Ervaringen met Sandomigran

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

29-07-2023 | Vrouw | 20
pizotifeen (0,5mg)
Mijn dochter heeft vanaf haat 7e migraine, wat steeds erger werd. Als tiener heeft ze allen maar op bed gelegen, ze kon niets meer. Van alles geprobeerd, maar geen enkel medicijn hielp, alleen maar erge bijwerkingen. De laatste oplossing was Sandomigran en dat werkt!!! Ze had weer een leven. Dagelijks slikt ze 3 mg. Tot aankomende week, want het is uit de handel gehaald[lees meer...]. Ik maak me ernstige zorgen. We zijn zo bang voor de gevolgen. Waarom iets uit de handel halen wat zo goed werkt?

26-07-2023 | Vrouw | 54
pizotifeen (1,5mg)
Enorm goed geholpen. Nu niet meer leverbaar. Immigran en candersartan zijn voor mij geen alternatief. Ben heel bang dat het stoppen veel klachten gaat geven.

08-04-2023 | Vrouw | 49
pizotifeen (0,5mg)
Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd en steeds geen effect. Voor ik sandomigran slikte had ik 3 keer per maand een migraineaanval die 3 tot 7 dagen duurde (per aanval). Ik gebruik het nu ruim 2 maanden en heb geen aanval meer gehad.

16-11-2021 | Man | 75
pizotifeen (0,5mg)
Ik heb migraine geërfd van mijn moeder die het zeer erg te verduren had. mijn migraine is begonnen wanneer ik ik in het 3de studiejaar was. Dat was in de jaren '50. En in die tijd werd het dikwijls met een glimlach onthaalt. Maar wie migraine had had niets om te lachen. Ik heb daar mijn hele leven mee moeten leven tot wanneer een lotgenoot die eveneens migraine had gehad e[lees meer...]n mij een dokter aanprees die hem soelaas had gegeven. Van mijn kant heb ik een hele rij specialisten (reguliere en alternatieve) om vergiffenis gevraagd zonder enig resultaat. Bij die dokter die mij werd aangeprezen heb ik soelaas gevonden. Het enige en echt werkende oplossing was (is) 'Pizotifeen' merknaam 'Sandomigran' 0,5mg.

01-09-2019 | Vrouw | 54
pizotifeen (1,5mg)
Ik gebruik sandomigran sind ik begin 20 was wegens menstruele migraine. Eerst elke dag. En kreeg eetlust en kwam aan. De 1mg pilletjes worden niet meer gemaakt maar wel nog de kleinere variantvan0. 5mg.ik neem t niet dagelijks ik neem 3 kleine pilletjes totaal 3x0.5mg als de aura's beginnen. En binnen 20minuten stoppen de aura's. En er komt geen hoofdpijn. Het medicijn [lees meer...]wordt nog steeds gemaakt 3strips in 1 doosje en kost 52euro voor 3maanden..de apotheek moet het wel altijd bestellen. Ik ben nu 54jaar en de menopauze heeft de migraine doen toenemen. Terwijl het tijdens de overgang soms wel 6maanden uitbleef. Als de verzekeraars het niet vergoeden maakt niks uit het kost toch altijd eigen risico. Dus ik betaal het in feite toch zelf. Gewoon eisen dat u t nodig hebt. Het werkt erg goed. Super medicijn!!!!

25-03-2019 | Vrouw | 77
pizotifeen (1,5mg)
Vanaf dat ik sandomigran gebruikte ging het eerst langzaam vooruit daarna steeds beter en ik had weer een leven. Nu krijg ik van de apotheker te horen dat sandomigran uit de handel is. Dat is toch niet te geloven. Dit zou het besluit van het kabinet zijn. M B

24-01-2018 | Vrouw | 39
pizotifeen (1,5mg)
Na een jaren lange hel van leven met ernstige migraine en overgeven eindelijk mijn leven terug.. Migraine zit bij mij in de familie, van kinds af aan ben ik hier ook mee belast. Alle medicijnen over de jaren geprobeerd, verschillende neurologen bezocht. Niets hielp. Op een gegeven moment was ik er zo slecht aan toe dat ik ernstig ondergewicht had en een paar keer opgenome[lees meer...]n moest worden in het ziekenhuis. Er was letterlijk niets van mij over. "Toevallig" kreeg ik toen van iemand de tip om Sandomigran te proberen, zij had hele goede ervaringen met dit medicijn. Ik was absoluut sceptisch, al zo vaak van alles geprobeerd wat bij mij niet aansloeg. Na 3e keer in het ziekenhuis heb ik de neuroloog om dit medicijn gevraagd. Ze stonden niet te springen om dit voor te schrijven op e.o.a. manier. Toch doorgezet, godzijdank! Sindsdien heb ik geen aanvallen met overgeven meer, die ik op het laatst iedere week had. Mijn gewicht is weer op peil, ik heb weer energie en kan weer leven. Bijwerkingen in het begin even gehad, maar daar valt mee te leven. Ik ben van 3 pilletjes nu naar 2 per dag gegaan, merk er nu niets meer van. Ik zou zeggen; absoluut het proberen waard!

12-06-2017 | Vrouw | 60
pizotifeen (1,5mg)
Eerst moest ik in een aanval bij de huisarts komen, hij schreef Sandomigran voor! De eerste 6 weken hielp het me nauwelijks, maar daarna kon ik meer ondernemen en sliep ik beter. Weinig aanvallen 's nachts, overdag alleen als het onweert. ben zeer tevreden!

