Ervaringen met PantoPac

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

13-10-2022 | Vrouw | 47
Helicobacter pylori
Paar weken geleden voor het eerst corona gekregen. Daarna enorme maagpijn gehad wat een paar weken aanhield. Getest op de bacterie en postief. Nu de laatste dag van de AB , dan nog 4 weken de maagbeschermers. De dag na eerste inname was ik meteen misselijk en slechte nacht gehad met zweten en hartkloppingen. Misselijkheid is iedere ochtend aanwezig. Slik pro biotica bij [lees meer...]en b12. Diarree zo nu en dan. Iedere dag hoofdpijn van licht tot heftig. Ook fikse zweetbuien. Kreeg in het begin ook rare dromen. De maagpijn speelt nog steeds op maar niiet meer zo erg als ervoor. Ben alleen bang dat de kuur niet werkt omdat de maagpijn dus nog steeds aanwezig is. Heb wel eens vaker een AB kuur gehad die lager was ,toen nauwelijks klachten maar deze zware kuur geeft toch een hoop ongemak. Of de kuur effectief is weet ik.pas over een week of 6.

24-10-2020 | Vrouw | 44
Helicobacter pylori
Na twee dagen verminderden de klachten. Dat was heel fijn. De bijwerkingen vielen reuze mee. Wat moe en lichte buik- darmklachten die je kunt hebben bij antibiotica. Wel pro -biotica gebruikt. Tijdens de kuur prima bij kunnen werken.

22-08-2020 | Vrouw | 36
Helicobacter pylori
Ik heb deze kuur gekregen ivm maagbacterie. Met heel veel tegenzin begonnen aan de kuur. Ik vond het zo eng kreeg er paniekaanvallen van. Heb direkt na het beginnen pijn op de borstgekregen. Werd er duizelig van. Kreeg schimmelinfectie en jeuk/kloofjes bij mijn anus. Het rare gevoel in mijn maag ging helaas niet over. Ben terug naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat he[lees meer...]t even kon duren. Na 7 weken laten testen en de bacterie was weg. Blij natuurlijk, maar had nog steeds last van mijn maag. Ik voelde me de weken daarop erg moe. Teruggegaan naar de huisarts. Heb me toen weer laten testen op de maagbacterie en ijzer. En ja hoor maagbacterie was weer terug en had ijzertekort. Ik heb mijn partner en kinderen ook laten testen op de bacterie maar gelukkig had niemand het van hun. Waarschijnlijk ben ik te vroeg getest na de kuur en was het een foutieve uitslag. Trouwens door maagbacterie kun je dus ook ijzertekort hebben. Je maag neemt niet alles goed meer op. Ik had de 2e kuur voor de maagbacterie gekregen. Heb het weken uitgesteld. Durfde niet met de kuur te beginnen vanwege de bijwerkingen. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan en dit raad ik iedereen aan. Ik ben 1 week voor de kuur begonnen met biologische broccolikiemen te eten. Elke dag 2 keer, 1 bij het ontbijt en 1 x bij het avondeten. Toen begonnen met de kuur. Tijdens de kuur ook doorgegaan met de broccolikiemen en er ook probiotica bijgenomen. Let op neem Probiotica met de stamcellen voor de maagbacterie. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen. Wat was ik blij. Ik ben na de kuur nog een dag of 4 doorgegaan met de broccolikiemen heb toen 10 weken gewacht om me te laten testen op de maagbactierie. Wilde niet weer een foutieve uitslag hebben. En ja hoor eindelijk maagbacterie weg.

10-03-2020 | Vrouw | 43
Helicobacter pylori
Gastrocopie gehad, maag onsteking, opgezwollen maag klep en helio bacterie, in de 12vingerige darm mest cellen. Pantopac gekregen dag 1 ging goed dag 2 ook wel, dag 3 slaap problemen enorm vermoeid misselijk braken, dag 4 hele dag het gevoel of ik omwel ging raken werd bleek helemaal geen energie, dag 5 hele dag door diaree en schimmel infectie in mond opgezwollen tong, md[lees meer...]l arts gebeld direct stoppen met amoxilline met de andere 2 wel doorgaan op dag 6 heb ik geen van alle ingenomen zo enorm ziek van geworden vandaag zit ik op dag 8 en nog op de bank ziek liggen. Het schijnt de amoxilline te zijn die het zwaar heeft veroorzaakt maar ik wil eerst goed herstellen en daarna de ander 2 innemen. Voor degene die dit ook hebben neem tijdens het innemen altijd extra vitamines in zoals c je lichaam reageert enorm op die medicijnen met vitanimes hou je tenmiste nog wat energie over en anders heb je echt niets meer.

