Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

17-06-2014

Maagzuur (brandend)

mijn halve leven al slik ik maagtabletten tegen aanmaak van te - veel maagzuur. tot ik vorig jaar ontdekte dat ik daarnaast ook nog eens zuuraanvallen kreeg na het eten van brood. tarwebrood. en na het eten van pasta, gemaakt van tarwe. wakker geworden door divere boeken over tarwe ben ik overgestapt op speltproducten. de maagzuuraanvallen zijn sindsdien enorm afgenomen[lees meer...]. ook slaap ik sinds ik overgestapt ben van tarwe op spelt lekker languit in plaats van halfzittend.... wat een heerlijkheid is dat!! en, het mooiste komt nog, afgelopen vrijdag was mijn voorraad pantozol op en het weekend moest ik dus zonder dagelijkse pilletje doorkomen. met de angst in mn schoenen zag ik het weekend komen.... maarrrr, het is nu dinsdag en ik heb nog geen kwartiertje 'last' gehad van mn maag! het is alsof me een wonder is overkomen. als dit zo blijft slik ik uiteraard geen enkel pilletje meer! niets meer pillen, weg met die zooi.... het zijn dus nog maar vier dagen zonder dagelijkse pantozol inname maar het lijkt wel alsof ik minder vocht vasthoud.... mijn gezicht en handen lijker slanker, mijn voormalige (brood)buik is nog slanker.... huh? wat zou hier aan de hand zijn???
02-04-2013

Maagzuur (brandend)

Mijn vader kreeg er geelzucht van!
10-10-2011

Pantozol (pantoprazol)
Als maagbeschermer bij gebruik van Brufen

Ik begon met Pantoprazol, januari 2011. Na ± 4 weken kreeg ik ernstige Rosacea. De huisarts verwees mij naar een dermatoloog om 't te laten laseren. Ik stelde dit uit tot een later tijdstip. In juni begon mijn gezicht 'op te zwellen': wallen onder mijn ogen, dikke wangen alsof ze gevuld waren met ronde plakken watten. Ik stopte met Pantoprazol. 1 week later: mijn wangen we[lees meer...]er normaal + was de Rosacea verdwenen. Ik hád geen rimpels in m'n wangen, maar ze zijn nu helemaal gerimpels. De schuld van de Pantoprazol.
20-04-2010

Pantozol (pantoprazol)
Breuk in het middenrif, zuurbranden

Is heel lang goed gegaan, maar laatste tijd veel last. Zuurbranden, opgeblazen gevoel, pijn in de bovenbuik. Volgens mijn huisarts zou ik in het geheel geen last moeten hebben van zuurbranden. Had altijd Pantozol, ben er sinds kort achter gekomen dat ik nu pantoprazol slik. Moet even achterhalen per wanneer dit gewijzigd is, maar pantoprazol werkt bij mij dus nauwelijk[lees meer...]s en veroorzaakt veel klachten. Was echt in de veronderstelling dat ik nog steeds hetzelfde medicijn gebruikte, pilletje ziet ook precies hetzelfde uit, maar ga nu toch ernstig twijfelen over de effectiviteit van dit merkloze product. Ben eigenlijk zeer verontwaardigd dat ik zonder erg een goedkoper product in mijn maag gesplitst heb gekregen, waardoor ik opnieuw klachten heb gekregen.
07-04-2010

Refluxklachten waarna hoesten

werd er ziek van en verward en geen puf meer.
16-01-2010

Breuk middenrif maagzuur 20mg

ik heb eerst Pantozol gebruikt, daarna gaf mijn apotheker pantoprazol. Nu heb ik last met eten vaak maagpijn, met Pantozol geen last en pantoprazol wel. Mijn apohteker wil beweren dat deze medizijnen het zelfde zijn. Wie heeftdaar ook last van, graag reactie. ik gebruik 20 mg.
28-11-2009

Maagzuur

Krijg tegenwoordig het vervangende merk, omdat oorspronkelijke merk te duur is. Werking is echter minder landurig. Heeft nog iemand hier ervaring mee. Een andere gebruiker die ik ken heeft dezelfde ervaring.
09-01-2009

