen van Nexium + verwijdering van de galblaas. Nu Nexium niet meer vergoedt wordt door de zorgverzekeraar een ander medicijn gekregen wat niet goed werkt, n.l. Pantoprazol. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft als ik? Ik ga nu in overleg met de apotheek over wat ik het beste kan doen omdat ik het idee heb dat een huisarts vaak niet veel weet over de bijwerkingen van medicijnen. Ik wil eigenlijk een poosje stoppen met Nexium om te kijken of mijn andere klachten dan minder worden maar ben bang om de klachten veroorzaakt door het maagzuur dan weer terug zullen komen. Ik er iemand die hier ook ervaring mee heeft?

26-04-2013 | Man | 66
Maagzuur
Sinds 2010 Nexium 40 mg en 3 x daags 10 mg Domperidon. Dat hielp wel, maar kreeg ik regelmatig diarree. Over naar Nexium 20 mg, indien nodig 2 keer per dag. Ging een tijdje goed. Tot ik in januari weer ernsitge zuurklachten kreeg. Op advies 80 Mg Nexium geprobeerd. Gevolg maagpijn ca. 4:00 's nachts. Advies uitproberen. Nu op 60 mg. Nog steeds maagpijn. Advies 2011 was ope[lees meer...]reren, Maag kantelen. Chirurg vond het wel een hele ingreep voor maagzuur. en dus niet gedaan. Maar nu dus weer ernstige problemen en de Internist weet het niet meer! Iemand ervaring met die operatie????? Voorgeschiedenis: Jaren maagzuur en regelmatig maag PIJN klachten. Jaren tot volle tevredenheid aan de Pantozol. Galblaas bleek boosdoener. Na verwijderen galblaas langdurige Hoestklachten. Die bleken, na onderzoek, het gevolg van maagzuur.

12-12-2012 | Man | 65
Maagzuur
Na vele jaren maagpijn en zuur en veel gebruik van verschillende maagzuurremmers ging het licht schijnen. Het zou mijn Galblaas wel eens kunnen zijn. Galblaas er uit, maagpijn over! Maar wel last van hoesten. Onderzoeken wezen uit dat het aan maagzuurgraad lag. Weer van alles geprobeerd. Uiteindelijk Nexium 40, met als gevolg zuur weg maar regelmatig aan de diaree. Nu Nexi[lees meer...]um 20, en bijna geen diaree, wel weer meer en vaken zuur en hoesten! Goedkope alternatieven voor nexium geven veel problemen met ontlasting, op verzoek van huisarts op medische gronden de originele Nexium.

12-09-2012 | Vrouw | 61
werkt goed.

13-03-2012 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik heb sinds een jaar last van mijn maag, eerst omeprazol 20mg dat deed niks af.. een hele tijd 40mg gebruikt maar dit deed uiteindelijk ook niet veel af en al helemaal niet in combinatie met mijn andere medicijnen. Ik slik nu Nexium (esomeprazol) 40mg en dit helpt stukken beter.

08-01-2012 | Man | 54
Maagzuur
Heb Pantoprazol aantal maanden gebruikt. Bijwerkingen gingen na verloop van tijd over, maar kwamen ook weer terug (duizeligheid). Voor ik begon met slikken had ik o.a. pijn achter het borstbeen, volgens de arts veroorzaakt door maagzuur in de slokdarm. Deze pijn bleef over het algemeen aanwezig, dus mogelijk hielp het medicijn niet of onvoldoende. Gebruik sinds 3 weken eso[lees meer...]meprazol (niet de orginele Nexium!). Bijwerkingen zijn vergelijkbaar, maar de pijn achter het borstbeen is minder. Dus nog even afwachten!

16-11-2011 | Man | 1
Verborgen atypische reflux
We hebben nog wel veel ups en downs. Krijgt hij weer last van apneu's moeten de medicijnen worden bijgesteld. Maar sinds hij Nexium krijgt gaat het beter.

07-11-2011 | Vrouw | 55
Maag
zitten in een verpakking die moeilijk open te krijgen is.

21-06-2011 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
na jaren het medicijn nexium 40mg te hebben gebruikt moet ik er nu mee stoppen. bij een laatste bloedonderzoek is gebleken dat ik een tekort heb aan witte bloedcellen. Ik maak mij hier behoorlijk zorgen over en hoop dat dit snel herstelt. Het staat in de bijsluiter ook beschreven. Maar komt maar zelden voor. Over een aantal weken moet ik opnieuw bloedprikken en dan zullen[lees meer...] we zien of het effect heeft.

17-10-2010 | Vrouw
Maagklep defect
helaas: nog steeds pijn achter de schoudenbladen en het "smoorgevoel" in de keel. en regelmatig darmprikkels. Pijn op de boest wel weg.

02-10-2010 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik Nexium 20 al vele jaren met tevredenheid. De laatste jaren krijg ik heel veel bijwerkingen nl. , Wazig zien, jeuk, haaruitval, duizeligheid, niet op woorden kunnen komen, dingen omgooien etc etc. Nu wordt er onderzocht of ik soms een vitamine B12 tekort heb. Dit kan na langdurig gebruik van maagzuurremmers!