23-11-2019 | Vrouw | 27
Helicobacter pylori
Ik was een beetje bang geworden na het lezen van de ervaringen van deze kuur. Uiteindelijk toch maar mee begonnen, achteraf viel het allemaal erg mee. Ik had alleen eerste 2 dagen maagpijn, en af en toe was misselijk. Voor de rest van het prima te doen. Wel blij dat ik klaar was, 6 tabletten op een dag is geen pretje .

25-10-2019 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Eerste 2 dagen wat misselijk na inname, Door het vervolgens in te nemen met yoghurt en yakult geen misselijkheid meer Rommelige darmen en wat winderigheid Zelf heb ik plots het probleem dat mijn haar opeens heel vet aanvoelde .. Voor de rest ,klinkt wel raar maar actiever en minder moe dan voor de start van de kuur ,slaap goed maar kom op een bepaald uur klaarwakker[lees meer...] Al bij al dus klein beetje klachten maar het valt heel goed mee

22-09-2019 | Vrouw | 49
Helicobacter pylori
Was echt bang om ze te slikken die 6 tabletten p.d na het lezen hier en de bijsluiter,maar wat valt het op de dunne ontlasting na mee. Eerste 2 dagen geen last dag 3 begon diaree,waarschijnlijk door eten zak patat,nog 3 en halve dag en dan klaar. Vanaf dag 1 geen maagpijn meer gehad,zo blij

18-08-2018 | Vrouw | 38
Helicobacter pylori
Wat een rotzooi. Hoe ellendig kan een mens zich voelen?! Ik ben hartpatiënt (incl pacemaker) en heb met mijn 38 jaar al flink wat ziekenhuizen gezien, waaronder 2x een hartoperatie. De kuur ben ik op een dinsdagavond begonnen en woensdagochtend kwam hoofdpijn opzetten, gelijkend op migraine. Deze is niet meer weggegaan en er heeft zich sinds gisteravond (4e dag) oorsuizen [lees meer...]aangediend. Ik drink veel water en slik er 4x per dag paracetamol bij om de hoofdpijn tegen te gaan, die dan voor 2 uurtjes naar de achtergrond gaat maar keihard terugkomt. Eetlust verminderd (eet zo gezond mogelijk, áls ik eet). Kan de hele dag slapen, zo vermoeid zijn mijn spieren. Het voelt als een hele zware griep. Ooit eerder Amoxicilline gehad en 6 weken lang intravasxulair Rifampicine (tegen endocarditis) nodig gehad. Nooit bijwerkingen ondervonden! Ik sta echt voor een raadsel hoe het kan dat ik hier zo heftig op reageer?! Effectiviteit nog geen ervaring mee. Mag hierna nog 2,5 dag slikken.

04-10-2017 | Vrouw | 60
Helicobacter pylori
Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.

18-06-2017 | Vrouw | 33
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (40/500/1000mg)
Helicobacter pylori
Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!

05-02-2017 | Vrouw | 52
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000)
Helicobacter pylori
Wie kan mij iets meer vertellen over de helicobacter bacterie, ik heb vorig jaar pantopac geslikt, maar nu 1 jr later maar weer bloed laten prikken, omdat mijn uitademing niet te harden is, pure ontlasting geur. Bij wie is de bacterie teruggekeerd, of had ik veel langer die pantopac moeten slikken?

20-10-2016 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Al tien jaar last van een brok in mijn keel en van PDS, in combi met veel buikpijn. Vaak hoesten, veel slijm, duizelig, wegtrekkingen. Twee maanden geleden kreeg ik heel veel last van maagzuur. Omeprazol was licht effectief. Ademtest wees helicobacter uit. Of deze ook het brokgevoel veroorzaakt weet ik niet. Hoop dat dat nog verdwijnt. Pantopac heeft bij mij de volgende [lees meer...]bijwerkingen veroorzaakt (tot nu toe, gister de kuur afgerond): geirriteerde slijmvliezen (mond, keel), buikpijn (hele buik), maagpijn, rommelende darmen, schimmelinfectie, duizeligheid.