sumatriptan

Bij  MigraineX

Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

11-02-2015 | Vrouw | 26
sumatriptan
Imigran werkt ontzettend goed, al moet ik wel zeggen dat er veel verschillen zijn in de bijwerkingen met goedkopere varianten die je soms van de apotheek krijgt. Bij Imigran begin ik na inname na 20 minuten ongeveer te gapen, dan weet ik dat het werkt. Ik voel me daarna een korte tijd naar en vreemd maar binnen 45 minuten is alles opgeklaard. Het eerste wat ik daarna[lees meer...] eet of drink doet mijn mond heel erg vreemd trekken, zal wel iets met de slijmvliezen te maken hebben. Ook krijg ik na inname standaard heel erg zin in chips en jus dorange maar dat is meer aan de migraine gerelateerd denk ik.

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan (100mg)
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

17-12-2019 | Man | 59
sumatriptan (25mg)
werkt goed maar helaas niet altijd

05-06-2019 | Man | 59
sumatriptan (100mg)
Hartinfarct van imigran: Al jaren had ik migraine, van een jaar of 23 af, het is erfelijk, mijn moeder en oma hadden het ook. Na 24 jaren geëxperimenteerd met allerlei voedsel achterwege laten, en een hoofdpijn dagboek bij gehouden te hebben, ben ik in 2006 naar de huisarts gegaan, en die concludeerde ook met zekerheid migraine, dus kreeg ik imigran 100mg voorgeschreven[lees meer...]. Ik knipte de imigran tablet vaak in 2 stukken omdat soms ook een halve tablet net voldoende was. Het was een ware verbetering deze imigran, de pijn werd goed bestreden en ik kon dan eindelijk slapen, wel merkte ik als ik normaal piano speelde ik 5 fouten in een muziek stuk maakte, maar met imigran ingenomen waren de fouten ongeveer 40 maal erger! Jaren lang deze imigran gebruikt, de frequentie van de migraine werd in de loop der jaren heftiger en was helaas genoodzaakt om meer imigran in te nemen. Dit tot 4 December 2017 toen ik 10 dagen op IC cardiologie heb gelegen, ik had een hartinfarct gehad, en eerste wat de cardioloog afpakte was de imigran, want die veroorzaakte waarschijnlijk deze hartinfarcten omdat imigran de bloedvaten vernauwen, en inderdaad, als je wereldwijd in het engels gaat zoeken, kom je inderdaad waarschuwingen tegen van hartinfarcten veroorzaakt door imigran. Afgelopen hart- controle in mei 2019 heb ik dit nog eens gevraagd aan de cardioloog en die bevestigde dat het heel goed mogelijk was dat de hart infarct veroorzaakt is door de imigran. Na ontslag kreeg ik geen imigran meer mee maar Tramadol, nu daar hoor ik zulke horror stories over dat ik verder ben gegaan met onderzoek naar alternatief en ik kwam bij CBD+ 5% uit en dat neem ik preventief iedere dag 2 x 5 druppels om 10:00 en om 16:00 uur en mijn migraine aanvallen zijn met 75% gereduceerd zo ook de ernst van de aanvallen die zijn met 80% gereduceerd, soms neem ik er wat Paracetamol 1000mg bij in en dat werkt super goed voor mij! Ik was op dit CBD+ idee gekomen om dat ik half jaren ’80 ook al eens een migraine aanval had van graad 8 en ik van de buurjongen een joint kreeg, tot mijn verbazing, na een paar trekjes was binnen 10minuten de migraine als sneeuw voor de zon verdwenen!

12-12-2018 | Man | 59
sumatriptan (50mg)
Ik heb deze immigrant jaren lang gebruikt, met veel succes, ik had er veel baad bij, mijn migraine pijn was soms graad negen en dan zou ik wel van balkon willen springen, zo zere kop en pijn achter de ogen had ik, maar de imigrain deed wonderen, tot JL 4 Dec 2017 toen ik opgenomen werd met een hart infarct, ik bleek na catheteresatie al jaren lang geleden een "STILLE" ( St[lees meer...]il infarct) gehad te hebben die de gehele rechterkransslagader had afgesloten. De Cardioloog heeft mijn imigran in beslag genomen omdat die zeer gevaarlijk zijn voor hart patiënten, echter ik wist niet dat ik jaren geleden een stille heb gehad. Ik heb toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en tegen de cardioloog gezegd dat ik zonder migraine pillen niet naar huis wilt, die heeft overleg gehad met een neuroloog en die heeft Tramadol voor geschreven, echter heb ik dat nog steeds niet gebruikt want ik hoor er horror verhalen over, maar gelukkig zijn mijn meeste aanvallen die ik krijg het laatste jaar beneden graad 9 en met 4 paracetamol op de dag lukt het wel ook medicinale wiet olie werkt ook goed als ik last heb.

20-06-2016 | Man | 59
sumatriptan (12mg/ml)
Na 23 jaar gebruik van Imigran (Sumatriptan) op eigen initiatief ermee gestopt. Werkte lang als wondermiddel, maar de laatste jaren steeds minder effectief. Gebruikte het de laatste tijd soms wel vier keer per week met steeds minder resultaat!! Vreemd dat herhaalrecepten nooit een probleem waren. De bijsluiter vermeldt het al dat gebruik van dit medicijn zelf ook hoofdpi[lees meer...]jn kan veroorzaken. Dus hoogste tijd om helemaal te stoppen als Imigran-junkie. Nu na drie maanden blijkt het ook wel. Veel minder migraine en in lichtere vorm. Het is hanteerbaar geworden. Dus mijn mening over het medicijn is neutraal: het werkt, maar gebruik het niet te vaak.

11-06-2015 | Man | 58
sumatriptan (50mg)
gebruik Sumatriptan (50 mg) nu ca. 25 jaar en heb sinds dien nooit meer een dag verzuimd a.g.v. migraine. Voor noodgevallen houd ik enkele injecties achter de hand, maar die worden alleen gebuikt als ik te laat heb gereageerd op een aanval en begin met braken. 10 minute na inname voel ik de aanval zakken al moet ik aangeven dat ik in een vroeg stadium een aanval onderken [lees meer...]en direct onderdruk met een tablet. Nadeel is de opbouw van medicijn afhankelijkheid, aanval kan alleen nog met sumatriptan worden onderdrukt. Op jaarbasis gebruik ik ca. 120 tabletten. Bijwerking is bij mij een verhoogde drang om te plassen en een ietwat loom gevoel, maar kan dit met bewegen (sporten) onderdrukken.

23-05-2015 | Man | 49
sumatriptan (10mg)