Ervaringen met PantoPac

Bij  MaagzweerX

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

18-11-2015 | Vrouw | 36
Maagzweer
Mijn tip: voor de antibiotica maakt het niet zo veel uit of je ze voor of na de maaltijd neemt, voor de maagbeschermer wel. Ik nam de pantoprazol (het kleine pilletje) daarom voor de maaltijd en de twee grote pillen na de maaltijd. Scheelde heel veel in de bijwerkingen.

10-05-2015 | Vrouw | 19
Maagzweer
Gisteren ochtend begonnen. Bij de 1e inname was het goed te doen. Na een uur wel wat buikloop, beetje grieperig, slapjes, maar was wel te doen. Ik zag heel erg op tegen de de 2e inname, was bang dat het erger zou worden. Heb mezelf er toch overheen gezet en om 7 uur de 2e inname genomen. De eerste 5/6 uur geen verschil met de 1e inname. Toen ik wilde gaan slapen rond 12 uu[lees meer...]r voelde ik me toch niet helemaal oke. Kon voor geen meter in slaap komen, heel onrustig. Maar toch was ik ontzettend moe. Vervelend gevoel. Rond half 2 werd ik heel ziek, om de 10 minuten naar de wc rennen met een emmer voor mn neus. Vieze ijzer smaak in mijn mond waar ik ook erg misselijk van werd. Ik kreeg last van hartkloppingen, of dat van het medicijn komt of niet weet ik niet zeker. En ik had 39 graden koorts. Heeel moeilijk de nacht doorgekomen, 2 uurtjes geslapen in totaal. Onrustig dromen. Ik vind deze kuur echt vreselijk. Had gehoopt die het mee zou vallen. Vanmorgen werd ik wakker met een opgejaagd gevoel. Heel gek. Een soort paniekerigheid. Straks mijn 3e inname, waar ik zo erg tegenop zie. Als het vanacht weer zo'n ramp is ga ik overwegen om te stoppen met de medicijnen. Is er iemand die zich in mijn verhaal herkent? Iemand tips voor mij?

28-09-2014 | Vrouw | 25
Maagzweer
Ik heb nu al heel lang de bacterie in mijn maag. Heb vorig jaar ook pantopac voorgeschreven gekregen, werd er zo ziek van dat ik er mee moest stoppen van de huisarts. Nu een jaar later nog steeds super veel klachten van me maag en heeft de huisarts weer pantopac voorgeschreven. Ze vertelde me dat ik moest doorzetten. Nu dag 3 dat ik het inneem. De bijwerkingen zijn vreseli[lees meer...]jk. Kan snachts niet slapen van de pijn en misselijkheid. Giftige smaak in de mond kreeg ik op de 2e dag. Hoop dat het 't allemaal waard is.

08-09-2014 | Vrouw | 55
Maagzweer
Ik heb zojuist de laatste dosis van 3 pillen genomen. Of de kuur van 7 dagen afdoende is geweest zal nog moeten blijken. Ik heb over het algemeen weinig last van de bijwerkingen gehad. Wel kreeg ik de laatste 2 dagen een behoorlijke last van pijn op de borst en een heel bittere smaak in m'n mond. Moet nu 4 weken 1 tablet Omeprazol 40 mg blijven slikken om de maag rustig te[lees meer...] houden. Om spruw in de mond te voorkomen raad ik iedereen aan om, vooral direct na het slikken van de medicijnen heel goed en vaak de mond te spoelen. Ik heb zelfs m'n tong met de tandenborstel en tandpasta gepoetst (en daarna de tandenborstel goed uitgespoeld) om te voorkomen dat er resten van het medicijn in de mond achterbleven. Dat heeft goed gewerkt. Resten van het medicijn die in de mond achterblijven kunnen spruw veroorzaken.

