Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

23-10-2015 | Man | 79
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000mg)
Maagklachten
Na bloed en maagonderzoek (Gastroscopie) bleek dat ik een maagontsteking en de Helicobacter was geconstateerd. Veertien dagen het medicijn Pantopac voorgeschreven gekregen. Ik vind het een zeer heftig medicijn. Ik had behoorlijke bijwerkingen en nog. Diarree, brandende tong, blaasjes op mijn lip en in mijn mond. Hartkloppingen, vooral de eerste week en 's avonds na inname.[lees meer...] In mijn keel lijkt een dikke prop te zitten. Kloven in mondhoeken. En de bittere smaak! Na tien dagen dacht ik om te stoppen. Ik voelde mij de dag ervoor zo beroerd. Toch ben ik nog aan het doorzetten. De laatste dagen eet ik yoghurt met soms beschuit, dat ik eerst zacht laat worden. 'n Schepje yoghurt wil ook even helpen tegen de vieze smaak en pijnlijke tong. Vandaag, heb ik voor het eerst geen last van diarree. Nog drie dagen het medicijn slikken en dan hoop dat ik van de klachten af ben. Veertien dagen is wel lang hoor. De pijnlijke tong schijnt nog een tijd aan te houden. Ook te hopen dat de bacterie is verdwenen, dat moet nog blijken na onderzoek bloed en ontlasting. Wanneer de bacterie er nog zit, kan ik weer opnieuw beginnen.

25-06-2011 | Man | 71
Heliobacter pylori bacterie.
PantoPac combinatie verpakking gebruikt.Vindt het middel erger als de kwaal (steeds terugkerende misselijkheid). Voor mij werkt het als een chemokuur door de verschillende nare bijwerkingen (heel waarschijnlijk kan ik niet tegen deze 2 antibiotica's). De volgende bijwerkingen bij mij: diaree, buikpijn, stoelgang steeds pijnlijker, laatste dagen bloed aan toilletpapier (to[lees meer...]t op heden nooit last gehad van aambeien) nu na 4 weken hier nog steeds last van dus waarschijnlijk blijvende klachten, tong voelt aan of hij verbrand is, opgezwollen verhemelte, duizeligheid, sneller moe en soms lichte pijn tussen de schouderbladen en het voornaamste nu na 4 weken de misselijkheidsklachten erger als voor de kuur.

04-02-2013 | Vrouw | 70
Maagzuur
Ook ik heb (had) de helicobacterie. Na jaren omeprazol en langzaam maar zeker steeds meer zorgen maken wat er nu echt aan de hand is (zenuwen volgens de arts) aan de Pantopac. Vind het erg goed te doen weinig bijwerkingen, beetje vervelend af en toe. Goed kunnen eten bijna 2 kilo aangekomen. Herken mij niet in andere mensen met veel klachten. Heb net van de huisarts geho[lees meer...]ord dat de kuur nog wel een paar weken door kan werken, dus het lichaam moet het nu zelf oplossen. |Heeft iemand hier ervaring mee ?

16-10-2015 | Man | 69
Maagzweer
Pantopac voorgeschreven door huisarts vanwege maagzweer. (bloedverlies) Waarschuwingen voor bijwerkingen van huisarts en apotheek. Ik heb enige bijwerkingen gehad in de vorm van 's morgens diarree. Verder weinig last. Heb gewoon mijn dagelijkse beslommeringen gedaan zonder veel problemen.

13-11-2012 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik voelde mij niet echt fit door de medicijnen erg moe en futloos droge mond metaalsmaak het was een gevoel waarvan ik dacht het hoort niet bij mij .voelde mij ook erg emotioneel had ook nare dromen .

22-06-2020 | Man | 62
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
6 maanden geleden kuur gekregen nadat de Helico bacterie was geconstateerd. Na de kuur 6 weken nog de maagzuurremmer moeten blijven gebruiken omdat de maanwandeling door de kuur erg aangetast bleek door de kuur. Had nooit maagzuur maar direct met begin van de kuur heel heftig..mijn slokdarm en neus waar het ook inliep branden enorm. Bijwerkingen van de kuur waren slecht[lees meer...] slapen, druk hoofd, pijn bij eten, heel moe en spierpijn. 6 weken na de kuur was na test de bacterie verdwenen, echter nu half jaar later heb ik bijholteontsteking ontstekingen, blaasontsteking, maag en buikpijn, keelontsteking en Postnatale drip waarvoor al 8 weken cortison spray voel me heel moe en naar...8 kg afgevallen sinds begin van de kuur, weg nog 47 kg....hoop dat ik me toch snel weer de oude kan voelen..volgens de artsen vernietigd de antibiotica niet alleen de Helico bacterie maar ook heel veel goede bacteria, vandaag alle ontstekingen

22-08-2014 | Vrouw | 62
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit . Dus is me een pantopac combinatie kuur voor geschreven van 7 dagen. Een paar uur na de eerste inname kreeg ik last van hartkloppingen en misselijkheid, maar was draaglijk bij de tweede inname was het al minder. De volgende morgen kon ik niets meer innemen, mijn hele [lees meer...]lichaam verkrampte, zweet aanvallen mijn maag bleef zich maar verkrampen maar had niets meer te spugen ook kreeg ik last van spastische aanvallen. Ik ben door een hel gegaan. Moest meteen stoppen met de medicatie, Nu afwachten wat er gaat gebeuren.