Pantozol (pantoprazol)
Onrustige maag/darmen na een ileus

Ongeveer 4 uur na inname kreeg ik last van gezwollen lippen, tong, ogen en genitalien. Daarna ook rode vlekken in hals en gezicht, borst, armen en buik. Op de spoedeisende hulp kreeg ik prednison intraveneus toegediend, waarna de zwellingen snel afnamen. In overleg met de dermatoloog is een aantal weken daarna een allergietest gedaan, o.a. ook voor Pantozol. Een paar krum[lees meer...]meltjes Pantazol die op mijn huid geplakt waren veroorzaakten precies dezelfde heftige reacties en blaarvorming op de plakplaats van de Pantazol. Conclusie dermatoloog: zeer ernstige reactie op Pantazol, waarschijnlijk erythema multiforme / Steven-Johnson syndroom
04-01-2009

Voor mijn stembanden

beetje vaag..maagzuren[merkte er niets van]die mijn zangstem aantasten..moet drie maanden slikken en slik al meer dan een maand en mijn stem heeft al zijn power verloren..kan alleen nog soort hoog zingen zonder rauw randje..en dat is niet de bedoeling in mijn bandje..ik vind het dus allemaal maar vaag..ik kijk het nog even aan..maar heb er geen goede hoop meer op helaas..e[lees meer...]n jantje smit of frans bauwer of rene froger helpen ze gratis en snel haha..eigenlijk raar ..maar waar..
19-11-2014

Maagklachten

Het bleek dat mijn hele leven mijn maagklep niet sluit !!ik kreeg van de specialist pantozol voorgeschreven het werkte wel maar niet al goed . kreeg van de apotheek een ander merk en kreeg heel veel maagklachten en moest er vaak Regla PH bij innemen . Nu heb ik ban ee vriendin een doosje van haar gekregen . Pantoprazol van Actavis en ik weet niet wat mij overkomt. MAAGK[lees meer...]LACHTEN WEG EN VOEL MIJ GOED !< Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden weinig melkproducten en brood oppassen en s´nachts iets omhoog liggen . En in de avond geen wijn drinken of een halve glas . Ik wil dus proberen of ik ook dit merk kan krijgen .
05-12-2012

Maagzweer

Ter behandeling van maagzuur- en maagzweer gekregen. Gaf eerste dag verlichting van de klachten, Tweede dag lichte pijn in de omgeving van de maag/buik. Constante droge mond. Derde dag heel veel spierpijn en krampen in benen en rug. Zoveel pijn dat artsen direct besloten hebben te stoppen met dit medicijn.
10-08-2012

Maagklachten

04-10-2011

Maagzuur

na dit medicijn trouw elke ochtend in te nemen, had ik klachten van druk op borst en en keel, voelde me op gejaagd en bang dat er iets van binnen niet goed zat, omdat ik een anstig type ben, dacht ik dat het door angst gevoel kwam, na een oxazepam te hebben in genoemn om me van binnen rustig te voen, hielp dit niet, toen besloot ik om de pantazol niet te slikken de volgend[lees meer...]e dag, en inderdaad dat nare drukkknede gevoel was weg (dus kwam niet door spanning), dus pantazol slik ik niet meer, heb nu wel weer last van maag zuren.
02-06-2011

Maagzuur

Mijn is het voorgeschreven omdat ik al jaren last had van maagzuur. Na een onderzoek bleek ik een helicobactery te hebben en een barret slokdarm. nu al die jaren later merk ik dat ik me in het algemeen al jaren ziek voel. en blijkt het aan de pantozolte liggen.. ik moet nu afbouwen, en hoop dat al mij klachten gaan verdwijnen.. Ik moet er wel bij vermelden dat ik in [lees meer...]italie woon. en hier niet een dokter me heeft gezegd, dat ik me misschien wel niet goed voel door die medicijnen. We wachten maar af.
01-03-2010

Maagzuur/ barretslokdarm

pijnlijk
12-02-2010

Maagpijn en maagzuur

Ik slikte altijd Pariet 20 mg, voor reflux. Prima medicijn. Na veelvuldig medicijngebruik ( tramadol en morfine) zo'n maagpijn dat ik pantoprazol heb gekregen. Pijn was gezakt, zuur bleef maar krijg er nu wederom pijn in maag, slokdarm, en keel door. Moeite met slikken en voedsel zakt slecht. Het verschil tussen pantozol en pantoprazol weet ik niet meer ( heb in het verle[lees meer...]den ooit pantozol gehad) maar weet wel.....ik ga terug naar de Pariet

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum