ziekte

Clusterhoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor clusterhoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: clusterhoofdpijn

03-09-2022 | Man | 35
Clusterhoofdpijn
Sinds een tijdje clusterhoofdpijn. Meestal voel ik het opkomen en neem meteen een pil. Ik hoor iedereen over injecties. Heb ooit 1 gehad van iemand en geprobeerd.. vind het niks. Werkt misschien sneller maar je word er idd een beetje wappie van. En suf. Niks voor mij. Ik neem een pil (xo snel mogelijk) en het trekt weer weg. Vandaag werd ik wakker met pijn en het ging al s[lees meer...]nel naar max Level pijn. Nam te laat mijn pil en ging door de grond van de pijn... Snel pil genomen en na 15minuten volhouden trekt het weer weg. De pillen doen wonderen en neem ze overal mee naar toe. Kan niet wachten tot mijn cluster periode weer over is. Maar dit is nu mijn leven. Gelukkig na googlen kwam ik er al snel zelf achter wat het was. En mijn dokter voorschreef mij sumatriptan. Sindsdien gaat het stukken beter. Alleen vandaag was even heel heftig. Het gebeurd altijd voor het slapen of tijdens het slapen. Vast door tekort zuurstof door mijn slaap apneu ook. Misschien moet ik maar zuurstof masker aanvragen ipv een beetje. Sterkte iedereen. Ik raad de pillen aan en niet de injecties.

Oxycodon

18-08-2022 | Vrouw | 34
Clusterhoofdpijn
mijn huisarts heeft het voor geschreven voor de hoofdpijn 2 keer per dag in de ochtend om 10 uur en in de avond om 10 uur en ik kan er soms nachten niet van slapen en als ik een keer een nacht slaap word ik midden in de nacht wakker met hevige hoofdpijn en dan loop ik snel naar de keuken om paracetamol te pakken uit de keuken lade of ik pak de kort werkende van 5mg oxy[lees meer...]codon voor doorbraak pijn (en ik mag geen andere opiaten vanwege de medicatie die ik gebruik)

OxyNorm

26-07-2022 | Vrouw | 34
Clusterhoofdpijn
in het begin werkte het wel en sinds begin dit jaar werkt het helemaal niet meer de hoofdpijn werkt het helemaal niet meer

15-05-2022 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Welk merk gebruiken jullie nu?Ik.SUN generiek wel kant en klare injecties. Ben benieuwd of andere leveranciers beter werken als GSK ETC. GRAAG EEN ADVIES

29-04-2022 | Man | 33
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

14-01-2022 | Vrouw | 20
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer 1x per week een hevige hoofdpijnaanval. 2 Weken geleden op de spoedeisende beland omdat de pijn niet meer te verdragen was. Vorige week naar een neuroloog geweest waaruit ik de diagnose clusterhoofdpijn heb gekregen met spanningshoofdpijn en nog een hoofdpijn ontwikkeld heb door het vele gebruik van pijnstillers. Dus ik ben eigenlijk niet m[lees meer...]eer hoofdpijnloos. Ik voelde vandaag een clusteraanval aankomen en heb de injectie voor de eerste keer gebruikt. Wat een top medicijn! De tabletvorm en neusspray werken niet bij mij maar door de injectie heb ik na een halfuur geen hoofdpijn meer. Ondanks dat ik zo duf als een konijn ben voel ik mij stukken beter.

20-10-2021 | Vrouw | 31
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

18-10-2021 | Vrouw | 53
Clusterhoofdpijn
Ik gebruik het nu 2 jaar. Tijdens een heftige periode met 2 tot 4 aanvallen per dag neem ik 3xp.d 1 tablet van 240 mg. Ze onderdrukken de aanvallen met 50%. Als na 2 maanden aanval vrij ben ga ik 2xp.d een tablet van 240 mg. Dit werkt voor mij erg goed.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

06-08-2021 | Vrouw | 39
Clusterhoofdpijn
Ik krijg na 10 jaar sumatriptan injecties in eens imigran injecties... zorgverzekeraar vergoed in eens de sumatriptan niet meer ..heel vervelend want een aanval kom in seconden opzetten dan moet je eerst nog een prikpen klaarmaken .. vervolgens krijg ik nog een aanval 2 a 3 uur later in de nacht ... je wordt er door wakker gemaakt ... kun je met je slaap/ ontplofte hoofd [lees meer...]nog een pen in orde maken voor je kan injecteren... wat een drama ik heb nog wat sumatriptan liggen maar helaas ben ik er morgen of overmorgen doorheen en dan moet ik eraan geloven en puzzelen voor ik eindelijk kan injecteren...😥

20-07-2021 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

13-04-2021 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
Bij mij werkt het voldoende, ik heb dan ook geen heel zware aanvallen van clusterhoofdpijn.

