Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

19-10-2023 | Man | 41
rizatriptan (5mg)
Clusterhoofdpijn
Bij inname van Maxalt ging de aanval meestal wel weg op dat moment. Vervolgens kreeg ik wel ernstige vermoeidheidsklachten, ik kon nog geen schop in de grond steken, lopen ging wel, maar dat was het dan ook. Ook ziekte van Raynaud openbaarde zich nog feller, ik kreeg heel snel blaren op mijn vingertoppen. De aanval kwam vervolgens 2/3 dagen later weer terug en dan nog fell[lees meer...]er. Op een gegeven moment drukte de aanval zelfs door de pillen heen. Dan had ik nog steeds last van de aanval, zij het minder en daarbij werden de bijwerkingen ook sterker. Ongeveer 5 maanden gebruikt. Ik neem het nooit weer. Na mijn ervaring met andere medicijnen: ik neem geen enkel medicijn meer hiervoor. Intussen koolhydraatarm gaan eten en aan het microdoseren. Dat heeft mijn aanvallen flink verminderd, zonder zware bijwerkingen.

01-12-2016 | Man | 65
rizatriptan (10mg)
Ik ben erg tevreden over Maxalt. Ik neem al jaren bij opkomende hoofdpijn een Maxalt in combinatie met Naproxen 500mg (op voorschrijven van neuroloog!). Na een uur hooguit anderhalf uur is de migraine verdwenen. Ik heb korte tijd de volgende bijwerkingen; slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid. Dit verdwijnt na korte tijd. Ik heb een keer meegemaakt dat ik om wille va[lees meer...]n de ziektekostenverzekeraar een goedkoper middel kreeg. Het beviel mij in het geheel niet, de migraine verdween niet. Ik heb hierop de apotheek gezegd dat ik de Maxalt wens die ik altijd gebruikte. Dit betaal ik dan zelf, omdat het niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Het is erg duur (18 tabletten voor € 114,00) maar liever dat dan migraine. Ik ben voornemens mijn neuroloog te bellen. Deze kan het dan opnieuw medisch voorschrijven, waarop het middel wel door de verzekeraar vergoed wordt. Dit heeft de neuroloog in het verleden ook al eens gedaan.

17-01-2014 | Man | 14
rizatriptan (10mg)
ik ben een meisje van 14 en heb migraine, dat krijg ik van chocolade, kaas, cafeine. als ik een migraine aanval heb, neem ik altijd maxalt. Bij mij werkt dat ook super goed en ook pak ik een ijskompressen en die leg ik dan op mijn voorhoofd dat werkt ook wel een beetje of ik ga onder de douche staan (dan ontspan ik me en dan heb ik geen hoofdpijn meer totdat ik weer uit d[lees meer...]e douche kom) en gewoon een pikdonkere kamer. groetjes dominique

28-06-2013 | Man | 53
rizatriptan
Naar jaren met erg veel hoofdpijn klachten rondgelopen te hebben wel al eens maxalt gebruikt maar had geen effect. Op een gegeven moment heb ik een diazepam 10mg samen met 10mg maxalt geslikt en wonder boven wonder naar ongeveer 15 minuten mijn hoofdpijn weg. Dus dit tegen mijn huisarts verteld en door gegaan met deze combinatie en nu 3 jaar later werkt het nog steeds pr[lees meer...]ima. Wel overgegaan van smelttablet naar gewone tablet i.v.m. misselijkheid op het moment van gebruik .

23-06-2013 | Man | 27

30-04-2013 | Man | 41
rizatriptan
Sinds een jaar of 8 last van migraine aanvallen. Maar nooit wat aangedaan. Last soms wel 2 dagen lang mezelf opsluiten en een emmer naast mijn bed. Sinds november 2012 gebruik ik maxalt 10 mg. Wat een opluchting meestal al na 15 minuten begint het te werken. Heb geen last van bijverschijnselen.

17-03-2013 | Man | 47
rizatriptan
Ik gebruik Maxalt al jaren als ik een migraine aanval heb dit is 3 a 4 x per jaar bij opbouw van hoge spanning,.Ik slik dit middel alleen als ik moet braken en de migraine aanval niet zelf onder controle krijg.Binnen een paar uur is de heftige hoofdpijn meestal rechts stukken minder en dragelijk zodat ik ook licht kan verdragen. Bij mij werkt Maxalt doeltreffend.

02-02-2013 | Man | 54
Hoofdpijn
Het beste medicijn wat ik ooit heb gehad, maar is erg duur. Nu heb ik sumatriptan geprobeert, omdat die goedkoper is, maar helpt niet.