02-11-2011 | Man | 61
Maagklachten
Ik heb Pantopac 1 week gebruikt wegens bacterielen aandoening in de maag. Vol gevoel, veel oprispingen. Deze lijken nu voor een groot deel over te zijn. Geen probleem bij het nemen van de Pantopac, de pillen niet doorbijten maar heel doorslikken met een grote slok water er achteraan. Wel een bittere smaak maar die trekt snel weg.

04-10-2017 | Vrouw | 60
Helicobacter pylori
Na al de negatieve reacties die ik had gelezen nadat door bloedonderzoek was vastgesteld dat ik de helicobacter bacterie heb, valt het mij achteraf reuze mee. De vieze smaak in mijn mond verminderde ik door af en toe een dropje of pepermuntje. Als ik naar het toilet moet heb ik dunne ontlasting, maar niet echt diarree. Ik kreeg de kuur net voordat ik op vakantie ging en[lees meer...] door de vele negatieve reacties ben ik met de kuur na de vakantie begonnen. Verder heb ik geen bijwerkingen.

14-05-2015 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik ben nu 5 dagen met die pantopac kuur bezig, in het begin diarree en later tot en met nu vreselijke smaak in mijn mond, zo erg dat ik moet kokhalsen. Nu weet ik niet of ik door moet gaan met deze kuur, vreselijk wat een kuur. Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het het ergst.

14-07-2013 | Man | 58
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Na onderzoek (slang via mijn mond) heeft men "monsters"genomen en de conclusie was de heliobacteri. Keur van een week gedaan PantoPac ..zijnde in de ochten 3 tabl. en in de avond 3 tabl. NA deze kuur behandeling door gaan met het slikken van pantoprazol 40 mg. Tot vandaag de dag !! Op 15 mrt begonnen dus en ik had een vervolg afspraak op 23 april. Deze afspraak werd door h[lees meer...]et waterland ziekenhuis verplaats, waar ik NIET mee eens was. Ik wilde een gesprek, daar ik geen resultaat had. Op 1 mei gesprek gehad en Dr Eling heeft alles haarfijn uitgelegt en ik hoefde geen zorgen te maken, het kon nog wel even duren de genezing. De maagzuurremmer Pantoprazol 40mg slik ik dus nu nog steeds (op advies natuurlijk) maar ben nu maar in de pen geklommen om mijn frustratie te uiten. 14 juli is het nu en ik ben er een beetje klaar mee. Wie heeft een ander middel dan PantoPAC gekregen met beter resultaat ??? HELP

09-04-2011 | Vrouw | 57
Helicobacter pylori bacterie
Ik bleef na een voedselvergiftiging maagpijn houden. In het bloed waren er sporen van de helico bacter gevonden. De huisarts schreef Pantopac voor. Wat een drama. Na 2 dagen werd ik na het avondeten iedere keer enorm misselijk, moest vechten om niet te moeten overgeven. Na 4 dagen kon ik nog alleeen maar beschuitjes en limonde verdragen. Had daarbij ook last van heftige d[lees meer...]iaree. Na dag 5, kreeg ik een opgezette, branderige tong, opgezette speekselklieren, had moeite met slikken. Daarbij ook nog een vaginale infectie. Tensloote maakte het alle goede bacteriën ook dood. Ik was zo ziek dat ik de laatste dag niet heb afgemaakt. Ik heb nu na 4 dagen nog altijd de problemen in mijn mond die niet weggaan . Wat een ontzettende vernietigende kuur is dat. Het maakt letterlijk alles kapot, Ik werd door Pantopac nog zieker.

01-04-2016 | Vrouw | 56
Maagklachten
Ik de helicobacter pylori in mijn maag. Een vol gevoel met name na het eten. Niet weten of ik honger heb of misselijk ben. Al jaren heb ik dagelijks last van diarree. Het is een heftige kuur met vervelende bijwerkingen. De kuur is nu afgelopen en hopelijk ben ik ook gauw van de bijwerkingen af. Maar ik merk nog geen verandering, heb nog steeds een vol gevoel.

08-09-2014 | Vrouw | 55
Maagzweer
Ik heb zojuist de laatste dosis van 3 pillen genomen. Of de kuur van 7 dagen afdoende is geweest zal nog moeten blijken. Ik heb over het algemeen weinig last van de bijwerkingen gehad. Wel kreeg ik de laatste 2 dagen een behoorlijke last van pijn op de borst en een heel bittere smaak in m'n mond. Moet nu 4 weken 1 tablet Omeprazol 40 mg blijven slikken om de maag rustig te[lees meer...] houden. Om spruw in de mond te voorkomen raad ik iedereen aan om, vooral direct na het slikken van de medicijnen heel goed en vaak de mond te spoelen. Ik heb zelfs m'n tong met de tandenborstel en tandpasta gepoetst (en daarna de tandenborstel goed uitgespoeld) om te voorkomen dat er resten van het medicijn in de mond achterbleven. Dat heeft goed gewerkt. Resten van het medicijn die in de mond achterblijven kunnen spruw veroorzaken.

03-07-2013 | Vrouw | 55
Duizeligheid
Ik ben vandaag begonnen met de kuur. En voelde me na een paar uur van de inname van de medicijn niet goed. Werd opeens zwart voor mijn ogen en dacht onderuit te gaan. Ben nu nog erg duizelig. Heb de assistente gebeld en die zei ik heb nog nooit iemand gehoord over bijwerkingen. Het zal wel ergens anders van komen. Als ik dit lees dan zullen al die reacties ergens anders [lees meer...]van komen??

20-02-2013 | Man | 55
Maagzuur
De enige bijwerking was 's morgens na inname, licht misselijk gevoel. Voor de rest totaal geen bijwerking tot nu toe. Vandaag laatste ingenomen.