04-04-2021 | Vrouw | 27
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

Indometacine

28-02-2021 | Vrouw | 56
indometacine
Clusterhoofdpijn
Van neuroloog schreef Indometacine voor om diagnose Paroxymale Hemicrania vast te kunnen stellen. En dat werkte echt top, het beest in mijn hoofd hield zich koest! Maar helaas kreeg ik na een jaar indometacine gebruik ernstige bloedarmoede waarna er tijdens een endoscopie een maagbloeding en meerdere maagzweren werden ontdekt. Moest direct stoppen met de indometaci[lees meer...]ne en zit nu op de Topiramaat en het beest is weer los helaas.....

Oxycodon

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!

Isoptin

30-08-2020 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Ik gebruikte verapamil vanwege clusterhoofdpijn. De hoofdpijn zelf met verapamil was echt top. Alleen ik werd er heeeeeel misselijk door. Zo misselijk dat ik geen ontbijt en middag at, en maar klein beetje in avond omdat ik wist dat er anders niks van me overbleef. Ben 25 kilo afgevallen(achteraf nalatigheid van neuroloog natuurlijk, want veel gesprekken gehad erover, en t[lees meer...] boeide dr niet.) maar even serieus, de misselijkheid was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En dat zeg ik niet snel.

Valproinezuur / Natriumvalproaat

30-08-2020 | Vrouw | 19
valproinezuur
Clusterhoofdpijn
Gebruik het voor clusterhoofdpijn, en gaat wel prima met de aanvallen, behalve dat als ik de medicijnen later dan 2 uur dan mijn normale tijd in neem, ik clusterhoofdpijn krijg. En dat is dan mijn eigen fout, maar toch een beetje irritant. En heb haaruitval. En als een 19 jarige jonge vrouw is dit echt niet leuk, en gebruik het nog niet zo heel lang, en weet dat er tijdeli[lees meer...]jke haaruitval staat, maar dit is voor mij niet heel leuk.

15-07-2020 | Man | 52
Clusterhoofdpijn
Al ruim 27 jaar tot 10 keer op een dag aanvallen van clusterhoofdpijn in verschillende periodes van 2 tot 6 maanden. Ik gebruik dus extreem veel injecties. Nu vandaag de dag ben ik elke dag zeer vermoeid ik sta werkelijk iedere dag geradbraakt op uit mijn bed. Ben zo slap als een een tot en mijn lichaam voelt aan a alsof alles gebroken is en het bloed vervangen is door [lees meer...]cement. Veel verschillende vreemde steken en pijnen. Geestelijk achteruitgang. Zie het allemaal niet meer zitten. Mijn lichaam is een grote puinhoop. Toen ik 18 was werd ik geïnfecteerd met de bacterie ziekte van Weil. Scheelde niet veel of ik was er aan overleden door uiteindelijk hersenvliesontsteking. Wat in ontdekt heb is dat bij iedere aanval een pees achter het hoofd aan rechterzijde zich verkrampt en dit de uitstralende pijn geeft. En dat met name alcohol vooral bier een grote trigger is. Alsook stress!!! Ik heb met LSD goede resultaten geboekt vanwege dat er in lsd een stof zit die de bloedvaten 600X sneller de bloedvaten verkrampt. Met micro doseringen heb ik een periode van 1,5 jaar pijnvrij geleefd. Echter nu heb ik weer een kuur gedaan maar dit heeft het niet doen stoppen. Maar misschien is dit gekomen doordat ik het niet consequent heb volgehouden. Met lsd krijg je wel slaap problemen wat natuurlijk ook voor oververmoeidheid zorgt. Waardoor ik dus ermee stopte. Enfin dit zijn mijn bevindingen.

Sarixell

12-06-2020 | Man | 56
ibuprofen
Clusterhoofdpijn
Een zeer doeltreffend pijnstiller voor hele stevige/ hevige hoofdpijn, zoals clusterhoofdpijn. Ik heb van alles geprobeerd, niets helpt! Eerst de hele sterke Panadol hielp nog, maar naarmate de hevigheid van de hoofdpijn toenam, hielp de Panadol niet meer. Ik was er dus erg content mee met de Sarixell. Dus ERG JAMMER dat de fabrikant Bayer GESTOPT is met het maken/ met [lees meer...]de productie van Sarixell, omdat de belangstelling afnam. Zij hebben er zelf GEEN ALTERNATIEF voor!!! Super VERDRIETIG! Ik kende de term "clusterhoofdpijn" niet tot een half uur terug. Ik dacht altijd dat ik iedere keer migraine aanval kreeg, vanaf mijn 7e of 8e jaar (ik ben nu 56). En de term "migraine" ken ik ook pas sinds een jaar of 20 terug. En de afgelopen 20 jaar had de huisarts mij dus een verkeerde diagnose gemaakt en verkeerde medicijnen gegeven!

