Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

04-10-2010

Pantozol (pantoprazol)
Maag breuk maak teveel maagzuur aan

slik sinds 15jaar pantozol kan daar door goed funcioneren en alles eten en drinken behalve alcohol en pittige kruiden moest van de verzekering over gaan op een andere maagzuurremmer heb meerdere geprobeerd kreeg veel klachten minder eetlust opgeblazen lichaam slechtzien en zeer zware rumatiche klachten heb zelf fybromialgy heb op medichindicatie en een brief van mijn huisa[lees meer...]rts naar mijn verzekering weer pantozol gekregen en voel mijn weer goed en de klachten zijn verdwenen
27-09-2010

14-08-2010

Pantozol (pantoprazol)

Ik kreeg elke 3 maanden een herhalingsrecept, heb vorig jaar een bloedtest gekregen ivm met werking lever. Alles was prima, maar ik vraag me toch af of er door langdurig gebruik minder opname van vitaminen, mineralen o.i.d. is. Is dit wel eens onderzocht?
16-05-2010

Slokdarmbarrett

pantoprazol werkt niet; pantozol wel. Hoe is dit mogelijk?
09-05-2010

Maagklachten

Als ik onderstaande reacties lees, komt me dit ontzettend bekend voor. Nadat de huisarts mij omeprazol had voorgeschreven, waar ik helaas geen baat bij had, kreeg ik een maagonderzoek. Hier werd een lichte ontsteking gevonden. De maagspecialist schreef vervolgens pantozol voor. Ik weet niet of ik toen pantozol of pantoprazol heb gekregen, maar ik merkte direct dat mijn kl[lees meer...]achten verdwenen. Nu heb ik echter een vervolgrecept gekregen en deze (pantoprazol) werken absoluut niet. Ik heb helaas het doosje van de eerder verkregen tabletten niet bewaard. Het pilletje was qua vorm hetzelfde, maar eerder bruin dan geel zoals de huidige tabletten. Kan iemand me vertellen of dit dan pantazol geweest is?? Ook andere tips zijn natuurlijk welkom.
01-05-2010

Barrettslokdarm

ik gebruik al jaren Pantozol; moest overschakelen op Pantoprazol. Dit generiek medicijn werkte na korte tijd geheel niet. Moest dosering verhogen - geen effect. Nu weer terug bij Pantozol: werkt goed. Ik heb graag reacties van mensen die ook slechte of juist goede ervaringen hebben met Pantoprazol. Waarschijnlijk is de doelgroep met slecht effect de mensen met ernstige slo[lees meer...]kdarm/maagklachten.
30-04-2010

Maagzuur

ik slik al jaren pantozol 20 2x daags Pantorc als merknaam met fabrikant Nycomed... helpt zeer goed...heden al maanden met huisarts/apotheker overhoop omdat ik niet kan tegen andere medicijnen tegen reflux! heb nu Nexium merk oorsuizen toeneemt ernstig....iemand een tip hoe ik pantozol weer kan krijgen?
27-04-2010

Pantozol (pantoprazol)
Pijn op de borst en hevige maagklachten

met pantozol heb ik hele goede ervaring,maar met pantoprazol krijg ik weer dezelfde klachten terug dus het kan niet waar zijn dat het precies hetzelfde is ,ik vind het geen goede zaak dat een patient een goedkoper middel moet slikken wat niet werkt . uiteindelijk is het vele malen duurder als je weer naar de huisarts moet en weer opnieuw naar de apotheek
25-04-2010

Middenrifbreukje

20-04-2010

Pantozol (pantoprazol)
Breuk in het middenrif, zuurbranden

Is heel lang goed gegaan, maar laatste tijd veel last. Zuurbranden, opgeblazen gevoel, pijn in de bovenbuik. Volgens mijn huisarts zou ik in het geheel geen last moeten hebben van zuurbranden. Had altijd Pantozol, ben er sinds kort achter gekomen dat ik nu pantoprazol slik. Moet even achterhalen per wanneer dit gewijzigd is, maar pantoprazol werkt bij mij dus nauwelijk[lees meer...]s en veroorzaakt veel klachten. Was echt in de veronderstelling dat ik nog steeds hetzelfde medicijn gebruikte, pilletje ziet ook precies hetzelfde uit, maar ga nu toch ernstig twijfelen over de effectiviteit van dit merkloze product. Ben eigenlijk zeer verontwaardigd dat ik zonder erg een goedkoper product in mijn maag gesplitst heb gekregen, waardoor ik opnieuw klachten heb gekregen.
07-04-2010

Refluxklachten waarna hoesten

werd er ziek van en verward en geen puf meer.
18-03-2010

Pantozol (pantoprazol)
Maagzuur pijn op de borst

Na omeprazol ranitidine, nexium en nu pantozol vind ik dat mijn bijwerkingen voornamelijk w.b.darmklachten zoals winderigheid en af en toe zomaar diarrhee nog steeds blijven.Moet slikken wegens steeds pijn op de borst.Weinig last van maagzuur reflux.Jaren NSAID gebruikt.
15-03-2010

Refluxziekte / Maagzuurbranden

Als sinds een jaar of 7-8 gebruik ik pantozol ( van het merk Nycomed ) toen bij mij refluxziekte werd geconstateerd.( maagzuur stroomde weer terug in mijn slokdarm , met veel pijn tot gevolg ) . Vanaf de eerste keer dat ik het slikte , had ik geen klachten meer. Tot afgelopen jaar. Toen vond mijn huisarts het kennelijk nodig , om een goedkoper alternatief ( Het merkloze Pa[lees meer...]ntoprazol ) voor te schrijven. Mijn maag en slokdarmklachten kwamen terug , en ik heb heel wat onaangename momenten moeten meemaken . Dat merkloze middel hielp mij helemaal niks ! Dat komt ook , omdat er in verhouding minder werkend medicijn en meer en ook andere ( slechtere ? ) vulstoffen in zitten. In eerste instantie weigerde mijn huisarts mij het originele middel terug te geven , de klachten werden dus met de dag erger. Op het laatst hing ik bijna dagelijks aan de telefoon en toen mijn dokter helemaal gek werd van mijn "gezeur" , kreeg ik mijn Pantozol 40 Nycomed weer terug ! Meteen al v.a de eerste keer dat ik het weer gebruikte , geen centje last meer gehad !
01-03-2010

Maagzuur/ barretslokdarm

pijnlijk
21-02-2010

12-02-2010

Maagpijn en maagzuur

Ik slikte altijd Pariet 20 mg, voor reflux. Prima medicijn. Na veelvuldig medicijngebruik ( tramadol en morfine) zo'n maagpijn dat ik pantoprazol heb gekregen. Pijn was gezakt, zuur bleef maar krijg er nu wederom pijn in maag, slokdarm, en keel door. Moeite met slikken en voedsel zakt slecht. Het verschil tussen pantozol en pantoprazol weet ik niet meer ( heb in het verle[lees meer...]den ooit pantozol gehad) maar weet wel.....ik ga terug naar de Pariet

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum