Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

18-01-2010

Reflux

Pantozol is een merknaam, pantoprazol is het medicijn. Je apotheker heeft gelijk.
16-01-2010

Breuk middenrif maagzuur 20mg

ik heb eerst Pantozol gebruikt, daarna gaf mijn apotheker pantoprazol. Nu heb ik last met eten vaak maagpijn, met Pantozol geen last en pantoprazol wel. Mijn apohteker wil beweren dat deze medizijnen het zelfde zijn. Wie heeftdaar ook last van, graag reactie. ik gebruik 20 mg.
15-01-2010

Maagzuur, allergie voeding

In het begin had ik last van bovenbuikpijn, maar dat ging snel over. Ik had het medicijn voor beperking gevolgen gebruik ibuprofen. Het helpt ook tegen voedingsallergie omdat het histamine opname blokkeert. Kwam goed uit ivm migraine door verkeerde voeding. Heb ook dieet daarvoor (geen biogene aminen nemen). Kortom goed middel. Andere middelen gaven borstvorming. Pijnlijk.
30-12-2009

Pantozol (pantoprazol)
Pijn in maag na medicijngebruik en refluxaandoening

Ik slik nu sinds een week pantoprazol na ze in het verleden ook al eens geslikt te hebben voor maagklachten. Heb al een middenrifbreuk waardoor reflux onstaat en al een aantal maal de helicobacter bacterie gehad. Ik slikte hier preventief pariet 20 mg voor. Nu na het gebruik van tramadol en morfine erge last van maagpijn. Arts heeft mij 2x daags 20 mg pantozol voor geschre[lees meer...]ven. Zoals al eerder vermeld...een uur voor het ontbijt innemen is waanzin natuurlijk maar wat ik mij afvraag is wanneer ik die tweede dan in moet nemen. Neem hem nu maar een uur voor de avondmaaltijd in, maar daar schrijven ze niets over in de blijsluiter. Ik moet zeggen dat ik tot op heden totaal geen verbetering merk. Heb nog meer pijn in mijn maag eerlijk gezegd. Iemand hier ervaring mee?
15-12-2009

Pantozol (pantoprazol)
Voorkomen van verdere slokdarm klachten

Ook ik had geen goede ervaring met het goedkopere medicijn heb dit ook aan de huisarts gemeld en nu krijg ik weer Pantozol. Volgens de huisarts hadden meer mensen klachten over het goedkopere medicijn.
14-12-2009

13-12-2009

28-11-2009

Maagzuur

Krijg tegenwoordig het vervangende merk, omdat oorspronkelijke merk te duur is. Werking is echter minder landurig. Heeft nog iemand hier ervaring mee. Een andere gebruiker die ik ken heeft dezelfde ervaring.
27-11-2009

Chronisch agressief maagzuur

Zo klein als de pilletjes zijn, zo effectief zijn ze. Grote aanrader als je veel last hebt van brandend maagzuur. Naast het grote ongemak, onderschat de schade aan uw maagwand en slokdarm niet! Wat mij betreft is Pantozol een life saver!
19-11-2009

15-11-2009

Maagpijn/maagzuur

ik het begin was ik erg tevreden over pantozol tot dat ik steeds meer maagpijn kreeg dit kwam doordat ik een vitamine b12 tekort had door de pantozol 3 maanden te gebruiken zijn de klachten erger geworden en heb ik er bloedarmoede bij gekregen. wees hier alert op als je pantozol lang gebruikt en je vegetarier bent en weinig producten met ijzer eet. ik ben nu sinds een aan[lees meer...]tal weken gestopt met pantozol en heb ferrofumuraat gekregen van mijn arts het gaat nu gelukkig weer iets beter met me.
12-11-2009

Maagzuur oprispingen, aangetaste slokdarm

Jaren(15+) een zeer tevreden gebruiker geweest, zonder (merkbare) bijwerkingen. Ik vond het een wondermedicijn. Bij mij is echter nu een leverontsteking geconstateerd en heb ik daarbij ook een huiduitslag gekregen die op een zonneallergie lijkt, maar niet jeukt. De leverontsteking is ten gevolge van het Pantozol gebruik en de huidallergie zeer waarschijnlijk ook. Ben nu [lees meer...]een maand gestopt met het slikken van Pantozol en beide zaken gaan nu een stuk beter. Ben nu weer aan de Gaviscon of aan de Rennies om het maagzuur te onderdrukken. Begrijp ook waarom ik zo blij was met Pantozol, toen ik er mee begon, maar nu met de bijwerkingen ben ik er toch maar definitief mee gestopt.
11-10-2009

Maagzuur

Pantozol is voor mij een goed medicijn, maar het laatste jaar is er "artrose" bij mij geconstateerd in polsen en schouders. In de bijsluiter zie ik geen enkele aanwijzing. Heeft iemand dezelfde klachten in combinatie met Pantozol ? Als ik het alleen ben, dat is het waarschijnlijk toeval en het verschijnsel "ouder worden".
08-10-2009

Maagzuur

Gebruik al jaren pantoprazol van Sandoz; kreeg nu pantoprazol 20 A met de onmogelijke toevoeging innmenen 1 uur voor het ontbijt. Blijkt inderdaad slecht te werken bij ander tijd innemen. Gebruik al jaren maagzuurremmers tot volle tevredenheid zonder daar voor gedwongen 1 uur eerder opstaan. Is inmogelijke eis. Volgens leverancier kan het niet anders. Wat mij betreft[lees meer...] is het dus geen vervanger van Pantoprazol 20 van Sandoz. Voorbeeld de wekker staat nu op 5.uur om voor het ontbijt tablet te gebruiken. Wat mij betreft niet marktconform in vergelijking met eerder medicijnen.
22-05-2009

Slokdarmontsteking door zuurbranden

Slik nu bijna 10 jaar 1 tablet van 20 mg. Geen klachten zolang ik deze maar inneem.
25-04-2009

Keelpijn bij het slikken

Na gastroscopie bleek irritatie van de slokdarm. Pantozol 40 mg. ingenomen gedurende een maand. Problemen waren nagenoeg van de baan . Nadien een week gestopt en de problemen staken opnieuw de kop op. Neem terug pantozol 20 mg. en weinig last . Waarschijnlijk voor een tijdje zal ik pantozol moeten slikken. Momenteel geen bijwerkingen!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum