Ervaringen met Deseril

methysergide

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

07-03-2013 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Heb 20 jaar terug gedurende 6 jaar dagelijks 2 aanvallen gehad. Door onbekende oorzaak ineens gestopt met alleen een licht gevoelige plek achterlatend. Verder nooit meer klachten gehad. 4 maanden terug zijn we begonnen met experimenteren van medicatie om de bloeddruk omlaag te krijgen. De meeste medicatie werkten niet tot ik Hydrochloor kreeg voorgeschreven. Ongeveer een [lees meer...]uur na inname van de eerste tablet kreeg ik een aanval. Gevolgd door een heel weekend van een aaneenschakeling van aanvallen. S'maandags ben ik gestopt met de medicatie. Gevolg, aanvallen verdwenen voor een paar dagen waarna ze weer terug kwamen. Had nu ondertussen zuurstof. Werkte goed. Aanvallen waren max. een half uur en de heftigheid was gehalveerd. Echter de frequentie van de aanvallen werd meer. Na een week heb ik Desiril gekregen. De enige bijwerkingen die ik heb zijn licht jeukende benen.

10-05-2015 | Vrouw | 46
methysergide (1mg)
Clusterhoofdpijn
Helpt relatief snel (na 36 uur) en is, in tegenstelling tot Verapamil, 100% effectief. Je mag het alleen niet langer dan 6 maanden achtereen slikken. Ik ben dan ook erg verbaasd dat dit middel uit de handel is genomen!

22-06-2013 | Vrouw | 67
Clusterhoofdpijn
ik kreeg ernstig pijnlijke aanvallen, waardoor ik het dikwijls uitschreeuwde van de pijn. Ik gebruikte imigran, maar als ik net te laat was bij het begin van een aanval, zette de aanval gewoon door. Ook mocht ik maar twee keer per dag Imigran gebruiken terwijl ik meerdere aanvallen per dag/nacht had. Om de twee a drie jaar krijg ik last van aanvallen. Nu ben ik weer in de[lees meer...] prijzen gevallen. Omdat verapamil mij ernstig hinderde in mijn dagelijkse bezigheden, ik was erg apathisch van dat middel, ben ik naar de dokter gegaan om zuurstof aan te vragen. Hij stuurde me door naar de neuroloog. De neuroloog schreef zuurstof voor en DESERIL. Sedert de eerste inname van dit pilletje heb ik geen ernstige aanvallen meer gehad, alleen soms een beetje pijn, maar dat ging weer weg met de zuurstof. De enige bijwerking die ik heb is dat ik erg neerslachtig ben, maar in de loop van de dag knapt dat op. 's Avonds voel ik me op zijn best. Ook slaap ik nu weer, omdat ik geen aanvallen in de nacht meer krijg. Als dit middel zo fijn blijft werken, kom ik deze twee maanden wel door....

18-08-2012 | Vrouw | 30
Clusterhoofdpijn
Ik heb clusterhoofdpijn. Ik heb nu al bijna een jaar iedere dag aanvallen. Mijn eerste aanvallen waren toen ik 19 was en toen had ik ze drie weken lang iedere avond een kwartiertje/twintig minuten. Daarna is het TIEN jaar lang weg gebleven. Nu is het erger dan toen in meerderen opzichten. Een aanval kan wel 6 tot 8 uur duren, en zelden wel eens langer. Op de aangeda[lees meer...]ne plekken heb ik een blijvende pijn die ik niet onder de aanvallen reken, maar die zijn er 24/7. Dus ik ben nooit pijnvrij. Ik heb daar voor Verapamil gekregen en dat verbeterde mijn situatie voor 10 tot 20 procent. Om dat een verhoging daarvan bij mij helemaal niks deed bleef ik daarmee op 80 mg. En uiteindelijk schreef de neuroloog Deseril daar voor bij. Ik maakte me geen zorgen; de meeste mensen hier vermelden weinig of geen ernstige bijwerkingen. En ik kreeg maar 1 mg, dus dat zat wel goed dacht ik. Ik moest de pil s' avonds innemen. Anderhalf uur later wilde ik gaan slapen. Dat lukte ineens helemaal niet. Ik kreeg een heftige lichamelijk onrust. Ik kon niet meer stilliggen of zitten. Wiebelen, bewegen; wat ik ook deed. Ik kreeg ernstige sombere gedachten en gevoelens en daarbij had ik ook een heftige angst. Ik ging enorm zweten, en dat stond los van mijn angst of de hitte van de nacht. Ik had een ventilator op me gezet maar ik had het koud. Toch zweette ik hevig door. Daar kwam er halverwege de nacht een hevige verkramping in mijn bovenbenen. Ik kon niet meer staan en al zeker niet lopen. Al deze klachten: -Slapeloosheid -Angst -Somberheid -zweten -Rusteloosheid -Verkramping Deze klachten bleven vrij sterk aanhouden. Ongeveer 10 tot 12 uur na inname van het pilletje verzachtte deze symptomen wat, maar pas na 24 uur verder was het zo goed als voorbij. Ik nam uiteraard geen nieuwe pil de volgende avond. Ik heb wel nu nog last van napijnen van waar de verkrampingen zaten. De ergste waren mijn bovenbenen (een beetje aan de binnen kant, richting de liezen) op die plekken is de huid heter en voelt het aan als een hevige spierpijn. Maar dat gaat wel weer over. Ik heb dit als een zeer nare ervaring ervaren. Maar wellicht ben ik 1 van de uitzonderingen die zo heftig reageert op dit middel. Wel wil ik iedereen aanraden altijd de bijsluiter te lezen. Want mij was niet verteld dat dit middel niet langer dan 6 maanden geslikt mocht worden, omdat er dan kans is op zeer ernstige bijwerkingen. Maar dat staat dus wel in de bijsluiter. Na die zes maanden moet er minimaal 1 afkickmaand zijn. Daarna moet je weer helemaal opnieuw beginnen.