Ervaringen met Maxalt

Imigran (164 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-02-2014 | Vrouw | 44
rizatriptan (10mg)
Ik gebruik al een paar jaar maxalt snelttabletten. Echt een wondermiddel waar ik ontzettend blij mee ben. Ik heb wel iedere maand een aanval van een dag of 3/4 en slik dan in die periode wel 8 tabletten. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de hoofdpijnpoli omdat hij mijn maxalt gebruik te hoog vindt. Daar heb ik medicijnen gekregen tegen epilepsie, die dus ook teg[lees meer...]en migraine zouden helpen. Mijn migraine werd hierdoor wel minder heftig, maar ik kwam kilo's aan en gebruikte nog steeds af en toe maxalt. Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom ik niet gewoon maxalt kan blijven slikken, ik ben er blij mee, het helpt heel goed. Ik heb er wel eens een maand tussen zitten dat ik 12 tabletten maxalt slik. Dan heb ik in die maand 6 dagen migraine gehad. Is dat dan echt veel te veel wat ik ervan gebruik?

07-04-2013 | Vrouw | 43
rizatriptan
Heb migraine links of rechts op de slaap, dit duurt een week en heeft zo'n 7 x per dag een verergering. Van Sumatriptan werd ik duizelig en kreeg ik het benauwd en hartklopping waardoor ik het niet meer durfde te nemen. Bij maxalt heb ik alleen een droge mond en ben ik een half uur echt heel moe. Maar de migraine is zeer snel weg!

23-01-2011 | Vrouw | 43

09-03-2018 | Vrouw | 42
Hoofdpijn
Ik kreeg hartklopingen van maxalt ik ben er ook mee gestopt

19-06-2012 | Vrouw | 42
rizatriptan
Kreeg op mijn 37 voor het eerst last, 2 jaar lang 1 x per maand erge hoofdpijn, kreeg toen injuni 2009 maxalt voorgeschreven. Migraine zit nl in de familie. Dit had ik dus 2 jaar eerder moeten hebben, Bij 1e tekenen gelijk innemen en laten smelten op je tong, binnen 1 uur is de migraine weg. Complete verademing omdat migraine erg verveldend is. Top product dus.

15-07-2011 | Vrouw | 42
rizatriptan
Ik gebruik maxalt vrij regelmatig. Alleen maxalt hielp niet en op advies van mijn neuroloog neem ik nu een tablet in met 1 of 2 paracetamol, en dit helpt 9 van de 10 x in 1keer, soms moet ik na een half uur-uur nog zo' n setje innemen.

19-10-2023 | Man | 41
rizatriptan (5mg)
Clusterhoofdpijn
Bij inname van Maxalt ging de aanval meestal wel weg op dat moment. Vervolgens kreeg ik wel ernstige vermoeidheidsklachten, ik kon nog geen schop in de grond steken, lopen ging wel, maar dat was het dan ook. Ook ziekte van Raynaud openbaarde zich nog feller, ik kreeg heel snel blaren op mijn vingertoppen. De aanval kwam vervolgens 2/3 dagen later weer terug en dan nog fell[lees meer...]er. Op een gegeven moment drukte de aanval zelfs door de pillen heen. Dan had ik nog steeds last van de aanval, zij het minder en daarbij werden de bijwerkingen ook sterker. Ongeveer 5 maanden gebruikt. Ik neem het nooit weer. Na mijn ervaring met andere medicijnen: ik neem geen enkel medicijn meer hiervoor. Intussen koolhydraatarm gaan eten en aan het microdoseren. Dat heeft mijn aanvallen flink verminderd, zonder zware bijwerkingen.

23-07-2015 | Vrouw | 41
rizatriptan (10mg)
ik had eerst diclofenac zetpillen voor mijn migraine maar die werkten niet goed. Nu sinds een paar jaar slik ik Maxalt waardoor na een half uur slapen ik wel wat wazig ben maar wel van de bonkende hoofdpijn van de migraine. Ik ben best tevreden

30-04-2013 | Man | 41
rizatriptan
Sinds een jaar of 8 last van migraine aanvallen. Maar nooit wat aangedaan. Last soms wel 2 dagen lang mezelf opsluiten en een emmer naast mijn bed. Sinds november 2012 gebruik ik maxalt 10 mg. Wat een opluchting meestal al na 15 minuten begint het te werken. Heb geen last van bijverschijnselen.

29-10-2012 | Vrouw | 41
rizatriptan
ik gebruik maxalt nu denk ik 2 jaar en het werkte altijd erg goed en snel alleen heb ik deze week een hele heftige aanval gehad.en had eerst 1 maxalt ingenomen ,na 2 uur nog niet minder en heb toen nog een maxalt ingenomen en die werkte na een paar uur nog niet en in mijn geval heb ik een zuster met dezelfde klachten en die had noproxen zetpil en dat ging voor deze keer su[lees meer...]per.verder heel tevreden geweest over maxalt ,maar met dit soort hoofdpijn grijp je alles wat maar kan helpen tegen die verschrikkelijke pijn.verder gebruik ik bij maxalt ook advil liquitcaps 400mg

20-06-2011 | Man | 41
rizatriptan
heeft een goede werking, 9 van de 10 werkt binnen een uur, soms helpt het niet en dan moet je je erbij neerleggen. neem het altijd in met een pepermuntje.

28-04-2011 | Vrouw | 41
rizatriptan
Voorheen Imigran gebruikt, maar dit hielp niet meer. Nu Maxalt voorgeschreven gekregen. Helpt goed maar ook af en toe niet (misschien dan te laat ingenomen)? Heb altijd wel 'moeite' met innemen van Maxalt (t staat me altijd tegen om het in te nemen, terwijl ik weet dat het alleen maar helpt!) Ben benieuwd of andere gebruikers dit herkennen. Misschien zijn migrainemensen we[lees meer...]l heel eigenwijs en hopen ze altijd weer dat de hoofdpijn vanzelf overgaat! :)

20-10-2012 | Man | 40
rizatriptan
Geweldig product! Binnen een uur lost de hoofdpijn helemaal op! Tip: In Frankrijk zo te koop bij een van de vele apotheken. Kost daar 1/3 van de Nederlandse prijs.

08-04-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb altijd 1x per maand last van migraine als ik ongesteld moet worden. En heel af en toe duurd een aanval 3 dagen maar meestal 1 dag. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan voor medicijnen. Ik heb Maxalt smelttabletten gekregen. Gisteren voelde ik migraine opkomen en heb een tablet ingenomen. Na 2 uur was het niet over en heb een tweede genomen en toen werd het alleen m[lees meer...]aar erger. De hele dag op bed moeten liggen. Maxalt helpt dus niet voor mij! Het heeft wel een vieze smaak trouwens.

28-01-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Dit heeft me de eerste jaren wel geholpen, al is de smaak voor iemand die veel overgeeft niet echt om over naar huis te schrijven. De laatste twee jaar had ik steeds minder baat bij dit middel.

15-12-2011 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb sinds mijn 23ste jaar migraine. Ik dacht dat je er maar mee moest leven. Dompteridon en ibuprofen hielpen niet. Pas op mijn 39ste, na een sessie van bijna 3 dagen, de huisarts opgebeld. Maxalt voorgeschreven gekregen. Had ik dat maar eerder geweten! Belangrijk is het snel in te nemen. Anders ben ik te laat en werkt het bij mij niet.