Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

19-10-2023 | Man | 41
rizatriptan (5mg)
Clusterhoofdpijn
Bij inname van Maxalt ging de aanval meestal wel weg op dat moment. Vervolgens kreeg ik wel ernstige vermoeidheidsklachten, ik kon nog geen schop in de grond steken, lopen ging wel, maar dat was het dan ook. Ook ziekte van Raynaud openbaarde zich nog feller, ik kreeg heel snel blaren op mijn vingertoppen. De aanval kwam vervolgens 2/3 dagen later weer terug en dan nog fell[lees meer...]er. Op een gegeven moment drukte de aanval zelfs door de pillen heen. Dan had ik nog steeds last van de aanval, zij het minder en daarbij werden de bijwerkingen ook sterker. Ongeveer 5 maanden gebruikt. Ik neem het nooit weer. Na mijn ervaring met andere medicijnen: ik neem geen enkel medicijn meer hiervoor. Intussen koolhydraatarm gaan eten en aan het microdoseren. Dat heeft mijn aanvallen flink verminderd, zonder zware bijwerkingen.

09-03-2018 | Vrouw | 42
Hoofdpijn
Ik kreeg hartklopingen van maxalt ik ben er ook mee gestopt

29-01-2013 | Vrouw | 27
rizatriptan
Na meerdere medicijnen te hebben uitgeprobeerd, heb ik het meeste baat bij Maxalt smelttabletten, als ik een migraine aanval op voel komen. Je moet er wel echt tijdig bij zijn, want de tablet heeft merkbaar minder effect als je wat te laat bent. Als bijwerking ben ik wat duffer/vermoeider, gedurende de werkzaamheid van het medicijn.

16-08-2012 | Vrouw | 25
rizatriptan
Hoi, ik heb al migraine vanaf mijn 5! 2x pw nu nog 1a2x per maand! Heb immigran geprobeerd werkte prima alleen nu zon 2 jaar niet meer! alleen de injecties helpen dus ging naar alternatief zoeken omdat het niet prettig voelt en krijg er maar 2 mee per keer dus vaak geen voorraad meer op moment van aanval! Kreeg Maxalt smelt inname prima bijwerkingen dat ik heel duiz[lees meer...]elig werd en misselijker dan ik al was ook kreeg ik nog meer hoofdpijn heel erg slecht! Ga nu replax proberen hoop dat dat werkt!

08-04-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb altijd 1x per maand last van migraine als ik ongesteld moet worden. En heel af en toe duurd een aanval 3 dagen maar meestal 1 dag. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan voor medicijnen. Ik heb Maxalt smelttabletten gekregen. Gisteren voelde ik migraine opkomen en heb een tablet ingenomen. Na 2 uur was het niet over en heb een tweede genomen en toen werd het alleen m[lees meer...]aar erger. De hele dag op bed moeten liggen. Maxalt helpt dus niet voor mij! Het heeft wel een vieze smaak trouwens.

16-03-2012 | Vrouw | 20
rizatriptan
Maxalt hielp totaal niet!!!! Ik ben nu aan de Sumatriptan en dat werkt tot nu toe perfect.

02-11-2011 | Vrouw | 32
rizatriptan
Vreselijke ervaring. Na een halfuur was ik volledig gedesoriënteerd en hoorde ik stemmen en geluiden. De migraine klachten zelf verergerde en ik kon verder niets dan slapen. Ik durf het nu nooit meer te gebruiken.

03-01-2018 | Vrouw | 55
rizatriptan (10mg)
al heel lang migraine maxalt gebruikt hielp wel maar voor mij veel bijwerkingen