15-03-2014 | Vrouw | 33
Maagzweer
Nadat de Heliobacter Pylori -bacterie in mijn bloed is aangetroffen ben ik gestart met Pantopac. De 2e pil (de witte pil) vind ik nogal ongemakkelijk innemen aangezien deze nogal groot is, er zit wel een handig breuklijntje in verwerkt en ik breek de pil dan ook doormidden. De andere 2 pillen kan ik wel gemakkelijk innemen. Na het innemen ben ik behoorlijk misselijk, dat z[lees meer...]akt na verloop van tijd wel. Ik krijg er tevens een hele vieze smaak van in mijn mond, dat is best akelig als je misselijk bent. Verder geen klachten, ik hoop dat de kuur me van die vervelende bacterie af helpt.

09-10-2012 | Vrouw | 50
Maagzweer
Ik was al een lange tijd aan het kwakkelen en uiteindelijk (na 1,5 jaar) bleek dat ik een Heliobacter bacterie in mijn bloed had die een maagzweer had veroorzaakt. De oplossing zou zijn: een Pantopackuur. Voordat ik daarmee begon las ik al deze berichten en toen ik ook nog eens de bijsluiter las, overwoog ik echt om het niet te doen..maar omdat ik niet echt een keuze had, [lees meer...]toch begonnen op maandagavond rond etenstijd. Na een half uur, drie kwartier werd ik onwel. Echt naar, je zou er van in paniek kunnen raken maar omdat ik de reacties op deze site al had gelezen dacht ik, ik laat het maar gebeuren. Al met al de rest van de week wel redelijk doorgekomen. Beetje hoofdpijn, beetje duizelig en veel buikpijn en misselijk, metaalsmaak in mijn mond. Ik heb steeds voor het innemen van de medicatie een paracetamol genomen zodat al die gevoelens draaglijk werden. Mijn maagzweer is nu weg en ik hoop dat de bacterie ook weg is. Het zal blijken over 4 maanden..ik hoop het wel want deze kuur is te doen maar het is niet zo dat je vrolijk doorleeft/werkt/lekker eet in die week.

06-05-2020 | Man | 48
Maagzweer
net dag klaar met kuur, maar lijkt nu nog niet veel beter , kan zijn dat het nog even duurt ? branderig op borst en slokdarm blijft vooralsnog . ik ga er van uit dat het beter word maar kan nergens vinden hoelang dat duren gaat. de pijnen bij bepaalde bewegingen op de buik baren mij wel wat zorgen ook. die heb ik niet eerder gehad.

22-02-2016 | Man | 40
Maagzweer
Goedemiddag, Ik heb ook deze pantopac keur afgemaakt, mijn bijwerkingen waren slecht slapen in het begin en scheurtjes in mijn lip. De kuur heeft zeker effect gehad op mijn genezing. Ik voelde me tijdens de kuur veel beter, maar nu dat de kuur is afgelopen, voel ik me weer slecht, moeilijk eten, opgezette buik, druk op de borst en weer druk en licht in mijn hoofd. Dit vind[lees meer...] ik echt heel erg vervelend. De dokter geeft aan dat dit gevoel nog wel 1 à 2 weken kan aanhouden. Mijn vraag is heeft iemand hier ook last van? Groetjes

16-10-2015 | Man | 69
Maagzweer
Pantopac voorgeschreven door huisarts vanwege maagzweer. (bloedverlies) Waarschuwingen voor bijwerkingen van huisarts en apotheek. Ik heb enige bijwerkingen gehad in de vorm van 's morgens diarree. Verder weinig last. Heb gewoon mijn dagelijkse beslommeringen gedaan zonder veel problemen.

28-07-2015 | Man | 33
Maagzweer
Na de reviews op deze site te hebben gelezen, keek ik er niet bepaald naar uit om deze kuur te gaan volgen n.a.v. het aantreffen van de Helicobacter bacterie en bijbehorende maagklachten. Gelukkig is het in mijn geval reuze mee gevallen en heb ik niet tot nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ik heb gewoon kunnen doorgaan met mijn dagelijkse bezigheden (werk, prive, i[lees meer...]ncl sporten) en zelfs geen aangepast eten gehad. Of het effectief was kan ik pas over een half jaar na een nieuwe blaastest definitief uitsluitsel over geven, maar tot nu toe zeer tevreden over deze kuur.