Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

10-03-2020 | Vrouw | 43
Helicobacter pylori
Gastrocopie gehad, maag onsteking, opgezwollen maag klep en helio bacterie, in de 12vingerige darm mest cellen. Pantopac gekregen dag 1 ging goed dag 2 ook wel, dag 3 slaap problemen enorm vermoeid misselijk braken, dag 4 hele dag het gevoel of ik omwel ging raken werd bleek helemaal geen energie, dag 5 hele dag door diaree en schimmel infectie in mond opgezwollen tong, md[lees meer...]l arts gebeld direct stoppen met amoxilline met de andere 2 wel doorgaan op dag 6 heb ik geen van alle ingenomen zo enorm ziek van geworden vandaag zit ik op dag 8 en nog op de bank ziek liggen. Het schijnt de amoxilline te zijn die het zwaar heeft veroorzaakt maar ik wil eerst goed herstellen en daarna de ander 2 innemen. Voor degene die dit ook hebben neem tijdens het innemen altijd extra vitamines in zoals c je lichaam reageert enorm op die medicijnen met vitanimes hou je tenmiste nog wat energie over en anders heb je echt niets meer.

28-01-2015 | Man | 34
Veel te duur.

22-08-2014 | Vrouw | 62
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit . Dus is me een pantopac combinatie kuur voor geschreven van 7 dagen. Een paar uur na de eerste inname kreeg ik last van hartkloppingen en misselijkheid, maar was draaglijk bij de tweede inname was het al minder. De volgende morgen kon ik niets meer innemen, mijn hele [lees meer...]lichaam verkrampte, zweet aanvallen mijn maag bleef zich maar verkrampen maar had niets meer te spugen ook kreeg ik last van spastische aanvallen. Ik ben door een hel gegaan. Moest meteen stoppen met de medicatie, Nu afwachten wat er gaat gebeuren.

14-07-2013 | Man | 58
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Na onderzoek (slang via mijn mond) heeft men "monsters"genomen en de conclusie was de heliobacteri. Keur van een week gedaan PantoPac ..zijnde in de ochten 3 tabl. en in de avond 3 tabl. NA deze kuur behandeling door gaan met het slikken van pantoprazol 40 mg. Tot vandaag de dag !! Op 15 mrt begonnen dus en ik had een vervolg afspraak op 23 april. Deze afspraak werd door h[lees meer...]et waterland ziekenhuis verplaats, waar ik NIET mee eens was. Ik wilde een gesprek, daar ik geen resultaat had. Op 1 mei gesprek gehad en Dr Eling heeft alles haarfijn uitgelegt en ik hoefde geen zorgen te maken, het kon nog wel even duren de genezing. De maagzuurremmer Pantoprazol 40mg slik ik dus nu nog steeds (op advies natuurlijk) maar ben nu maar in de pen geklommen om mijn frustratie te uiten. 14 juli is het nu en ik ben er een beetje klaar mee. Wie heeft een ander middel dan PantoPAC gekregen met beter resultaat ??? HELP

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.

25-06-2011 | Man | 71
Heliobacter pylori bacterie.
PantoPac combinatie verpakking gebruikt.Vindt het middel erger als de kwaal (steeds terugkerende misselijkheid). Voor mij werkt het als een chemokuur door de verschillende nare bijwerkingen (heel waarschijnlijk kan ik niet tegen deze 2 antibiotica's). De volgende bijwerkingen bij mij: diaree, buikpijn, stoelgang steeds pijnlijker, laatste dagen bloed aan toilletpapier (to[lees meer...]t op heden nooit last gehad van aambeien) nu na 4 weken hier nog steeds last van dus waarschijnlijk blijvende klachten, tong voelt aan of hij verbrand is, opgezwollen verhemelte, duizeligheid, sneller moe en soms lichte pijn tussen de schouderbladen en het voornaamste nu na 4 weken de misselijkheidsklachten erger als voor de kuur.