13-07-2017 | Vrouw | 33
rizatriptan (10mg)
Sinds 2005 migraine, 3 tot 5 aanvallen per week met aura. Waarbij 1 a 2 keer per jaar een hele heftige aanval met uitvalsverschijnselen. Op advies van de neuroloog in 2005 gestart met imigran f tab 50 mg. Direct innemen bij op voelen komen migraine aanval. Dit werkte erg goed, binnen de kortste tijd had ik nog maar 1 a 2 migraine aanvallen per maand. Na de zwangerschap van[lees meer...] ons dochtertje migraine vrij, helaas weer terug gekomen tijdens de zwangerschap van ons zoontje. Sindsdien vaker aanvallen en imigran werkt steeds minder goed. 18 juni 2017 migraine aanval met een hele heftige aura. ( met ambulance naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een cva had, daar 1 dag opgenomen op de brain care unit) In overleg met huisarts en neuroloog gestart met proponalol om aanvallen tegen te gaan en maxalt smelttablet voor het geval er toch een aanval komt. Proponalol 80mg is acuut gestopt omdat ik daar hartritmestoornissen van kreeg, waarbij de hartslag gevaarlijk laag daalde en ik me er niet prettig bij voelde. Veel pijn op de borst en benauwd gevoel. De maxalt, geeft tot nu weinig effect tijdens de migraine aanvallen. Wel wordt ik er erg moe van, wat duizelig en krijg ik een beklemmend/ drukkend gevoel op de borst. Ik ga ervan transpireren en mijn kaken gaan pijn doen.

09-03-2017 | Vrouw | 31
rizatriptan (10mg)
Na het innemen wat niet altijd evenveel hielp kon ik nog net thuis komen en m'n bed in. Van dit middel was ik echt langere tijd suf en viel ik ook in slaap. Heel prettig als de hoofdpijn heel hevig is maar inmiddels weet ik dat er andere medicijnen zijn die voor mij beter en sneller werken.

05-01-2015 | Vrouw | 47
rizatriptan
Bij het gebruik van Maxalt moest ik altijd opnieuw een pil nemen omdat de hoofdpijn na een uur of 6 terug was. Na onderzoek neuroloog heeft hij me Relpax voorgeschreven. Ik was altijd wel wat suf na het gebruik.

12-09-2012 | Vrouw | 69
rizatriptan
na langdurig gebruik een ziek gevoel.

09-04-2012 | Vrouw | 28
rizatriptan
Weinig effect. En als ik Maxalt inneem krijg ik enorme hartkloppingen en zware ledematen.

01-02-2012 | Vrouw | 45
rizatriptan
Direct beginnen bij het aan voelen komen van de migraine. Werkt binnen een uur. Tijdens de ernstigste dagen, tweemaal daags. Na twee dagen kan ik minderen. Geen bijwerkingen en kan normaal blijven werken. In tegenstelling tot enkele andere migraine medicijnen die je compleet vloeren.

05-11-2010 | Vrouw
Chronische migraine
Sinds een jaar of 10 heb ik migraine. Aanvankelijk een enkele maal rond mijn menstruatie. Een betablokker heeft zo'n 5 jaar goed geholpen. Sinds een jaar of 5 slik ik in toenemende mate Maxalt. Ben ik er snel bij en is het een lichte aanval, dan is de Maxalt redelijk effectief. Wel heb ik de maximale dosering nodig (20 mg) en dat soms dagen achter elkaar. De hoofdpijn is d[lees meer...]an meestal dragelijk, maar overgevoeligheid voor licht en geluid blijven. Sinds anderhalf jaar heb ik zo'n 50% van de tijd migraine, met meestal een zware aanval per mnd, waarbij de Maxalt niet meer effectief is. Het heeft duidelijk met de overgang te maken, hoewel ik nog wel ongesteld word. De pil doorslikken helpt niet; zelfs bij de zwaarste dosering krijg ik mijn cyclus niet stilgelegd. Ook acupunctuur en een ander triptaan zijn niet effectief om de aanvalle nte voorkomen. Ik stap nu over op het Mirena-spiraaltje. Wie heeft hier goede ervaringen mee om de migraine te verminderen? Na het spiraaltje rest alleen nog Depakine, een anti-epilepticum, en dat stel ik zo lang mogelijk uit. Ik hoop dat het spiraaltje positief effect heeft!

17-11-2017 | Vrouw | 51
rizatriptan (10mg)
op tijd innemen zorgt ervoor dat je met medicatie kunt functioneren, echter 12 uur tussen inname tabl is te lang, kan 8-10 uur vooruit op 1 tabl