24-01-2013 | Man | 17
rizatriptan
Ik heb nu al 13 jaar migraine en ben pas 17, heb al van alles geprobeerd aan medicijnen, maxalt werkt tot nu toe het best om een aanval te stoppen, maar soms werkt het helemaal niet. Verder gebruik ik ook dagelijks beta blokkers om aanvallen te voorkomen, wat overigens de aanvallen niet geheel uitsluit. Mijn ervaring met maxalt is als het werkt werkt het ook echt goed, maa[lees meer...]r als het niet werkt wordt je toch wel een beetje wanhopig. Verder voel ik me na het gebruik van maxalt erg duf, moe, en moet ik de eerste paar uur rustig aandoen, me hoofd is ook nog steeds erg gevoelig op dat moment.

14-11-2012 | Man | 32
rizatriptan
Ideaal, ben altijd eigenwijs in de hoop dat het wel over gaat. Maar eigenlijk altijd na inname +/- 1 uur later is alles weg! Echt superblij dat ik dit medicijn heb ontdekt. Bijwerkingen; "licht" gevoel, tintelingen... niets waar ik echt last van heb. Kan, en zal, het iedereen met migraine aanraden. Het zal misschien niet bij iedereen even effectief zijn, maar het is[lees meer...] zeker het proberen waard. Twijfel je? Gewoon proberen!

01-11-2012 | Man | 45
rizatriptan
Ik heb al 15 jaar migraine, oorzaak was eerst alcohol(3 glazen, volgende dag migraine) maar na veranderen van baan plots het gebouw waarin ik werkte is de veroorzaker. Elke dinsdag eerste werkdag was het raak, ook wel eens op andere dagen, begint met koppijn achter linkeroog, misselijk, zeer lichtgevoeleg, overgeven. Naar bed en volgende dag over. Het gezin lijdt eronder[lees meer...]. Nu, Sinds maxalt, meteen innemen, (niet hopen dat het overgaat, dan ben ik te laat), is het na een uurtje weg.Heb dan alleen maar hoofdpijn gehad. alles liever dan MIGRAINE, ook de bijsmaak. Ik ken eigenlijk geen medicijnen die ik lekker vind, u wel? Voelde als een sociaal isolement, en heeft me wel wat vrienden gekost.

20-10-2012 | Man | 40
rizatriptan
Geweldig product! Binnen een uur lost de hoofdpijn helemaal op! Tip: In Frankrijk zo te koop bij een van de vele apotheken. Kost daar 1/3 van de Nederlandse prijs.

04-09-2012 | Man | 30
rizatriptan
Ik gebruik maxalt nu sinds 6 a 7 maanden en het werkt altijd erg goed. Door zelf een goed leefpatroon te houden, dat wil zeggen: ritme houden: op tijd slapen, niet te lang en niet te kort, gezond eten , geen intensieve sportbeoefening etc. heb ik de zware migraine aanvallen terug weten te dringen tot niet meer dan 1 keer per week. Neem ik op tijd Maxalt dan merk ik vrijwel[lees meer...] niets van de aanval. Neem ik het iets later, dan duurt het 1 tot 2 uur voor het aanslaat, maar dan is de hoofdpijn ook volledig weg. De bijwerking voor mij persoonlijk is dat ik er lichamelijk nogal sloom van word. Ik heb dit beoordeeld als een lichte bijwerking, gezien de anders hevige en zware hoofdpijnaanvallen.

29-06-2012 | Man | 63
rizatriptan
Heb mijn hele leven al migraine met een gemiddelde nu van 3/4 aanvallen per week, depakine maakt er nu 1 kleine aanval per week van.Ik slik nu maar kan dat niet invullen gewoon een maxald als ik een aanval krijg maar dus niet meer dan 1 p/w

11-01-2012 | Man | 29

09-12-2011 | Man | 63
rizatriptan
heb van alles gebruikt begonnen met cafercot zerpillen daarna spuiten met immigran en nu maxalt smeld ben zeer tevreden helpt alleen bij migraine niet bij andere hoofdpijntjes Wel innemen als het eraan komt, later werkt het ook alleen niet zo effectief. Ben alleen bang voor de effecten op lange duur Heb ook medicijnen voor het hart er is een stent geplaatst en iedereen [lees meer...]zegt dat zo n aandoening contra productief is. Heb nog jonge kinderen dus anders kan het niet, en ben er ook blij mee.