12-04-2011 | Vrouw | 38
Maag- darm bacterie
wat een nare medicijnen. erg ziek geweest.oververmoeid, vreselijke buikpijnen, diarree, vechten tegen de misselijkheid om maar niet te braken, vaginale schimmelinfectie, pijn bij het toiletbezoek en ook veel jeuk aan mijn achterste, hele huid rood verbrand tussen mijn billen en tot bloedens toe opengebarsten waardoor toiletpapier niet gebruikt kon worden..brrr..en na de ku[lees meer...]ur zijn de klachten maar een paar dagen weggeweest en toen nog heviger teruggekomen..

09-04-2011 | Vrouw | 57
Helicobacter pylori bacterie
Ik bleef na een voedselvergiftiging maagpijn houden. In het bloed waren er sporen van de helico bacter gevonden. De huisarts schreef Pantopac voor. Wat een drama. Na 2 dagen werd ik na het avondeten iedere keer enorm misselijk, moest vechten om niet te moeten overgeven. Na 4 dagen kon ik nog alleeen maar beschuitjes en limonde verdragen. Had daarbij ook last van heftige d[lees meer...]iaree. Na dag 5, kreeg ik een opgezette, branderige tong, opgezette speekselklieren, had moeite met slikken. Daarbij ook nog een vaginale infectie. Tensloote maakte het alle goede bacteriën ook dood. Ik was zo ziek dat ik de laatste dag niet heb afgemaakt. Ik heb nu na 4 dagen nog altijd de problemen in mijn mond die niet weggaan . Wat een ontzettende vernietigende kuur is dat. Het maakt letterlijk alles kapot, Ik werd door Pantopac nog zieker.

30-01-2011 | Vrouw | 30
Helicobacter bacterie bestrijden.
Ik ben er erg ziek van geweest. Ik was misselijk en had zeer pijnlijke buikkrampen maar goed dat nam ik nog voor lief. Toen ik wilde gaan slapen na 1 dag gebruik, kreeg ik allemaal enge hallucinaties. Ik voelde me nerveus opgejaagd en ben mijn bed uitgestapt. Toen ik beneden zat werd ik helemaal naar en ben ik flauw gevallen. Ik had ook dikke klieren in mijn nek en een to[lees meer...]ng die in brand stond. Ik bleek allergisch te zijn en moest direct stoppen van de huisarts. Dus mensen merk je dat je zulke heftige reacties krijgt bel dan meteen de huisarts. Ik hoop toch een oplossing te vinden want ik loop al zolang met klachten elke dag weer misselijk en maagpijnen dat is niet fijn. Ik wil graag weer een pijnloos leven. Ik neem nu nog wel de Pantoprazol. Ik krijg waarschijnlijk een nieuwe kuur met andere medicijnen. Gelukkig gaat het ondanks dat de kuur zwaar is bij de meesten mensen wel goed.

16-11-2008 | Vrouw
Heliobacterinfectie
Ik werd er doodziek van, braken, dhiaree, verdwijnende eetlust, slapeloosheid, depressiviteit, paniekgevoelend, zere mondslijmvliezen. Ik ben na drie dagen gestopt. Liever de heliobacter dan dit medicijn. Op internet las ik dat mensen die dit medicijn slikken vaak vervolgkuren nodig hebben en dat de heliobacter steeds resistenter wordt.

18-06-2017 | Vrouw | 33
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (40/500/1000mg)
Helicobacter pylori
Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!

