Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

20-12-2011 | Man | 48
pantoprazol
Slik het al 15 jaar ofzo, ivm een aantal agressieve (voor de maag) medicijnen die ik gebruik tegen astma, osteoporose, chr. zenuwpijn, RLS, migraine en diabetes. Daarbij heb ik ook nog een middenrifbreuk (door het hoesten), waardoor mijjn maagklep niet goed sluit. 's Nachts loopt mijn maagzuur terug naar mijn keelholte, waarna het in mijn luchtpijp en longen terecht komt,[lees meer...] met alle gevolgen van dien. De Pantaprozol werkt goed en is in al die jaren slechts 1x verhoogd van 3x 20 naar 3x 40mg. Voor degenen hier die het met thee oid kunnen redden ... let op je zout en suikerinname. De combinatie zout /suiker is een gegarandeerde brandend maagzuurveroorzaker!

01-12-2011 | Vrouw | 51
pantoprazol
in eerste instantie voldoende effect. momenteel toch weer last van zuurbranden, moet opletten met eten.

01-12-2011 | Vrouw | 60
steeds ander merk.

28-11-2011 | Vrouw | 63
Maag
hoeft niet elke dag alleen bij bepaald voedsel. heel soms als te gekruid redt 't net niet.

21-11-2011 | Man | 65
Maagbeschermen
via internist bij iedereen boven 65 jr. geen specifieke reden.

10-11-2011 | Man | 70

07-11-2011 | Vrouw | 75
Breukje diapharma
prima

27-10-2011 | Vrouw | 62
Maagklachten

27-10-2011 | Vrouw | 61
Maagbescherming
prima middel, geen last van en werkt goed. ik merk het direct als ik het een dag niet inneem, dus die werking is effectief.

26-10-2011 | Man | 59
pantoprazol
in eerste instantie in combinatie met pijnstillers opgestart. nu is het nodig in combinatie met ascal

10-10-2011 | Vrouw | 70
pantoprazol
Als maagbeschermer bij gebruik van Brufen
Ik begon met Pantoprazol, januari 2011. Na ± 4 weken kreeg ik ernstige Rosacea. De huisarts verwees mij naar een dermatoloog om 't te laten laseren. Ik stelde dit uit tot een later tijdstip. In juni begon mijn gezicht 'op te zwellen': wallen onder mijn ogen, dikke wangen alsof ze gevuld waren met ronde plakken watten. Ik stopte met Pantoprazol. 1 week later: mijn wangen we[lees meer...]er normaal + was de Rosacea verdwenen. Ik hád geen rimpels in m'n wangen, maar ze zijn nu helemaal gerimpels. De schuld van de Pantoprazol.

04-10-2011 | Vrouw | 43
Maagzuur
na dit medicijn trouw elke ochtend in te nemen, had ik klachten van druk op borst en en keel, voelde me op gejaagd en bang dat er iets van binnen niet goed zat, omdat ik een anstig type ben, dacht ik dat het door angst gevoel kwam, na een oxazepam te hebben in genoemn om me van binnen rustig te voen, hielp dit niet, toen besloot ik om de pantazol niet te slikken de volgend[lees meer...]e dag, en inderdaad dat nare drukkknede gevoel was weg (dus kwam niet door spanning), dus pantazol slik ik niet meer, heb nu wel weer last van maag zuren.

25-06-2011 | Man | 53
Maagzuur-klep en slokdarm spasme
jaren omeprazol gebruikt en kreeg steeds meer last van pijnen iol met huisarts pandaprazol gaan gebruiken...binnen twee dagen alle pijnen weg... men zegt dat het het zelfde medicijn is maar daar heb ik zie bovenstaande twijfels over.

16-06-2011 | Man | 67
Maagbeschermer
lang gebruikt. nu moest ik stoppen ivm een bacterieel onderzoek. Ik had al zeer lange tijd elke dag een zwaar opgeblazen gevoel bij maag en darm, wat schertst onze verbazing, tijdens deze stopzet- ting, verdwenen mijn klachten van maag en darmen. ik kon volstaan met 2kopjes maag/darm thee per dag. Na het onderzoek, hervatting van pantoprazol gelijk weer maag/darmklac[lees meer...]hten. iom.huisarts gestopt en verder met mijn thee. gaat nu prima!! zo zie je maar weer,zelfs een beschermer,KAN LASTIG WORDEN.

02-06-2011 | Vrouw | 50
Maagzuur
Mijn is het voorgeschreven omdat ik al jaren last had van maagzuur. Na een onderzoek bleek ik een helicobactery te hebben en een barret slokdarm. nu al die jaren later merk ik dat ik me in het algemeen al jaren ziek voel. en blijkt het aan de pantozolte liggen.. ik moet nu afbouwen, en hoop dat al mij klachten gaan verdwijnen.. Ik moet er wel bij vermelden dat ik in [lees meer...]italie woon. en hier niet een dokter me heeft gezegd, dat ik me misschien wel niet goed voel door die medicijnen. We wachten maar af.

19-05-2011 | Man | 66
Maagzuur en bacterie
ik heb in het verleden ranitidine en later omeprazol gebruikt, maar kreeg na verloop van tijd weer dezelfde klachten. nu ik pantazol gebruik op advies van mijn cardioloog, omdat de andere medicatie niet te combineren was met mijn andere tabletten, heb ik geen last meer.