Daro hoofdpijnpoeder

02-03-2020 | Man | 69
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Clusterhoofdpijn
Daro hoofdpijnpoeder hielp niet meer en ik moest er mee stoppen. Nu al 4 jaar Sumatriptan maar slik hier ook gem. 9 tablettwn p.m dus schiet ook niet echt op maar werkt wel. Ben wel bang om er aan verslaafd te raken en averechts gaat werken.

02-03-2020 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
Ernstige hoofdpijn. Gemiddeld gebruik van 9 tabletten per maand al 4 jaar lang 50 mg. Alles al onderzocht, div. Mri van hersenen en nek. Pijnpoli geweest. Niets gevonden. Gek word ik ervan. Ben bang verlaafd te geraken en dat het medicijn averechts gaat werken.

29-02-2020 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Wauw ! Wat fijn om eens een ervaring te lezen over een neuroloog die begrijpt dat deze clusterpijn, zelfmoordziekte, ondraaglijk is !! De Sumatriptan injectie is ook voor mij de enige optie. Iedere keer als ik aanval krijg. Niet 2x per 24 uur, maar iedere aanval !! Ook ik heb dit kado 3 a 4 weken per jaar. Ieder jaar weer en na deze periode is het weer verdwenen. Onbegrijp[lees meer...]lijk en niet te verklaren door medici . . . . Ik zou heeel graag de naam van deze neuroloog willen weten.

12-01-2020 | Vrouw | 28
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar geleden ben ik gediagnosticeerd met clusterhoofdpijn vrijwel direct gestart met het gebruik van verapamil begonnen met 3 x per dag 1 tablet dit is verhoogd naar nu 3x per dag 2 tabletten en eventueel nog sumatiptan injectie spuiten voor de enkele keer dat er nog een aanval doorbreekt ik ben zeer tevreden met het resultaat.

25-11-2019 | Man | 43

Imitrex

22-06-2019 | Vrouw | 37
Clusterhoofdpijn
Ikzelf ben sinds 23/08/18 zware cluster patiënt. Heb altijd al wel zeer zware migraine gehad, aangezichts migraine, aura migraine, spannings migraine. Maar die dag veranderde mijn leven. Heb in mijn leven al veel pijn gekend. Maar dit. Het is een jaar van opnames geweest in het ziekenhuis, testen medicijnen, scans nemen. En testen en injecties in nek op meerdere p[lees meer...]laatsen Nu al van september in behandeling in Sint Niklaas. Daar al meerdere ingrepen gehad en. 2 x wegbranden pijnreseptoren rechts hoofd. 2 x wegbranden pijnreseptoren links hoofd. 2 x wegbranden pijnreseptoren rechts en links nek. En zware medicijnen. 2 x prothiaden per dag 2 x lodixal per dag 2 x depakine per dag Bijna 5 x zolmitripitan En gemiddeld vijf keer per dag aan de zuurstof Imitrex helpt ja, Maar ben er bang van. Drie maanden geleden met de ambulancedienst meegenomen na inspuiten imitrex. Was een reactie, moest niet bang zijn en gewoon verder gebruiken. Doe ik dus alleen maar als zolmitripitan en zuurstof niet meer helpen. En inderdaad ja de pijn gaat weg. Gisteren avond weer zware aanval gehad, ik heb cluster aan beide kanten hoofd. Nu ga ik nog naar een andere neuroloog en dan 4 Juli naar Gent. Want ik Sint Niklaas raden ze me een neurostimulator aan. Maar de ziekenzorg komt er niet in tussen. Heb ook mail gestuurd naar ministerie. Antwoord teruggekregen. Doeltreffend niet bewezen. Dus nu invalide verklaard. Ah. Kon de farmaceutische industrie maar eens voelen wat wij voelen. Dan zouden ze het wel betaalbaar maken. Nu kostprijs na eerst externe neurostimulator 30.000 euro. Uit eigen zak.