23-10-2015 | Man | 79
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000mg)
Maagklachten
Na bloed en maagonderzoek (Gastroscopie) bleek dat ik een maagontsteking en de Helicobacter was geconstateerd. Veertien dagen het medicijn Pantopac voorgeschreven gekregen. Ik vind het een zeer heftig medicijn. Ik had behoorlijke bijwerkingen en nog. Diarree, brandende tong, blaasjes op mijn lip en in mijn mond. Hartkloppingen, vooral de eerste week en 's avonds na inname.[lees meer...] In mijn keel lijkt een dikke prop te zitten. Kloven in mondhoeken. En de bittere smaak! Na tien dagen dacht ik om te stoppen. Ik voelde mij de dag ervoor zo beroerd. Toch ben ik nog aan het doorzetten. De laatste dagen eet ik yoghurt met soms beschuit, dat ik eerst zacht laat worden. 'n Schepje yoghurt wil ook even helpen tegen de vieze smaak en pijnlijke tong. Vandaag, heb ik voor het eerst geen last van diarree. Nog drie dagen het medicijn slikken en dan hoop dat ik van de klachten af ben. Veertien dagen is wel lang hoor. De pijnlijke tong schijnt nog een tijd aan te houden. Ook te hopen dat de bacterie is verdwenen, dat moet nog blijken na onderzoek bloed en ontlasting. Wanneer de bacterie er nog zit, kan ik weer opnieuw beginnen.

14-05-2015 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik ben nu 5 dagen met die pantopac kuur bezig, in het begin diarree en later tot en met nu vreselijke smaak in mijn mond, zo erg dat ik moet kokhalsen. Nu weet ik niet of ik door moet gaan met deze kuur, vreselijk wat een kuur. Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het het ergst.

10-05-2015 | Vrouw | 19
Maagzweer
Gisteren ochtend begonnen. Bij de 1e inname was het goed te doen. Na een uur wel wat buikloop, beetje grieperig, slapjes, maar was wel te doen. Ik zag heel erg op tegen de de 2e inname, was bang dat het erger zou worden. Heb mezelf er toch overheen gezet en om 7 uur de 2e inname genomen. De eerste 5/6 uur geen verschil met de 1e inname. Toen ik wilde gaan slapen rond 12 uu[lees meer...]r voelde ik me toch niet helemaal oke. Kon voor geen meter in slaap komen, heel onrustig. Maar toch was ik ontzettend moe. Vervelend gevoel. Rond half 2 werd ik heel ziek, om de 10 minuten naar de wc rennen met een emmer voor mn neus. Vieze ijzer smaak in mijn mond waar ik ook erg misselijk van werd. Ik kreeg last van hartkloppingen, of dat van het medicijn komt of niet weet ik niet zeker. En ik had 39 graden koorts. Heeel moeilijk de nacht doorgekomen, 2 uurtjes geslapen in totaal. Onrustig dromen. Ik vind deze kuur echt vreselijk. Had gehoopt die het mee zou vallen. Vanmorgen werd ik wakker met een opgejaagd gevoel. Heel gek. Een soort paniekerigheid. Straks mijn 3e inname, waar ik zo erg tegenop zie. Als het vanacht weer zo'n ramp is ga ik overwegen om te stoppen met de medicijnen. Is er iemand die zich in mijn verhaal herkent? Iemand tips voor mij?

28-09-2014 | Vrouw | 25
Maagzweer
Ik heb nu al heel lang de bacterie in mijn maag. Heb vorig jaar ook pantopac voorgeschreven gekregen, werd er zo ziek van dat ik er mee moest stoppen van de huisarts. Nu een jaar later nog steeds super veel klachten van me maag en heeft de huisarts weer pantopac voorgeschreven. Ze vertelde me dat ik moest doorzetten. Nu dag 3 dat ik het inneem. De bijwerkingen zijn vreseli[lees meer...]jk. Kan snachts niet slapen van de pijn en misselijkheid. Giftige smaak in de mond kreeg ik op de 2e dag. Hoop dat het 't allemaal waard is.

08-03-2014 | Man | 24
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo, De eerste 3 dagen had ik weinig last van bijwerkingen naast de vrij donkere slijmerige ontlasting en honger gevoel.... Na 3 dagen kreeg ik pijn in de rug en een brandend gevoel op de huid van rug en borst wat heel vervelend is... ook kreeg ik een angstaanval op de 5e dag waarna ik gestopt ben met dit medicijn.. het gaf mij meer problemen dan voor de antibiotica.[lees meer...] Willem