Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-08-2011 | Vrouw | 56
rizatriptan
neem het direkt in zodra de hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd voel opkomen. dat geeft het beste resultaat.

03-01-2018 | Vrouw | 55
rizatriptan (10mg)
al heel lang migraine maxalt gebruikt hielp wel maar voor mij veel bijwerkingen

02-02-2013 | Man | 54
Hoofdpijn
Het beste medicijn wat ik ooit heb gehad, maar is erg duur. Nu heb ik sumatriptan geprobeert, omdat die goedkoper is, maar helpt niet.

11-03-2011 | Vrouw | 54
Hoofdpijn

28-11-2018 | Vrouw | 53
rizatriptan (10mg)
Na gewone pijnstillers blij met de komst van triptanen. Dat werkt toch veel beter dan een paracetamolletje (in zetpilvorm) die de pijn alleen maar een beetje minder scherp maakt. De migraine blijft gewoon aanhouden en kan wel tot 4 dagen duren. Hel! De triptanen zorgen iig voor het stoppen van de aanval, tenminste .... meestal. Soms niet en dan heb je pech. Dan is het maar[lees meer...] hopen dat je heel veel slaapt als je in een donkere kamer ligt omdat je licht, geur en geluid niet kan verdragen.

28-06-2013 | Man | 53
rizatriptan
Naar jaren met erg veel hoofdpijn klachten rondgelopen te hebben wel al eens maxalt gebruikt maar had geen effect. Op een gegeven moment heb ik een diazepam 10mg samen met 10mg maxalt geslikt en wonder boven wonder naar ongeveer 15 minuten mijn hoofdpijn weg. Dus dit tegen mijn huisarts verteld en door gegaan met deze combinatie en nu 3 jaar later werkt het nog steeds pr[lees meer...]ima. Wel overgegaan van smelttablet naar gewone tablet i.v.m. misselijkheid op het moment van gebruik .

01-04-2013 | Vrouw | 52
rizatriptan
In 2001 getipt over Maxalt. Nooit meer een hele dag migraine. Zekerheid dat het overgaat als je Maxalt inneemt namelijk. Hoogstens een enkele keer zo ernstig dat ik na een paar uur een 2e in moet nemen maar dan gegarandeerd weg. Superblij dat ik ooit deze tip (nadat Imigran niet meer hielp) heb gekregen! Alleen zou ik heel graag willen dat de producten de verpakking wijzig[lees meer...]en. Pure verspilling en veel werk om uit te pakken. Belachelijk 3 pillen per plastic doosje wat de prullenbak in gaat. Zeer waarschijnlijk gaat de prijs dan ook naar beneden. Eén bestelling Maxalt en je eigen bijdrage is weg.

17-11-2017 | Vrouw | 51
rizatriptan (10mg)
op tijd innemen zorgt ervoor dat je met medicatie kunt functioneren, echter 12 uur tussen inname tabl is te lang, kan 8-10 uur vooruit op 1 tabl

28-09-2015 | Vrouw | 51

12-09-2012 | Vrouw | 51

29-01-2012 | Vrouw | 51
rizatriptan
Nadat mijn migraineaanvallen frequenter voorkwamen en ook nog eens heftiger werden (met aura, overgeven enz.), kreeg ik van de huisarts Maxalt. Wat een opluchting!! In plaats van drie dagen kotsziek kon ik na één dag weer redelijk normaal functioneren. Ik kreeg smelttabletten, dit zou makkelijker in te nemen zijn bij de misselijkheid. Maar ik vond de smelttablet zó vie[lees meer...]s, dat ik er juist van aan het kokhalzen kwam..... Dus overgestapt naar de 'gewone' maxalt, in pilvorm. Die neem ik in met een beetje water, ideaal, ik proef hem niet! Vroeger wachtte ik ook vaak te lang voordat ik een pil nam, ik hoopte altijd dat het wel over zou gaan. Nu neem ik een Maxaltpil zodra ik merk dat een migraine komt opzetten. Migraine kan je leven flink vergallen. Gelukkig is er Maxalt!

21-09-2012 | Vrouw | 50
rizatriptan
Ik heb mijn hele leven al migraine en heb sinds een half jaar Maxalt, voor mij een prima medicijn waar ik erg blij mee ben, zodra ik zwarte vlekken begin te zien neem ik een Maxalt en 10 minuten later zijn de vlekken weer verdwenen, het enigste is dan dat ik wat hoofpijn krijg maar ik kan daar prima mee functioneren

21-02-2012 | Vrouw | 50

11-10-2011 | Vrouw | 50
rizatriptan
Ben er heel tevreden over, gebruik ook meteoprolaat om aanvallen te voorkomen. Wordt er heel moe van, dorstig en moet veel plassen erna. Ik heb ook last van droog ogen als ik een aantal dagen achter elkaar gebruik, heeft iemand anders hier ook last van? Maar alles is beter dan MIGRAINE.

23-01-2011 | Vrouw | 50
Migraine.
Het gebruik is alleen als het nodig is. Ik ben erg tevreden

11-02-2013 | Vrouw | 49
rizatriptan
Ik heb dit medicijn jaren gebruikt als ik een aanval had. Soms hielp het direct, dan weer minder. De laatste tijd sloeg de maxalt zo goed als niet meer aan.