26-05-2019 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Ik probeer deze medicatie ten zeerste te vermijden, maar soms kan het niet anders. De bijwerkingen zijn kort, maar extreem heftig voor mij. Een minuut na de injectie ga ik vaak hyperventileren, ik heb een tekort aan zuurstof en het voelt alsof ik stik. Het doet tevens pijn aan mijn hart en een drukkend gevoel op mijn borst. Vervolgens voel je een soort hitte door je aderen[lees meer...] gaan, heel vreemd. Mijn hoofd wordt even heel erg warm en je voelt het medicijn letterlijk door je bloed gaan. Verder voelt het alsof ik aan stevige harddrugs zit: ik ben duizelig, ik kan niet lopen, het lijkt alsof ik eventjes niet meer aanwezig ben... Maar toch is het het altijd waard, ook de slaperigheid en versuftheid die soms volgt, want tussen 30sec en 10min na de injectie is de clusterhoofdpijn compleet verdwenen. Dat warme gevoel dat door je heen trekt, zodra dat bij je hoofd aankomt is het gelijk een verlichting. Een kleine 20 minuten later kan ik weer normaal praten, denken, lopen en ademen. Daarna voel ik me meestal alweer normaal. Ik probeer autorijden te vermijden maar het kan niet veel later ook weer. Soms ben ik echter wel versuft na het medicijn en val ik gelijk in slaap. Ik word dan wakker alsof er nooit iets gebeurd is.

13-02-2019 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik had jaren last van clusterhoofdpijn aanvallen. Zuurstof hielp een beetje als ik op tijd begon. (als ik de aanval voel aankomen) Op een dag sprak ik de man die mijn zuurstof flessen om de zoveel tijd omwisselde. Hij zei, oh clusterhoofdpijn, moet jij je neuroloog vragen voor sumatriptaninjecties.  Al die jaren had die vrouw (neuroloog) nooit tegen me gezegd dat het[lees meer...] zelfs bestond. Dus bij een volgende afspraak vroeg ik haar het voor te schrijven. Beetje moeilijk doen, zijn gevaarlijk spul, allemaal rare moeilijk doen verhalen. Ik heb gezegd maakt mij niet uit of ik dood neerval, het is nog altijd beter dan die pijn. Met heel veel pijn en moeiten het toch gekregen.  Eerstvolgende aanval had ik die spuitjes klaar liggen in mijn nachtkasje. Dus ik pakte een, spoot het in mijn been, en ging liggen. Dacht ben benieuwd. Voelde eerst niets, en dacht leuk, weer een dood vogeltje. Maar na ongeveer 2 minuten voelde ik opeens een hele rare warme gevoel achter langs mijn rug omhoog kruipen. Dacht wat is dat. Ik kon het letterlijk voelen omhoog komen, achter langs mijn nek, links langs mijn slaap, en opeens poef, weg hoofdpijn. Ik lag echt met mijn mond open van verbazing. Er was nog een rare tinteling voor een paar minuten, maar de pijn was weg. Niet iets minder of zo, gewoon weg.  Ik ben geen watje, maar ik begon echt te huilen van de opluchting dat er eindelijk iets was die echt werkte. Ik stond er vaak gedurende een periode van aanvallen aan te denken er een einde aan te maken. Was het gewoon meer dan zat. Als ik geen kinderen had om voor te zorgen had ik het waarschijnlijk al lang gedaan.  Heb daarna een paar jaar elke paar maanden weer een periode gehad van 2 of 3 maanden, met in het begin 1 aanval per dag, dan 2 etc tot 5 of 6 op een dag, en dan weer afbouwen tot het weer stopte voor even. Maar het werd steeds minder, en die tijd tussen periodes steeds langer. Ik heb (even afkloppen) nu al een jaar geen aanvallen meer gehad. Heb nog steeds die spuitjes klaar liggen, maar ben er niet meer bang voor. Het enige wat ik kan zeggen, is dat deze sumatriptaninjecties zonder overdrijven mijn leven heb gered.

Lithiumcarbonaat

24-09-2018 | Man | 47
lithium
tegen clusterhoofdpijn

Topiramaat

24-09-2018 | Man | 47
topiramaat
Clusterhoofdpijn
clusterpatient met adhd ptss migraine en hsp

Indometacine

07-09-2018 | Vrouw | 55
indometacine
Clusterhoofdpijn
Ik loop heel lang met zere hoofdpijn. Zoals genoemd van migraine-oogmigrain clusterhoofdpijn . Maar met indometacine is de enige medicijn voor mij die heefd gewerkt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2802)
Angst & paniekstoornis (2266)
Depressie (2257)
Hoge bloeddruk (1618)