15-06-2016 | Man | 45
Clusterhoofdpijn
Dit is tot nu toe het meest effectieve medicijn tegen mijn clusteraanvallen. Ik ervaar nagenoeg geen bijwerkingen. De enig die ik heb is vermoeid voelen

11-04-2016 | Man | 48
pizotifeen (1,5mg)
Werkt prima. Het aantal en de duur van de aanvallen nemen af. Wel sprake van gewichtstoename en wat vermoeidheid. Aangeraden om de medicatie 's avonds te nemen. Ik neem de medicatie meestal rond 19 uur.

16-01-2016 | Man | 52
pizotifeen (0,5mg)
neem sandomigran al bijna 20 jaar dagelijks. Nu wordt deze medicatie niet meer gemaakt, en er is geen ander product waar deze stof in zit, ook de apotheker kan het niet bereiden. Normaal moet men deze pil afbouwen, maar dat gaat niet meer. Jammer!

18-12-2015 | Man | 49
pizotifeen (1,5mg)
Ik had 1 - 3 x per week migraine en gebruikte daarvoor met redelijk succes Imigran injecties. Omdat ik me zorgen maakte over het veelvuldige gebruik van Imigran en de invloed op hart en bloedvaten, mijn huisarts geconsulteerd over Sandomigran (eerdere pogingen voor preventieve medicatie, o.a. propanolol bleken niet het gewenste effect te hebben). Het bleek een gouden gr[lees meer...]eep. Na ongeveer 1 week gebruik van Sandomigran stopten de migraine aanvallen. Ook de situatie die eerder een duidelijke trigger waren voor migraine waren dat ineens niet meer. Bijvoorbeeld het bij zonneschijn onder bomen rijden met de auto waarbij licht en donker elkaar snel afwisselen. Voorheen kreeg ik daar migraine van. Met Sandomigran niet. Mijn hele leven veranderde toen ik na een maand nog steeds migraine-vrij was. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt! Ik ben bijna 50 en heb vanaf mijn 14e migraine, altijd minstens 1x per week. Dat heeft zo'n grote invloed op je leven en dat merk je heel goed op het moment dat de aanvallen stoppen. Nu, na ruim 2 jaar gebruik ben ik nog steeds migrainevrij en zo gelukkig! Soms krijg ik een lichte vorm die is te onderdrukken met paracetamol. Dit mag geen naam hebben en hoewel het eenzijdige hoofdpijn is die ook gepaard gaat met misselijkheid, is het geen vergelijking met 'echte' migraine. Al met al ben ik erg blij met Sandomigran. Het heeft mij mijn leven teruggegeven.

17-09-2015 | Vrouw | 33
pizotifeen (0,5mg)
De medicijnen 5 jaar geleden gaan gebruiken. In die tijd 13 kilo aangekomen zonder meer te gaan eten. Ook veel last van angst, paniek en sneller heftig reageren. Daarom 2 jaar geleden naar 1 pil per dag gegaan ipv 2. De hoofdpijn bleef wel weg. Tussendoor soms nog teruggegaan naar 2, maar door de bijwerkingen weer gehalveerd. Nu weer regelmatig (3 keer per week) migraine,[lees meer...] de een erger dan de andere. Momenteel met de huisarts aan het kijken hoe nu verder te gaan met deze of andere medicijnen.

24-03-2015 | Vrouw | 43
pizotifeen (0,5mg)
Ik gebruik de sandomigran tegen migraine, ik had heel veel aanvallen per maand wel 4 a. 5 met vervelende aura aanvallen erbij. Ik zit nu 0- 2 tabletten per dag totaal 1,0mg de aanvallen worden minder en de aura's gelukkig ook. Ik gebruik ook maxalt er bij en fromirex e.d. Sinds gebruik sandomigran 10 kilo aangekomen, niet blij mee :-( maar de migraine is wel minder maar h[lees meer...]et blijft een erg vervelende bijwerking dat aankomen!

19-05-2014 | Vrouw | 27
pizotifeen (1,5mg)
Al zo'n 10 jaar migraine klachten; in her begin hielp maxalt goed. Echter op gegeven moment had ik 3 tabletten nodig om 1 aanval te handelen. En als je dan 3 aanvallen per week hebt.... Huisarts heeft sandomigran voorgeschreven. Eerst 3mnd 1,5mg per dag. Zeker effect: minder aanvallen en ook minder intens maar nog steeds 1-2 aanvallen per week. Nu sinds 2 weken 3mg per da[lees meer...]g. Had al veel moeite met 's ochtends opstaan, en ook gewichtstoename (was juist begonnen met afvallen..). Met de 3mg ook hele dagen buikpijn, een soort zenuwachtig-knoop-in-je-buik gevoel. Hopelijk heeft metropolol een beter effect en minder bijwerkingen.

17-02-2014 | Vrouw | 18
pizotifeen (1,5mg)
Sinds mijn 5e levensjaar heb ik al last van migraine. Ik ben begonnen met een dagboek schrijven wat vervolgd werd door pilletjes, neussprays etc. Daarna ben ik doorgestuurd naar een hoofdpijnkliniek. Mijn migraine begon van 1x in het jaar naar 5x in de week, op school, stage en werk kon ik niet meer normaal functioneren. En mijn sociale contacten werden verminderd. N[lees meer...]a een dagopname met onder andere, dietiste, fysiotherapeut, heb ik ook nog een mri scan, hartkastje etc gehad. Ik gebruik nu elke dag sandomigran en wanneer ik een aanval heb maxalt smelt. Ik heb meer bijwerkingen van de sandomigran dan dat het daadwerkelijk effect heeft op mij.