Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

31-01-2010 | Vrouw
pantoprazol
Vaak zuurbranden waardoor irritatie aan de slokdarm
Het stelt mij gerust dat ik niet de enige ben die Pantazol al voor langere tijd gebruikt. Ik had een jaar of 6 geleden ernstig last van zuurbranden en heb toen een gastroscopie laten doen. Gelukkig bleken er geen afwijkingen maar hadden de zuurbranden de slokdarm licht beschadigd. Sindsdien gebruik ik Pantazol en kan ik ook eigenlijk niet meer zonder. Ik probeer soms een d[lees meer...]ag of 2 zonder maar dan komen mijn klachten meteen terug. Nu krijg is sinds een half jaar de vervanger Pantoprazol mee en heb ik nu toch wel eens last van zuurbranden en steken in de buurt van mijn maag. Ik lees nu hieronder dat ik niet de enige ben die twijfelt aan de werking van deze goedkopere variant. Ik ga nu zeker weten van mijn apotheker/dokter eisen dat ik de Pantazol weer krijg.

18-01-2010 | Man
Reflux
Pantozol is een merknaam, pantoprazol is het medicijn. Je apotheker heeft gelijk.

16-01-2010 | Vrouw
Breuk middenrif maagzuur 20mg
ik heb eerst Pantozol gebruikt, daarna gaf mijn apotheker pantoprazol. Nu heb ik last met eten vaak maagpijn, met Pantozol geen last en pantoprazol wel. Mijn apohteker wil beweren dat deze medizijnen het zelfde zijn. Wie heeftdaar ook last van, graag reactie. ik gebruik 20 mg.

15-01-2010 | Man
Maagzuur, allergie voeding
In het begin had ik last van bovenbuikpijn, maar dat ging snel over. Ik had het medicijn voor beperking gevolgen gebruik ibuprofen. Het helpt ook tegen voedingsallergie omdat het histamine opname blokkeert. Kwam goed uit ivm migraine door verkeerde voeding. Heb ook dieet daarvoor (geen biogene aminen nemen). Kortom goed middel. Andere middelen gaven borstvorming. Pijnlijk.

30-12-2009 | Vrouw
pantoprazol
Pijn in maag na medicijngebruik en refluxaandoening
Ik slik nu sinds een week pantoprazol na ze in het verleden ook al eens geslikt te hebben voor maagklachten. Heb al een middenrifbreuk waardoor reflux onstaat en al een aantal maal de helicobacter bacterie gehad. Ik slikte hier preventief pariet 20 mg voor. Nu na het gebruik van tramadol en morfine erge last van maagpijn. Arts heeft mij 2x daags 20 mg pantozol voor geschre[lees meer...]ven. Zoals al eerder vermeld...een uur voor het ontbijt innemen is waanzin natuurlijk maar wat ik mij afvraag is wanneer ik die tweede dan in moet nemen. Neem hem nu maar een uur voor de avondmaaltijd in, maar daar schrijven ze niets over in de blijsluiter. Ik moet zeggen dat ik tot op heden totaal geen verbetering merk. Heb nog meer pijn in mijn maag eerlijk gezegd. Iemand hier ervaring mee?

15-12-2009 | Vrouw
pantoprazol
Voorkomen van verdere slokdarm klachten
Ook ik had geen goede ervaring met het goedkopere medicijn heb dit ook aan de huisarts gemeld en nu krijg ik weer Pantozol. Volgens de huisarts hadden meer mensen klachten over het goedkopere medicijn.

14-12-2009 | Man

13-12-2009 | Man

28-11-2009 | Vrouw
Maagzuur
Krijg tegenwoordig het vervangende merk, omdat oorspronkelijke merk te duur is. Werking is echter minder landurig. Heeft nog iemand hier ervaring mee. Een andere gebruiker die ik ken heeft dezelfde ervaring.

27-11-2009 | Man
Chronisch agressief maagzuur
Zo klein als de pilletjes zijn, zo effectief zijn ze. Grote aanrader als je veel last hebt van brandend maagzuur. Naast het grote ongemak, onderschat de schade aan uw maagwand en slokdarm niet! Wat mij betreft is Pantozol een life saver!

19-11-2009 | Vrouw

15-11-2009 | Vrouw
Maagpijn/maagzuur
ik het begin was ik erg tevreden over pantozol tot dat ik steeds meer maagpijn kreeg dit kwam doordat ik een vitamine b12 tekort had door de pantozol 3 maanden te gebruiken zijn de klachten erger geworden en heb ik er bloedarmoede bij gekregen. wees hier alert op als je pantozol lang gebruikt en je vegetarier bent en weinig producten met ijzer eet. ik ben nu sinds een aan[lees meer...]tal weken gestopt met pantozol en heb ferrofumuraat gekregen van mijn arts het gaat nu gelukkig weer iets beter met me.

12-11-2009 | Man
Maagzuur oprispingen, aangetaste slokdarm
Jaren(15+) een zeer tevreden gebruiker geweest, zonder (merkbare) bijwerkingen. Ik vond het een wondermedicijn. Bij mij is echter nu een leverontsteking geconstateerd en heb ik daarbij ook een huiduitslag gekregen die op een zonneallergie lijkt, maar niet jeukt. De leverontsteking is ten gevolge van het Pantozol gebruik en de huidallergie zeer waarschijnlijk ook. Ben nu [lees meer...]een maand gestopt met het slikken van Pantozol en beide zaken gaan nu een stuk beter. Ben nu weer aan de Gaviscon of aan de Rennies om het maagzuur te onderdrukken. Begrijp ook waarom ik zo blij was met Pantozol, toen ik er mee begon, maar nu met de bijwerkingen ben ik er toch maar definitief mee gestopt.

11-10-2009 | Man
Maagzuur
Pantozol is voor mij een goed medicijn, maar het laatste jaar is er "artrose" bij mij geconstateerd in polsen en schouders. In de bijsluiter zie ik geen enkele aanwijzing. Heeft iemand dezelfde klachten in combinatie met Pantozol ? Als ik het alleen ben, dat is het waarschijnlijk toeval en het verschijnsel "ouder worden".

08-10-2009 | Man
Maagzuur
Gebruik al jaren pantoprazol van Sandoz; kreeg nu pantoprazol 20 A met de onmogelijke toevoeging innmenen 1 uur voor het ontbijt. Blijkt inderdaad slecht te werken bij ander tijd innemen. Gebruik al jaren maagzuurremmers tot volle tevredenheid zonder daar voor gedwongen 1 uur eerder opstaan. Is inmogelijke eis. Volgens leverancier kan het niet anders. Wat mij betreft[lees meer...] is het dus geen vervanger van Pantoprazol 20 van Sandoz. Voorbeeld de wekker staat nu op 5.uur om voor het ontbijt tablet te gebruiken. Wat mij betreft niet marktconform in vergelijking met eerder medicijnen.

22-05-2009 | Vrouw
Slokdarmontsteking door zuurbranden
Slik nu bijna 10 jaar 1 tablet van 20 mg. Geen klachten zolang ik deze maar inneem.